CV Keihin ja pienet käyntimurheet

Kaasutin, ruisku- ja ohjaus, sytytys, ilmanpuhdistin, pakoputkisto

Valvojat: Pertti, pressa

Avatar
Veijo Esso
Viestit: 1121
Liittynyt: 12:09 07.09.2016.
Paikkakunta: Rajamäki
Viesti:

CV Keihin ja pienet käyntimurheet

Viesti Kirjoittaja Veijo Esso »

Pientä omituisuutta havaittu jälleen Softailin käynnissä. Välillä tulee (pientä) ylimääräistä tärinää ja samalla huomaa, että kone ei jaksa oikein vetää samalla tapaa kuin normaalisti. Ihan kuin menisi pikkuisen laihalle seos, mutta tästä ei ole sinänsä mitään todistetta, kun ei ole lambdoja käytössä. Ei vaikutusta ilman lämpötilalla taikka kosteudella, vaan ihan joka kelissä on esiintynyt kun sille päälle sattuu.

Bensahana on todettu toimivaksi ja jopa kokeiltu toisella hanalla, eikä vaikutusta
Imuvuotoa ei ole: tiivisteen vaihdettu keväällä ja spraylla kokeiltu tilanteen ollessa päällä

Onko mahdollista, että olisi kalvo puhki, tai luisti jumittaisi?
Koho kiukuttelee?

Kaasarin täyshuolto tehtiin viimeksi koneremontin yhteydessä kolme vuotta sitten ja silloin laitettin muuten kaikki uusiksi, poislukien kalvo/luisti.

Kyseessä ei ole ajamista estävä ongelma, mutta eron huomaa kun laitteen ominaistärinä on tullut tutuksi.
XL 883C -07 | FLSTF -98
Avatar
Joe Cool
Viestit: 5900
Liittynyt: 01:26 14.08.2006.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: CV Keihin ja pienet käyntimurheet

Viesti Kirjoittaja Joe Cool »

Veijo Esso kirjoitti: 13:51 10.07.2023. kolme vuotta sitten ja silloin laitettin muuten kaikki uusiksi, poislukien kalvo/luisti.

Kyseessä ei ole ajamista estävä ongelma, mutta eron huomaa kun laitteen ominaistärinä on tullut tutuksi.
Kalvo tuntuisi äkkiä ajatellen hyvinkin mahdolliselta. 70-luvun 99 Saabeissa olivat luistilliset ja kalvolliset muuttuvakurkkuiset kaasarit, joita alettiin nimittää silloin juuttuvakurkkuisiksi ;) Niihin piti uusia kalvoja jopa sen ajan bensalla, nykyinen spriibensa venyttänee kalvot vielä paremmin.
Joe Cool Has Left The Building 8) - Joella on vasemmanpuoleinen rakennus :mrgreen:
Avatar
JKKo
Viestit: 1780
Liittynyt: 09:42 07.05.2002.
Paikkakunta: Helsinki

Re: CV Keihin ja pienet käyntimurheet

Viesti Kirjoittaja JKKo »

Jos kalvo olisi puhki, luisti ei nousisi, eikä moottori ottaisi kierroksia. Ja jos on reikä tsi revennyt kalvo, niin vika on ja pysyy.

Ajelin joskus turbottelun alkuaikoina kalvovikaisella kotiin 20-30 kilsaa. Vähän päältä tyhjäkäynnin kierrokset.

Voisko se tärinä olla sytytysongelma?
'91 883/1200/turbo 2001=>
'09 Street Bob 2009=>
Avatar
Veijo Esso
Viestit: 1121
Liittynyt: 12:09 07.09.2016.
Paikkakunta: Rajamäki
Viesti:

Re: CV Keihin ja pienet käyntimurheet

Viesti Kirjoittaja Veijo Esso »

JKKo kirjoitti: 20:33 10.07.2023. Voisko se tärinä olla sytytysongelma?
Mahdollista sekin, mutta perstuntumalta ei niin rajua eroa kuin sytyksen ongelmissa, joita on ollut. Vuosi tai pari sitten laitoin uuden puolan, sytkäjohdot ja tulpat. Tulpat ovat ihan alkuperäiset, joten ei pitäisi olla millään tavalla epäsopivat ja niistä johtua ongelmat.

Sytkä ei ole orkkis, vaan jossain vaiheessa on vaihdettu Crane HI-4e. Anturi on alkuperäinen, joten siinä voisi olla mahdollinen vikapaikka, joskin epätodennäköinen. Useimmiten taitaa mennä kokonaan mykäksi, kun lakkaa pulssi tulemasta. Tietty jos silloin tällöin hukkaa satunnaisesti, niin sehän varmaan tuntuisi tärinänä.
XL 883C -07 | FLSTF -98
Avatar
JKKo
Viestit: 1780
Liittynyt: 09:42 07.05.2002.
Paikkakunta: Helsinki

Re: CV Keihin ja pienet käyntimurheet

Viesti Kirjoittaja JKKo »

Onko tuossa sytytyksessä VOES mukana? Funtsin mikä voisi tehdä tärinää. Liika ennakko tuntuu. Jos VOES ei päästäisikään ennakoita kaasua käännettäessä, vaan pitäisi ”alipaine-ennakot”, niin se saattaisi täristää.

Mulla oli ennen viimeisintä täysremppaa vika, joka esti toisen sylinterin käynnin kokonaan - kunnes lähti lennosta käymään. Vian aikana oli voimat kateissa ja värinät kunnolliset. Mutta kyllä sen tunnistaa ykspyttyiseksi. Tämä vielä kerran Nurmijärvellä ”uusi” kun toinen pytty pimeni tulpanjohdon irrottua. En uskaltanut pysähtyä, koska olin varma, että ei lähde enää käyntiin. Silloinkin 20-30 kilsaa kotiin ”osatehoilla”.
'91 883/1200/turbo 2001=>
'09 Street Bob 2009=>
Avatar
Joe Cool
Viestit: 5900
Liittynyt: 01:26 14.08.2006.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: CV Keihin ja pienet käyntimurheet

Viesti Kirjoittaja Joe Cool »

JKKo kirjoitti: 15:33 11.07.2023.Nurmijärvellä ”uusi” kun toinen pytty pimeni tulpanjohdon irrottua. En uskaltanut pysähtyä, koska olin varma, että ei lähde enää käyntiin. Silloinkin 20-30 kilsaa kotiin ”osatehoilla”.
Hieman samalainen tarina '89 Ultralla. Ajoin sitä Barcelonasta Suomeen 2014 ja jossain itä-Saksassa toinen pytty pimeni tankkauksen yhteydessä. Lähti kuitenkin pelaamaan. Uusi jossain vielä matkan varrella Puolan ja Baltian kautta tullessa, mutta aina heräsi nopeasti.

Kunnes sitten Suomessa pientä hiekkatietä ajaessa toinen pytty sammui kokonaan. Nilkutin osateholla pikitielle ja ekalle bussipysäkille varjoon tutkimaan asiaa. En myöskään uskaltanut metsään sammuttaa. Kun työnsin kättä tulpan johtoihin, totesin toisen pytyn johdon olevan kokonaan irti puolan päästä. Oli tärissyt siellä metsässä irti. Piuha paikoilleen ja sen koommin ei ole ko. pyörällä ollut ongelmia, vaikka sillä Eurooppaa on kierretty melko ansiokkaasti 8)
Joe Cool Has Left The Building 8) - Joella on vasemmanpuoleinen rakennus :mrgreen:
Avatar
Veijo Esso
Viestit: 1121
Liittynyt: 12:09 07.09.2016.
Paikkakunta: Rajamäki
Viesti:

Re: CV Keihin ja pienet käyntimurheet

Viesti Kirjoittaja Veijo Esso »

JKKo kirjoitti: 15:33 11.07.2023. Onko tuossa sytytyksessä VOES mukana? Funtsin mikä voisi tehdä tärinää. Liika ennakko tuntuu. Jos VOES ei päästäisikään ennakoita kaasua käännettäessä, vaan pitäisi ”alipaine-ennakot”, niin se saattaisi täristää.
VOES on ja kytkin todettu toimivaksi. Alipaineletkut uusin ison remontin jälkeen kun vanhat olivat hapertuneet. Johtosarjassa voisi tietysti jossain olla vikaa ja sen takia ennakko menisi pieleen. Täytyypä tutkistella asiaa kun seuraavan kerran on tankki pois niin pääsee liikuttelemaan johtoja.
JKKo kirjoitti: 15:33 11.07.2023. Tämä vielä kerran Nurmijärvellä ”uusi” kun toinen pytty pimeni tulpanjohdon irrottua.
Pahus. Taitaa olla asuinkunnassa vika. 8O
XL 883C -07 | FLSTF -98
Avatar
Veijo Esso
Viestit: 1121
Liittynyt: 12:09 07.09.2016.
Paikkakunta: Rajamäki
Viesti:

Re: CV Keihin ja pienet käyntimurheet

Viesti Kirjoittaja Veijo Esso »

JKKo kirjoitti: 20:33 10.07.2023. Voisko se tärinä olla sytytysongelma?
Oli se sitten sitä. Tänään jäi takapytty pimeäksi. Uudet tulpat tilalle ja ei vaikutusta. Käänsin sytkäjohdot ja edelleen takanen pimeänä. Johtoa irrottaessa koneen käydessä löi eristeen läpi kivasti sormille.

Maanantaina Tykkitornille ja uudet johdot hankintaan.
XL 883C -07 | FLSTF -98
jensen
Viestit: 1042
Liittynyt: 18:33 06.05.2009.

Re: CV Keihin ja pienet käyntimurheet

Viesti Kirjoittaja jensen »

Minua on tuo VN Evon CV kans kiusannut. Neulaventtili meinaa juuttua pesäänsä. Vaihdoin uuden neulaventtiilin mutta ei apua. Soikeaksi varmaan kulunut tuo pesä. Tätä pesää tai Hosea ei voi tietääkseni edes vaihtaa. Pensantulo vain totaalisti toppaa ja ei lähe paska käyntiin. Tilasin Kiinasta kopion ja 56e. Saas nähä tekeekö sillä mitään mutta aito maksaa 800e.
Avatar
Veijo Esso
Viestit: 1121
Liittynyt: 12:09 07.09.2016.
Paikkakunta: Rajamäki
Viesti:

Re: CV Keihin ja pienet käyntimurheet

Viesti Kirjoittaja Veijo Esso »

Veijo Esso kirjoitti: 18:54 22.07.2023. Maanantaina Tykkitornille ja uudet johdot hankintaan.
Uudet johdot laitettu ja vaiva vaan jatkuu. Täytyy tutkistella lisää, kun ei ollutkaan ihan suoraviivainen tämä vaiva. Liekö johdot alunperinkään vialla?
XL 883C -07 | FLSTF -98
Avatar
JKKo
Viestit: 1780
Liittynyt: 09:42 07.05.2002.
Paikkakunta: Helsinki

Re: CV Keihin ja pienet käyntimurheet

Viesti Kirjoittaja JKKo »

Alkuperäispuola vai tarvikesytkän single fire?
'91 883/1200/turbo 2001=>
'09 Street Bob 2009=>
Avatar
Veijo Esso
Viestit: 1121
Liittynyt: 12:09 07.09.2016.
Paikkakunta: Rajamäki
Viesti:

Re: CV Keihin ja pienet käyntimurheet

Viesti Kirjoittaja Veijo Esso »

Alkuperäistä vastaava on pari vuotta sitten laitettu kun edellinen hajosi. Sytkä Crane HI-4E ja on dippikytkimet tarkastettu, ettei ole väärässä asennossa.

Tänään oli talon remonttia ohjelmassa, joten en kerinnyt selvittämään mitään lisää
XL 883C -07 | FLSTF -98
Avatar
JKKo
Viestit: 1780
Liittynyt: 09:42 07.05.2002.
Paikkakunta: Helsinki

Re: CV Keihin ja pienet käyntimurheet

Viesti Kirjoittaja JKKo »

Siis on semmonen alkuperäistyyppinen jossa kipinä lähtee molemmille yhtä aikaa. Ootko jo kokeillut vaihtaa vain tulpanjohdot ristiin puolalla? Jos se oliskin se, mistä toinen pää ”lyö maihin”?
'91 883/1200/turbo 2001=>
'09 Street Bob 2009=>
Avatar
Veijo Esso
Viestit: 1121
Liittynyt: 12:09 07.09.2016.
Paikkakunta: Rajamäki
Viesti:

Re: CV Keihin ja pienet käyntimurheet

Viesti Kirjoittaja Veijo Esso »

Ihan alkuperäistyyppinen hukkakipinäversio on käytössä. Johdot kokeilin ristiin edelleen jäi takapytty pimeäksi. Sen takia ajattelin, että johdot varmaan syynä, kun sama oli silloin kun nuo johdot uusittiin. Tänään jos ehtisi ajatuksella katsoa läpi ja kaivaa vaikka yleismittarin avuksi.
XL 883C -07 | FLSTF -98
jensen
Viestit: 1042
Liittynyt: 18:33 06.05.2009.

Re: CV Keihin ja pienet käyntimurheet

Viesti Kirjoittaja jensen »

Minua kans ruspat kiusaa. 4 rikki. Yön ropannut yhtä paskaa. Säätelin sytytystä ja piuhoja parantelin ja tulppia vaihoin ja uudet kiinan dynateck limput. Ei kipinää. Aloin kattoa sitä muovi pölikkää mikä sytyssä niin se perkele oli magneetin sylkässyt hevon vittuun niin ei toimi millään. Magneetista pihdeillä pikku pala ja pikaliimaa. Kipinä oli hyvä. Pohjalevy dyna sytytyksessä typerähkö kun noin 2 mm vahva niin siihen tehty kierteet niin korkkasi ja limput irtosi. Pikaliimaa ja pikku peltiruuvit seuraavaksi. Olen niin väsynyt että eipä haluta ajaakkaan. Sininen Shovel niin staattori paska. Purettu ja uutta odotetaan. Punainen Shovel niin kipinä katos niin ennakkolimpusta oli tappi poikki. Otin VN pyörästyä uuden. Alkoi toimia mutta kun kerkisin työntötangon suojat repiä kun ne tarkistin niin öljyä alkoiu vuotaa. Tänään tulee tiivisteet tai huomenna. Vn pyörästä CV keihin paskana. Neulaventtiili juuttuu ja ei uusi auttanut. Täytyy olla se pesä soikea tai naarmuinen. Kiinan CV tulossa. Huomenna ajetaan jos ei sada niin GPZ tärähtää tulille. Romujen orja. Taistoihin tiemme kun vei ja sitä tienneet emme silloin kun Shovelinpaska ostettiin.

Kaupalla puhelin että voi olla että ei olis pöllömpi idea vähän uudenpaa edes yhtä. Uusin on mallia 1990. Rahanpaskaa vain hintsunlaisesti.
Vastaa Viestiin