Kesäkelin ajohousut

Keskustelualue H-D harrastajille

Valvojat: Pertti, pressa

Avatar
UrpoTJ
Viestit: 1611
Liittynyt: 20:14 14.11.2010.
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Kesäkelin ajohousut

Viesti Kirjoittaja UrpoTJ »

Rilleihin käytän tuota samaa Fairy-menetelmää. Visiirin pesuun en yleensä käytä veden kanssa mitään kemikaaleja. Kun ajoon tulee tauko tai se loppuu, pistän visiirin päälle talouspaperia 2 kerrosta tai huoltarin servietin, kastelen paperin ja annan liota muutaman minuutin. Vettä voi kaataa vähän lisääkin jos on aikaa enemmän. Lämmin vesi auttaa hyönteisten liottamiseen. Hetken päästä hyönteisten jätöksistä suurin osa lähtee jo märän paperin poistossa. Ihan puhdasta tulee kun viimeistelee vielä kuivalla talouspaperilla tai mikrokuituliinalla. Kotona teen tämän tiskipöydällä, huoltiksella vessassa, muualla missä vaan penkillä tai pöydällä. Kahvikupin seuraksi otettu vesilasillinen riittää hommaan. Ja on minulla vesipullo ja paperia laukussakin varalla.

On minulla jotain spreitäkin, jolla saa visiiriin ominaisuuden, että pisarat eivät jää visiirin. Fairyllä teen saman silloin tällöin.

Ajohousuihin palatakseni, kyllä nuo nahkahousut alkavat olla näillä keleillä kuumat. Ainakin heti kun pysähtyy. Mutta ilman suojia en aja.
Avatar
JKKo
Viestit: 1731
Liittynyt: 09:42 07.05.2002.
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kesäkelin ajohousut

Viesti Kirjoittaja JKKo »

UrpoTJ kirjoitti: 21:17 01.07.2022. Rilleihin käytän tuota samaa Fairy-menetelmää. Visiirin pesuun en yleensä käytä veden kanssa mitään kemikaaleja. Kun ajoon tulee tauko tai se loppuu, pistän visiirin päälle talouspaperia 2 kerrosta tai huoltarin servietin, kastelen paperin ja annan liota muutaman minuutin. Vettä voi kaataa vähän lisääkin jos on aikaa enemmän. Lämmin vesi auttaa hyönteisten liottamiseen. Hetken päästä hyönteisten jätöksistä suurin osa lähtee jo märän paperin poistossa. Ihan puhdasta tulee kun viimeistelee vielä kuivalla talouspaperilla tai mikrokuituliinalla. Kotona teen tämän tiskipöydällä, huoltiksella vessassa, muualla missä vaan penkillä tai pöydällä. Kahvikupin seuraksi otettu vesilasillinen riittää hommaan. Ja on minulla vesipullo ja paperia laukussakin varalla.

On minulla jotain spreitäkin, jolla saa visiiriin ominaisuuden, että pisarat eivät jää visiirin. Fairyllä teen saman silloin tällöin.

Ajohousuihin palatakseni, kyllä nuo nahkahousut alkavat olla näillä keleillä kuumat. Ainakin heti kun pysähtyy. Mutta ilman suojia en aja.
Usein [lue: lähes aina] minulla käy niin, että on jo kaikki ajoreleet yllä ja kun on tulpatkin tungettu korviin, niin sitten otan kypärän, ja ”ai niin joo” nähdessäni itikoista karvaisen visiirin. Ei siinä enää liotella. Kävely keittiöön ja Fairyllä visiirin kynsiminen, huuhtelu ja ajoon.

Ja vielä tuosta silmälasimenetelmä. Kun en kuivaa laseja pyyhkimällä, vaan käytän veden pintajännitystä pisaroiden poisvalutteluun, en aktiivisesti naarmuta linssejä. Olen käyttänyt menetelmää ”aina” ja havainnut hyväksi. Varsinkin jos on likinäköä, laseissa olevat naarmut ja lika häiritsevät, koska ne voi ”nähdä”.
'91 883/1200/turbo 2001=>
'09 Street Bob 2009=>
Avatar
UrpoTJ
Viestit: 1611
Liittynyt: 20:14 14.11.2010.
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Kesäkelin ajohousut

Viesti Kirjoittaja UrpoTJ »

En taida olla maailman järjestelmällisin ihminen, mutta kypärää en pistä koskaan hyllyyn ennen visiirin putsaamista. Lasken sen tiskipöydälle ja jos ei tule heti huolehdittua, niin minua kyllä muistutetaan. Olen ajatellut, että jos jätän hyönteisten jätökset visiiriin, saattaa niistä jäädä harmaa jälki muoviin, kuinka on?

Hauska kuulla tuo rillienpesumenetelmä. En muista moisesta mistään lukeneeni, mutta teen sen ihan samalla tavalla! Muovilinssiset rillit (likinäköä n. -5) ovat kalliit, niitä tulee suojeltua paremmin kuin visiiriä, joka on pakko kuitenkin uusia useammin.
Avatar
JKKo
Viestit: 1731
Liittynyt: 09:42 07.05.2002.
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kesäkelin ajohousut

Viesti Kirjoittaja JKKo »

UrpoTJ kirjoitti: 11:19 02.07.2022. En taida olla maailman järjestelmällisin ihminen, mutta kypärää en pistä koskaan hyllyyn ennen visiirin putsaamista. Lasken sen tiskipöydälle ja jos ei tule heti huolehdittua, niin minua kyllä muistutetaan. Olen ajatellut, että jos jätän hyönteisten jätökset visiiriin, saattaa niistä jäädä harmaa jälki muoviin, kuinka on?

Hauska kuulla tuo rillienpesumenetelmä. En muista moisesta mistään lukeneeni, mutta teen sen ihan samalla tavalla! Muovilinssiset rillit (likinäköä n. -5) ovat kalliit, niitä tulee suojeltua paremmin kuin visiiriä, joka on pakko kuitenkin uusia useammin.
Enemmän mun visiirissä on noita hups kun en huomannut -luokan naarmuja. Kävin hakemassa HJC:n uuden visiirin. Näkiskin jotakin kesäreissulla. Eikä usein ole hyllyä tai vettäkään likellä. Maalikalja on aika usein ensimmäisenä mielessä ja sitten kypärä jää mielestä.

Vanhoille silmille tulee kalleimmat linssit. Teetin just 2 paria mieleisiä. Oli jtkn 1200 euroa per aisapari.
'91 883/1200/turbo 2001=>
'09 Street Bob 2009=>
Vastaa Viestiin