FLHTKL (ultra) 2015 Starttaa kylmänä vaisusti
FLHTKL (ultra) 2015 Starttaa kylmänä vaisusti
Ongelmana on, että melkein aina kylmänä startatessa startti pyörittää hitaasti ja voltit laskee 8-9 väliin. Seuraavalla käynnistys kerralla pyörä lähtee yleensä helposti käyntiin vaikka pyörä seisoisi useamman tunnin. Pari kertaa kokeillut, että antanut vaikean startin jälkeen käydä vaikka puoli minuuttia niin sen jälkeen on taas lähtenyt hyvin käyntiin. Akussa ei näytä tulevan jännitehäviötä yön aikana ja ollut myös ylläpitolatauksessa eikä vaikutusta. Kahdella uudella eri akulla kokeiltu joista toinen orggista vastaava paikallisen liikkeen mukaan. Liikkeessä suositeltiin vaihtamaan startti, mutta olisiko vielä jotain mitä voisi kokeilla ennen sitä.
Re: FLHTKL (ultra) 2015 Starttaa kylmänä vaisusti
Voisit kokeilla antaa ironaisesta hyväksi todetusta akusta virtaa suoraan startissa olevaan plusnapaan ja miinus johonkin kohtaa runkoon. Oma akku vaikka irti siksi aikaa ja starttaus ulkoisella akulla. Jos ei pyöritä kunnolla kannattaisi alkaa tutkia starttia jos taasen pyörittää kannattaisi alkaa tutkia kaapeleita ja liitoksia.
FXSTS 1991
FLHCS 2022
FLHCS 2022
Re: FLHTKL (ultra) 2015 Starttaa kylmänä vaisusti
Kannattaa ottaa selvää jos hyppyvirralla starttaa että ei vain riko mitään. Mulla meni ecu paskaksi Kawasakista. Se luuli että pyörää varastetaan niin esto päälle. En tiedä uudemmista Harrikoista paljon mitään mutta tuli mieleen.
Re: FLHTKL (ultra) 2015 Starttaa kylmänä vaisusti
Joo se voi olla turhan kallis kokeilu koittaa antaa suoraan virtaa startille jos sattuu rikkomaan jotain. Tänään lähti taas hyvin käyntiin kylmänä. Eli ei näköjään tällä akulla ainakaan jokainen kylmäkäynnistys ole vaikea, mutta mikä siinä sitten voisi olla, kun välillä lähtee hyvin ja välillä ei. Kannattaa varmaan käydä vähän johtoja läpi jos sattuisi löytymään jotain kosketushäiriöitä, kun välillä on vikaa ja välillä ei. Vaikuttaisiko tuo siltä ettei startissa kuitenkaan olisi vikaa?
Re: FLHTKL (ultra) 2015 Starttaa kylmänä vaisusti
Mistä mittasit alussa mainitut voltit (8-9) kylmäkäynnistyksen aikana?
'91 883/1200/turbo 2001=>
'09 Street Bob 2009=>
'09 Street Bob 2009=>
Re: FLHTKL (ultra) 2015 Starttaa kylmänä vaisusti
Kyllä sinne startille voi antaa lisävirtaa, hälyttimen kanssa helpointa pitää oma akku paikoillaan. Meillä ainakin on töissä harley oma akkutesteri, se sanoo suomeksi missä kunnossa akku on.
Re: FLHTKL (ultra) 2015 Starttaa kylmänä vaisusti
Onko se sellainen, että takuuakku on aina kunnossa, mutta asiakkaan akulle sanoo melkein poikkeuksetta "vaihda akku"Kiwi kirjoitti: 22:20 21.04.2022. Kyllä sinne startille voi antaa lisävirtaa, hälyttimen kanssa helpointa pitää oma akku paikoillaan. Meillä ainakin on töissä harley oma akkutesteri, se sanoo suomeksi missä kunnossa akku on.
moderattori
Romu rauhoittaa!
Romu rauhoittaa!
Re: FLHTKL (ultra) 2015 Starttaa kylmänä vaisusti
Onko tuossa mallissa puolipuristajat? Oisko niin että ne ei heti oikein aukene?
Miten se pyörittää? Hidastuuko aina kun mäntä puristuu (eli ”wouwwaako”)? Vai tasasen laiskasti?
Kyllähän se akun jännite putoaa startatessa, jopa lähelle nollaa jos se startti ei tahdo pyöriä. 9v on aivan normaalia.
Mulla tossa isossa koneessa vähä samaa, starttaan yleensä niin että jos ei heti ekalla kiekalla käynnisty niin päästän heti starttinapin ja 5 sekunnin kuluttua pyörähtää yleensä normaalisti
Miten se pyörittää? Hidastuuko aina kun mäntä puristuu (eli ”wouwwaako”)? Vai tasasen laiskasti?
Kyllähän se akun jännite putoaa startatessa, jopa lähelle nollaa jos se startti ei tahdo pyöriä. 9v on aivan normaalia.
Mulla tossa isossa koneessa vähä samaa, starttaan yleensä niin että jos ei heti ekalla kiekalla käynnisty niin päästän heti starttinapin ja 5 sekunnin kuluttua pyörähtää yleensä normaalisti
2008 FLHRC Road King Classic [muokattu]
Re: FLHTKL (ultra) 2015 Starttaa kylmänä vaisusti
Kawanromussa oli puolipuristajat. Jotkut otti ne värkit pois niin kun ei enää toimineet niin laiskasti pyöritti.
Re: FLHTKL (ultra) 2015 Starttaa kylmänä vaisusti
Joo tuota on tullut joskus naureskeltua, nyt viimeisimmän päivityksen myötä se haluaa harley akuista päiväkoodin joten voisi vaikka testata onko syötetyillä arvoilla jotain eroa tuloksessa.Pertti kirjoitti: 22:30 21.04.2022. Onko se sellainen, että takuuakku on aina kunnossa, mutta asiakkaan akulle sanoo melkein poikkeuksetta "vaihda akku"
Re: FLHTKL (ultra) 2015 Starttaa kylmänä vaisusti
Jos se suhteuttaa tuloksen akun ikään? Start-stop ominaisuuden takiahan autoissa ohjelmoidaan tieto akun vaihdosta. Iäkkäämmällä akulla vähän säästeliäämmin sammutuksia. Onks se nimenoman HD testeri?Kiwi kirjoitti: 23:14 21.04.2022.Joo tuota on tullut joskus naureskeltua, nyt viimeisimmän päivityksen myötä se haluaa harley akuista päiväkoodin joten voisi vaikka testata onko syötetyillä arvoilla jotain eroa tuloksessa.Pertti kirjoitti: 22:30 21.04.2022. Onko se sellainen, että takuuakku on aina kunnossa, mutta asiakkaan akulle sanoo melkein poikkeuksetta "vaihda akku"
'91 883/1200/turbo 2001=>
'09 Street Bob 2009=>
'09 Street Bob 2009=>
Re: FLHTKL (ultra) 2015 Starttaa kylmänä vaisusti
On, valmistaja Midtronics. Näihin ei (onneksi) vielä tarvitse akkua ohjelmoida vaihdettaessa.
Re: FLHTKL (ultra) 2015 Starttaa kylmänä vaisusti
Siitä pyörän omasta volttimittarista ja akusta näyttää samat yleismittarilla. Viime kesänä mittailtiin myös pihtimittarilla virtaa käynnistyksen aikana ja ne oli muistaakseni ihan ok lukemat.JKKo kirjoitti: 20:20 21.04.2022. Mistä mittasit alussa mainitut voltit (8-9) kylmäkäynnistyksen aikana?
Re: FLHTKL (ultra) 2015 Starttaa kylmänä vaisusti
Ei oo tietoa onko puolipuristajia. Wouwaa niin kuin tyhjällä akulla starttaisi. Tossa tuntuu olevan samaa, että jos ekalla pyörii huonosti niin toisella tai kolmannella voi pyöriä jo hyvin. Ja yleensä samana päivänä lähtee sitten hyvin käyntiin vaikka seisoisi välissä useamman tunnin.jty kirjoitti: 22:38 21.04.2022. Onko tuossa mallissa puolipuristajat? Oisko niin että ne ei heti oikein aukene?
Miten se pyörittää? Hidastuuko aina kun mäntä puristuu (eli ”wouwwaako”)? Vai tasasen laiskasti?
Kyllähän se akun jännite putoaa startatessa, jopa lähelle nollaa jos se startti ei tahdo pyöriä. 9v on aivan normaalia.
Mulla tossa isossa koneessa vähä samaa, starttaan yleensä niin että jos ei heti ekalla kiekalla käynnisty niin päästän heti starttinapin ja 5 sekunnin kuluttua pyörähtää yleensä normaalisti
- -Harikka-
- Viestit: 4914
- Liittynyt: 09:50 15.11.2002.
- Paikkakunta: 'suur'-Salo:n saaristo merenranta kauppala
- Viesti:
Re: FLHTKL (ultra) 2015 Starttaa kylmänä vaisusti
Missä kunnossa akkukapelit & niitten kontaktit, akkuu, runkoo ja starttii
2001 95cid (small bore) 1557cc kaasari FXSTB.
Emilia ChromeTrain, 'kevyesti' muokattu & piristetty
Emilia ChromeTrain, 'kevyesti' muokattu & piristetty