Vetohihna
-
- Viestit: 9
- Liittynyt: 21:46 28.06.2017.
Vetohihna
Mikä on 2002 Kingin vetoremmin tiukkuus? Remmin alasuojassa on asteikko josta tiukkuus määritellään mutta miten?
Re: Vetohihna
Kun painat siitä 4.5kg voimalla niin pitäis painua 9-11mm, hankalaa tietty tietää paljonko on 4.5kg, käsivaralta se on ihan reippaasti
2008 FLHRC Road King Classic [muokattu]
- -Harikka-
- Viestit: 4914
- Liittynyt: 09:50 15.11.2002.
- Paikkakunta: 'suur'-Salo:n saaristo merenranta kauppala
- Viesti:
Re: Vetohihna
Mie sain aikoinaa San Diego Harley Davidson:in huoltopäälliköttäteltä Lisa:lta ohjeen.
Jos Softin hihna kääntyy keskeltä helposti 45°, hihna on liian löysällä
Sitte mentii Miun Evo-Softin vieree, hän väänti hihnaa ja sano ihan pikkusen kireemmälle
Tällä ohjeela/määritelmällä oon eläny nykysen 2001 Softin 20mm hihnan(ki) kanssa, ei oo vielä toistaseks katkennu
Jos Softin hihna kääntyy keskeltä helposti 45°, hihna on liian löysällä
Sitte mentii Miun Evo-Softin vieree, hän väänti hihnaa ja sano ihan pikkusen kireemmälle
Tällä ohjeela/määritelmällä oon eläny nykysen 2001 Softin 20mm hihnan(ki) kanssa, ei oo vielä toistaseks katkennu
2001 95cid (small bore) 1557cc kaasari FXSTB.
Emilia ChromeTrain, 'kevyesti' muokattu & piristetty
Emilia ChromeTrain, 'kevyesti' muokattu & piristetty
Re: Vetohihna
Siihenhän on ihan työkalukin. H-D:llä itsellään, ja myös tarvikevalmistajilla näyttää olevan vastaavia.
H-D:n oma:
https://www.harley-davidson.com/us/en/s ... p/40006-85
Hinta Suomessa 57,83 €
https://www.vtwincity.fi/verkkokauppa/f ... 06-85//1/y
H-D:n oma:
https://www.harley-davidson.com/us/en/s ... p/40006-85
Hinta Suomessa 57,83 €
https://www.vtwincity.fi/verkkokauppa/f ... 06-85//1/y
Jokke
Anna hyvän kiertää
Vain hieman "paranneltu" 2001 FXSTI
Anna hyvän kiertää
Vain hieman "paranneltu" 2001 FXSTI
-
- Viestit: 9
- Liittynyt: 21:46 28.06.2017.
Re: Vetohihna
Kiitos tähänastisista vastauksista. Mahdotonta arvioida 4,5 kg työntövoimaa vaatii jonkinlaisen vaa'an käyttöä
Re: Vetohihna
On noita työkaluja halvemmallakin:
https://www.storm-motor.fi/tyokalut/mot ... ion-gauge/
https://www.storm-motor.fi/tyokalut/mot ... ion-gauge/
FXSTS 1991
FLHCS 2022
FLHCS 2022
Re: Vetohihna
Ja jossei ole koko setti hihnan suojuksia paikoillaan, tarvitsee vielä pituusmittalaitteen, koska asteikko hihnan kireyden mittaukseen on vakiona moisessa suojuksessa.
'91 883/1200/turbo 2001=>
'09 Street Bob 2009=>
'09 Street Bob 2009=>
Re: Vetohihna
Ei se ihan oikeasti niin vaikeata ole ! Jos pystyt kääntämään hihnan noin 45 asteen kulmaan sormivoimalla niin kireys on sopiva. Olen ajellut nyt samalla hihnalla ja rattailla n.190000km enkä vielä aio perääntyä ja turhaan vaihtaa yhtään mitään.
FXSTS 1991
FLHCS 2022
FLHCS 2022
Re: Vetohihna
Liittyen hihnan kiristimiin....
Muissa kuin touringeissa takapyörän irroitus ja takaisin laitto ei vaadi hihnan kiristimien löysäystä. Akseli menee suht helposti paikalleen, vaikka hihna on normi kireydessä. Ei tarvitse murehtia linjauksesta.
Touringeissa on epäkeskokiristys, joka kannattaa merkata ennen akselin löysäystä.
Epäkeskot ovat akselilla toisiinsa nähden samassa asennossa, joten linjaus on aina oikein, vain kireyttä säädetään.
Muissa kuin touringeissa takapyörän irroitus ja takaisin laitto ei vaadi hihnan kiristimien löysäystä. Akseli menee suht helposti paikalleen, vaikka hihna on normi kireydessä. Ei tarvitse murehtia linjauksesta.
Touringeissa on epäkeskokiristys, joka kannattaa merkata ennen akselin löysäystä.
Epäkeskot ovat akselilla toisiinsa nähden samassa asennossa, joten linjaus on aina oikein, vain kireyttä säädetään.
moderattori
Romu rauhoittaa!
Romu rauhoittaa!
-
- Viestit: 9
- Liittynyt: 21:46 28.06.2017.
Re: Vetohihna
Hihnan kääntö 45° kulmaan on hyvä vinkki. Kiitos
Re: Vetohihna
Mä suosittelen ton vehkeen hankkimista. Just hihnaa vaihdoin ja speksin mukaiseen kireyteen saaminen on yllättävän herkkää.
Sanoisin että ainakin kingissä jos hihnan saa 45 asteeseen niin se on liian löysällä. Ja kingissä speksi on vähän löysempi kuin electroissa.
Uusi hihna maksaa yli 400€ ja on ikävä vaihtaa.
Mut jokainen huoltaa tavallaan, mä teen pedantisti huoltomanuaalin mukaan.
Sanoisin että ainakin kingissä jos hihnan saa 45 asteeseen niin se on liian löysällä. Ja kingissä speksi on vähän löysempi kuin electroissa.
Uusi hihna maksaa yli 400€ ja on ikävä vaihtaa.
Mut jokainen huoltaa tavallaan, mä teen pedantisti huoltomanuaalin mukaan.
2008 FLHRC Road King Classic [muokattu]
Re: Vetohihna
Kyllä ne pappatunturimaiset puolikuut on koneistettu yöllä, pimeässä ja päissään. Röpö tais korjata linjauksen Norsukorvalle, eikä ole ainoa.Pertti kirjoitti: 06:52 21.06.2023.Epäkeskot ovat akselilla toisiinsa nähden samassa asennossa, joten linjaus on aina oikein, vain kireyttä säädetään.
http://www.harrika.fi/juttutupa/viewtopic.php?t=50648
FL -53 Wishbone Panhead
ex. 2002 FLHR
ex. 2002 FLHR
Re: Vetohihna
Varmasti huonosti tehtyjä löytyy, mutta kun korvan pyörä oli maankuulusta kolaripelikaupasta hankittu, niin kierossa oli varmaan paljon muutakin, kuin puolikuutranze kirjoitti: 18:55 21.06.2023.
Kyllä ne pappatunturimaiset puolikuut on koneistettu yöllä, pimeässä ja päissään. Röpö tais korjata linjauksen Norsukorvalle, eikä ole ainoa.
http://www.harrika.fi/juttutupa/viewtopic.php?t=50648
Joe Cool Has Left The Building - Joella on vasemmanpuoleinen rakennus
Re: Vetohihna
Hihnan kääntö saattaa olla toimiva konsti vanhan mallisella leveällä kumi/kudoshihnalla.
Kapeat kevlarremmit ovat sellaisella kireydellä, ettei niitä käännetä millään sormivoimilla, joten mittari tarvitaan tarkkaan viritykseen.
Ettei olisi liian yksinkertaista, servicemanuaali antaa erilaisia mittaustapoja melkein pyöräkohtaisesti. On takapyörä ilmassa...pyörä maassa..... ja sitten vielä painumismillit noin kuuden ja viidentoista väliin.
Se mittaritapin painolukema on ainoa sama kaikissa pyörämalleissa.
Tuolta oman pyörän huolto-ohjeet valmistenumerolla, eikä maksa mitään.
https://serviceinfo.harley-davidson.com ... lookupForm
Kapeat kevlarremmit ovat sellaisella kireydellä, ettei niitä käännetä millään sormivoimilla, joten mittari tarvitaan tarkkaan viritykseen.
Ettei olisi liian yksinkertaista, servicemanuaali antaa erilaisia mittaustapoja melkein pyöräkohtaisesti. On takapyörä ilmassa...pyörä maassa..... ja sitten vielä painumismillit noin kuuden ja viidentoista väliin.
Se mittaritapin painolukema on ainoa sama kaikissa pyörämalleissa.
Tuolta oman pyörän huolto-ohjeet valmistenumerolla, eikä maksa mitään.
https://serviceinfo.harley-davidson.com ... lookupForm
moderattori
Romu rauhoittaa!
Romu rauhoittaa!
Re: Vetohihna
Joe Cool kirjoitti: 01:48 22.06.2023.Varmasti huonosti tehtyjä löytyy, mutta kun korvan pyörä oli maankuulusta kolaripelikaupasta hankittu, niin kierossa oli varmaan paljon muutakin, kuin puolikuut
Mun Kingi oli takuulla kolaroimaton, purin sen useampaankin kertaan "luille" 10 vuoden aikana. Tuo systeemi edellyttää että kaikki on tismalleen keskellä, mikä varmaan toisinaan onnistuu joskus MoCon tunnetun kireillä toleransseilla. Sokeakin voi ampua napakympin. Mulla ei ollut. Poistin niiden kumiturveloiden aiheuttaman liikevaran konversiokitillä; auttoi vähän. Lopulta vaihdoin ketjulle ja vaihdoin koko takahaarukan jenkki -viripajan parantelemaan versioon.
Se vanhempi kiristin on vaan parempi. Ja ketju on kuningas.
PS ketjukonversio remmille tarkoitetulla haarukalla on huono, koska säätövara ketjulle ei riitä.
FL -53 Wishbone Panhead
ex. 2002 FLHR
ex. 2002 FLHR