Uusin 2022 Sportster

Keskustelualue H-D harrastajille

Valvojat: Pertti, pressa

Avatar
JKKo
Viestit: 1731
Liittynyt: 09:42 07.05.2002.
Paikkakunta: Helsinki

Re: Uusin 2022 Sportster

Viesti Kirjoittaja JKKo »

Monta muuta juttua tuosta voi korjata tarvikkeilla, mutta se liki etulokasuojaton etupyörä pyörimässä kiviä nakkelemassa suoraan vesijäähdyttimeen on vaan ihan psk.
'91 883/1200/turbo 2001=>
'09 Street Bob 2009=>
Avatar
Joe Cool
Viestit: 5900
Liittynyt: 01:26 14.08.2006.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Uusin 2022 Sportster

Viesti Kirjoittaja Joe Cool »

JKKo kirjoitti: 18:57 25.03.2023. liki etulokasuojaton etupyörä pyörimässä kiviä nakkelemassa suoraan vesijäähdyttimeen on vaan ihan psk.
Olet täysin oikeassa. Englantilainen Pyramid on tarttunut tähän muoti-ilmiöön ja tarjoaa satoihin pyörämalleihin lokarin jatketta.
https://pyramid-plastics.co.uk/collecti ... ter-s-2021

Kuva

Tämäkään ei ratkaise kaikkea, mutta auttaa paljon kiviä hakkaamasta moottorin etuosaa ja apulaitteita. Itse olen tuollaisen asentanut 2008 XR1200 ja 2015 XL1200 CA pyöriin. Siitä on ihan asiallista apua. Storm myy niitä Suomessa ja sitä kauytta maksaa 30-40e. Ei ole viitsinyt ruveta itse tilailemaan, luultavasti omatoimisuus maksaa enemmän :)
Joe Cool Has Left The Building 8) - Joella on vasemmanpuoleinen rakennus :mrgreen:
Avatar
Joe Cool
Viestit: 5900
Liittynyt: 01:26 14.08.2006.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Uusin 2022 Sportster

Viesti Kirjoittaja Joe Cool »

BarrelNut kirjoitti: 14:06 25.03.2023. Nightster 22110€ ja Nightster Special 24100€

Ajo-ominaisuuksia on kehuttu, samoin jarruja. Tehoakin löytyy kivasti ja pyörä on kevyt. Eli suorituskykyäkin löytyy niille jotka sitä kaipaavat. Tässä on samanlainen monitoiminäyttö kuin Sportster S:ssä, ajomoodeja on useita ja six-axis IMU. Vakionopeussäädin tässä on vakiona kanssa.
Ja se "aito S" maksaa 24 980 €
Jos 880 eurolla saa 30 hevosvoimaa lisää ja ihan eri ulottuvuudessa olevan alustan, niin minä en ainakaan siinä kohdin sitä 880 säästäisi. Toki jos ei niitä halua, niin hukkaanhan nekin rahat menevät :mrgreen:

Ulkonäkö on sitten ihan makuasia, mutta kyn hyppää S:n satulaan, ei ulkonäkö ole asia, joka tulee ekana mieleen. 8)
Joe Cool Has Left The Building 8) - Joella on vasemmanpuoleinen rakennus :mrgreen:
Avatar
Kiwi
Viestit: 2159
Liittynyt: 22:09 18.01.2010.
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: Uusin 2022 Sportster

Viesti Kirjoittaja Kiwi »

Joe Cool kirjoitti: 20:48 25.03.2023.
JKKo kirjoitti: 18:57 25.03.2023. liki etulokasuojaton etupyörä pyörimässä kiviä nakkelemassa suoraan vesijäähdyttimeen on vaan ihan psk.
Olet täysin oikeassa. Englantilainen Pyramid on tarttunut tähän muoti-ilmiöön ja tarjoaa satoihin pyörämalleihin lokarin jatketta.
https://pyramid-plastics.co.uk/collecti ... ter-s-2021

Kuva

Tämäkään ei ratkaise kaikkea, mutta auttaa paljon kiviä hakkaamasta moottorin etuosaa ja apulaitteita. Itse olen tuollaisen asentanut 2008 XR1200 ja 2015 XL1200 CA pyöriin. Siitä on ihan asiallista apua. Storm myy niitä Suomessa ja sitä kauytta maksaa 30-40e. Ei ole viitsinyt ruveta itse tilailemaan, luultavasti omatoimisuus maksaa enemmän :)
Ruotsalainen Tolle on myös vuosia kamppaillut tuota ilmiötä vastaan ja tarjoaa jopa +32” pidempiä keulaputkia…
Avatar
JKKo
Viestit: 1731
Liittynyt: 09:42 07.05.2002.
Paikkakunta: Helsinki

Re: Uusin 2022 Sportster

Viesti Kirjoittaja JKKo »

Kuva

Sitä rapakaarta pitäisi olla oikeasti aika alas asti, ettei tarvitse tulevaisuudessa olla höyryävän, mahdollisesti koneestaan porsineen Sportsterin kanssa tien penkalla odottamassa noutajaa. Yksi semmonen kivi/nasta, joka säröyttää tuulilasin, pystyy menemään myös alumiinisen jäähdyttäjän kennon pillistä läpi.

Mitä mä tuommosta livenä katselin, niin joustossa etupyörä käy aika liki syyläriä, joten tuo rapis pitää istuttaa tosi likelle rengasta -> pitää olla tommoset tukiraudat myös. Kaunista. Ihan kuin tosi vanhoissa Sportstereissa!

Eihän tuo ole ensimmäinen H-D, mitä pitää parannella jo suoraan paketista purettaessa!
'91 883/1200/turbo 2001=>
'09 Street Bob 2009=>
Avatar
ranze
Viestit: 873
Liittynyt: 20:35 12.09.2010.
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Uusin 2022 Sportster

Viesti Kirjoittaja ranze »

Näyttää Hondalta, kuullostaa Hondalta. On kalliimpi kuin Honda. Varmaan myös kestävämpi. Enää puuttuu jotkut öljykärsäsulkeiset niin hyvä tulee. 8)

No, toivotaan suurta menestystä. Vanhat rutkut pysyy liikenteessä lähinnä aftermarket osilla.
FL -53 Wishbone Panhead
ex. 2002 FLHR
Pertti
Viestit: 5950
Liittynyt: 21:11 28.09.2004.
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

Re: Uusin 2022 Sportster

Viesti Kirjoittaja Pertti »

Tuo lokasuojajuttu on kyllä kummallinen.
Pyörä tulee niin lähelle jäähdytintä, ettei siihen väliin taida oikein mahtua kunnollista jatketta kuin teoriassa.
Jos laittaa loksun ihan nuolemaan noin isoa rengasta, siitä palaa maalit jo satkun vauhdissa, kun rengas paisuu keskipakovoiman vaikutuksesta.
Kummi on niin massiivinen, ettei mikään sentin rako taida piisata kuin kaupunkikruisailuun.
moderattori

Romu rauhoittaa!
Avatar
-Harikka-
Viestit: 4845
Liittynyt: 09:50 15.11.2002.
Paikkakunta: 'suur'-Salon saaristo merenranta kauppala
Viesti:

Re: Uusin 2022 Sportster

Viesti Kirjoittaja -Harikka- »

ranze kirjoitti: 08:57 06.04.2023. Näyttää Hondalta, kuullostaa Hondalta. On kalliimpi kuin Honda. Varmaan myös kestävämpi. Enää puuttuu jotkut öljykärsäsulkeiset niin hyvä tulee. 8)

No, toivotaan suurta menestystä. Vanhat rutkut pysyy liikenteessä lähinnä aftermarket osilla.
Kuva
2001 95cid (small bore) 1557cc kaasari FXSTB.
Emilia ChromeTrain
, 'kevyesti' muokattu & piristetty :wink: 8)
Avatar
JKKo
Viestit: 1731
Liittynyt: 09:42 07.05.2002.
Paikkakunta: Helsinki

Re: Uusin 2022 Sportster

Viesti Kirjoittaja JKKo »

ranze kirjoitti: 08:57 06.04.2023. Vanhat rutkut pysyy liikenteessä lähinnä aftermarket osilla.
Eikä
Tarvitse olla edes kamalan vanhoja. 2000-lukuista ”perinneharrikkaa” huoltaa ja korjaa kummasti tarvikeosilla.
'91 883/1200/turbo 2001=>
'09 Street Bob 2009=>
Avatar
KariFS
Viestit: 556
Liittynyt: 13:36 12.06.2017.
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Re: Uusin 2022 Sportster

Viesti Kirjoittaja KariFS »

ranze kirjoitti: 08:57 06.04.2023. Näyttää Hondalta, kuullostaa Hondalta. On kalliimpi kuin Honda. Varmaan myös kestävämpi. Enää puuttuu jotkut öljykärsäsulkeiset niin hyvä tulee. 8)
Tuskin on Hondaa kestävämpi :)
XLS1000 Roadster 1983

”Put down the cheap-ass Chinese aftermarket accessories, step away from the motorcycle and nobody gets hurt!”
Avatar
UrpoTJ
Viestit: 1611
Liittynyt: 20:14 14.11.2010.
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Uusin 2022 Sportster

Viesti Kirjoittaja UrpoTJ »

Itseäni ei tuo pyörä kiinnosta, mutta veikkaan että kyllä noita kaupaksi menee. Tämä mahdollisesti houkuttaa sellaisiakin joita eivät ole perinteiset mallit kiinnostaneet, pyörä kulkee, pysähtyy ym. eri malliin. Mukava laitehan tuo oli ajaa "urheilumielessä". Ja pääsee uutta porukkaa sanomaan että ajaa HD:llä, uskon että kyllä näitä kesällä kokoontumisissa nähdään.
Avatar
Joe Cool
Viestit: 5900
Liittynyt: 01:26 14.08.2006.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Uusin 2022 Sportster

Viesti Kirjoittaja Joe Cool »

KariFS kirjoitti: 22:20 06.04.2023.
ranze kirjoitti: 08:57 06.04.2023. Näyttää Hondalta, kuullostaa Hondalta. On kalliimpi kuin Honda. Varmaan myös kestävämpi. Enää puuttuu jotkut öljykärsäsulkeiset niin hyvä tulee. 8)
Tuskin on Hondaa kestävämpi :)
Tuo Ranzen heitto on kyllä hyvä, aina pitää vähän kärjistää ;) Mutta ihan erimielisyyden nimissä pitää todeta, että ei tuossa kyllä H*nda tullut missään kohdin mieleen noita ajaessa. Oli niissä sen verran särmää. Äänimaailma oli kyllä suuri pettymys, vaikken sitä tullut aiemmin kommentoineeksi. Ihmeellistä vinkumista ja nykytekniikan suhinaa se oli. Mutta kahvan kääntäminen kompensoi kyllä sitäkin.

Kestävyydestä en mene arvioimaan vielä mitään. Voihan se olla, että pahimmassa tapauksessa näissäkin on jo menty tuolle japanialaiselle kertakäyttökulttuurin tasolle. Ajat minkä se kestää ja sitten paalataan.

Toistan aiemminkin kertomaani tarinaa:
Tämä japanialaiskuskien hokema "haluan ajaa enkä ropata, siksi jamazaki" pitäisi oikeasti kuulua:

"Haluan ajaa enkä seisottaa romua korjaamolla - siksi Harley-Davidson"

Tuossa hyvän kaverin hyvä kaveri - melkein sukua siis - omistaa jonkun n. 2015 Intruderin. Nyt on tähän asti mennyt vasta kaksi ajokesää pyörän seisoessa pajoilla :twisted:

Satuin kysäisemään, että joku sukisuki on kunnossa. Ei ollut. Eka kesä odoteltiin osia ja syksystä saatiinkin. Eihän se niillä kuntoon tullut. Viime kesä sitten meni useamman korjausyrityksen kanssa. Korjaajat vaihtuivat aina välillä seuraavaan, osia odoteltiin taas ja kolmas ajokausi alkamassa ja pyörä edelleen lähtöruudussa epäkunnossa. Ekana kesänä omistaja lainasi tämän kaverini H*ondaa päästäkeen heittämään edes yhden ajoviikonlopun. Viime kesä oliskin sitten jo vähän hiljaisempaa ajamisen kanssa. Tuon perusteella paras tapa tappaa harrastus, on hankkia se jamazaki ja katsella, kun Harrikkakuskit ajavat. :mrgreen:
Joe Cool Has Left The Building 8) - Joella on vasemmanpuoleinen rakennus :mrgreen:
Avatar
jty
Viestit: 494
Liittynyt: 21:43 07.03.2008.
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Uusin 2022 Sportster

Viesti Kirjoittaja jty »

Ite Hondilla aloittanut, ihan ok pyöriä jos kelpaa se minkä kaupasta saa. Wingi eritoten. Mutta HD:n etu on se kaikki muu kuin ajaminen kaupan päälle. Ja tietysti se että ne tuntuu Moottoripyöriltä.
2008 FLHRC Road King Classic [muokattu]
Avatar
Joe Cool
Viestit: 5900
Liittynyt: 01:26 14.08.2006.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Uusin 2022 Sportster

Viesti Kirjoittaja Joe Cool »

jty kirjoitti: 14:03 07.04.2023. Ite Hondilla aloittanut, ihan ok pyöriä jos kelpaa se minkä kaupasta saa. Wingi eritoten. Mutta HD:n etu on se kaikki muu kuin ajaminen kaupan päälle. Ja tietysti se että ne tuntuu Moottoripyöriltä.
Suurin osa meistä on aloittanut joillain japanialaisilla. Minulla pari ekaa pyörää olivat Jammun kevareita, Sitten tauko ja Honda. Ja pari vuotta siitä eka Harrikka ja siitä koko harrastushomma lähti lentoon!

Hondalla pitkä reissu oli käydä Helsingistä Porvoossa. Ja osien saatavuuden kanssa ehdin itsekin jo vähän tuskailla, kun edes merkkiliikkeestä ei saanut osia 30 vuotta vanhaan pyörään.

Välissä oli Harrikoiden rinnalla Honda 929 RR, aikansa huippukyykky ja oli kyllä hieno laite hintaisekseen. Parilla tonnilla sai vakiona sellaista suorituskyä ja ajettavuutta, joita Harrikoihin ei saa oikein tekemälläkään. Tykästyin siihenkin, mutta ei sellaisella aikamies pysty ajamaan, meni myyntiin nuorelle klopille :mrgreen:

Eri vehkeet eri tarkoituksiin. Kritiikkini koski enemmän noita japsi-customeita, kopsataan Harrikkaa ja porukkaa ostaa, kun kuvittelee parempaa saavansa ja saa vielä huonompaa ajettavuutta sekä osapuutteet kaupan päälle.

Harrikoilla saa kaveripiirin kaupan päälle, halusi tai ei, enkä valita :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Joe Cool Has Left The Building 8) - Joella on vasemmanpuoleinen rakennus :mrgreen:
Avatar
KariFS
Viestit: 556
Liittynyt: 13:36 12.06.2017.
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Re: Uusin 2022 Sportster

Viesti Kirjoittaja KariFS »

Kieltämättä oli pysäyttävä kokemus kun Itämaan Insinööri ensitapaamisella iski Storehousen katalogin kouraan 8O Pian puoli vuosisataa vanhan Hondan huolto-osien etsimisessä oli välillä haastetta, nyt oli kädessä kirja josta ruksailemalla olisi voinut rakentaa kokonaisen Harrikan näköisen pyörän pelkistä uusista osista :)
XLS1000 Roadster 1983

”Put down the cheap-ass Chinese aftermarket accessories, step away from the motorcycle and nobody gets hurt!”
Vastaa Viestiin