Oletan Pertin tarkoittaneen tyhjäkäyntineulaa, ei tuota välialueen suutinta. Mitä neulalle on tehty.
1991 FXLR ei lähde käyntiin
Re: 1991 FXLR ei lähde käyntiin
Joe Cool Has Left The Building - Joella on vasemmanpuoleinen rakennus
Re: 1991 FXLR ei lähde käyntiin
Joe Cool kirjoitti: 10:06 19.06.2023.Oletan Pertin tarkoittaneen tyhjäkäyntineulaa, ei tuota välialueen suutinta. Mitä neulalle on tehty.
Neulalle en ole tehnyt mitään. Itseasiassa en edes tiedä missä neula sijaitsee.
Re: 1991 FXLR ei lähde käyntiin
Taidetaan tarkoittaa sitä seosruuvia joka on kaasuttimen moottorin puoleisessa päässä, alapuolella. Tehtaan jäljiltä se on ”sinetöity” eli peitetty metallitulpalla. Yleinen ”tviikki” eli pikkuviritys on kaivaa se plommi pois ja kääntää ruuvia aukipäin joku määrä. Ruuvi on erinomaisen hankalassa paikassa, lähes mahdotonta saada pikkuruuvari hollille kaasuttimen ollessa paikallaan, joten kapitalisti ( ) on keksinyt alkaa myymään tuollaisia pidempiä ja sormin helposti pyöritettäviä aftermarket-erikoisruuveja kuten Joe:n kuvassa.
Tämä suutinjuttu liittyy päästövaatimusten täyttämiseen, mutta toisaalta aiheuttaa turhan laihan seoksen tyhjäkäynnillä ja pintakaasulla. Yskiskelee ja pärskii kone sitten. Itse sovitin CV:n Rautapäähän, käytetty, olikohan 1200 Porsterissa ollut, siitä oli jo plommi kaivettu pois, ja hieman aukipäin sain minäkin kääntää.
Se kanava, joka johtaa tuolle ruuville, on aika pieni pilli, ei paljon vaadi että on tukossa. Itse ultraäänipesin 60 asteisessa Sinolissa nippeleiksi puretun kaasuttimen, kun oli kai ollut vintillä vuosia, ja pesun jälkeen paineilmalla kaikki kanavat läpi. En rassannut. Luultavasti tuli puhdas, vaikea sanoa, mutta käyntiin lähti.
Edit. Taisi olla tämän sivun ohje, jota seurasin:
https://cv-performance.com/harley_mixture_screw_tuning
Tämä suutinjuttu liittyy päästövaatimusten täyttämiseen, mutta toisaalta aiheuttaa turhan laihan seoksen tyhjäkäynnillä ja pintakaasulla. Yskiskelee ja pärskii kone sitten. Itse sovitin CV:n Rautapäähän, käytetty, olikohan 1200 Porsterissa ollut, siitä oli jo plommi kaivettu pois, ja hieman aukipäin sain minäkin kääntää.
Se kanava, joka johtaa tuolle ruuville, on aika pieni pilli, ei paljon vaadi että on tukossa. Itse ultraäänipesin 60 asteisessa Sinolissa nippeleiksi puretun kaasuttimen, kun oli kai ollut vintillä vuosia, ja pesun jälkeen paineilmalla kaikki kanavat läpi. En rassannut. Luultavasti tuli puhdas, vaikea sanoa, mutta käyntiin lähti.
Edit. Taisi olla tämän sivun ohje, jota seurasin:
https://cv-performance.com/harley_mixture_screw_tuning
XLS1000 Roadster 1983
”Put down the cheap-ass Chinese aftermarket accessories, step away from the motorcycle and nobody gets hurt!”
”Put down the cheap-ass Chinese aftermarket accessories, step away from the motorcycle and nobody gets hurt!”
Re: 1991 FXLR ei lähde käyntiin
Kiitos Karille hyvistä ohjeista. Taas opin uuden asian.
Re: 1991 FXLR ei lähde käyntiin
Tässä myös yksi linkki tuon CV:n modaamisenn ja hämmästelyyn http://www.nightrider.com/biketech/hd_cv_mods.htm
Kerhon omasta wikistä voi myös hämmästellä kaasariin liittyvää
http://www.harrika.fi/wiki/index.php?title=Kaasutin
Kerhon omasta wikistä voi myös hämmästellä kaasariin liittyvää
http://www.harrika.fi/wiki/index.php?title=Kaasutin
You live more in 5 minutes on a bike like this going flatout, than some people live in a lifetime.
-Burt Munro
-Burt Munro
Re: 1991 FXLR ei lähde käyntiin
Avasin seosruuvia 1 3/4 - 2,5 kierrosta ja kokeilin käyttää moottoria, mutta joka säädöllä kone yskii ja paukkuu. Ainoastaan huikka päällä käy nätisti.
Re: 1991 FXLR ei lähde käyntiin
Tankin tyhjennys on helppoa, kun hankkii perämoottoriin tarkoitetun pensaletkun, jossa on pallopumppu.
Ei tarvitse makustella pensan aromeja suussa.
Ei tarvitse makustella pensan aromeja suussa.
moderattori
Romu rauhoittaa!
Romu rauhoittaa!
Re: 1991 FXLR ei lähde käyntiin
Ei lappoletkua HD:n tankin tapauksessa tarvitse imemällä täyttää. Tunkee sen letkun tankkiin upoksiin lukuunottamatta pientä pätkää, mitä pitää sormissaan. Letku täyttyy sitä mukaa kun painuu bensan sekaan, paine pitää siitä huolen. Sitten vaan nipistysotteella letkun pää umpeen ja vetää sitä letkua ulos sen verran, että ylettyy valutusastiaan pitäen kuitenkin huolen siitä, että lappoletkun toinen pää pysyy koko ajan upoksissa.
'91 883/1200/turbo 2001=>
'09 Street Bob 2009=>
'09 Street Bob 2009=>
- -Harikka-
- Viestit: 4914
- Liittynyt: 09:50 15.11.2002.
- Paikkakunta: 'suur'-Salo:n saaristo merenranta kauppala
- Viesti:
Re: 1991 FXLR ei lähde käyntiin
JKKo kirjoitti: 07:23 21.06.2023. Ei lappoletkua HD:n tankin tapauksessa tarvitse imemällä täyttää. Tunkee sen letkun tankkiin upoksiin lukuunottamatta pientä pätkää, mitä pitää sormissaan. Letku täyttyy sitä mukaa kun painuu bensan sekaan, paine pitää siitä huolen. Sitten vaan nipistysotteella letkun pää umpeen ja vetää sitä letkua ulos sen verran, että ylettyy valutusastiaan pitäen kuitenkin huolen siitä, että lappoletkun toinen pää pysyy koko ajan upoksissa.
Näin mie oon tehny ~7-vuotiaasta asti (melkei 50 vuotta), kun edes menny isoisäpuoli näytti asian sadevesi tynnyristä, muistaakseni Plaston tankkiauton täyttöö varte
Sitte ajettii veljen kanssa tankkiautot kukkapenkkien vieree kukkien kastelua varte
Tuossa vielä enklannin kieline vilmi aiheesta, jollei joku päässy jyvälle JKKo:n selostuksesta How to siphon (without sucking a hose) 1:25
2001 95cid (small bore) 1557cc kaasari FXSTB.
Emilia ChromeTrain, 'kevyesti' muokattu & piristetty
Emilia ChromeTrain, 'kevyesti' muokattu & piristetty
Re: 1991 FXLR ei lähde käyntiin
Nyt alkaa pinna olee aika kireellä. Kaasarin reiät on pianolangalla käyty läpi, eikä niissä ollut mitään tukoksia. Ainoa joka pisti silmään niin seosruuvin kumitiiviste oli jousen päässä. Nyt se on jousen kannassa. Joka tapauksessa moottori paukkuu ja aivastelee samalla lailla kuin ennenkin.
Kahta CV Keihin kaasaria olen kokeillut HD:n omaa ja Kiinan kopiota. Molemmilla sama aivastelu. Kohta harkitsen Weber DCOE:n imusarjan ostoa. Varastossa on 2 uudenveroista DCOE:tä.
Kahta CV Keihin kaasaria olen kokeillut HD:n omaa ja Kiinan kopiota. Molemmilla sama aivastelu. Kohta harkitsen Weber DCOE:n imusarjan ostoa. Varastossa on 2 uudenveroista DCOE:tä.
Re: 1991 FXLR ei lähde käyntiin
Nyt täytyy ihmetellä mitä tarkoittaa ”seosruuvin kumitiiviste oli jousen päässä. Nyt se on jousen kannassa”?
Nuo tuplathan on oikein kivan näköisiä muttei niiden kanssa seeveetä helpommalla pääse.
Nuo tuplathan on oikein kivan näköisiä muttei niiden kanssa seeveetä helpommalla pääse.
Re: 1991 FXLR ei lähde käyntiin
Prikkaa ei ollut ollenkaan.Kiwi kirjoitti: 20:54 23.06.2023. Nyt täytyy ihmetellä mitä tarkoittaa ”seosruuvin kumitiiviste oli jousen päässä. Nyt se on jousen kannassa”?
Re: 1991 FXLR ei lähde käyntiin
Siellä jousen kannassa o-rengas ei taida paljoa tiivistää, kun jää jenkaosaan.
moderattori
Romu rauhoittaa!
Romu rauhoittaa!
Re: 1991 FXLR ei lähde käyntiin
No tulipahan sekin vaihtoehto kokeiltua. Tulos oli sama.
Re: 1991 FXLR ei lähde käyntiin
Oliko tuohon kaasarin vaihtamiseen joku syy...?
Pekka äL
Satulapummi Wakka-Hämeestä
Electra Milwaukee-8 2017
Satulapummi Wakka-Hämeestä
Electra Milwaukee-8 2017