Moottoripyöräveljeyttä
Moottoripyöräveljeyttä
Pello-Kolari välillä. Mie sielä tienlaidassa kyykin romumi kanssa. Paljon meni prätkiä ohi. Ei ketään kiinnostanut. Yksi Harrikkamies jäi mieleen kun oikein lisäsi kaasua kun ajoi ohi. Kiitostapa vain.
Ihania hyttysiä ja lihansyöjä paarmoja. Brotherhood voimissaan.
Ihania hyttysiä ja lihansyöjä paarmoja. Brotherhood voimissaan.
Re: Moottoripyöräveljeyttä
Nykyaikana kenelläkään ei enää ole työkalulaukkua erikseen ja monikaan ei edes tiedä kuinka työkaluja käytetään, saati sitten mikä mahtaisi olla vika.
Kaikilla myös on kännykät, joilla voi kilauttaa kaverille tai hinurille....tosin voisi ainakin hiljentää
Veikkaan, että olivat uusia laitteita (ja kuskeja) ne äänipyörät ja japaniikit ei muutenkaan pysähdy.
Kaikilla myös on kännykät, joilla voi kilauttaa kaverille tai hinurille....tosin voisi ainakin hiljentää
Veikkaan, että olivat uusia laitteita (ja kuskeja) ne äänipyörät ja japaniikit ei muutenkaan pysähdy.
moderattori
Romu rauhoittaa!
Romu rauhoittaa!
-
- Viestit: 103
- Liittynyt: 17:02 23.02.2020.
- Paikkakunta: Long Lonesome Highway
Re: Moottoripyöräveljeyttä
Pitäiskö antaa jokin selkeä merkki, että on pulassa tai ettei ole ?
Kymmeniä kertoja olen pysähtynyt syrjäteillä. Turhaan. Milloin on ladattu kännykkää, soitettu tyttöystävälle, korjattu kalsareiden asentoa tai oltu tupakilla.
Selkeä stop merkki viranomaistyyliin voisi auttaa...
Kymmeniä kertoja olen pysähtynyt syrjäteillä. Turhaan. Milloin on ladattu kännykkää, soitettu tyttöystävälle, korjattu kalsareiden asentoa tai oltu tupakilla.
Selkeä stop merkki viranomaistyyliin voisi auttaa...
My way or the Highway...
Re: Moottoripyöräveljeyttä
On ollut Jensenillä huono tuuri jos noin on käynyt. Kyllä täällä etelässä mielestäni taajamien ulkopuolella edelleen motoristitovereita pysähdytään auttamaan jos ymmärretään että on avuntarvis.
Olen minäkin muutaman kerran turhaan pysähtynyt, onpa sitten vaan hetki tarinoitu. Kännykkä on muuttanut asian. Kun olen tarjoutunut hakemaan bensaa niin pari kertaa on käynyt niin että joku oli sitä jo hälytetty hakemaan. Hyvä että on kännykät.
Vanha merkki avunpyyntiin on huivi, buffi tms. vasempaan peiliin tai kahvaan. Ennen käytettiin ja toimi. Ei ehkä vaan nykyään ole tiedossa eikä käytössä?
Jos haluaa apua, niin silloin pitää yrittää näyttää siltä että tarvitsee apua. Jos vaan seisoo ja puhuu kännykkään niin en pysähdy. Minusta on tarvittaessa ok käsimerkillä ihan pysäyttää motoristitoveri, veikkaan että aika moni pysähtyy.
Olen minäkin muutaman kerran turhaan pysähtynyt, onpa sitten vaan hetki tarinoitu. Kännykkä on muuttanut asian. Kun olen tarjoutunut hakemaan bensaa niin pari kertaa on käynyt niin että joku oli sitä jo hälytetty hakemaan. Hyvä että on kännykät.
Vanha merkki avunpyyntiin on huivi, buffi tms. vasempaan peiliin tai kahvaan. Ennen käytettiin ja toimi. Ei ehkä vaan nykyään ole tiedossa eikä käytössä?
Jos haluaa apua, niin silloin pitää yrittää näyttää siltä että tarvitsee apua. Jos vaan seisoo ja puhuu kännykkään niin en pysähdy. Minusta on tarvittaessa ok käsimerkillä ihan pysäyttää motoristitoveri, veikkaan että aika moni pysähtyy.
Re: Moottoripyöräveljeyttä
Mulla loppui joskus bensa pyörästä moottoritielle ramppia liian aikaisin. Jokusen kilometriä lykkäsin, siinä oli sellainen pieni alamäki että rullasi hetken ihan hyvin ennen nousua huoltoasemalle. 6 pyörää ajoi ohi, 4 oli tuttuja. Yhdeltä näistä tutuista myöhemmin sitten kysyin että miksei pysähtynyt, vastauksena oli että kun niin rennosti rullailin etten näyttänyt apua kaipaavalta...
Re: Moottoripyöräveljeyttä
Itse olen muutaman kerran pysähtynyt, kun on ollut fellow biker tien poskessa. Kahtena kertana kaikki oli okei, ja työkalut kuskilla mukana omasta takaa.
Kerran oli rallista palatessa matkapyöräkuskin moposta tulleet öljyt ulos. Itselläni oli vähän varaöljyä mukana, ja kaveri pääsi kokeilemaan, mistä vuotaa? Vuosi poistoputken juuresta, jossa oli ruuvilla kiristettävä letkunkiristin.
Sanoin, että kannattaisi käyttää puristuskiristimiä. On näet ruuvattavista omiakin huonoja kokemuksia. Noh. Kaveri leikkasi sentin letkusta pois, laittoi takaisin. Minä kävin hakemassa lähellä olevasta huoltsikasta hänelle diesel-öljyä, kun ei muuta tietenkään ollut, ja taas matka jatkui.
Vuonna 2019 jäin itse tien poskeen Rovaniemen pohjoispuolella. Moni meni ohi, mutta yksi Touring-kuski pysähtyi, kun olin liian keskittyneesti hääräilemässä pyörän kanssa.
Kyseli, mikä vikana? Sanoin, että moottorivalo syttyi, ja moottori ns. kuoli. Olin juuri vaihtanut muutama viikko aikaisemmin uuden Feulingin nokkalevyn hydraulisine kiristäjineen ja siihen sopivan öljypumpun. Mutta, kun ei mitään kilahdusta kuulunut, eikä muutenkaan varoitellut etukäteen, niin epäilin maakosketusta ja/tai sulakevikaa. Jos jotain muuta, niin täytyy alkaa soittelemaan hinausta/kuljetusta.
Joten kaveri jatkoi matkaansa Leville. Kiitos kumminkin pysähtymisestä.
Oli Engine-sulake murtunut, ilmeisesti vanhuuttaan. Ei lähtenyt kuin pihdeillä irti, ja vaihdoin sen varasulakkeeseen, joita on aina mukana. Pääsin Leville, ja siitä myöhemmin jatkamaan Ruåtsiin ja Norjaan.
Lapissa mielellään pitää kypärää päässä, jos joutuu pysähtymään. Puri käteen ilmeisesti mäkärä siinä häärätessä. Käsi syyhysi, ja oli turvoksissa seuraavat pari viikkoa.
Siinä oli tottumattomalle etelän miehelle sitä Lapin taikaa.
Kerran oli rallista palatessa matkapyöräkuskin moposta tulleet öljyt ulos. Itselläni oli vähän varaöljyä mukana, ja kaveri pääsi kokeilemaan, mistä vuotaa? Vuosi poistoputken juuresta, jossa oli ruuvilla kiristettävä letkunkiristin.
Sanoin, että kannattaisi käyttää puristuskiristimiä. On näet ruuvattavista omiakin huonoja kokemuksia. Noh. Kaveri leikkasi sentin letkusta pois, laittoi takaisin. Minä kävin hakemassa lähellä olevasta huoltsikasta hänelle diesel-öljyä, kun ei muuta tietenkään ollut, ja taas matka jatkui.
Vuonna 2019 jäin itse tien poskeen Rovaniemen pohjoispuolella. Moni meni ohi, mutta yksi Touring-kuski pysähtyi, kun olin liian keskittyneesti hääräilemässä pyörän kanssa.
Kyseli, mikä vikana? Sanoin, että moottorivalo syttyi, ja moottori ns. kuoli. Olin juuri vaihtanut muutama viikko aikaisemmin uuden Feulingin nokkalevyn hydraulisine kiristäjineen ja siihen sopivan öljypumpun. Mutta, kun ei mitään kilahdusta kuulunut, eikä muutenkaan varoitellut etukäteen, niin epäilin maakosketusta ja/tai sulakevikaa. Jos jotain muuta, niin täytyy alkaa soittelemaan hinausta/kuljetusta.
Joten kaveri jatkoi matkaansa Leville. Kiitos kumminkin pysähtymisestä.
Oli Engine-sulake murtunut, ilmeisesti vanhuuttaan. Ei lähtenyt kuin pihdeillä irti, ja vaihdoin sen varasulakkeeseen, joita on aina mukana. Pääsin Leville, ja siitä myöhemmin jatkamaan Ruåtsiin ja Norjaan.
Lapissa mielellään pitää kypärää päässä, jos joutuu pysähtymään. Puri käteen ilmeisesti mäkärä siinä häärätessä. Käsi syyhysi, ja oli turvoksissa seuraavat pari viikkoa.
Siinä oli tottumattomalle etelän miehelle sitä Lapin taikaa.
Jokke
Anna hyvän kiertää
Vain hieman "paranneltu" 2001 FXSTI
Anna hyvän kiertää
Vain hieman "paranneltu" 2001 FXSTI
Re: Moottoripyöräveljeyttä
Kyllähän tuo Moottoripyöräveljeys(mitenhän tuokin pitäisi nykyään sanoa?) on rajua inflaatiota kärsinyt. Vielä parikymmentä vuotta sitten oli ihan yleinen käytäntö, että huoltsikalla mentiin samaan pöytään harrikkahenkilöiden kanssa. Nykyään jotkut välttelee jopa moikkaamista. Toki onneksi on paljon vielä poikkeuksia, jotka pitävät perinteitä yllä. Harrikoiden määrä on lisääntynyt melkoisesti, nykyään niitä voidaan laittaa jopa ajo-ominaisuuksienkin vuoksi . Isoon porukkaan mahtuu monenmoista. Mulla on työkalut mukana ja moottorijarrutus toimii.
Jussi
Re: Moottoripyöräveljeyttä
Mullakin on siitä veljeydestä muistissa kun aloittelin 80 luvulla isommalla mopolla? Aluksi kun ajelin niin kylän tyypit nosti kättä mutta kun ne tiesi kuka sillä Kawalla ajaa ja että se on se sepän inhottava vammainen poika niin ei tassu enää noussut. Tänä päivänäkin tiedän että kuka on Pellosta kun ei ne nosta mulle kättä. Aivan hailea paska nykyään ja en välitä siitä enää mutta silloin nuorena pahoitin mieleni.
Sinistä Shovelia kaupitellut mutta ei kiinnostusta. Nyt näköjään menis ajokuntoinen Shovel 6000e josta joku alkais hakata jäykkäperä bobberia tai chopperia. Orkkis ei vain mene jos ei tappiolla myy.
Sinistä Shovelia kaupitellut mutta ei kiinnostusta. Nyt näköjään menis ajokuntoinen Shovel 6000e josta joku alkais hakata jäykkäperä bobberia tai chopperia. Orkkis ei vain mene jos ei tappiolla myy.
Re: Moottoripyöräveljeyttä
Laita se Saksan Classic Motorrad palstalle ja kova pyyntihinta. Saattaa rahamies lähestyä ja rahat pamahtaa tilille....sitten kuljetus hakee kotoa.jensen kirjoitti: 19:21 26.07.2022. Sinistä Shovelia kaupitellut mutta ei kiinnostusta. Nyt näköjään menis ajokuntoinen Shovel 6000e josta joku alkais hakata jäykkäperä bobberia tai chopperia. Orkkis ei vain mene jos ei tappiolla myy.
moderattori
Romu rauhoittaa!
Romu rauhoittaa!
Re: Moottoripyöräveljeyttä
Kyllä sitä veljeyttä vielä löytyy. Viime vuonna ku oltiin menossa purijaisiin, niin minulla loppu chopperista bensa n 10 km ennen Pudasjärveä. Bensan loppuessa pyörä yskäsi pari kertaa ennen sammumista ja sitte menin vapaalla bussipysäkille. En kerinny ku pysähtyä siihen ku puskan takaa hyppäs joku pitkätukka kanisterin kaa ja kysy että loppuiko bensa ja hänellä olisi tässä kanisterissä. Oli kuunellu pihassaan ku pyörä oli yskäissy ja sen perusteella toiminut. Kiitoksia hänelle siitä että matkaan päästiin taas miltei heti.
FLH -55 ja FXST -21.
Re: Moottoripyöräveljeyttä
Ulkomailla tahtoo olla vielä kierompaa kusettajaa. Mielessä on Soneran seikkailut Saksassa kun ostivat miljardeilla euroilla raikasta Saksalaista vuori-ilmaa. Ja nyt nyt tämä Fortum juttu. Heti kun kuulin että meinaavat ostaa hiilivoimaloita niin että ei helvetti sentään. Suomalaiset ostaa kovalla rahalla hiilivoimaa niin kohta se kiellettään ja pottunokat maksoi taas itsensä kipeäksi ja maalaistollukoita jymäytetään.
Sielä voi saaha enemmän pätäkkää mutta mutta helpommin tulee huijatuksi.
Sielä voi saaha enemmän pätäkkää mutta mutta helpommin tulee huijatuksi.
Re: Moottoripyöräveljeyttä
Mututuntumalla sanoisin, että Sonera ihan itse silloisen pääjohtajansa Relanderin, jonka valitsi omistaja (valtio) Vennamon tilalle, joka ”syyllistyi” ostamaan henkilökunta-annin osakkeet firmalleen, ei itselleen, ihan itse päätti lähteä Saksaan ilmatilakaupoille. Relanderin tekemisiä ei mielestäni tutkittu, tai ainakaan tuomittu ja se johtunee siitä, että henkilövalinta oli poliittinen. Joku kirja siitä julkaistiin netissä. Kirjoittajaa ei saatu varmaksi koskaan. Hyvin oli kirjoitettu ja oli myös uskottava. Relander katosi kuin pieru Saharaan, eikä se seuraajakaan (Koponen) ole johtajaputkessa jatkanut. Sonera meni Ruotsiin. Ei edes halvalla, vaan maksettuna. Ennen kuin Telia sen sai, sitä piti tukea, jottei kaadu. …matkapuhelin ja internetbusineksessa…jensen kirjoitti: 18:36 27.07.2022. Ulkomailla tahtoo olla vielä kierompaa kusettajaa. Mielessä on Soneran seikkailut Saksassa kun ostivat miljardeilla euroilla raikasta Saksalaista vuori-ilmaa. Ja nyt nyt tämä Fortum juttu. Heti kun kuulin että meinaavat ostaa hiilivoimaloita niin että ei helvetti sentään. Suomalaiset ostaa kovalla rahalla hiilivoimaa niin kohta se kiellettään ja pottunokat maksoi taas itsensä kipeäksi ja maalaistollukoita jymäytetään.
Sielä voi saaha enemmän pätäkkää mutta mutta helpommin tulee huijatuksi.
Haaviston, Vapaavuoren ja mm juhlitun Baldaufin aikana tehdyt sähköverkon myynnit ja rahojen sijoittelu hiili ja kaasubisnekseen nekin on Suomessa päätetty. Toki ulkomaalainen ostaa, kun halvalla saa ja myy, kun toinen haluaa huonon ostaa. Täältä myydään kaikki takuutuottoinen kiinteistöjä myöten ja sitten käyttäydytään, kuin raha polttelisi näpeissä. Hiilivoiman taru on tiedetty olevan ehtoopuolella jo pitkään ja kaasufirma, jolla on sopimukset toimittaa kaasua halvalla hatariin saksalaisiin koteihin kiinteällä, alhaisella hinnalla riippumatta kaasun ostohinnasta lainkaan tuntuu tarinalta, jonka iltasatuna kertominen lapselle voisi aiheuttaa reaktion ”älä narraa”. Ehkä sopimusta ei ymmärretty johtuen kielivaikeuksista?
Taidetaan olla yksinkertaisia?
'91 883/1200/turbo 2001=>
'09 Street Bob 2009=>
'09 Street Bob 2009=>
Re: Moottoripyöräveljeyttä
Saksalaisissa niinku Suomalaisissakin on ketkuja ja reiluja. Pääosin mun kokemus että jämäkkää ja reilua jengia ja asiat asioina eikä venkoilua. Kyllä ihmiset on aika samanlaista sekalaista seurakuntaa riippumatta mitä kieltä puhuu. Hallintomalli vaihtelee enämpi.
2008 FLHRC Road King Classic [muokattu]
- Veijo Esso
- Viestit: 1121
- Liittynyt: 12:09 07.09.2016.
- Paikkakunta: Rajamäki
- Viesti:
Re: Moottoripyöräveljeyttä
Juice puki asian sanoiksi jo vuosia sitten:
Kato, ystävyys, se on kallista
Se ei riipu hallintomallista
Siinä auta ei tiimit
Vaan ystävällisyys
Kato, ystävyys, se on kallista
Se ei riipu hallintomallista
Siinä auta ei tiimit
Vaan ystävällisyys
XL 883C -07 | FLSTF -98
Re: Moottoripyöräveljeyttä
Juu juu, kyllä ne turistia osaa höynäyttää etelässä. Mut ei noita meidän päättäjiä saisi olla vietävissä ihan kuin litran mittaa yrityskaupoilla. Suomipoliitikothan olivat alusta asti innolla kaasuputkikonsultteina (Lipponen) ja puhemiehinä (Heinäluoma, Pekkarinen), jotta ...
https://www.youtube.com/watch?v=quhNej6 ... t%C3%A4%3F
Ei paljon naarata.
https://www.youtube.com/watch?v=quhNej6 ... t%C3%A4%3F
Ei paljon naarata.
'91 883/1200/turbo 2001=>
'09 Street Bob 2009=>
'09 Street Bob 2009=>