varaosakirja
varaosakirja
moi,
hävitin linkin jonnekin .... eli pitäisi katsoa Harley OEM osien sopivuus eri vuosimalleihin osanumeron perusteella.
voisiko joku postata linkin ?
-Vesa
hävitin linkin jonnekin .... eli pitäisi katsoa Harley OEM osien sopivuus eri vuosimalleihin osanumeron perusteella.
voisiko joku postata linkin ?
-Vesa
Road King 2004 & Softail Standard 2006 & Sportster 1998 & Sportster 1990
Re: varaosakirja
FXBB ’18
FXR ’94
FXR ’94
Re: varaosakirja
moi,
Tarkoitus on katsoa sopiiko 25417-07 vm.2006 TC 88 Softailiin
Tarkoitus on katsoa sopiiko 25417-07 vm.2006 TC 88 Softailiin
Road King 2004 & Softail Standard 2006 & Sportster 1998 & Sportster 1990
- -Harikka-
- Viestit: 4914
- Liittynyt: 09:50 15.11.2002.
- Paikkakunta: 'suur'-Salo:n saaristo merenranta kauppala
- Viesti:
Re: varaosakirja
Tuota, mie laitoin ton nummeron: 25417-07 eBay:hi, löyty seuraavaa tiatååVSorjonen kirjoitti: 09:15 18.02.2022. moi,
Tarkoitus on katsoa sopiiko 25417-07 vm.2006 TC 88 Softailiin
Harley Davidson Used Set of SEH-103 TQ Cams Front & Rear 25417-07 & 25427-07
Kannattaisko laittaa em. osanummero Kuukelii assian selvittämiseks
2001 95cid (small bore) 1557cc kaasari FXSTB.
Emilia ChromeTrain, 'kevyesti' muokattu & piristetty
Emilia ChromeTrain, 'kevyesti' muokattu & piristetty
Re: varaosakirja
Kiitos
Tarkoitus on katsoa sopiiko 25417-07 vm.2006 TC 88 Softailiin ?
-Vesa
Tarkoitus on katsoa sopiiko 25417-07 vm.2006 TC 88 Softailiin ?
-Vesa
Road King 2004 & Softail Standard 2006 & Sportster 1998 & Sportster 1990
Re: varaosakirja
Tuota kirjaa en löytänyt. Muuten hankala, huonosti löysin tietoja tästä nokasta netistä. Minusta kuitenkin näyttäisi, että tämä on 2007 eteenpäin. Amerikan foorumeilla tätä ovat laittamassa 96, 103 tai 110 moottoreihin jos oikein ymmärsin.
Esim. tuossa E-bay-linkissä
https://www.ebay.com/itm/383187930406?_ul=FI
lukee näin:
Harley original Screamin`Eagle Twin Cam Camshaft Set HARLEY ORIGINAL SCREAMIN EAGLE CAMSHAFT SET - AS SHOWN SUITABLE FOR CONVERSION OF CERTAIN TWIN CAM 96 -103, 110 cubic inches MODELS Since 00 REAR - OEM: 25427-07 FRONT - OEM: 25417-07
Jos tämä on siis 2007 eteenpäin, niin jakopää on erilainen, uudemmassa on nokka-akselin ulompi laakeri on liukulaakeri, 88" koneessa taas kuulalaakeri. Ja toisessa päässä nokka-akselia laakerointi päin vastoin, 88:ssa liuku, 96:ssa neula. Eli lohko ja support plate/tukilevy on erilainen uudemmassa. Eli ei kai käy.
Korjatkaa joku tietäväisempi.
Esim. tuossa E-bay-linkissä
https://www.ebay.com/itm/383187930406?_ul=FI
lukee näin:
Harley original Screamin`Eagle Twin Cam Camshaft Set HARLEY ORIGINAL SCREAMIN EAGLE CAMSHAFT SET - AS SHOWN SUITABLE FOR CONVERSION OF CERTAIN TWIN CAM 96 -103, 110 cubic inches MODELS Since 00 REAR - OEM: 25427-07 FRONT - OEM: 25417-07
Jos tämä on siis 2007 eteenpäin, niin jakopää on erilainen, uudemmassa on nokka-akselin ulompi laakeri on liukulaakeri, 88" koneessa taas kuulalaakeri. Ja toisessa päässä nokka-akselia laakerointi päin vastoin, 88:ssa liuku, 96:ssa neula. Eli lohko ja support plate/tukilevy on erilainen uudemmassa. Eli ei kai käy.
Korjatkaa joku tietäväisempi.
Re: varaosakirja
kiitoksia !
-Vesa
-Vesa
Road King 2004 & Softail Standard 2006 & Sportster 1998 & Sportster 1990
Re: varaosakirja
Harley osat on siitä näppäriä että tuo lopun -07 tarkoittaa yleisesti sen osan julkaisuvuotta ja näinollen osa sopii vähintään siihen vuosimalliin. Poikkeuksiakin on, mutta yleisesti näin.
Mikäli osaan tulee päivitys, merkitään tämä kirjaimella tuon loppuosan perään ja näitä päivitellään ihan loogisesti aakkosjärjestyksessä:
Esimerkkinä vaikka touring akku 66010-97D, tullut käyttöön vuonna 1997 ja siitä on olemassa jo revisio 4 eli D. Toki Harley on alkanut hankaloittaa tätä, kun samaa akkua saa myös numerolla 66000212A, joka on siis jo 6. revisio tästä akusta ja 2. tällä uudella tuotenumerolla.
Niin ne nokat, vanhemman nokat ei sovi uudempiin eikä uudemman nokat vanhempiin. TC88 on pienemmällä laakerilla lohkossa, TC96 (ja -06 TC88 Dyna) ulommat nokkalaakerit korvattiin liukulaakereilla. Kun päivitetään TC88 hydraulisille ketjunkiristimille täytyy nokat vaihtaa konversionokkiin, jotka sopivat tuohon uudempaan nokkalevyyn ja vanhempiin lohkon laakereihin.
Mikäli osaan tulee päivitys, merkitään tämä kirjaimella tuon loppuosan perään ja näitä päivitellään ihan loogisesti aakkosjärjestyksessä:
Esimerkkinä vaikka touring akku 66010-97D, tullut käyttöön vuonna 1997 ja siitä on olemassa jo revisio 4 eli D. Toki Harley on alkanut hankaloittaa tätä, kun samaa akkua saa myös numerolla 66000212A, joka on siis jo 6. revisio tästä akusta ja 2. tällä uudella tuotenumerolla.
Niin ne nokat, vanhemman nokat ei sovi uudempiin eikä uudemman nokat vanhempiin. TC88 on pienemmällä laakerilla lohkossa, TC96 (ja -06 TC88 Dyna) ulommat nokkalaakerit korvattiin liukulaakereilla. Kun päivitetään TC88 hydraulisille ketjunkiristimille täytyy nokat vaihtaa konversionokkiin, jotka sopivat tuohon uudempaan nokkalevyyn ja vanhempiin lohkon laakereihin.
Re: varaosakirja
Juu, hyvä että tarkensit, sanoin väärin, onhan siellä TC88:n lohkossakin laakerit, semmoiset oheet torringtonit, eikä liukulaakerointi.
Re: varaosakirja
Tuo hankaloitus liene ihan tarkoituksellista. Ja toimii oikeasti. Alkoi siinä 2015 kantturoissa.Kiwi kirjoitti: 00:12 19.02.2022.Toki Harley on alkanut hankaloittaa tätä, kun samaa akkua saa myös numerolla 66000212A, joka on siis jo 6. revisio tästä akusta ja 2. tällä uudella tuotenumerolla.
Enää ei voi katsoa ja verrata käyettyjä osia pyöriin yhtä helposti. Ei voi myöskään verrata tarvikeosia entiseen tapaan. Eli suurin tarkoitus lienee edistää uusien osien myyntiä.
Joillan diilereillä on osien hakukoneessa mahdollisuus hakea numerolla niin, että tulee näkyviin sitten painikeita, joissa on eri vuosimalleja ja sivu näyttää sopivivuuden sitten myös näihin malleihin. Esim. Englannissa näissä entisissä kaanalisaarten alv 0% liikkeissä tuntuu tätä löytyvän.
AIna moneen pyörään esim. iskunvaimennuksen osia etsineenä voin vakuuttaa, että on onnistuttu tarkoituksessa.
Toinen tarkoitus on häivyttää sitä, että uudessa pyörässä olisi esim 30 vuotta vanhoja uusia osia.
Joe Cool Has Left The Building - Joella on vasemmanpuoleinen rakennus
Re: varaosakirja
Tuli taas huvikseen katsottua ja olihan tuosta akusta vielä E-revisio tehtynä (näkyy vielä varaosaluettelossa tällä numerolla), tuo D jostain syystä on jäänyt mieleen.
Heitetäänpä pieni knoppi tähän; 2022 big twineissä on vielä osia jotka päättyy -36, osaako joku heittää hatusta mistä on kyse? eikä luntata, loppujen lopuksi kyseessä on melko hyvin näkyvä osa.
Heitetäänpä pieni knoppi tähän; 2022 big twineissä on vielä osia jotka päättyy -36, osaako joku heittää hatusta mistä on kyse? eikä luntata, loppujen lopuksi kyseessä on melko hyvin näkyvä osa.
Re: varaosakirja
En luntannut joten varmaan menee metsään: olisko peilit? Toivoisin ainakin. Ymmärrän markkinatalouden karmean logiikan, uusia ja erilaisia pitäisi aina vaan ostattaa, mutta olisihan se hienoa jos ei ehdoin tahdoin tarvisi muuttaa osia epäyhteensopiviksi. Sitten jos pitää saada käsikontrollien nappeihin valot niin tietysti niiden pitää olla uusia osia, mutta jos ominaisuudet eivät muutu, niin voisihan vanhoilla malleilla pärjätä.
Jotkut covereiden pultithan voisi myös olla samoja?
Jotkut covereiden pultithan voisi myös olla samoja?
Re: varaosakirja
Peileihin en oikein usko, ovat muuttuneet pisarmaisemmiksi jo parisenkymmentä vuotta sitten. Matkamallin laukkujen edessä oleva kaatumarauta on vanha, mutta tuskin sekään niin vanha. Samoin lehmänkellotöötillä on ikää. Matkamallien puskurin lokareissa ovat vanhoja. Ehkä vanhin on lisävalojen kupu?
Joe Cool Has Left The Building - Joella on vasemmanpuoleinen rakennus
Re: varaosakirja
Juu ihan totta, tuon peilimuutoksen kyllä tiedänkin. En tuota -36 lukua osannutkaan ajatella että olisi osia tosiaan vuodelta 1936. Ei ole pultitkaan sitten kyllä sieltä aikakaudelta.
Re: varaosakirja
Joo kyse ei ole pulteista, peileistä tai koristelistoista, eikä myöskään lisävaloista.
Osa löytyy JOKAISESTA kansiventtiilisestä big twinistä, eli Knucklesta Milwaukee kasiin. Heitetään vielä vinkkinä että viime vuosina on tullut uusia pintakäsittelyitä mutta edelleen perusmallissa sama kuin vuonna -36. Tämä näkyvä osa kätkee allensa toisen yhtä vanhan osan.
Osa löytyy JOKAISESTA kansiventtiilisestä big twinistä, eli Knucklesta Milwaukee kasiin. Heitetään vielä vinkkinä että viime vuosina on tullut uusia pintakäsittelyitä mutta edelleen perusmallissa sama kuin vuonna -36. Tämä näkyvä osa kätkee allensa toisen yhtä vanhan osan.