4 vaihteisen laatikon kunnostus

Moottori, vaihteisto, ensiöveto, toisioveto, startti

Valvojat: Pertti, pressa

panheadever
Viestit: 117
Liittynyt: 22:27 01.06.2012.

Re: 4 vaihteisen laatikon kunnostus

Viesti Kirjoittaja panheadever »

Uusi pinnapultti katkesi kiristäessä toista kertaa. Vasen puoli etummainen. Nyt ei enää kiinnostaisi irroittaa laatikkoa. Jos hyvästi kiinni muut 4 , niin uskaltaisiko ajaa normaaliajoa..🤔
choppers since 1988
Avatar
Kiwi
Viestit: 2193
Liittynyt: 22:09 18.01.2010.
Paikkakunta: Nurmoo
Viesti:

Re: 4 vaihteisen laatikon kunnostus

Viesti Kirjoittaja Kiwi »

Tuo olis just aika kriittinen paikka varsinkin jos ilman ensiövetokoppaa ajellaan.
panheadever
Viestit: 117
Liittynyt: 22:27 01.06.2012.

Re: 4 vaihteisen laatikon kunnostus

Viesti Kirjoittaja panheadever »

1,5" remmi kopalla ja Tukilaakerilla. Ensiöveto koppa kyllä tosiaan tukee. Vetohan repii enemmän takimmaista ylöspäin ja etummaista alaspäin.. uusi oli pinnapultti . Useita kymmeniä kertoja on tullu laatikkoa kiristettyä. Tämä Kiinan pultti ei kestänyt kahta kertaa !
choppers since 1988
Avatar
Joe Cool
Viestit: 5900
Liittynyt: 01:26 14.08.2006.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: 4 vaihteisen laatikon kunnostus

Viesti Kirjoittaja Joe Cool »

panheadever kirjoitti: 08:08 09.05.2023.Tämä Kiinan pultti ei kestänyt kahta kertaa !
Tuota on liikkeellä. Metallin laatu ihan mitä sattuu. Itse rakensin yhden puu/vanerilavetin ja ostin Puuilosta irtoruuvit. 8 taskantaista metallikiinnikkeeseen vedyttyä ja 6 ampui kannan irti vuorokaudessa, vaikka lavetti ei ollut vielä onneksi edes käytössä. Maksoivat pussin 11,50 kokonaan takaisin, eli noin 1,5 kg.

Ostin sitten rasiassa merkkiruuveja 25e/rasia, joten kilohinnassa varmaan 20x ero, laadussa ehkä 100X ;) Tämä nyt vaan tarinana, että metalli ei ole nykyöön sitä, miltä näyttää :twisted:
Joe Cool Has Left The Building 8) - Joella on vasemmanpuoleinen rakennus :mrgreen:
Avatar
ranze
Viestit: 881
Liittynyt: 20:35 12.09.2010.
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: 4 vaihteisen laatikon kunnostus

Viesti Kirjoittaja ranze »

Chinesium on maineensa veroista.
Kuva
FL -53 Wishbone Panhead
ex. 2002 FLHR
panheadever
Viestit: 117
Liittynyt: 22:27 01.06.2012.

Re: 4 vaihteisen laatikon kunnostus

Viesti Kirjoittaja panheadever »

Tähän laatikkoon liittyen kytkin asiaa:
2 kertaa on kytkimen painelaakeri kicksikopasta hajonnut. Nyt tuntuu että hajos taas heti.! Sen tietää ,kun 8n pitänyt kytkin vaijeria säätää monta kertaa eli se pitkä Puikkonen pyöri.viimeksi oli polttanut pään pilalle. Välykset pitäis olla kunnossa! Se kytkinvipu siinä on vapaata n. 2-4 cm. Ja kytkin kahvassa muutama milli.! Kytkin on Pro clutch. Ja se painelaakeri pitäs olla heavy duty ! Mikä aiheuttaa vian !
choppers since 1988
Avatar
Kiwi
Viestit: 2193
Liittynyt: 22:09 18.01.2010.
Paikkakunta: Nurmoo
Viesti:

Re: 4 vaihteisen laatikon kunnostus

Viesti Kirjoittaja Kiwi »

Suunnitteluvirhe. Jos se kerran on se neulalaakeri, niin neulojen pitäisi olla kartiomaiset että neulan ylä ja alapää vastaisivat lautasen vauhtia. Tuohon kun lisää kovat jousipaineet ei ole mikään ihme että laakeri hajoaa.

Ite tykkään käyttää sitä vanhan mallin kuulalaakerimallia, toki nekin on uutena itäisten maiden tuotteita, mutta tuntuvat toimivan. MCS myy settiä missä tulee oikeanlainen keppi laakerin mukaan.
panheadever
Viestit: 117
Liittynyt: 22:27 01.06.2012.

Re: 4 vaihteisen laatikon kunnostus

Viesti Kirjoittaja panheadever »

Screenshot_20230515-104927~2.png
Ai tämä
choppers since 1988
Avatar
Kiwi
Viestit: 2193
Liittynyt: 22:09 18.01.2010.
Paikkakunta: Nurmoo
Viesti:

Re: 4 vaihteisen laatikon kunnostus

Viesti Kirjoittaja Kiwi »

Tuo nuolella merkattu on se 75 up, mutta tarkoitin että mulla on molemmissa pyörissä tuo ylempi eli 37-75.
panheadever
Viestit: 117
Liittynyt: 22:27 01.06.2012.

Re: 4 vaihteisen laatikon kunnostus

Viesti Kirjoittaja panheadever »

Se juuri ei kestä
choppers since 1988
Avatar
Kiwi
Viestit: 2193
Liittynyt: 22:09 18.01.2010.
Paikkakunta: Nurmoo
Viesti:

Re: 4 vaihteisen laatikon kunnostus

Viesti Kirjoittaja Kiwi »

Mikä siitä hajoaa? Se on siis 75 asti vakio laakeri, sen jälkeen on tullut nuo neulalaakerit ja niistä on saatavilla tuota heavy duty mallia joka on vähän isompi muttei sekään kestä.
panheadever
Viestit: 117
Liittynyt: 22:27 01.06.2012.

Re: 4 vaihteisen laatikon kunnostus

Viesti Kirjoittaja panheadever »

Joo.. kyllä se tuo early style kartio pitäisi olla vahvempi. Vika taisi löytyä. Puikon liikevara liian lyhyt.se on tuo rev tech koppa...
choppers since 1988
panheadever
Viestit: 117
Liittynyt: 22:27 01.06.2012.

Re: 4 vaihteisen laatikon kunnostus

Viesti Kirjoittaja panheadever »

Eipä kestänyt Tukilaakeri pitkään ? Vähän jäi pääakselille väljää mikä varmaan aiheutti. Mitä jos jättää pois kokonaan, kun ei pitkään ole kestänyt ennenkään.vai onko kenellä tiedossa parempaa laakerit minkä saisi vaikka Hollola yms. Tuo tuumamittainen on se heikoin laakeri. Nyt se jumittaa välillä.
choppers since 1988
Avatar
ranze
Viestit: 881
Liittynyt: 20:35 12.09.2010.
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: 4 vaihteisen laatikon kunnostus

Viesti Kirjoittaja ranze »

Kiwi kirjoitti: 19:33 25.01.2023. Yritin tuota jo aiemmin sanoa, kiikutat ne osat Alavudelle Koneistus Välimäki&Jokiaho, tarvittaessa tilaavat sieltä sulle kaikki tarvittavat osat ja sovittavat ne toisiinsa. Neuloja taitaa olla hyllytavarana kaikkia kokoja.
Ääni tälle. Olen pari konetta teettänyt ja rikrakki laitettiin iskuun. On hinta-laatusuhteeltaan oivallinen korjaamo/koneistamo harrastajalle. Oon yleensä käynyt paikan päällä, emäntä tykkää kun pääsee käymään samalla Tuurissa.
FL -53 Wishbone Panhead
ex. 2002 FLHR
panheadever
Viestit: 117
Liittynyt: 22:27 01.06.2012.

Re: 4 vaihteisen laatikon kunnostus

Viesti Kirjoittaja panheadever »

Joo. Ei ollu Tukilaakeri. Laatikon sisällä joku.. Alavudelle matkaa 400 km..
choppers since 1988
Vastaa Viestiin