Dynaa ostamassa
Dynaa ostamassa
Päivää! Olisi hankinnassa ensimmäinen hd. Näitä ”ensimmäinen hd” viesti ketjuja näytti olevan useampikin avattu mutta yhtään tähän aiheeseen sopivaa en löytänyt. Eli siis pyörä malliksi valikoitui dyna street bob 07->. Haluaisin kuulla tästä pyörästä ongelma kohtia mihin kiinnittää huomiota. Muuta huomioitavaa tai hyväksi havaittuja parannus ehdotuksia. Sekä mistä mahtaisi näihin löytyä jotain huolto-ohjelmaa niin tietää vähän sen mukaan katsoa paljon tai vähän ajettua yksilöä.
Myöskin tosiaan kun täysin noviisi vielä näiden pyörien maailmassa niin kuinka esim saman vuoden super glide eroaa tästä street bobista?
Myöskin tosiaan kun täysin noviisi vielä näiden pyörien maailmassa niin kuinka esim saman vuoden super glide eroaa tästä street bobista?
Re: Dynaa ostamassa
Tervetuloa HD-porukkaan!
Ei siinä mitään ongelmakohtia ole. No...
Paljonko on kilometrejä pyörällä ajettu? Jos on alta 50.000 km, niin ei pyörässä moottori mukaan lukien pitäisi yleensä olla mitään murhetta. Kuuluvia osia, mm. akku, jarrupaloja ja ehkä levyjäkin on uusittu tarvittaessa, ne varmaan aina tarkistetaan renkaita potkiessa.
Jakopää on 2007 jo vähemmän ketjun kiristimiä syövällä ketjulla varustettu, mutta noita kiristimien muovinpaloja joutuu jossain välissä uusimaan.
Moottorin tärinää runkoon on valmennettu kumipuslilla, joita on jouduttu uusimaan, mutta onkos se ajetuista kilometreistä vai vuosista kiinni? Minulla ei ole ollut Dynaa, joku osaa näistä kertoa paremmin.
Ei taida tulla sen suurempia murheita vaikka olisi ajettu toinen mokoma lisää?
Se on sitten toinen juttu, jos joku on tehnyt pyörälle parannustoimia tai "parannustoimia".
Ei siinä mitään ongelmakohtia ole. No...
Paljonko on kilometrejä pyörällä ajettu? Jos on alta 50.000 km, niin ei pyörässä moottori mukaan lukien pitäisi yleensä olla mitään murhetta. Kuuluvia osia, mm. akku, jarrupaloja ja ehkä levyjäkin on uusittu tarvittaessa, ne varmaan aina tarkistetaan renkaita potkiessa.
Jakopää on 2007 jo vähemmän ketjun kiristimiä syövällä ketjulla varustettu, mutta noita kiristimien muovinpaloja joutuu jossain välissä uusimaan.
Moottorin tärinää runkoon on valmennettu kumipuslilla, joita on jouduttu uusimaan, mutta onkos se ajetuista kilometreistä vai vuosista kiinni? Minulla ei ole ollut Dynaa, joku osaa näistä kertoa paremmin.
Ei taida tulla sen suurempia murheita vaikka olisi ajettu toinen mokoma lisää?
Se on sitten toinen juttu, jos joku on tehnyt pyörälle parannustoimia tai "parannustoimia".
Re: Dynaa ostamassa
Tuolta löytyy huoltoon liittyviä asioita valmistusnumeron perusteella.
Tehtaan tarjoama palvelu.
https://serviceinfo.harley-davidson.com ... lookupForm
Tehtaan tarjoama palvelu.
https://serviceinfo.harley-davidson.com ... lookupForm
moderattori
Romu rauhoittaa!
Romu rauhoittaa!
Re: Dynaa ostamassa
Minä olen jokaiseen pyörään hankkinut Clymer huolto-oppaan (siis oikeasti +500 sivua). Siinä on kuvalliset ohjeet kaikkien osien hoitoon.
-07 Dyna ei vaadi muuta kuin säännöllistä perushuoltoa ja paljon ajoa. Ennen mitään muutoksia, on hyvä vaikka ajaa se 1 kesä ja miettiä siinä kauden aikana että mitä itse tarvii.
Yleensä se voi olla satulan malli, ajoasennon parantaminen tms. Tai lisätämatkamukavuutta, tai ehkä ulkonäkö ei miellyttä. Ne sitten työn alle seuraavana talvena.
-07 Dyna ei vaadi muuta kuin säännöllistä perushuoltoa ja paljon ajoa. Ennen mitään muutoksia, on hyvä vaikka ajaa se 1 kesä ja miettiä siinä kauden aikana että mitä itse tarvii.
Yleensä se voi olla satulan malli, ajoasennon parantaminen tms. Tai lisätämatkamukavuutta, tai ehkä ulkonäkö ei miellyttä. Ne sitten työn alle seuraavana talvena.
- it is I, LeClerc -
FLD Dyna Switchback -13
FLD Dyna Switchback -13
Re: Dynaa ostamassa
Super Glide ja Super Glide Custom (pinnavanteet) ovat vähän kiiltävämpiä malleja, tekniikka sama kuin Street Bobissa.
2024 FLTRX
Re: Dynaa ostamassa
Kiitos jo tähän mennessä tulleista vastauksista. Elikkä ilmeisemmin suht huolettomia vehkeitä, tai no mikä moottorikulkine se nyt täysin huoleton olisi, mutta ilmeisemmin etsiä yksilö joka vakio kuntoinen, tai kaikki toteutettu hyvin? Mitenkäs huomattavat teho erot näissä sitten on kun laittaa esim stage1 tai stage2 muutokset, verrattuna vakioon? Jos super glidessä ei sen suurempia eroja ole kuin vähän kiiltoa, taidan laajentaa hakua streetbob/super glide kun tulossa kuitenkin omaa silmää miellyttävät muutokset.
Re: Dynaa ostamassa
Sen kun muistaa, että mailimittarilla oleva noinkin uusi pyörä on 96,2% varmuudella ns. salvage, eli jenkeissä kolaroitu, varastettu tai tulvan alla ollut. Jos mittari on vaihdettu km-malliin (harvemmin niin tehdään, yleensä pannaan km-tarrat), niin VIN joka alkaa 1HD1... kannattaa tutkia samalla palvelulla. Eutooppaa uutena tuodut alkavat 5HD1... Maailmassa on sitten vähintään yksi harvinaisuus, joka on osettu Suomesta muuttopyöräksi ja siinä on 1HD1... numero, joten tuskin olet ostamassa sellaista harvinaisuutta
VIN koodi tuonne hakuun, niin syy ja ajankohta selviävät: https://www.nicb.org/
SItten jos / kun sieltä löytyy sitä historiaa, niin VIN-koodin googlaaminen antaa parhaassa tapauksessa mm. huutokauppakuvat, niin näkee, millaisesta läjästä on ollut kyse.
Eihän kolaripyörien kanssa ole mitään ongelmaa, jos ne on kunnostettu asianmukaisesti ja myydään tämä kertomalla. Minullakin on ja on ollut sellaisia.
Syy miksi jaksan tätä toistaa ja mainita on se, että viime vuosina salvage-pyörien maahantuonnista on tullut ihan oma bisnesalueensa, joka on synnyttänyt lukemattomia uusia (niiden parin vanhan ja tunnetun lisäksi) käytettyjen Harrikoiden myyntiin keskittyneitä liikkeitäkin. Silti en muista nähneeni yhtään myynti-ilmoitusta, jossa salvage-historia olisi muistettu mainita. Kaikkea kun ei "muista" sanoa kiivaassa myynnin tuoksinassa.
VIN koodi tuonne hakuun, niin syy ja ajankohta selviävät: https://www.nicb.org/
SItten jos / kun sieltä löytyy sitä historiaa, niin VIN-koodin googlaaminen antaa parhaassa tapauksessa mm. huutokauppakuvat, niin näkee, millaisesta läjästä on ollut kyse.
Eihän kolaripyörien kanssa ole mitään ongelmaa, jos ne on kunnostettu asianmukaisesti ja myydään tämä kertomalla. Minullakin on ja on ollut sellaisia.
Syy miksi jaksan tätä toistaa ja mainita on se, että viime vuosina salvage-pyörien maahantuonnista on tullut ihan oma bisnesalueensa, joka on synnyttänyt lukemattomia uusia (niiden parin vanhan ja tunnetun lisäksi) käytettyjen Harrikoiden myyntiin keskittyneitä liikkeitäkin. Silti en muista nähneeni yhtään myynti-ilmoitusta, jossa salvage-historia olisi muistettu mainita. Kaikkea kun ei "muista" sanoa kiivaassa myynnin tuoksinassa.
Joe Cool Has Left The Building - Joella on vasemmanpuoleinen rakennus
Re: Dynaa ostamassa
Joe Cool kirjoitti:"Eutooppaa uutena tuodut alkavat 5HD1"
Tuo pitää paikkansa näissä uudemmissa pyörissä mutta esim. EVO't tulivat 1HD1 numeroinnilla.
Tuo pitää paikkansa näissä uudemmissa pyörissä mutta esim. EVO't tulivat 1HD1 numeroinnilla.
FXSTS 1991
FLHCS 2022
FLHCS 2022
- -Harikka-
- Viestit: 4914
- Liittynyt: 09:50 15.11.2002.
- Paikkakunta: 'suur'-Salo:n saaristo merenranta kauppala
- Viesti:
Re: Dynaa ostamassa
No eihän piä, ei Joe Cool:likaan oo aina oikeessaSpringer kirjoitti: 20:19 10.04.2022. Joe Cool kirjoitti:"Eutooppaa uutena tuodut alkavat 5HD1"
Tuo pitää paikkansa näissä uudemmissa pyörissä mutta esim. EVO't tulivat 1HD1 numeroinnilla.
Miun FXSTB on uutena ostettu Suåmesta 2001, aikansa EU-varusteilla, jotka poikkeaa melkosesti USofA varustuksesta. Emilia ChromeTrain:in VIN alkaa: 1HD1...
Tätä VIN nummero touhuu on täällä käsitelty monta kertaa mm. alla olevissa ketjuissa
Street gliden vilkku/parkki....jenkkikytkentä tai huomiovalot
Pyörän tuonti Usa-malli
Joululahja- harmi vai ilo
2001 95cid (small bore) 1557cc kaasari FXSTB.
Emilia ChromeTrain, 'kevyesti' muokattu & piristetty
Emilia ChromeTrain, 'kevyesti' muokattu & piristetty
Re: Dynaa ostamassa
Luitkos tarkaan pienellä präntätyn tekstin
Joe Cool Has Left The Building - Joella on vasemmanpuoleinen rakennus
- -Harikka-
- Viestit: 4914
- Liittynyt: 09:50 15.11.2002.
- Paikkakunta: 'suur'-Salo:n saaristo merenranta kauppala
- Viesti:
Re: Dynaa ostamassa
En. Siinä näkkyy lukulaseilla läppärin ruudussa jottain tuhrua, enkä jaksanu alkaa tekstiä suurentelemmaa...
2001 95cid (small bore) 1557cc kaasari FXSTB.
Emilia ChromeTrain, 'kevyesti' muokattu & piristetty
Emilia ChromeTrain, 'kevyesti' muokattu & piristetty
- Veijo Esso
- Viestit: 1121
- Liittynyt: 12:09 07.09.2016.
- Paikkakunta: Rajamäki
- Viesti:
Re: Dynaa ostamassa
Tästä ei kannata kovin paljon murhetta kantaa, kun etupään osa on halpa ja sen vaihtamiseen ei tarvita erikoistyökaluja tai -taitoja. Takapäässä on harvemmin ripustuksessa vikaa. Yleisemmin syynä ovat huonot iskarit jotka saavat perän vemputtamaan mutkissa. Niidenkin vaihtaminen on helppoa ja kukkaron mukaan voi valita minkä hintaiset laittaa.UrpoTJ kirjoitti: 17:17 09.04.2022. Moottorin tärinää runkoon on valmennettu kumipuslilla, joita on jouduttu uusimaan, mutta onkos se ajetuista kilometreistä vai vuosista kiinni? Minulla ei ole ollut Dynaa, joku osaa näistä kertoa paremmin.
XL 883C -07 | FLSTF -98
Re: Dynaa ostamassa
Käy koeajamassa muitakin HD:n malleja. Sellaisiakin mitä et ole aikeissa ostaa. Ja aja pidempään kuin korttelin ympäri. Aikanaan vuokrasin Texasissa Softailia, koeajoin sitten Dynan minkä ajattelin alun perin ostaa. Tulin koeajaneeksi myös touringin ja se Dyna on vieläkin ostamatta. Tourinki oli 10 vuotta ja nykyään pannu.
FL -53 Wishbone Panhead
ex. 2002 FLHR
ex. 2002 FLHR
Re: Dynaa ostamassa
Noviisi kirjoitti: 12:23 10.04.2022. Mitenkäs huomattavat teho erot näissä sitten on kun laittaa esim stage1 tai stage2 muutokset, verrattuna vakioon?
Kyllä näillä eron vakioon huomaa. Yleisesti HD:n virittäminen on aika arvokasta puuhaa. Jos vaikka vaihtaa vaan ilmanputsarin ja putkiston niin ECU pitää jo ohjelmoida uusiksi että pyörä toimii hyvin. Tämän perusvirityksen jälkeen sitten alkaakin rahaa palamaan
Stage 1 ja 2 kohdalla en puhuisi huomattavasta erosta, toki suhteelinen käsite tämäkin
Sportster XLH '92
Street Glide FLHX 2009
Street Glide FLHX 2009
Re: Dynaa ostamassa
Nostellaas taas aihetta. Eli tässä yhtä dynaa katsellut ja historiaa selvitellyt. Pyörä siis puolan tuonti ja vin alku 1hd1.. maili mittarilla. Tuonne nicb syötin VIN koodin, mutta mitään tietoja ei pyörästä löytynyt eikä vin numeroa googlettelemalla pyörää löytynyt. Voisiko tämä olla ns hyvä juttu että ei välttämättä ole salvage pyörä?Joe Cool kirjoitti: 12:41 10.04.2022. Sen kun muistaa, että mailimittarilla oleva noinkin uusi pyörä on 96,2% varmuudella ns. salvage, eli jenkeissä kolaroitu, varastettu tai tulvan alla ollut. Jos mittari on vaihdettu km-malliin (harvemmin niin tehdään, yleensä pannaan km-tarrat), niin VIN joka alkaa 1HD1... kannattaa tutkia samalla palvelulla. Eutooppaa uutena tuodut alkavat 5HD1... Maailmassa on sitten vähintään yksi harvinaisuus, joka on osettu Suomesta muuttopyöräksi ja siinä on 1HD1... numero, joten tuskin olet ostamassa sellaista harvinaisuutta
VIN koodi tuonne hakuun, niin syy ja ajankohta selviävät: https://www.nicb.org/
SItten jos / kun sieltä löytyy sitä historiaa, niin VIN-koodin googlaaminen antaa parhaassa tapauksessa mm. huutokauppakuvat, niin näkee, millaisesta läjästä on ollut kyse.
Eihän kolaripyörien kanssa ole mitään ongelmaa, jos ne on kunnostettu asianmukaisesti ja myydään tämä kertomalla. Minullakin on ja on ollut sellaisia.
Syy miksi jaksan tätä toistaa ja mainita on se, että viime vuosina salvage-pyörien maahantuonnista on tullut ihan oma bisnesalueensa, joka on synnyttänyt lukemattomia uusia (niiden parin vanhan ja tunnetun lisäksi) käytettyjen Harrikoiden myyntiin keskittyneitä liikkeitäkin. Silti en muista nähneeni yhtään myynti-ilmoitusta, jossa salvage-historia olisi muistettu mainita. Kaikkea kun ei "muista" sanoa kiivaassa myynnin tuoksinassa.