Otin mopon pois myynnistä

Keskustelualue H-D harrastajille

Valvojat: Pertti, pressa

Vastaa Viestiin
jensen
Viestit: 1040
Liittynyt: 18:33 06.05.2009.

Otin mopon pois myynnistä

Viesti Kirjoittaja jensen »

Ei se ole leipää vailla. Miettinyt ukontorson loppusijoituspaikkaa? Ikää mulla 55 v. Lapissa prätkätapahtumia aika vähän. Meillä isä kuoli ja muori on mallia 1931 ja meidän paikkaa ei ole mulla halua tai varaa ittelle lunastaa kun 3 muutakin niin ne pitäis maksaa ulos. Isonlainen paikka yhdelle. Talo ja paja.
Ei minusta pidetä täälä rakkaassa kotikylässä ollenkaan. Yksi kaveri ja sitten muutama tyyppi jotka täältä lähteneet joitten kanssa pidän yhteyttä.

Ei minusta pidetä missään muuallakaan mutta ei ole vielä koskaan käsketty minun hirttää itseäni muualla kuin täälä Pellossa. On tullut tällaista palautetta muutaman kerran. Yhden kerran oli kylän baarissa niin sielä oli yksi tyyppi oikein fiininä puku päällä ja mulle ystävällisesti kertoi mitä mieltä minusta? Kuulemma tuomosen yhteiskunnan elätin olisi parempi vetää itsensä hirteen. Olin hiukkasen järkyttynyt kun tuntui melkoisen törkeältä. Toinen kerta erehdyin menemään kyläläisten hippoihin niin sinne tuli nuoria naisia minua kannustamaan? Raivona kiljuivat että painu Helvettiin täältä Saatanan mielisairaalajätkä ja vedä itsesi hirteen. Taas olin hiukkasen järkyttynyt voin kertoa kun en niitä gimuleja ollut ennen nähnyt mutta ne oli kuulleet minusta. Ne oli näitä kylän"parempien" perheiden lapsosia. Voi olla että kasvatuksessa pieniä puutteita?

Yhden kerran yksi kylän akka mulle kertoi että kaikki täälä Pellossa tietää minkälainen paska sie olet. Siitä jäi se että ne alkoi nimitellä minua paskaksi. Ei oikein kiva ollenkaan. Voi olla että parempi vaihtaa maisemaa? Olin etelässä vuonna 1996-96 ja minusta ihan kivoja ihmisiä ja ei minua kukaan haukkunut tai kiusannut. Oulussa olen ollut mutta yksinäistä tahtonut olla ja olen alkanut kovasti seurustella Clen Scanlanin ja Saku kaljan kanssa kun se helpottaa yksinäisyyttä. En ole ollenkaan näppärä naikkosten kanssa. Muistan aina Lahdessa kun samassa solussa oli yksi Juha Helsingistä niin se oli pelimies ja naikkosia sillä piisasi. Jäänyt mieleen kun yksi akka ootteli Juhaa kämpillä mutta ei näkynyt Juhaa kun oli jonkun toisen gimulin tykö erehtynyt.
Meikä on vähän kuin Jaakko Tepon antisankari Ryynäs Topi ja poikamies jo kolmannessa polvessa. Ei mulla naikkosia ole ollut kuin yksi ja tuostakin alkaa olla jo yli 20 vuotta aikaa. Prätkät mulla alkaa olla hyvällä mallilla ja autoprojekteihin pitää panna vauhtia. Paikka varmaan menee niin ei ole missä ruspiansa pitää. Pello on siitä ikävä paikka että täälä on esim asuntojen hinnat hilattu ylös ja kun asuntojen omistajia on vähän niin hinnat tietysti sovitaan. Mie olen kuullut että tänne olisi tulijoita mutta korkeat hinnat niin ei pienipalkkainen voi tulla kun ei raha riitä. Jos on työssä niin ei saa asuntotukea. Tallien hinnat on myös kaupunkitasoa. Kolkon näköinen talli niin sama vuokra mikä vastaavasta Oulussa. Maisemat on toki täälä hienot ja jokivarsi mukava ajella.

Porsche 924 niin se on ollut työn alla jo vuodesta 2014 ja ei meinaa valmista tulla. Se oli halpa kun 9000 kruunua. Oli siinä kyllä kaikki mahdolliset viat. Hyvät renkaat. Muuten kasassa mutta vaihdeloova vielä osina pöydällä. Siitä haaveveillut ukontorson liikutusvehjettä jos tässä hengissä pysyy. Peräkoukun siihen tökkäsin vaikka ruma mutta varmaan tarttee sitä vielä. Isän 115 otin omiin nimiin ja on ruostetta riittävästi. Tunne arvoa ja halusin auton pelastaa. Hitsuuttelua ja massa ja maali niin myyn eteenpäin. Ei palkoille pääse sen jo toki tiedän ja ei omia varmaan saa takaisin. Semmosta hölmöläisten hommaa. Törkeä se dieselvero näissä. 700e vuosi. Auto ollut meillä vuodesta 1975 ja mallia 1973. Sillä on käyty Norjat ja Helsingit. Hyviä muistoja. Laiskanlainen kulkija nykyjään. Äijien juttuja luin netistä niin oli kuulemma nähty diesel 115 jopa jynkäisevän tyhjää liukkaalla järven jäällä. Pensakoneen jos panis siihen mutta en jaksa värkätä. Siinä on paikalla se orkkis kone mutta se on niin väleä että muistan 1988 kun auto hylättiiin niin motti niin väleä että piti hinata auto käyntiin.
jensen
Viestit: 1040
Liittynyt: 18:33 06.05.2009.

Re: Otin mopon pois myynnistä

Viesti Kirjoittaja jensen »

Unohtui mainita kiva tapahtuma Pellon baarissa olikohan noin 2001. Oulussa asustelin mutta kotona käymässä niin erehdyin Pellossa meneen baariin. Yksi kiva nuorimies haastoi riitaa ja mentiin ulos niin otti spray putelin taskusta ja töhyytteli mulle pippurisuihkeet silmiin. Kyllä iloisesti kirveli voin sanoa. Pesin vessassa silmät ja lähdin sitä kusipäätä hakea ja löysin mutta sillä oli kavereita ja mulla ei niin kuulemma tulee turpaan jos menen päälle. Sen jälkeen en ole enää välittänyt kylän baarissa käydä. Seuraavaksi varmaan tulis jotain happoa niin menis näkö ja naama sen jälkeen kuin raaka jauheliha mureke. Eipä kiinnosta vaivautua paikalle.

Naisia ei mulla koskaan sielä ollut. Jos löysin niin minusta aina varoitettiin. Kuulemma vaarallinen kaveri ja voi olla että mie raiskaan ja ehkä tapankin niin siihenpä se aina tyssäsi. Meikä itku kurkussa kotia aina käveli kun taas oli haukuttu. Voi sanoa että "rakas" kotikylä pilasi pillunsaanninkin. :lol: Vähiin jää syy enää mennäkkään kun väkivaltaa ja kiusaamista ja jos naisen löydän niin se pilataan. Hintataso nykyjään hirveä. Ei ole köyhällä vaara baareissa istuksia. Viinan heitin pois ja loppukuusta tulee 1.5 vuotta ilman. Oli tässä aikamoinen kimpele alkaa juoda kun perjantai iltana paras kaveri Otto kissa sai kohtauksen ja halvaantui ja kauhea kivut. Mie sen jouin lopettamaan. Oli kuin painajaisesta. En muuta keksinyt kuin että Otto tallille ja lekalla päähän. Se oli ohi muutamassa sekunnissa. Tiesin että viina korkkaamattomassa pullossa mutta en alkanut. Kyllä on vähän niin että minusta kotiseuturakkaus on kiusattu pois.
Avatar
Joe Cool
Viestit: 5900
Liittynyt: 01:26 14.08.2006.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Otin mopon pois myynnistä

Viesti Kirjoittaja Joe Cool »

Huh hyvää, vaikkakin karua tarinaa. Itsekin maaseudulla kasvaneena näen jotenkin tuon kuvion, vaikka nyt jo noin 40 vuotta Helsingissä olen asunutkin ja olen helsinkiläinen, en stadilainen.

Tsemppiä kaikesta huolimatta autojen ja pyörien kanssa. Koeta museoida se Mersu, niin ei ole dieselverosta haittaa. Ei näillä vanhoilla kannata normirekisterissä ajella vähäisiä ajoja. Ja shoveli on hieno, ajelet sen minkä sillä ehdit. Ja seisontaan silloin, kun et aja, niin eivät juokse vakuutukset turhina kuluina.
Joe Cool Has Left The Building 8) - Joella on vasemmanpuoleinen rakennus :mrgreen:
jensen
Viestit: 1040
Liittynyt: 18:33 06.05.2009.

Re: Otin mopon pois myynnistä

Viesti Kirjoittaja jensen »

Mitä tälle torsolle tehdään? Sen voi heittää viemärirotille. :D https://www.youtube.com/watch?v=SXpNRL0UYAE Katu uskottava äijä Kuva Kuva Kuva
Avatar
-Harikka-
Viestit: 4839
Liittynyt: 09:50 15.11.2002.
Paikkakunta: 'suur'-Salon saaristo merenranta kauppala
Viesti:

Re: Otin mopon pois myynnistä

Viesti Kirjoittaja -Harikka- »

Tremppiä Jensen :!:
Etteepäi, sano mummo suossa :!:
2001 95cid (small bore) 1557cc kaasari FXSTB.
Emilia ChromeTrain
, 'kevyesti' muokattu & piristetty :wink: 8)
Avatar
KariFS
Viestit: 554
Liittynyt: 13:36 12.06.2017.
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Re: Otin mopon pois myynnistä

Viesti Kirjoittaja KariFS »

Jep, tsempit täältäkin. Pikkukylässä ei oo helppoa olla erilainen tai muuten vaan silmätikku. Toivotaan parempaa jatkoa. Ja että juoruämmät keksis jotain muuta tekemistä kun juoruamisen.

Kunhan kevät koittaa niin sininen Shoveli käyntiin ja kohti auringonlaskua! Tai nousua, ei sen niin tarkkaa ole.
XLS1000 Roadster 1983

”Put down the cheap-ass Chinese aftermarket accessories, step away from the motorcycle and nobody gets hurt!”
jensen
Viestit: 1040
Liittynyt: 18:33 06.05.2009.

Re: Otin mopon pois myynnistä

Viesti Kirjoittaja jensen »

Aivan kotoisa Pello olo tulee kun katsoo videota. Pellon meiningit https://www.youtube.com/watch?v=bqum-U5ZBf8&t=502s Rahaa nämäkin kiristivät. Halusivat 3 miljoonaan kruunua lahosta röttelöstä ja kaupungin keskustasta kämpät ja sitten kidutus loppuu. Kyllä ne tappoivat useamman ihmisen. Kyse ihan vain rahasta ja sen ansaitsemisesta. Tulee vaikeuksia jos estää toisten rahansaannin. Ihmiset tulee vihaisiksi kun ei tule fyrkkaa.
Vastaa Viestiin