Ohjaustangon kaventaminen 2020 Softail

Runko, jousitus, keula, renkaat, vanteet, jarrut, peltiosat, satulat

Valvojat: Pertti, pressa

SmallBlock
Viestit: 45
Liittynyt: 18:44 08.04.2020.
Paikkakunta: Hellsinki

Ohjaustangon kaventaminen 2020 Softail

Viesti Kirjoittaja SmallBlock »

Kuinka onnnistuisi ohjaustangon kaventaminen 2020 Softail Standardiin, jossa sähkökaasu ?
Ongelma lyhyet kädet, orgis liian leveä mimi ape ja väärä rannekulma.
Ei viittis kääntää tankoa enemmän alas kun menee tyhmän näköiseksi. Ajossa huomannut, että kapeampi voisi toimia. Ennen vanhaan rannekulmaa muutettiin laittamalla vesijohtoputki kädensijan kohdalle, lämmitettiin tankoa, väännettiin ja sit kavennettiin rälläköimällä pätkä pois ohjaustangosta. Vieläkö tuo toimisi kun tangon sisällä johtoja ja sähkökahvan mekanismi. Onko kukaan kokeillut :?:
Avatar
ranze
Viestit: 873
Liittynyt: 20:35 12.09.2010.
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Ohjaustangon kaventaminen 2020 Softail

Viesti Kirjoittaja ranze »

The ETC system only works with handlebars that have the notches that mate with the throttle-grip sensor; it will not work on traditional handlebars. Harley offers various handlebar bends for the new system. For certain applications they also offer a throttle-grip sensor with longer wires (43-1/4 inches long, Part No. 32308-08, $89.95), which connects directly to the stock wiring harness without an extension harness. Swapping grips on bikes equipped with ETC requires the purchase of grips designed specifically for ETC applications.
https://ridermagazine.com/2009/02/12/20 ... e-control/

Pahoin pelkään että löydät itsesi marmoritiskiltä tilaamassa skriiming iikle throttle kontrol junit relocation kittiä tjsp. :?
FL -53 Wishbone Panhead
ex. 2002 FLHR
Avatar
Joe Cool
Viestit: 5900
Liittynyt: 01:26 14.08.2006.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Ohjaustangon kaventaminen 2020 Softail

Viesti Kirjoittaja Joe Cool »

On noihin sähkökaasuihin tullut tankoa vaihdettua, mutta kolot siellä pitää tietysti olla. Ongelmia voi tulla johtonippujen vetämisessä tangon sisään ja jarruletku voi olla liian pitkä pienemmälle tangolle ja jäädä turhalle mutkalle.

Noita ABS-jarruletkuja ei vaihdeta samaan malliin, kuin vanhempiin, koska niiden päät ovat kiinteästi jakopaloissa ja sopivilla reillä varustettuja jakopaloja ei vaan löydy. Tähän saa sitten vapaasti todeta, että kyllä löytyy, kun vähän jaksaa etsiä - samalla on hyvä osoittaa, että mistä löytyy :mrgreen: :mrgreen:

Terv. Nimim. "Ostin marmorilta 200 euron jarruletkun"
Joe Cool Has Left The Building 8) - Joella on vasemmanpuoleinen rakennus :mrgreen:
Pyry
Viestit: 50
Liittynyt: 10:22 18.09.2020.
Paikkakunta: Pirkkala
Viesti:

Re: Ohjaustangon kaventaminen 2020 Softail

Viesti Kirjoittaja Pyry »

Joe Cool kirjoitti: 13:05 07.05.2022. On noihin sähkökaasuihin tullut tankoa vaihdettua, mutta kolot siellä pitää tietysti olla. Ongelmia voi tulla johtonippujen vetämisessä tangon sisään ja jarruletku voi olla liian pitkä pienemmälle tangolle ja jäädä turhalle mutkalle.

Noita ABS-jarruletkuja ei vaihdeta samaan malliin, kuin vanhempiin, koska niiden päät ovat kiinteästi jakopaloissa ja sopivilla reillä varustettuja jakopaloja ei vaan löydy. Tähän saa sitten vapaasti todeta, että kyllä löytyy, kun vähän jaksaa etsiä - samalla on hyvä osoittaa, että mistä löytyy :mrgreen: :mrgreen:

Terv. Nimim. "Ostin marmorilta 200 euron jarruletkun"
Itsellä FXBB 2018 kahvalta lähtevä letku ei ole kiinteä jakopalan kanssa. Ainoa kiinteä letku on jakopalalta satulalle lähtevä. Onko näin että HD:lla on eri malleissa eri lailla kiinteä letku jakopalan kanssa?
FXBB ’18
FXR ’94
Avatar
Joe Cool
Viestit: 5900
Liittynyt: 01:26 14.08.2006.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Ohjaustangon kaventaminen 2020 Softail

Viesti Kirjoittaja Joe Cool »

Pyry kirjoitti: 10:35 08.05.2022. Itsellä FXBB 2018 kahvalta lähtevä letku ei ole kiinteä jakopalan kanssa. Ainoa kiinteä letku on jakopalalta satulalle lähtevä. Onko näin että HD:lla on eri malleissa eri lailla kiinteä letku jakopalan kanssa?
Varmasti on sitten eroja. Oma projektini oli vaihtaa 2015 mallin ABS Sportsteriin leveämpi ja taemmas tuleva tanko suoran röhnötystangon tilalle. Siinä koko letku oli kiinteä sylinteristä satulaan. Jakopalasta lähti 2 reikää ABS-järjestelmään. Muu oli kiinteää. Varaosana oli sitten 2 letkua, suoralle ja 14" miniapelle. Jälkimmäinen sopi leveämmälle tangolle hyvin.

Kysyin maililla 4-5 varruletkuja valmistavasta liikkeestä ja 3 vastasi ja sanoi, että ei löydy 4-reikäistä jakopalaa. En ruvennut sen kummemmin maailmalta etsimään, kun Suomesta löytyi marmorilta. Ei se olisi ollut ilmaista tehdä niitä letkujakaan toki, vaikka jakopala olisi löytynytkin.
Joe Cool Has Left The Building 8) - Joella on vasemmanpuoleinen rakennus :mrgreen:
Avatar
JKKo
Viestit: 1731
Liittynyt: 09:42 07.05.2002.
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ohjaustangon kaventaminen 2020 Softail

Viesti Kirjoittaja JKKo »

On 99% todennäköisyydellä halvempi kun on yhtä palaa. Yhtä palaahan se oli tuon mun 91 Sportsterin etu ja takaletkukin. Kumia ja metalliputkea. Vastahan mä 20 vuotta sitten sen takaletkun uusin…
'91 883/1200/turbo 2001=>
'09 Street Bob 2009=>
Avatar
Kiwi
Viestit: 2159
Liittynyt: 22:09 18.01.2010.
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: Ohjaustangon kaventaminen 2020 Softail

Viesti Kirjoittaja Kiwi »

Se sportsterin etujarruletku on harvinaisen huono keksintö, järkevästi suunniteltu osa sisältäisi 2 kiinteää letkua ABS-yksikölle ja kaksi vaihdettavaa letkua eri ohjaustangoille ja keulaputkille. Tuli kanssa taisteltua moisen kanssa talvella kun Low-malliin tehtiin lisää joustovaraa, kuitenkin joutui tiputtamaan etupäästä t-palojen läpi keulaa lyhyemmäksi että letku riitti jarrusatulalle.
Vastaa Viestiin