FLHTCUI 04 polttoaineen merkkivalo
FLHTCUI 04 polttoaineen merkkivalo
Eli tää valo palaa kokoajan,mittari toimii, onko jossain joku rele minkä kautta valo toimii vai mistä ja miten kannattaa lähtee purkamaan?
- -Harikka-
- Viestit: 4914
- Liittynyt: 09:50 15.11.2002.
- Paikkakunta: 'suur'-Salo:n saaristo merenranta kauppala
- Viesti:
Re: FLHTCUI 04 polttoaineen merkkivalo
Eli nostat, ET KIERRÄ, vasemman 'korkin' irti tankista, 'korkin' alla on irrotettava vipu mekanismi.
Siulla on siellä vipumekanismissa joku jumitus. Tai piuhoissa, jotka mennee tankin läpi putkessa, hiertymä/oikosulku
Siulla on siellä vipumekanismissa joku jumitus. Tai piuhoissa, jotka mennee tankin läpi putkessa, hiertymä/oikosulku
2001 95cid (small bore) 1557cc kaasari FXSTB.
Emilia ChromeTrain, 'kevyesti' muokattu & piristetty
Emilia ChromeTrain, 'kevyesti' muokattu & piristetty
Re: FLHTCUI 04 polttoaineen merkkivalo
Ei taida olla vasenta korkkia, eikös tämä ole Ultra? Tämän ikäisissä on tankissa anturina koho varren päässä ja kohon varren asennosta eli polttoaineen määrästä riippuen sähkövastus laitteen johtojen välissä muuttuu. Tästä vastuksesta keinoäly päättelee bensan määrän. Merkkivalolle ei taida olla erillistä kytkintä vaan sekin tämän ohmiarvon mukaan sytytetään. Anturi on 75071-02 SENDER, FUEL LEVEL.
Meniskö alla olevalla linkillä ihan perille. Ellei, hae V-Twin Cityn varaosaselaimella hajoituskuva, auttaa hahmottamaan.
https://www.vtwincity.fi/verkkokauppa/f ... 07cb0f0b/y
Tuo anturi saattaa olla rikki. Muutaman jutun voisi kuitenkin kokeilla. Ultralle löytyy varmaan joku ohje, jolla voi ajaa mittariston tarkistuksen? Sen tekisin ekana. Saattaisi havaita jos merkkivalo on rikki. Nimimerkillä kokemusta on, minulla rupesi Softailin mittariston öljynpainevalo palamaan ja vika oli siis vain merkkivalossa. Vähän muuten peläistyin Ruotsin korpimailla myöhäisillan tunteina...
Sitten voisi kokeilla anturin liittimen roplaamista. Se liitin lienee bensatankin päällä sen kromipellin alla, bensakorkista siis taaksepäin. Näkyy tuosta hajoituskuvasta. Matkalla pää-johto-härdelliin on toinenkin liitos vähän pidemmällä, senkin voi käpistellä jos sen löydät.
Anturista voi kyllä sen vastuksen yleismittarilla mitatakin, siihen löytyy referenssiarvoja, mutta pitäisi olla se anturi irti tankista. Ellei sitten täyttele ja tyhjentele tankkia mittauksia varten.
Meniskö alla olevalla linkillä ihan perille. Ellei, hae V-Twin Cityn varaosaselaimella hajoituskuva, auttaa hahmottamaan.
https://www.vtwincity.fi/verkkokauppa/f ... 07cb0f0b/y
Tuo anturi saattaa olla rikki. Muutaman jutun voisi kuitenkin kokeilla. Ultralle löytyy varmaan joku ohje, jolla voi ajaa mittariston tarkistuksen? Sen tekisin ekana. Saattaisi havaita jos merkkivalo on rikki. Nimimerkillä kokemusta on, minulla rupesi Softailin mittariston öljynpainevalo palamaan ja vika oli siis vain merkkivalossa. Vähän muuten peläistyin Ruotsin korpimailla myöhäisillan tunteina...
Sitten voisi kokeilla anturin liittimen roplaamista. Se liitin lienee bensatankin päällä sen kromipellin alla, bensakorkista siis taaksepäin. Näkyy tuosta hajoituskuvasta. Matkalla pää-johto-härdelliin on toinenkin liitos vähän pidemmällä, senkin voi käpistellä jos sen löydät.
Anturista voi kyllä sen vastuksen yleismittarilla mitatakin, siihen löytyy referenssiarvoja, mutta pitäisi olla se anturi irti tankista. Ellei sitten täyttele ja tyhjentele tankkia mittauksia varten.
Re: FLHTCUI 04 polttoaineen merkkivalo
Tuli vielä mieleen, että yksinkertaisin tarkistus olisi katsoa, toimiiko bensatankin maadoitus. Eli jostain tankissa olevasta kiinteästä ruuvista runkoon tai moottoriin pitäisi yleismittarin näyttää 1 ohmia tai alle vastusta. Jos ei ole maadutus kunnossa, ei anturi näytä oikein.
Tuolla
https://www.fixya.com/motorcycles/t2453 ... light_stay
"Question about 2005 Harley Davidson FLHTCUI Electra Glide Ultra Classic"
otsikon alla tuo myöhempi teksti. Teksti on lähes sama kuin minun 2008 Softailin Electrical Diagnostic Manualissa paitsi että ohmit on ihan eri, anturi on matkan varrella muuttunut. Tuossa tekstissäkin on Ultralle ne ekat ohmiluvut.
"A suspect fuel gauge system can be tested by FIRST removing the gauge and grounding the Y/W wire of the fuel gauge sender located at the bottom of the gauge, turning the ignition switch ON at which point the fuel gauge must indicate FULL. And if it does so then the fuel gauge is functioning correctly. And if it does not read FULL then get a multimeter set to the RX1 scale and measure the resistance of the sending unit by placing one of the meter probes on the Y/W wire and the other probe on a good ground.
THEN for FLHT/C/U, FLTR if thefuel tank is full the meter reading should be 7-14 ohms and if the tank is empty the meter resistance reading should be 74-95 ohms resistance and a half full tank meter resistance reading will be approximately 30-38 ohms. For FLHR/C/S if the fuel tank is full, the meter resistance reading should be 27-40 ohms, if the tank is empty 240-264 ohms and if half full approximately 97-118 ohms.
FOR ALL MODELS if there is a very high meter resistance or infinity reading the sender may be "open" or not grounded. In this case check to see if the sender and fuel tank are grounded by placing one of the ohmmeter probes on the flange of the sender and the other probe on crankcase and if the ground is good the meter must indicate one ohm or less and if the reading is one ohm or less the sender is defective and requires replacement and if a higher resistance reading is obtained you will need to check for a poor ground wire.
THEN you can check the voltage to the O/W (+) wire and the BK (-) wire of the fuel gauge connector if the gauge did not indicate FULL and the correct reading will depend on the source voltage and the level of fuel in the tank or the position of the sender float arm on the variable resistor etc. If there is NO battery voltage present there may be a broken, highly corroded or disconnected power wire. If you cannot find a problem using the above testing replace the gauge itself."
Tuolla
https://www.fixya.com/motorcycles/t2453 ... light_stay
"Question about 2005 Harley Davidson FLHTCUI Electra Glide Ultra Classic"
otsikon alla tuo myöhempi teksti. Teksti on lähes sama kuin minun 2008 Softailin Electrical Diagnostic Manualissa paitsi että ohmit on ihan eri, anturi on matkan varrella muuttunut. Tuossa tekstissäkin on Ultralle ne ekat ohmiluvut.
"A suspect fuel gauge system can be tested by FIRST removing the gauge and grounding the Y/W wire of the fuel gauge sender located at the bottom of the gauge, turning the ignition switch ON at which point the fuel gauge must indicate FULL. And if it does so then the fuel gauge is functioning correctly. And if it does not read FULL then get a multimeter set to the RX1 scale and measure the resistance of the sending unit by placing one of the meter probes on the Y/W wire and the other probe on a good ground.
THEN for FLHT/C/U, FLTR if thefuel tank is full the meter reading should be 7-14 ohms and if the tank is empty the meter resistance reading should be 74-95 ohms resistance and a half full tank meter resistance reading will be approximately 30-38 ohms. For FLHR/C/S if the fuel tank is full, the meter resistance reading should be 27-40 ohms, if the tank is empty 240-264 ohms and if half full approximately 97-118 ohms.
FOR ALL MODELS if there is a very high meter resistance or infinity reading the sender may be "open" or not grounded. In this case check to see if the sender and fuel tank are grounded by placing one of the ohmmeter probes on the flange of the sender and the other probe on crankcase and if the ground is good the meter must indicate one ohm or less and if the reading is one ohm or less the sender is defective and requires replacement and if a higher resistance reading is obtained you will need to check for a poor ground wire.
THEN you can check the voltage to the O/W (+) wire and the BK (-) wire of the fuel gauge connector if the gauge did not indicate FULL and the correct reading will depend on the source voltage and the level of fuel in the tank or the position of the sender float arm on the variable resistor etc. If there is NO battery voltage present there may be a broken, highly corroded or disconnected power wire. If you cannot find a problem using the above testing replace the gauge itself."
Re: FLHTCUI 04 polttoaineen merkkivalo
Löytyikös tähän ongelmaan ratkaisua?