Kohteena -95 Dyna FXD josta nopeusmittari poistettu, johdot katkaistu. Mittarin pistoketta ei ole.
Uutta mittaria mietitty ja lähipiiristä löytyisi saman ikäluokan Sportsterin mittari.
Molempiin malleihin tulee sähköinen signaali vaihteistosta, anturi lukee jonkin rattaan hampaita. 3 johdinta.
Josta itse kysymykseen:
Onko Dyna/Sportster mittarit suoraan vaihtokelpoisia?
Eli nopeussignaalit samoja (sama määrä pulsseja / metri)?
Kokeilemalla tai laskemalla hampaat asia ehkä selviäisi, mutta testiajo ei vielä onnistu.
Voisi kuvitella että The Factory käyttäisi mielellään samoja osia mahdollisimman paljon.
Olisiko asiasta kellään tietoa/kokemusta?
Sähköisen nopeusmittarin erot Dyna/Sportster
- Karvanaama
- Viestit: 118
- Liittynyt: 11:29 06.04.2007.
- Paikkakunta: Käläviäläinen vaikka Kokkolassa asunkin..
- Viesti:
Sähköisen nopeusmittarin erot Dyna/Sportster
Ja se on niin vehen mite mine olen lehmee nainut että se ei ole juuri ollenkaan..
Re: Sähköisen nopeusmittarin erot Dyna/Sportster
Varaosanumerot ainakin eroavat, mutta niin ne on kyllä sportstereillakin samassa vuosimallissa eri malleissa.
Laittaisin kiinni ja kokeilisin sitten joskus, kun pääsee ajamaan.
Nopeudenhan ei ole niin väliä, kun vaan tietää itse mitä näyttää, mutta matkamittari olisi mukava olla oikein.
Laittaisin kiinni ja kokeilisin sitten joskus, kun pääsee ajamaan.
Nopeudenhan ei ole niin väliä, kun vaan tietää itse mitä näyttää, mutta matkamittari olisi mukava olla oikein.
moderattori
Romu rauhoittaa!
Romu rauhoittaa!
- Karvanaama
- Viestit: 118
- Liittynyt: 11:29 06.04.2007.
- Paikkakunta: Käläviäläinen vaikka Kokkolassa asunkin..
- Viesti:
Re: Sähköisen nopeusmittarin erot Dyna/Sportster
Pyörän omistaja oli hankkinut jo tarvikemittarin, jonka mukana tuli anturikin. Tämä on tarkoitettu lukemaan pulssi/renkaan kierros. Eli vaikkapa jarrulevyyn tai pinnaan magneetti. Sama periaate kuin Sigmassa.
Toimiva tämäkin, anturi on vaan ruma, pikkusormen kokoinen törröttäjä, joka pitäisi piilottaa ehkä jarrupuristimen alle.
Makustellaan nyt kumpi laitetaan, tarvikemittarissa on taustavalokin ja menee orkkistelineeseen.
Taisi siinä olla kierroslukumittarikin samassa paketissa.
Eipä tuo kokeilu mitään maksa.
Toimiva tämäkin, anturi on vaan ruma, pikkusormen kokoinen törröttäjä, joka pitäisi piilottaa ehkä jarrupuristimen alle.
Makustellaan nyt kumpi laitetaan, tarvikemittarissa on taustavalokin ja menee orkkistelineeseen.
Taisi siinä olla kierroslukumittarikin samassa paketissa.
Eipä tuo kokeilu mitään maksa.
Ja se on niin vehen mite mine olen lehmee nainut että se ei ole juuri ollenkaan..
Re: Sähköisen nopeusmittarin erot Dyna/Sportster
Takapyörään jos laittaa sen makneetin, niin saattaa anturin saada helpommin piiloon. Jos siis ei vallan karsittu laite ole.
XLS1000 Roadster 1983
”Put down the cheap-ass Chinese aftermarket accessories, step away from the motorcycle and nobody gets hurt!”
”Put down the cheap-ass Chinese aftermarket accessories, step away from the motorcycle and nobody gets hurt!”
- Karvanaama
- Viestit: 118
- Liittynyt: 11:29 06.04.2007.
- Paikkakunta: Käläviäläinen vaikka Kokkolassa asunkin..
- Viesti:
Re: Sähköisen nopeusmittarin erot Dyna/Sportster
Sportster-mittari on asennettu nyt paikoilleen ja toimivaksi todettu.
Tienpäällä ei ole epäsopivien keliolosuhteiden vuoksi testattu, mutta sisätilassa ajetun pätkän aikana nopeusmittarin viisari kyllä ehti nousemaan.
Seuraavaksi tarkkuuden toteaminen maantienopeuksilla kunhan kelit sen sallii.
Tienpäällä ei ole epäsopivien keliolosuhteiden vuoksi testattu, mutta sisätilassa ajetun pätkän aikana nopeusmittarin viisari kyllä ehti nousemaan.
Seuraavaksi tarkkuuden toteaminen maantienopeuksilla kunhan kelit sen sallii.
Ja se on niin vehen mite mine olen lehmee nainut että se ei ole juuri ollenkaan..
- Karvanaama
- Viestit: 118
- Liittynyt: 11:29 06.04.2007.
- Paikkakunta: Käläviäläinen vaikka Kokkolassa asunkin..
- Viesti:
Re: Sähköisen nopeusmittarin erot Dyna/Sportster
Ilmoitanpa vielä että mittarin tarkkus on riittävä, näyttämä vastaa muiden pyörien nopeutta.
Normaali letka-ajossa muutkin mittarit näyttivät samansuuntaisia lukemia.
Normaali letka-ajossa muutkin mittarit näyttivät samansuuntaisia lukemia.
Ja se on niin vehen mite mine olen lehmee nainut että se ei ole juuri ollenkaan..