Keltainen merkkivalo

Sähköt, elektroniikka, valot, vilkut, hälytin, mittarit (myös mekaaniset)

Valvojat: Pertti, pressa

Avatar
Pera
Viestit: 561
Liittynyt: 12:57 14.05.2002.
Paikkakunta: Stadi
Viesti:

Keltainen merkkivalo

Viesti Kirjoittaja Pera »

Mikä olikaan nopeusmittaritaulussa oleva keltainen merkkivalo?
Virrat päälle laittaessa se palaa pari sekuntia ja sammuu ja sen jälkeen saa startata.
Nyt se useimmiten syttyy uudestaan,kun moottorin käynnistää,palaa muutaman sekunnin ja sitten sammuu. Kaikki kyllä toimii hienosti edelleen.

Pitääkö olla huolissaan?

Pyörä on Electra Glide vm. 2005.
Loud valves save lives
Avatar
jty
Viestit: 508
Liittynyt: 21:43 07.03.2008.
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Keltainen merkkivalo

Viesti Kirjoittaja jty »

Vissiin tarkoitat sitä keltaista moottorinkuvaa.
Toi lisävilkutus tarkoittaa sitä että siellä on jotain vikakoodeja aiemmin tapahtunut mutta ei enää päällä.
Vikakoodien tarkastus (englanniksi): https://www.hdforums.com/forum/ignition ... -only.html
2008 FLHRC Road King Classic [muokattu]
Avatar
Pera
Viestit: 561
Liittynyt: 12:57 14.05.2002.
Paikkakunta: Stadi
Viesti:

Re: Keltainen merkkivalo

Viesti Kirjoittaja Pera »

Kiitos. Pitää kokeilla toimia tuon (aika monimutkaisen) ohjeen mukaan.
Loud valves save lives
Avatar
UrpoTJ
Viestit: 1660
Liittynyt: 20:14 14.11.2010.
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Keltainen merkkivalo

Viesti Kirjoittaja UrpoTJ »

Tai sitten, jos ei ole utelias tietämään mikä vika on käväissyt, niin voi vaan antaa valon palaa. Kai se tässäkin mallissa ja vuosimallissa sammuu 50 käynnistyskerran jälkeen eli vikaimoitusmuisti nollautuu jos ongelma ei siis uusiudu.

Näin olen Buellissa joskus tehnyt kun tiedän että se ruiskurungon lärpäkkeen moottori välillä reistaa ja Buellissa pitää penkin alta kytkeä pari johtoa yhteen että saa vikakoodit luettua ja nollattua.
Avatar
JKKo
Viestit: 1780
Liittynyt: 09:42 07.05.2002.
Paikkakunta: Helsinki

Re: Keltainen merkkivalo

Viesti Kirjoittaja JKKo »

Kun tuo ajokausi on vähän niin kuin lopuillaan, niin ehkä nyt on aika lukaista ne koodit, niin ei sitten ensi kaudella "Viking hinaus" ole tarpeen. Nää oon hienoja vehkeitä kun/jos osaavat ennustaa tulevat murheet. Paljon kivempaa kuin lukea, no ei siinäkään mitään vikaa, 200 sivua jotakin romaania Fabianinkadulla viime kuussa odotellessa hinuria...

(Kuinka moni varautuu tuleviin murheisiin ajamalla kirja repussa)?
'91 883/1200/turbo 2001=>
'09 Street Bob 2009=>
Avatar
jty
Viestit: 508
Liittynyt: 21:43 07.03.2008.
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Keltainen merkkivalo

Viesti Kirjoittaja jty »

Pera kirjoitti: 12:16 15.09.2023. Kiitos. Pitää kokeilla toimia tuon (aika monimutkaisen) ohjeen mukaan.
Eipä siinä muuta kun virrat päälle niin että trippimittarin nollausnappi pohjassa niin tulee P S Sp t joista jokaisen ”alta” katsotaan vikakoodit. Aluks P valittuna eli vilkkuu ja kun painaa nolllausnappia pitkään (5s) niin näytetään P-vikakoodit yks kerrallaan, vaihto napin klikkaus. Toi keltainen moottorivalo on just noita P-koodeja.
Kun oot selannut koodit läpi (ja ottanut ylös) niin saat nollattua painamalla nappia pitkään.
Tuolta linkistä löytyy koodien selitys
2008 FLHRC Road King Classic [muokattu]
Avatar
UrpoTJ
Viestit: 1660
Liittynyt: 20:14 14.11.2010.
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Keltainen merkkivalo

Viesti Kirjoittaja UrpoTJ »

Joo en suosittele sitä että jättäisi koodit lukematta, kerroin vaan tuonkin ominaisuuden. Kyllä minä ne luen, hyödyllisiä ne ovat. Ja kun olen niin uteliaskin. Tuota säännöllisesti Buelliin tulevaa en lue kun sen tiedän. Uutta korvaavaa osaakaan ei enää saa niin on vaan homma hyväksyttävä.

Kyllä se vikakoodien lukeminen tuntuu etukäteen vähän kryptiseltä, mutta ei se oikeasti ole hankalaa kun siihen ryhtyy. Tässä 2005 Electra Glidessa koodit tulevat varmaan kirjainkoodeina, joka hommaa helpottaa. 2008 Buellissa pitää laskea valon vilkkumista mikä ei ole niin helppoa ja mukavaa.
Avatar
KariFS
Viestit: 591
Liittynyt: 13:36 12.06.2017.
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Re: Keltainen merkkivalo

Viesti Kirjoittaja KariFS »

JKKo kirjoitti: 19:48 15.09.2023. (Kuinka moni varautuu tuleviin murheisiin ajamalla kirja repussa)?
Autoilijoilla on helpompaa.
FE94F75B-25C9-48E0-9FF4-886AAC39654D.jpeg
Vaikka kai matkapyörään jonkun Charlie Watts-henkisen setin saisi sopimaan, tai edes jotkut pikku-bongot? Sitten vaan kypärä ylösalaisin viereen ja bensa- tai remonttirahaa tienaamaan siinä odotellessa :D
XLS1000 Roadster 1983

”Put down the cheap-ass Chinese aftermarket accessories, step away from the motorcycle and nobody gets hurt!”
Avatar
Pera
Viestit: 561
Liittynyt: 12:57 14.05.2002.
Paikkakunta: Stadi
Viesti:

Re: Keltainen merkkivalo

Viesti Kirjoittaja Pera »

No eihän se nyt tosiaan o,luekaan yhtään hankalaa.
Koodiksi paljastui P0562 eli 'battery voltage low'.

Keväällä ei ekalla starttauksella jaksanut lähteä enää käyntiin. Ostin uuden akun ja kaikki ok. Miksiköhän järjestelmä ilmoittaa tällaisia koodeja monta kuukautta jälkikäteen?
Loud valves save lives
Avatar
jty
Viestit: 508
Liittynyt: 21:43 07.03.2008.
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Keltainen merkkivalo

Viesti Kirjoittaja jty »

Pera kirjoitti: 16:42 18.09.2023. No eihän se nyt tosiaan o,luekaan yhtään hankalaa.
Koodiksi paljastui P0562 eli 'battery voltage low'.

Keväällä ei ekalla starttauksella jaksanut lähteä enää käyntiin. Ostin uuden akun ja kaikki ok. Miksiköhän järjestelmä ilmoittaa tällaisia koodeja monta kuukautta jälkikäteen?
Vikakoodit jää muistiin ja toi keltanen valo just vilauttaa ylimääräsiä kertoakseen että vikaa on ollu mutta koska se ei jää palamaan niin vika on poistunut. Sit noi historic-koodit voi nollata kuten yllä kerroin
2008 FLHRC Road King Classic [muokattu]
Avatar
Pera
Viestit: 561
Liittynyt: 12:57 14.05.2002.
Paikkakunta: Stadi
Viesti:

Re: Keltainen merkkivalo

Viesti Kirjoittaja Pera »

Ok,nollaan vielä. Nyt en muistanut.
Loud valves save lives
Avatar
UrpoTJ
Viestit: 1660
Liittynyt: 20:14 14.11.2010.
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Keltainen merkkivalo

Viesti Kirjoittaja UrpoTJ »

No, kannatti katsoa koodi, ei tarvitse arvuutella onko jotain vikaa ja varsinaisen asiankin olet jo korjannut!

Tuo on itseasiassa aika yleinen vikakoodi, ECU vahtii jännitettä aika tarkkaan Vanhemmat EVO:t taitavat lähteä käyntiin pienemmillä akkujännitteillä.
Vastaa Viestiin