FXR - less weight & more power
Re: FXR - less weight & more power
Noniin, alkas olemaan. Tosiaan jakkarakin tuli vaihdettua, vanha oli LePera Daytona ja sitä oli vähän joku piisami haukkassu. Uusi on saman valmistajan Kickflip. Parempi alaselän tuki, tykkään. Sama penkki löytyy itellä Street Bobista ja on hyvä.
Kaverin Chevyssa yhtä isot mukit kuin FXR:ssä, se siis 496 koneella
Kaverin Chevyssa yhtä isot mukit kuin FXR:ssä, se siis 496 koneella
FXBB ’18
FXR ’94
FXR ’94
Re: FXR - less weight & more power
siitä tuli kyllä hieno! hiilikuitu toimii aina
Rubert Custom
@rubertcustom
@rubertcustom
Re: FXR - less weight & more power
Joo kyllähän siitä tuli hieno ja toimivakin vielä
Kesäkuun alussa tuli käytyä Ruotsin Super Rallyssa, sillon oli 500km ajettu tekniikalla. Reissu meni hyvin, erikoista peltistä resonointiääntä alkoi vaan pitämään silloin tällöin. No kotona huomasin reissun jälkeen että molemmat putket melkein kokonaan halki lambdojen mutterien kohdilta. Tuttu ne hitsas tigillä ja sen jälkeen on kestänyt.
Kesän aikana tuli ~4500km tällä ajettua, takapyörän laakerit on finaalissa nii FXR on ollut jo elokuun puolivälistä asti tallissa. Uudet laakerit on kyllä odottamassa kun vaan jaksaisi laittaa paikalleen
Talven aikana olisi tarkoitus laittaa alkuperäinen FXR:n tuplamittari (nopeus&kierrosluku) risereihin kiinni, löytyi tuossa aikaisemmin syksyllä torista sopivasti. Siihen pitää kiinnityslevy leikkauttaa, mittarin vaijeri ja pyöritin vanteeseen hommata ja vähän johdotuksia uusiksi. Sopii paremmin tuohon kuin tuo katteeseen upotettu GPS-mittari.
FXRP-tyyliset valot etukatteeseen tarkotus laittaa myös. Katteeseen tulevat light podsit tehtiin keväällä hiilikuidusta samalla reissulla kun kaikki muutkin osat, led-umpiot löytyy myös hyllystä. Ainoastaan umpioiden kiinnittämiseen tarvittavat adapterit puuttuvat. Alunperin olleet kaiketi kumiset tiivisteet, Jenkeissä Refugee Custom Designilla olisi pätevät nykyaikaiset adapterit mutta vähän tyyriit ovat.
Kesäkuun alussa tuli käytyä Ruotsin Super Rallyssa, sillon oli 500km ajettu tekniikalla. Reissu meni hyvin, erikoista peltistä resonointiääntä alkoi vaan pitämään silloin tällöin. No kotona huomasin reissun jälkeen että molemmat putket melkein kokonaan halki lambdojen mutterien kohdilta. Tuttu ne hitsas tigillä ja sen jälkeen on kestänyt.
Kesän aikana tuli ~4500km tällä ajettua, takapyörän laakerit on finaalissa nii FXR on ollut jo elokuun puolivälistä asti tallissa. Uudet laakerit on kyllä odottamassa kun vaan jaksaisi laittaa paikalleen
Talven aikana olisi tarkoitus laittaa alkuperäinen FXR:n tuplamittari (nopeus&kierrosluku) risereihin kiinni, löytyi tuossa aikaisemmin syksyllä torista sopivasti. Siihen pitää kiinnityslevy leikkauttaa, mittarin vaijeri ja pyöritin vanteeseen hommata ja vähän johdotuksia uusiksi. Sopii paremmin tuohon kuin tuo katteeseen upotettu GPS-mittari.
FXRP-tyyliset valot etukatteeseen tarkotus laittaa myös. Katteeseen tulevat light podsit tehtiin keväällä hiilikuidusta samalla reissulla kun kaikki muutkin osat, led-umpiot löytyy myös hyllystä. Ainoastaan umpioiden kiinnittämiseen tarvittavat adapterit puuttuvat. Alunperin olleet kaiketi kumiset tiivisteet, Jenkeissä Refugee Custom Designilla olisi pätevät nykyaikaiset adapterit mutta vähän tyyriit ovat.
FXBB ’18
FXR ’94
FXR ’94
Re: FXR - less weight & more power
Tuo kate on kyllä näyttävä. Miten se toimii ajossa aerodynamiikaltaan? Onko sinulla muotit noille vai missä ne on tehty? Voisivat kiinnostaa ihan lasikuituisinakin tuollaiset.
Joe Cool Has Left The Building - Joella on vasemmanpuoleinen rakennus
Re: FXR - less weight & more power
Kokonaisuutena kate ja alakatteet blokkaa hyvin tuulta, erittäin miellyttävä ajaa. Vanhoilla osilla tehtiin muotit ja ne löytyvät multa, itse en kuitua osaa käsitellä kuten sitä kuuluu mutta JTK Composites (mesta jossa muotit ja osat tehtiin) tekee kyllä mun muoteilla halukkaille. Lasikuituisia osia saa maailmalta valmiina ja niissä hinta tulee oleen melkeinpä sama vs tehdä lasikuidusta Suomessa. Nyt alkaa jonkin verran hiilikuituisiakin maailmalta löytyä.Joe Cool kirjoitti: 19:53 26.10.2022. Tuo kate on kyllä näyttävä. Miten se toimii ajossa aerodynamiikaltaan? Onko sinulla muotit noille vai missä ne on tehty? Voisivat kiinnostaa ihan lasikuituisinakin tuollaiset.
Mutta mikäli kiinnostaa mun muotteja lainailla niin pistäkää viestiä tuleen
FXBB ’18
FXR ’94
FXR ’94
Re: FXR - less weight & more power
Minäpäs pistän viestiä. Muutama ajatus mielessä tuon kanssa... Yksi kaveri on ikänsä ollut lasikuitufirmassa töissä (nyt eläkkeellä) ja vetänyt kansalaisopistossa lasikuitukursseja aikoinaan. Kavereita kannattaa aina ilahduttaa pienillä firabelihommilla Toinen tuttu taas tekee firmassaan hiilikuitua, mutta siinä hinta ei ole ihan tuon ekan kanssa samoilla hehtaareillaPyry kirjoitti: 20:17 26.10.2022. Mutta mikäli kiinnostaa mun muotteja lainailla niin pistäkää viestiä tuleen
Joe Cool Has Left The Building - Joella on vasemmanpuoleinen rakennus
Re: FXR - less weight & more power
Tuli mieleen tuossa syysmyrskyssä noin 270 km vastatuuleen vauhdilla ajaessaan, että miksei Harrikassakin voisi olla vähän virtaviivaisempia katteita. Mainitsinkin siitä eräässä toiseessa ketjussa täällä. Tuossa voisi olla ideaa rakentaa yhdestä Kingistä tuollaisilla virtaviivainen maantienielijä.Pyry kirjoitti: 20:17 26.10.2022. Kokonaisuutena kate ja alakatteet blokkaa hyvin tuulta, erittäin miellyttävä ajaa.
Joe Cool Has Left The Building - Joella on vasemmanpuoleinen rakennus
Re: FXR - less weight & more power
Talvella piti ehjäillä FXR:ää ja FXRT:tä, mutta niin vain oli muuta tekemistä tammikuussa tuli koettua Mauritiuksella Belal-sykloni, koko maa oli hetken aikaa lockdownissa ja sitä rikkoville ukaasina 2v linnaa /reilu 3k€ sakkoo
Mauritiuksen dealerilla, lappu vaan oli luukulla
Talvella kuuluu myös kelkkailla ja sehän syö aikaa FXR-ropailuilta.
Asiaan. Näköjää jääny koko viime vuodelta tarinat väliin. Viime kesänä ei mahottomasti tullut kilometrejä. Kerran sateella motarin rampilla meinas etupää lähteä alta ja muutenkin tuntu paskalta ajettavalta. Olin siinä kohtaa hetken ajellu FXBB:llä nii ei muistanu täysin FXR:n ominaisuuksia. Mietin että onpa paska ajaa FXR, hetken aikaa harmitti oikein kovasti että oonpa tehny huonot keulamodit. Ajoin tallille ja katoin rengaspaineet, eessä oli 0,5bar. Paineet kun laitto normaaliksi, johan on taas hieno pyörä ajaa
Kesän lopulla FXR oli sylkässy lootaöljyt tallin lattialle ihan itekseen. Eturattaan takaa stefaa ajattelin ettei voi muu paikka kyllä olla. Ja sehän se.
Ei muutaku ku Nekalasta Speed Shopista uus stefa kouraan. Muutama pikku juttu vielä pitäs jaksaa FXR:ään tehä että olis taas ”valmis” kaudelle.
FXRT early 1984. Tätä oon kasaillu enempi vähempi reilut 10v. Nyt ei enää oma aika riitä tutkimiseen niin ulkoistin homman. Eli kytkimen hienosäätöä tiedossa, vanha piikkisika on vaihdettu pois aikoja sitten, tilalla ns nykyaikaisen tyylinen diaphgram clutch conversion kit. Myös tamer tähän on laitettu, mutta senkin säädöt voivat olla vähän kuluneet.
Kyseessä siis Suomen ensimmäinen Evo-koneinen Harley. Lastattu Jenkeissä laivaan Jan 12 1984, Suomessa isä ajoi liikkeestä Tampereelta Hämeenkyröön helmi-maaliskuussa. 23.4.1984 tehty eka huolto (850km). Eli tämä vuosi on Evon 40v-juhlavuosi ja hyvä syy saada FXRT tienpäälle takaisin
Ja koska kolme kuvaa tais olla maksimi mitä pysty yhteen viestiin liittää liitteinä, laitetaan seuraavaan postaukseen tulevaisuudessa kuva talvehtivasta StreetBobista. Vein sen kaverin navettaan ettei tuu vahingossakaan siihen koskettua talven aikana
Mauritiuksen dealerilla, lappu vaan oli luukulla
Talvella kuuluu myös kelkkailla ja sehän syö aikaa FXR-ropailuilta.
Asiaan. Näköjää jääny koko viime vuodelta tarinat väliin. Viime kesänä ei mahottomasti tullut kilometrejä. Kerran sateella motarin rampilla meinas etupää lähteä alta ja muutenkin tuntu paskalta ajettavalta. Olin siinä kohtaa hetken ajellu FXBB:llä nii ei muistanu täysin FXR:n ominaisuuksia. Mietin että onpa paska ajaa FXR, hetken aikaa harmitti oikein kovasti että oonpa tehny huonot keulamodit. Ajoin tallille ja katoin rengaspaineet, eessä oli 0,5bar. Paineet kun laitto normaaliksi, johan on taas hieno pyörä ajaa
Kesän lopulla FXR oli sylkässy lootaöljyt tallin lattialle ihan itekseen. Eturattaan takaa stefaa ajattelin ettei voi muu paikka kyllä olla. Ja sehän se.
Ei muutaku ku Nekalasta Speed Shopista uus stefa kouraan. Muutama pikku juttu vielä pitäs jaksaa FXR:ään tehä että olis taas ”valmis” kaudelle.
FXRT early 1984. Tätä oon kasaillu enempi vähempi reilut 10v. Nyt ei enää oma aika riitä tutkimiseen niin ulkoistin homman. Eli kytkimen hienosäätöä tiedossa, vanha piikkisika on vaihdettu pois aikoja sitten, tilalla ns nykyaikaisen tyylinen diaphgram clutch conversion kit. Myös tamer tähän on laitettu, mutta senkin säädöt voivat olla vähän kuluneet.
Kyseessä siis Suomen ensimmäinen Evo-koneinen Harley. Lastattu Jenkeissä laivaan Jan 12 1984, Suomessa isä ajoi liikkeestä Tampereelta Hämeenkyröön helmi-maaliskuussa. 23.4.1984 tehty eka huolto (850km). Eli tämä vuosi on Evon 40v-juhlavuosi ja hyvä syy saada FXRT tienpäälle takaisin
Ja koska kolme kuvaa tais olla maksimi mitä pysty yhteen viestiin liittää liitteinä, laitetaan seuraavaan postaukseen tulevaisuudessa kuva talvehtivasta StreetBobista. Vein sen kaverin navettaan ettei tuu vahingossakaan siihen koskettua talven aikana
FXBB ’18
FXR ’94
FXR ’94
Re: FXR - less weight & more power
Näyttäis olevan pikkuisen sepällä rälläköimistä tuon tukilaakerikoolin kanssa.
On painunut vitosrattaan sisälle ja ulosvetäjää ei enää saa väliin.
Luistaa erittäin helposti edellä, jos käyttää konevoimaa kiristämiseen.
Kasatessa liima mutteriin ja aivan pieni päräytys....jos antaa hakata krymppi ei pidä.
En ymmärrä, miksi tuollainen krymppiviritys tuossa on. Normiseppä oppii sen vasta, kun on yhden taikinoinut särkemällä irti.
On painunut vitosrattaan sisälle ja ulosvetäjää ei enää saa väliin.
Luistaa erittäin helposti edellä, jos käyttää konevoimaa kiristämiseen.
Kasatessa liima mutteriin ja aivan pieni päräytys....jos antaa hakata krymppi ei pidä.
En ymmärrä, miksi tuollainen krymppiviritys tuossa on. Normiseppä oppii sen vasta, kun on yhden taikinoinut särkemällä irti.
moderattori
Romu rauhoittaa!
Romu rauhoittaa!
Re: FXR - less weight & more power
Kyllähän tuo siltä näyttää,että porsinu on. Noita vaihdelootia on myytävänä eri merkkisinä. Ostaa uuden tilalle: Suosittelen.
FXSTC 1988 Powered by S&S V80
Re: FXR - less weight & more power
Ei tuo stefa maksa kuin muutaman euron, eikä laakerikoolikaan monta kymppiä....jotta niiden takia on turha uutta lootaa hommata. Vai oliko jossakin välissa muita kuvia, jotta oikeasti rikki?
Tuo loota on helposti purettavissa paikalleen päin, jos on tarve. Kaikki lähtee pakettina oikealle, kun kansi on irti.....muistaakseni.
Tuo loota on helposti purettavissa paikalleen päin, jos on tarve. Kaikki lähtee pakettina oikealle, kun kansi on irti.....muistaakseni.
moderattori
Romu rauhoittaa!
Romu rauhoittaa!
Re: FXR - less weight & more power
Ihan oikein muistat, kuusivaihteinen tulee myös oikeelle pakettina ulos mutta öljytikku pitää ottaa ensin irti.
Kannattaa tuo laakerikoolin takana oleva stefa sekä rattaan holkin takana oleva o-rengas nyt vaihtaa samalla kun on tuonne asti kaivauduttu. Sekä starttiakselin stefa.
Kannattaa tuo laakerikoolin takana oleva stefa sekä rattaan holkin takana oleva o-rengas nyt vaihtaa samalla kun on tuonne asti kaivauduttu. Sekä starttiakselin stefa.
Re: FXR - less weight & more power
Noita FXRT-pyöriä taisi Tampereelle tulla useampia. Olikohan Pyynikin Autovaruste jossa käytiin joskus työreissulla ihmettelemässä. Ei tosin punaista näkynyt, mutta kalliilta vaikutti ruma mallipyörä, joka oli kokonaan vihreä ja kauhean raskaan näköinen. Ajat ovat siitä kovasti muuttuneet ja katsojan silmäkin varmaan, kun kaikki perinteiset Harrikat näyttävät upeilta.
Toinenkin punainen orkkis FXRT on eräällä Arilla Pirkkalassa, vai onko sama laite.
Toinenkin punainen orkkis FXRT on eräällä Arilla Pirkkalassa, vai onko sama laite.
moderattori
Romu rauhoittaa!
Romu rauhoittaa!
Re: FXR - less weight & more power
offtopic mutta ei tarvii ottaa öljytikkua eka irti, toki se kannattaa ottaa eka pois edestä mut kyllä se menee niin helposti poikki että ei edes huomaa heheh joo näsäviisastelen itteni pois tästä topicista nytKiwi kirjoitti: 22:29 29.03.2024. Ihan oikein muistat, kuusivaihteinen tulee myös oikeelle pakettina ulos mutta öljytikku pitää ottaa ensin irti.
Kannattaa tuo laakerikoolin takana oleva stefa sekä rattaan holkin takana oleva o-rengas nyt vaihtaa samalla kun on tuonne asti kaivauduttu. Sekä starttiakselin stefa.
Rubert Custom
@rubertcustom
@rubertcustom
Re: FXR - less weight & more power
Vauhtisokeus iski itellä. No niinhän se laakerin sisäkooli on istunut vitosrattaan sisälle Pääsiäisenä youtubesta katselin eri metodeja, eilen Dremelillä kolme uraa kolmileukaiselle ulosvetäjälle ja kooli irti. Samoin stefa koolin takaa tuli ongittua ja se on nyt uusittu (kooli meni tilaukseen). Itse en viitsi koneella näitä kiristellä, kytkimen puolen uskallan aukaista koneella mutta kompensaattorinkin puran käsin.Pertti kirjoitti: 09:04 29.03.2024. Näyttäis olevan pikkuisen sepällä rälläköimistä tuon tukilaakerikoolin kanssa.
On painunut vitosrattaan sisälle ja ulosvetäjää ei enää saa väliin.
Luistaa erittäin helposti edellä, jos käyttää konevoimaa kiristämiseen.
Kasatessa liima mutteriin ja aivan pieni päräytys....jos antaa hakata krymppi ei pidä.
En ymmärrä, miksi tuollainen krymppiviritys tuossa on. Normiseppä oppii sen vasta, kun on yhden taikinoinut särkemällä irti.
Loota ei ole syytä vaihtaa, tämä toimii vielä. Rattaan holkin takana oleva o-rengas tulikin vaihdettua, tuli ison stefan kanssa samassa paketissa.
Tämä on juurikin tuo mainitsemasi. Alkukeväästä ’84 ei tullut Pyynikin Autovarusteeseen kaiketi muita kuin tämä.Pertti kirjoitti: 08:50 30.03.2024. Noita FXRT-pyöriä taisi Tampereelle tulla useampia. Olikohan Pyynikin Autovaruste jossa käytiin joskus työreissulla ihmettelemässä. Ei tosin punaista näkynyt, mutta kalliilta vaikutti ruma mallipyörä, joka oli kokonaan vihreä ja kauhean raskaan näköinen. Ajat ovat siitä kovasti muuttuneet ja katsojan silmäkin varmaan, kun kaikki perinteiset Harrikat näyttävät upeilta.
Toinenkin punainen orkkis FXRT on eräällä Arilla Pirkkalassa, vai onko sama laite.
FXBB ’18
FXR ’94
FXR ’94