Se pitää olla, kuten kuvassa vasemmalla, eli tiiviste alimpana, sitten prikka ja sitten jousi.
Jos prikka puuttui, niin joku edellinen seppä tuota sitten on jo päässyt avaamaan ja hävittänyt prikan. Samalla siellä reiässä voi olla jäämistönä lisääkin O-renkaita ja jopa se prikka. Ronki langalla reikä varmasti puhtaaksi. Kun reikä on tyhjä, sitten kumi - prikka - jousi - neula. Neula kevyesti kevyesti pohjaan ja kierros puolitoista auki sen jälkeen.
Tuo vaikuttaa tyhjäkäyntiin selvästi. Mutta jos se on edes suunnilleen linjassa, niin tuskin se pärskimistä aiheuttaa. Eikä välttämättä se prikan puutekaan sitä tee. Lähinnä se suojaa kumia ja painaa sitä tasaisesti tiivistyspintaan.
CV:n / imusarjan tiiviste on ronkeli, siihen tulee helposti imuvuotoa. Toinen riskikohta ovat imusarjan tiivisteet kanteen.
Tämä on hyvä kysymys, eikä jälkiviisautta. Eli kävikö jo huonosti aiemmin ja siksi kaasaria on vaihdettu?
Itse kaasari harvoin menee niin huonoon kuntoon, ettei se putsaamalla ja korjaussarjalla parane. Toki mahdollista sekin.
Itse en CV:tä ole ronkkinut kuin pari kertaa. Täältä löytyy siihen paljon parempia tietäjiä. Mutta siinä on kyllä paljon liikkuvia osia, joissa voi olla ongelmaa. Esim. ryypyn luisti, pääsuuttimen neula väärässä lovessa ja korkeudella, luistin kumi rikki/huono, luistiin porattu isojen poikien ohjeiden mukaan viritysreikä jne. Tästä osaavat muut jatkaa paremmin ja voi olla, että on jo kommentoitukin. En niin tarkkaan koko ketjua tavannut.