Johtojen vetoa

Runko, jousitus, keula, renkaat, vanteet, jarrut, peltiosat, satulat

Valvojat: Pertti, pressa

Markapieru
Viestit: 7
Liittynyt: 22:05 22.08.2022.

Johtojen vetoa

Viesti Kirjoittaja Markapieru »

Dyna street Bob 2012

Meinasin vedellä akulta piuhat lisäpitkälle ja kännykän laturille. Niin saako tankkia nostettua ilman et irrottelee mitään letkuja yms sen verran et sais johdot ujuteltua sieltä alta?
Pertti
Viestit: 6037
Liittynyt: 21:11 28.09.2004.
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

Re: Johtojen vetoa

Viesti Kirjoittaja Pertti »

Saa nostettua sen verran.
Edessä ottaa vastaan alla oleva yhdysputki ja takapäässä polttoaineletkut.
Antavat kumpikin periksi ja tasaisen palkkirungon päällä on helppo ujutella johtoja.
Polttoaineletkut ovat pikaliittimillä, mutta ellei ole pakko irroittaa, niin jätä avaamatta.
Alkopensa kovettaa o-renkaita ja tuo on jo sen verran vanha, että saattaa tulla vuotoja.

Jos pikaliittimiä pitää irrottaa, niin ensin tankin paneelin alta pumpun liitin irti ja starttaus, niin poistuu paine linjasta. Lähtee liitin helpommin irti, eikä tule o-renkaita mukana.
edit....onhan sille pumpulle sulake ja relekin, jotka voi myös irrottaa...mistä vaan helpoiten saa.
moderattori

Romu rauhoittaa!
Avatar
Veijo Esso
Viestit: 1121
Liittynyt: 12:09 07.09.2016.
Paikkakunta: Rajamäki
Viesti:

Re: Johtojen vetoa

Viesti Kirjoittaja Veijo Esso »

Sytytysvirralla ohjattu lähtö löytyy suoraan liittimestä sulaketaulun vierestä. En muista paljonko siihen oli speksattu maksimivirtaa, mutta voisi riittää hyvinkin nykyaikaisille ledivaloille. Kännykän laturille ainakin suosittelen sen käyttöä, ettei tyhjää akkua kun ei ole käytössä.
XL 883C -07 | FLSTF -98
Avatar
JKKo
Viestit: 1780
Liittynyt: 09:42 07.05.2002.
Paikkakunta: Helsinki

Re: Johtojen vetoa

Viesti Kirjoittaja JKKo »

2009 mallisen StBobin kaaviossa on "Customer Accessory Connector". Lienee sama, mihin Veijo viittaa. Sille näyttää olevan 15A sulake ja virta juoksee lukon läpi, joten katkoo sähköjä siitä avaimella. Siihen niitä asiakkaan varusteita.

Kuva

Woiman ulosoton rakensin omaani melkein heti uutena noin kuin tuossa kuvassa. Puhelimen ja padin lataus ottaa aikansa, joten virta pitää (minun käytössäni) olla liittimessä myös avaimet poistettuna. Ladattava voi olla sivulaukun kannen alla sateen suojassa, johon tuosta kohdasta piuha riittää. Sijainnin takia ei voi käyttää ajossa, mutta se ei ole minulle tarpeellinen ominaisuus. Tämä itserakentamani ulosotto on suoraan akun napoihin kytketty johdoilla joista plussan puolisessa on 10A sulake. Kätevä liitin sikäli, että Ctekin liitin käy tähän kylkeen mitään muuta tekemättä. Ylläpitoa varten ei tarvitse aukoa mitään. On input ja output samalla kertaa.
'91 883/1200/turbo 2001=>
'09 Street Bob 2009=>
Avatar
Veijo Esso
Viestit: 1121
Liittynyt: 12:09 07.09.2016.
Paikkakunta: Rajamäki
Viesti:

Re: Johtojen vetoa

Viesti Kirjoittaja Veijo Esso »

Ctek kun tuli mainittua, niin minulla on navin johdon päähän kytketty tuosta ryötetty liitin. Silloin kun tarvii navia, niin ei tarvitse virittää mitään ja tarvittaessa siihen voi laittaa tupakinsytytinadapterin ja sitä kautta ottaa virtaa muihin laitteisiin.
XL 883C -07 | FLSTF -98
Avatar
-Harikka-
Viestit: 4914
Liittynyt: 09:50 15.11.2002.
Paikkakunta: 'suur'-Salo:n saaristo merenranta kauppala
Viesti:

Re: Johtojen vetoa

Viesti Kirjoittaja -Harikka- »

Tuommoneki vaihtoehto on olemassa, löytyy 1" & 1-1/4" tangoille, mustana ja kromattuna.
Miulla on rätkän stogassa paikallaa tulevana kevväänä.
Woiman syöttö luonnollisesti akusta suoraan sulakkeen kautta, sillo sitä sähköö tullee 24/7, ilman virtalukkoa :!: :idea:

:arrow: Handlebar Mount Auxiliary Power Port 69200855

Kuva
JKKo kirjoitti: 10:18 30.12.2022. ... Kätevä liitin sikäli, että Ctekin liitin käy tähän kylkeen mitään muuta tekemättä. Ylläpitoa varten ei tarvitse aukoa mitään. On input ja output samalla kertaa.
On ollu vastaava asennettuna toistakymmentä vuotta, täällä jotku laitttelee 'käteviä'/turvallisia liittimiä/piuhoja johoki rungon/satulan/sivukoppien väliköihi :?: :roll:
"On input ja output samalla kertaa.", tää oli käyttöönotto syynä :!: :wink:
2001 95cid (small bore) 1557cc kaasari FXSTB.
Emilia ChromeTrain
, 'kevyesti' muokattu & piristetty :wink: 8)
Avatar
JKKo
Viestit: 1780
Liittynyt: 09:42 07.05.2002.
Paikkakunta: Helsinki

Re: Johtojen vetoa

Viesti Kirjoittaja JKKo »

Noita asennellessa saa halutessaan huomioida liittimien huonon säänkeston ajatellun käyttötarkoituksen lisäksi. Kun liitintä käytetään, niin se sääsuojakumikorkki on auki. JOS liitin on asennettu pystyyn avautumispää ylöspäin, niin se on laaki ja vainaa silloin kun sade sattuu kohdalle puhelimen ollessa laturissa ja ajajan puuteroimassa nenäänsä huoltoaseman vessassa...
'91 883/1200/turbo 2001=>
'09 Street Bob 2009=>
Avatar
-Harikka-
Viestit: 4914
Liittynyt: 09:50 15.11.2002.
Paikkakunta: 'suur'-Salo:n saaristo merenranta kauppala
Viesti:

Re: Johtojen vetoa

Viesti Kirjoittaja -Harikka- »

JKKo kirjoitti: 07:17 02.01.2023. Noita asennellessa saa halutessaan huomioida liittimien huonon säänkeston ajatellun käyttötarkoituksen lisäksi. Kun liitintä käytetään, niin se sääsuojakumikorkki on auki. JOS liitin on asennettu pystyyn avautumispää ylöspäin, niin se on laaki ja vainaa silloin kun sade sattuu kohdalle puhelimen ollessa laturissa ja ratsastajatar puuteroimassa nenäänsä liikenneaseman vessassa...
Ratsastajat/ratsastajatteret voipi halutessaa/tajutessaa ottaa huomioon myös ihan maalaisjärkipohjasen, (isän mielestä hitaasti, mutta varmasti katoamassa olevaa kansantaitoa nyky Suåmessa), lisä-apu vesitiivistyksen.
Miulla kulkee rätkässä pieni köntti 'valko-tarraa' mukana. Pieni palko typ.syt.liittimen aukon ympärille, pientä sormenpäillä muotoilua ja vesieste on muodostettu. Tai hankkii paikallisesta O-rengas kaupasta, tarkotuksee sopivan kokosen :idea: :wink:
Siihe perinteisee 'sini-tarraa' verrattuna, valkosella on pieni esteettine etu, se miltei 'häviää' kromia vaste :!: :idea:

Violetti-tarraa en oo löytäny ja violetti muovailuvaha ei toimi... :( :mrgreen:

Joskus vuosia sitte, jonku 'liikenne'aseman pihassa KESKI-Euroopassa, kuivaili jonku maalaine paikkeri tup.syt.pistokkeen sisustaa ja alko kertoo, niin paljo vesi, navi ei toimia. Purugummia mässyttäen, sanoin: ota pala purkkaa ja laita liittimen ympärille, vesi ei kulkea...
Se aurinkoine levee hymy helvetillisessä satteessa, ku oivalti mitä mie tarkotin :D
Viittoilin tuu kattomaa, ja näytin oman vastaavan kötöstelyni 'valko-tarralla', meinas käsivarsi irrota olkapäästä, kun kiitti vinkistä...

EDIT :!:
Kurkkasimpa muailmalta, viulettejä O-renkaita on olemassa, täytyy oikee koko kaivella... :!: :wink: :lol:

Kuva
2001 95cid (small bore) 1557cc kaasari FXSTB.
Emilia ChromeTrain
, 'kevyesti' muokattu & piristetty :wink: 8)
Avatar
JKKo
Viestit: 1780
Liittynyt: 09:42 07.05.2002.
Paikkakunta: Helsinki

Re: Johtojen vetoa

Viesti Kirjoittaja JKKo »

-Harikka- kirjoitti: 13:39 02.01.2023.
JKKo kirjoitti: 07:17 02.01.2023. Noita asennellessa saa halutessaan huomioida liittimien huonon säänkeston ajatellun käyttötarkoituksen lisäksi. Kun liitintä käytetään, niin se sääsuojakumikorkki on auki. JOS liitin on asennettu pystyyn avautumispää ylöspäin, niin se on laaki ja vainaa silloin kun sade sattuu kohdalle puhelimen ollessa laturissa ja ratsastajatar puuteroimassa nenäänsä liikenneaseman vessassa...
Ratsastajat/ratsastajatteret voipi halutessaa/tajutessaa ottaa huomioon myös ihan maalaisjärkipohjasen, (isän mielestä hitaasti, mutta varmasti katoamassa olevaa kansantaitoa nyky Suåmessa), lisä-apu vesitiivistyksen.
Miulla kulkee rätkässä pieni köntti 'valko-tarraa' mukana. Pieni palko typ.syt.liittimen aukon ympärille, pientä sormenpäillä muotoilua ja vesieste on muodostettu. Tai hankkii paikallisesta O-rengas kaupasta, tarkotuksee sopivan kokosen :idea: :wink:
Siihe perinteisee 'sini-tarraa' verrattuna, valkosella on pieni esteettine etu, se miltei 'häviää' kromia vaste :!: :idea:

Violetti-tarraa en oo löytäny ja violetti muovailuvaha ei toimi... :( :mrgreen:

Joskus vuosia sitte, jonku 'liikenne'aseman pihassa KESKI-Euroopassa, kuivaili jonku maalaine paikkeri tup.syt.pistokkeen sisustaa ja alko kertoo, niin paljo vesi, navi ei toimia. Purugummia mässyttäen, sanoin: ota pala purkkaa ja laita liittimen ympärille, vesi ei kulkea...
Se aurinkoine levee hymy helvetillisessä satteessa, ku oivalti mitä mie tarkotin :D
Viittoilin tuu kattomaa, ja näytin oman vastaavan kötöstelyni 'valko-tarralla', meinas käsivarsi irrota olkapäästä, kun kiitti vinkistä...

EDIT :!:
Kurkkasimpa muailmalta, viulettejä O-renkaita on olemassa, täytyy oikee koko kaivella... :!: :wink: :lol:

Kuva
Mä suorastaan häkellyin. Se ei ole ihan vähän, kun on sentään tullut jo jotakin nähtyä tähän mennessä.

Tuttavani joskus käytti sanontaa : "Nokkela keksii ratkaisuja ongelmiin, joihin fiksu ei edes joutuisi". Mutta todentotta, sinitarraa vaan matkaan ja voi saumata vuotavat paikat.

Uusimman Garmin -navigaattorin pyörätelineen mukana tuli kumitulppa, jonka saa laitettua liitinpinnien päälle silloin, kun navi on tipotiessään. On sitten kuiva liitin tavattavissa, vaikka pyörä olisi ollut ulkona sateessa odottelemassa liikkeellelaskua.

Summarum. Jos tekisin voiman ulosoton nyt, niin laittaisin sen mun Dynassa olevan liittimen sivulaukun sisäpuolelle. Oletetut käytöt ovat kuiviin käyneen puhelimen ja ipadin lataukset ja sehän tapahtuu mukavasti laukun sisäpuolella. Ei tarvitsisi purkalla paikkailla.
'91 883/1200/turbo 2001=>
'09 Street Bob 2009=>
Markapieru
Viestit: 7
Liittynyt: 22:05 22.08.2022.

Re: Johtojen vetoa

Viesti Kirjoittaja Markapieru »

Ohhoh! Onpa tullut keskustelua!

Meikäläinen teki sellasen ratkaisun et vedin yhdet piuhat akulta penkin alle josta haaroitusliittimellä piuhat quad lockiin (kännykkä) ja sit piuhat victron energyn ylläpitolaturille ja lisäksi sille lisäpitkälle. Tänään tulikin lisäpitkä ja kun seuraavat vapaat ja aikaa saan järjestettyä niin nostan sitä tankkia et saan ne piuhat nätsti häviämään sinne tankin alle..
Avatar
-Harikka-
Viestit: 4914
Liittynyt: 09:50 15.11.2002.
Paikkakunta: 'suur'-Salo:n saaristo merenranta kauppala
Viesti:

Re: Johtojen vetoa

Viesti Kirjoittaja -Harikka- »

Markapieru kirjoitti: 22:15 03.01.2023. Ohhoh! Onpa tullut keskustelua!

Meikäläinen teki sellasen ratkaisun et vedin yhdet piuhat akulta penkin alle josta haaroitusliittimellä piuhat quad lockiin (kännykkä) ja sit piuhat victron energyn ylläpitolaturille ja lisäksi sille lisäpitkälle. Tänään tulikin lisäpitkä ja kun seuraavat vapaat ja aikaa saan järjestettyä niin nostan sitä tankkia et saan ne piuhat nätsti häviämään sinne tankin alle..
Aattelikko sulakkeita laitella mihikää :?: :roll:
Minkä merkkisen/mallisen lisäpitkän sie oot laittamassa rätkääs :?:
Minkälaine kiinnitys systeemi ja mihi kohtaa rätkää ko. valolla on :?:
2001 95cid (small bore) 1557cc kaasari FXSTB.
Emilia ChromeTrain
, 'kevyesti' muokattu & piristetty :wink: 8)
Markapieru
Viestit: 7
Liittynyt: 22:05 22.08.2022.

Re: Johtojen vetoa

Viesti Kirjoittaja Markapieru »

Eli kuulostaako tää mun viritys hasardilta??? 😅

Lisä pitkä tulee kiinni ala T palaan samalla pultilla millä ajovalokin on kiinni. Purelux Black X-Slim S180 Toimii valona ja relejohtosarjan mukana oleva sulake 15a

Siihen guadlockiin, ei ainakaan ohjeissa kuulunut mitään sulkakkeita jota en laittanut

Ylläpitolaturin piuhassa taitaa olla a25 sulake..
Markapieru
Viestit: 7
Liittynyt: 22:05 22.08.2022.

Re: Johtojen vetoa

Viesti Kirjoittaja Markapieru »

3FBB8757-AD7D-46AF-AB5B-F82E97C51FDA.jpeg
Ton näkönen
Avatar
Joe Cool
Viestit: 5900
Liittynyt: 01:26 14.08.2006.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Johtojen vetoa

Viesti Kirjoittaja Joe Cool »

Itse olen vetänyt parkin piuhalta edestä lisälaitteile, kuten naville ja lisävaloille virrat. Nuo lisäledit ottavat noin 1A/kpl ja navi ei paljon sekään. Hyvin on virta piisannut ja lisävalot palavat koko ajan, oli siellä sitten 5 tai 10A sulake, niin kulutus ei yllä lähellekään.

Yksi iso lisäpitkä voi ottaa 2A, jopa 3A, mutta sekin varsin maltillisesti. Lisäpitkiä en itse asenna autoihin enkä pyöriin, kun pitkiä valoja voi käyttää ehkä 5% ajoista. Satsaan kaiken näkymiseen ja lähi- sekä lisävaloilla näkemiseen. Pitkät päällä ei ole minun näkyvyysratkaisuni ;)

C-Tekin vedän suoraan akulta laturin omalla sulakkeellisella pistokkeella johonkin sopivaan paikkaan satulan sivulle. Kun ei jätä piuhoja puristuksiin, niin se toimii hyvin juuri kuten on suunniteltukin - lähellä akkua.
Joe Cool Has Left The Building 8) - Joella on vasemmanpuoleinen rakennus :mrgreen:
Avatar
-Harikka-
Viestit: 4914
Liittynyt: 09:50 15.11.2002.
Paikkakunta: 'suur'-Salo:n saaristo merenranta kauppala
Viesti:

Re: Johtojen vetoa

Viesti Kirjoittaja -Harikka- »

Markapieru kirjoitti: 22:04 04.01.2023. Eli kuulostaako tää mun viritys hasardilta??? 😅

Lisä pitkä tulee kiinni ala T palaan samalla pultilla millä ajovalokin on kiinni. Purelux Black X-Slim S180 Toimii valona ja relejohtosarjan mukana oleva sulake 15a

Siihen guadlockiin, ei ainakaan ohjeissa kuulunut mitään sulkakkeita jota en laittanut

Ylläpitolaturin piuhassa taitaa olla a25 sulake..
Ei kuulosta, en mie titä tarkottanu. Miulla on ollu tovi toiseee sama tekeilla, aattelin jos vaikka olis tullu jottai uutta esille. Mut sama konstruktio :!: :wink:
Siulla on siis tommone :?: :arrow: LISÄVALO BLACK X-SLIM S180 - SUORA / 18 CM / 30W / REF. 25 44.90€

Tuossa miun ketju samanmoisesta asiasta :arrow: Lisävalo ainaki Softeihi, miun hajatelma...
2001 95cid (small bore) 1557cc kaasari FXSTB.
Emilia ChromeTrain
, 'kevyesti' muokattu & piristetty :wink: 8)
Vastaa Viestiin