Törmäsin tässä sellaiseen ongelmaan, ettei nykyään tahdo saada sopivia startinhiiliä irtonaisina. Löysin useiden soittojen jälkeen Hämeen autosähkö Oy sopivat hiilet -91 BT starttiin ja sai sopivasti verkkokaupan kautta, jos ei menoa Hämeenlinnaan.
Yllätyksenä tuli ettei Mannellakaan ollut hyllyssä
Sopivat hiilet
Re: Sopivat hiilet
Tähän se on mennyt.
Autoihin tulee halvemmaksi vaihtaa vaihtostartti kuin ropata vanhaa. Hiilien lisäksi siinä vaiheessa pitäis vaihtaa laakerit, ja solkku on ruvella. Bendix ei enää pitkäikäinen. Sama laturien kohdalla.
Jos se nyt yhtään lohduttaa, niin piti pannuunkin laittaa uutta palikkaa kiksiin. Laturikin kävi mennä suvena kuumana, kun kuuma karva otti runkoon. En alkanut korjaamaan taiwantedin laturia, ostin amerikanjoen laturin. Laitoin kyllä sulakkeenkin, eikä tarvi kovin paksua laitella tasavirtalaturille.
Autoihin tulee halvemmaksi vaihtaa vaihtostartti kuin ropata vanhaa. Hiilien lisäksi siinä vaiheessa pitäis vaihtaa laakerit, ja solkku on ruvella. Bendix ei enää pitkäikäinen. Sama laturien kohdalla.
Jos se nyt yhtään lohduttaa, niin piti pannuunkin laittaa uutta palikkaa kiksiin. Laturikin kävi mennä suvena kuumana, kun kuuma karva otti runkoon. En alkanut korjaamaan taiwantedin laturia, ostin amerikanjoen laturin. Laitoin kyllä sulakkeenkin, eikä tarvi kovin paksua laitella tasavirtalaturille.
FL -53 Wishbone Panhead
ex. 2002 FLHR
ex. 2002 FLHR
Re: Sopivat hiilet
Taitaa olla noissa hiilien kysyntä vähäistä. Yleensä menee se solenoidin päädyn kosketuspinta ruvelle (kuten Ranze mainitsi). Ovatko ne jo vaihdettu kertaalleen?lsorri kirjoitti: ↑15:27 19.04.2023. Törmäsin tässä sellaiseen ongelmaan, ettei nykyään tahdo saada sopivia startinhiiliä irtonaisina. Löysin useiden soittojen jälkeen Hämeen autosähkö Oy sopivat hiilet -91 BT starttiin ja sai sopivasti verkkokaupan kautta, jos ei menoa Hämeenlinnaan.
Yllätyksenä tuli ettei Mannellakaan ollut hyllyssä
Minulla meni se itse solenoidi rikki '89 Ultran startista. Pääty oli ruvella, mutta ei ratkaisevasti ja hiilet pelasivat hyvin.
Joe Cool Has Left The Building - Joella on vasemmanpuoleinen rakennus
Re: Sopivat hiilet
Oishan noilla hiilillä viel starttaillu, mut kun kerta aiki oli ni hifistelin ja uusin ne. Solenoidin kuparipinnat oli kyllä jo viittävaille loppu, ei olis kestänyt pitkään. Onhan tuolla jo veivattu yli 250tkm tiedetysti + edellisten kilsat päälle eli paljon ajettu ja paljon uusittu. Itellä ainoastaan kerran ollu hinurin päällä ja sekin sellanen tekemällä tehty hinaus ihan kelpo vekotin tuo evolainen