Lämpimämmät tulpat?
Lämpimämmät tulpat?
FXLR Evo 1991 yskii ja paukkuu kylmänä. Lämpimänä käy suht ok. Ajattelin kokeilla lämpimämpiä tulppia jos sellaiset on vaan saatavilla. Onko porukalla kokemusta?
Re: Lämpimämmät tulpat?
Onko ilman- tai polttoaineensyöttöön, pakoputkistoon ja/tai siihen välille (= moottorin sisuskaluihin) tehty muutoksia? Täysin vakiokuntoisen pitäisi kaiketi käydä vakiotulpilla rötäämättä, eli vika on jossain muualla. Jos taas muutoksia on tehty, niin sitten niistäkin olisi hyvä tietää ennenkuin neuvoo.
No, minen tässä osaisi kuitenkaan kovin hyvin neuvoa, vaikka nuo taustat olisi tiedossakin, mutta laita vähän lisätietoa niin eiköhän noi viisaammat neuvo kunhan heräävät
(Paitti että vähän vaikuttaisi olevan laihalla, toimenpiteet riippuu siitä mikä kaasutin on.)
No, minen tässä osaisi kuitenkaan kovin hyvin neuvoa, vaikka nuo taustat olisi tiedossakin, mutta laita vähän lisätietoa niin eiköhän noi viisaammat neuvo kunhan heräävät
(Paitti että vähän vaikuttaisi olevan laihalla, toimenpiteet riippuu siitä mikä kaasutin on.)
XLS1000 Roadster 1983
”Put down the cheap-ass Chinese aftermarket accessories, step away from the motorcycle and nobody gets hurt!”
”Put down the cheap-ass Chinese aftermarket accessories, step away from the motorcycle and nobody gets hurt!”
Re: Lämpimämmät tulpat?
http://www.harrika.fi/wiki/index.php?title=Kaasutin
Tuolla on aika kattava ohjeistus CV-kaasarin tutkiskeluun.
Seosruuvin päällä on uutena peltinen umpitulppa, joka pitää poistaa, ennen kuin pääsee ruuvailemaan.
Laihalta tosiaan vaikuttaa tyhjäkäyntisuuttimen pensamäärä, jos aivastelee.
Uusi kiinalainen ihmispaskasta puristettu cv-keihin maksaa rahteineen kolmisen kymppiä. Kaveri tilasi sellaisen ja laittoi ultraan kiinni....hienosti kuulemma pelaa. Löytyi suoraan harrikan numerolla googlaamalla.
Ei siinä tekeminen paljoa maksa....
Tuolla on aika kattava ohjeistus CV-kaasarin tutkiskeluun.
Seosruuvin päällä on uutena peltinen umpitulppa, joka pitää poistaa, ennen kuin pääsee ruuvailemaan.
Laihalta tosiaan vaikuttaa tyhjäkäyntisuuttimen pensamäärä, jos aivastelee.
Uusi kiinalainen ihmispaskasta puristettu cv-keihin maksaa rahteineen kolmisen kymppiä. Kaveri tilasi sellaisen ja laittoi ultraan kiinni....hienosti kuulemma pelaa. Löytyi suoraan harrikan numerolla googlaamalla.
Ei siinä tekeminen paljoa maksa....
moderattori
Romu rauhoittaa!
Romu rauhoittaa!
Re: Lämpimämmät tulpat?
Aloitettaisko siitä että mitkäs tulpat siellä nyt on?
Re: Lämpimämmät tulpat?
Kaikki on täysin originaalia. Kaasutin ja suuttimet ultralla puhdistettu ja tulpat tällä hetkellä NGK BPR5EY-11. Ajattelin kokeilla BPR4EY-11, jos vaan saatavilla. Eli yhden asteen lämpimämpiä.
Re: Lämpimämmät tulpat?
Kaasari on CV Keihin.
Re: Lämpimämmät tulpat?
Seosruuvi auki 1,45 eli kierros ja kolme varttia.
Re: Lämpimämmät tulpat?
... ja vielä...pääsuutin 175 ja toinen 45 tai 48 (en muista tarkkaa).
Re: Lämpimämmät tulpat?
Ja millon se on ruvennut oireilemaan?
Šiihen asti toimi hyvin kylmänäkin?
Šiihen asti toimi hyvin kylmänäkin?
Pekka äL
Satulapummi Wakka-Hämeestä
Electra Milwaukee-8 2017
Satulapummi Wakka-Hämeestä
Electra Milwaukee-8 2017
Re: Lämpimämmät tulpat?
Oireista päätellen käy laihalla. Kuumalla tulpalla saat reiän mäntään.Shortone kirjoitti: 17:46 19.08.2022. Kaikki on täysin originaalia. Kaasutin ja suuttimet ultralla puhdistettu ja tulpat tällä hetkellä NGK BPR5EY-11. Ajattelin kokeilla BPR4EY-11, jos vaan saatavilla. Eli yhden asteen lämpimämpiä.
FL -53 Wishbone Panhead
ex. 2002 FLHR
ex. 2002 FLHR
Re: Lämpimämmät tulpat?
No ne tulpathan ei oo orkkikset. Onkos noissa vielä ne kierteellä olevat soviteholkit jotka löystyessään saa aikaan häiriöitä? Parhaiten toimivissa evoissa olen havainnut olevan Harley tulpat.Shortone kirjoitti: 17:46 19.08.2022. Kaikki on täysin originaalia. Kaasutin ja suuttimet ultralla puhdistettu ja tulpat tällä hetkellä NGK BPR5EY-11. Ajattelin kokeilla BPR4EY-11, jos vaan saatavilla. Eli yhden asteen lämpimämpiä.
Re: Lämpimämmät tulpat?
11 vuotta sitten alkoi kylmässä syyssäässä oireilemaan. Sitten tuli 10 vuoden tauko ajoihin. Pyörä oli lämpimässä tallissa säilössä ja pitkän ajan takia piti kaasari purkaa ja puhdistaa.Pekka L kirjoitti: 18:43 19.08.2022. Ja millon se on ruvennut oireilemaan?
Šiihen asti toimi hyvin kylmänäkin?
Re: Lämpimämmät tulpat?
Vaihdoitko imusarjan tiivisteet samalla?
Re: Lämpimämmät tulpat?
Hyvä pointti. Täytyy sit kokeilla isompia suuttimiaranze kirjoitti: 21:32 19.08.2022.Oireista päätellen käy laihalla. Kuumalla tulpalla saat reiän mäntään.Shortone kirjoitti: 17:46 19.08.2022. Kaikki on täysin originaalia. Kaasutin ja suuttimet ultralla puhdistettu ja tulpat tällä hetkellä NGK BPR5EY-11. Ajattelin kokeilla BPR4EY-11, jos vaan saatavilla. Eli yhden asteen lämpimämpiä.
Re: Lämpimämmät tulpat?
Moottorin ja imusarjan välisiä tiivisteitä en tarkistanut. Imusarjan ja kaasarin välinen kuminen tiiviste vaikutti elastiselta ja ehjältä.