Vilkkujen erikoinen toiminta ja ei starttaa
Vilkkujen erikoinen toiminta ja ei starttaa
Pienen projektin, kun hankin niin oli tiedossa jo, että vilkut toimii hassusti. Potilas 2002 sportster 883R
No toden teolla niin tekee. Ilman vasempaa takavilkun polttimoa pyörä ei starttaa samoin mittaristoon ei syty diginäyttöön lukemia. Ajovalot syttyy. Mistä tämän kaltaista vikaa nyt sitten lähtis purkamaan
No toden teolla niin tekee. Ilman vasempaa takavilkun polttimoa pyörä ei starttaa samoin mittaristoon ei syty diginäyttöön lukemia. Ajovalot syttyy. Mistä tämän kaltaista vikaa nyt sitten lähtis purkamaan
Sportster alla jälleen.
Re: Vilkkujen erikoinen toiminta ja ei starttaa
Ei kai sitä nyt ilman vilkkuja lähdetä ajelemaan...
No, oikeasti: Onkos ne sähköt ja vilkut alkuperäiset?
No, oikeasti: Onkos ne sähköt ja vilkut alkuperäiset?
Re: Vilkkujen erikoinen toiminta ja ei starttaa
Mulla oli saman ikäisessä Dynassa joskus vastaavia ongelmia, aika usein se poltti sulaketta jonka johdosta nopeusmittari lakkasi toimimasta. Vika löytyi lopulta puhki hinkkautuneesta takavalon johdosta.
Re: Vilkkujen erikoinen toiminta ja ei starttaa
Käsillä voi viittoa sen mitä vilkut ei toimi Nämä vilkut toimi pyörän ostaessa siten, että isoilla kierroksilla vilkut vilkkui verkkaisesti ja vauhdin tippuessa polttimot jäi palamaan vilkkumatta.
Orkkisvilkut ja melko orkkis muutenkin.
Nyt kun tässä pääsin purkamaan pyörää ja kun oikein silmän otin käteen ja katsoin kroopilla, niin kyllähän siellä toinen maajohdon liittimistä oli poikki mennyt.
Nyt startti ja mittaristo toimii normaalisti. Oikean puolen vilkku toimii nyt normaalisti, mutta vasen puoli on täysin mykkä. Vasemman puolen nappi tuntuu toimivan, kun oikean puolen vilkkuessa painaa vasemman vilkun nappia lakkaa vilkuttamasta.
Joka nurkassa on uudet polttimot, kun ostin setin missä oli polttimot ja uudet vilkkujen linssit. Alkuperäiset vilkkujen linssit oli luovuttanut kyntensä.
https://youtu.be/b0ce8NYA3Yk nuon ne pelittää
Orkkisvilkut ja melko orkkis muutenkin.
Nyt kun tässä pääsin purkamaan pyörää ja kun oikein silmän otin käteen ja katsoin kroopilla, niin kyllähän siellä toinen maajohdon liittimistä oli poikki mennyt.
Nyt startti ja mittaristo toimii normaalisti. Oikean puolen vilkku toimii nyt normaalisti, mutta vasen puoli on täysin mykkä. Vasemman puolen nappi tuntuu toimivan, kun oikean puolen vilkkuessa painaa vasemman vilkun nappia lakkaa vilkuttamasta.
Joka nurkassa on uudet polttimot, kun ostin setin missä oli polttimot ja uudet vilkkujen linssit. Alkuperäiset vilkkujen linssit oli luovuttanut kyntensä.
https://youtu.be/b0ce8NYA3Yk nuon ne pelittää
Sportster alla jälleen.
Re: Vilkkujen erikoinen toiminta ja ei starttaa
Ei olisi ensimmäinen ”kärvähtänyt” vilkkumoduli joka hukkaa toisen puolen valot.
Re: Vilkkujen erikoinen toiminta ja ei starttaa
Eikä varmaan toimi nyt vasemman puolen vilkut kun pistää hätävilkut päälle? Kun vasemman puolen nappikin toimii niin tämänhän voi kokeilla.
Tuo vilkkumodulin vika alkaa kuulostaa todennäköiseltä jos on polttimot uusittu ja johdot tarkistettu. En ihan ymmärtänyt, onko nyt vilkkujen polttimoiden kannatkin uusittu? Jos on niin voisiko niitäkin vaihdella puolelta toiselle että saisi niiden mahdollisen vian pois suljettua?
Tuo vilkkumodulin vika alkaa kuulostaa todennäköiseltä jos on polttimot uusittu ja johdot tarkistettu. En ihan ymmärtänyt, onko nyt vilkkujen polttimoiden kannatkin uusittu? Jos on niin voisiko niitäkin vaihdella puolelta toiselle että saisi niiden mahdollisen vian pois suljettua?
Re: Vilkkujen erikoinen toiminta ja ei starttaa
Noniin. Kyllähän se oli edellisten omistajien patenttia kuitenkin.
Mittasin aikaisemmin takapään johdot ottamalla polttimon irti ja sitten johto kerrallaan että ottaako maihin. No ei ottanut...silloin kun polttimo ei ole paikallaan. Meinasin ottaa takalokasuojan käteen, että pääsen oikeasti katsomaan johtoja. Purin vilkkuja niin siellähän oli aikaisemman sepän tinaamat liitokset suojaamatta ja kun laittoi polttimon paikalleen, niin silloin otti plussa maihin ja siksi ei vasemman puolen vilkut toiminut. No suojasin liitokset ja nyt pelaa.
Mittasin aikaisemmin takapään johdot ottamalla polttimon irti ja sitten johto kerrallaan että ottaako maihin. No ei ottanut...silloin kun polttimo ei ole paikallaan. Meinasin ottaa takalokasuojan käteen, että pääsen oikeasti katsomaan johtoja. Purin vilkkuja niin siellähän oli aikaisemman sepän tinaamat liitokset suojaamatta ja kun laittoi polttimon paikalleen, niin silloin otti plussa maihin ja siksi ei vasemman puolen vilkut toiminut. No suojasin liitokset ja nyt pelaa.
Sportster alla jälleen.
Re: Vilkkujen erikoinen toiminta ja ei starttaa
Näin se menee, joka tallilla hommat osataan vähän paremmin, kuin tehtaan poikien pajalla Turhat sähköt heti ekana pois ja jos koko sähköä ei voi poistaa, niin suojauksen nyt ainakinnicnac kirjoitti: 21:59 19.09.2023. Noniin. Kyllähän se oli edellisten omistajien patenttia kuitenkin.
kun laittoi polttimon paikalleen, niin silloin otti plussa maihin ja siksi ei vasemman puolen vilkut toiminut. No suojasin liitokset ja nyt pelaa.
Joe Cool Has Left The Building - Joella on vasemmanpuoleinen rakennus
- -Harikka-
- Viestit: 4914
- Liittynyt: 09:50 15.11.2002.
- Paikkakunta: 'suur'-Salo:n saaristo merenranta kauppala
- Viesti:
Re: Vilkkujen erikoinen toiminta ja ei starttaa
Osanen, jota ei pitäs käyttää minkäälaisissa ajoneuvo asennuksissa
2001 95cid (small bore) 1557cc kaasari FXSTB.
Emilia ChromeTrain, 'kevyesti' muokattu & piristetty
Emilia ChromeTrain, 'kevyesti' muokattu & piristetty
Re: Vilkkujen erikoinen toiminta ja ei starttaa
Oikein käytettynä ihan soiva kampe. Ei pidä yrittää liian ohkaisten johtojen kanssa, ei liian isolla virralla, kannattaa teipata "luukku" kiinni ja vielä huomoida, että kuori katkaistuna johtimien taivutuskestävyys on heikentynyt => lisää teippiä.-Harikka- kirjoitti: 23:54 21.09.2023. Osanen, jota ei pitäs käyttää minkäälaisissa ajoneuvo asennuksissa
'91 883/1200/turbo 2001=>
'09 Street Bob 2009=>
'09 Street Bob 2009=>
- -Harikka-
- Viestit: 4914
- Liittynyt: 09:50 15.11.2002.
- Paikkakunta: 'suur'-Salo:n saaristo merenranta kauppala
- Viesti:
Re: Vilkkujen erikoinen toiminta ja ei starttaa
Juu rosvoliittimiä ja teippiä, resepti luotettavii sähköräpellyksiiJKKo kirjoitti: 09:24 22.09.2023. Oikein käytettynä ihan soiva kampe. Ei pidä yrittää liian ohkaisten johtojen kanssa, ei liian isolla virralla, kannattaa teipata "luukku" kiinni ja vielä huomoida, että kuori katkaistuna johtimien taivutuskestävyys on heikentynyt => lisää teippiä.
Kutistesukka peittoaa teipailut
2001 95cid (small bore) 1557cc kaasari FXSTB.
Emilia ChromeTrain, 'kevyesti' muokattu & piristetty
Emilia ChromeTrain, 'kevyesti' muokattu & piristetty
Re: Vilkkujen erikoinen toiminta ja ei starttaa
Vulkanoituvaa teippiä kun laittaa, niin kyllä rosmo kestää yhden ajoneuvon normaalin käyttöiän. Ei ehkä siistein mahdollinen, juottamalla ja kutistesukalla saa siistimmän mutta on juotoksissakin riskinsä. Kupari kovenee kolvin kuumuudessa eikä tinakaan, edes se lyijyllinen, mitä vain kestä. En mikään koulutettu kolvin käyttäjä ole, mutta sen verran olen asiasta tietäviä kuunnellut, että omasta osaamisesta on käsitys että ”auttavasti osaan”. Itse pyrin, jos täytyy haaroittaa, sijoittamaan haaroituksen liittimen yhteyteen jos vain mahdollista. Mun mielestä siistein tapa. Tosin itsehän viimeistelen kaiuttimien sisäiset johdotukset ja vastaavat vähän turhankin ”yli”, vaikkei niitä luultavasti kukaan muu koskaan tule näkemään.JKKo kirjoitti: 09:24 22.09.2023.Oikein käytettynä ihan soiva kampe. Ei pidä yrittää liian ohkaisten johtojen kanssa, ei liian isolla virralla, kannattaa teipata "luukku" kiinni ja vielä huomoida, että kuori katkaistuna johtimien taivutuskestävyys on heikentynyt => lisää teippiä.-Harikka- kirjoitti: 23:54 21.09.2023. Osanen, jota ei pitäs käyttää minkäälaisissa ajoneuvo asennuksissa
En tiedä kuinka yleistä se ”sähkö on saatanasta”-ajattelu on muiden merkkien harrastajien keskuudessa, mutta HD-porukassa välillä ihmetyttää se homma. 400 kilon möykystä karsitaan minimalismin nimissä toiminnallisia juttuja, sitten ripustellaan kilokaupalla pääkalloja ja kotkankuvia Ulkomaan foorumeilla tulee harvemmin käytyä mutta siellä on monesti sama meininki, sähköongelmia puidaan milloin minkäkin aftermarket/DIY kötöksen kanssa ja ihmetellään kun ei tule ”juice” perille ”live wireä” pitkin
Mutta hyvä kun tuo vilkkuhomma selkisi! Se moduuli ei ole ihan halpa, onneksi ei ollut kärähtänyt.
XLS1000 Roadster 1983
”Put down the cheap-ass Chinese aftermarket accessories, step away from the motorcycle and nobody gets hurt!”
”Put down the cheap-ass Chinese aftermarket accessories, step away from the motorcycle and nobody gets hurt!”
Re: Vilkkujen erikoinen toiminta ja ei starttaa
Pitäisi olla kourumallista suljettavaa sutikukkaa kunnei tuon rosvon takia tartte laittaa sitä donorijohtoa poikki.-Harikka- kirjoitti: 10:26 22.09.2023.Juu rosvoliittimiä ja teippiä, resepti luotettavii sähköräpellyksiiJKKo kirjoitti: 09:24 22.09.2023. Oikein käytettynä ihan soiva kampe. Ei pidä yrittää liian ohkaisten johtojen kanssa, ei liian isolla virralla, kannattaa teipata "luukku" kiinni ja vielä huomoida, että kuori katkaistuna johtimien taivutuskestävyys on heikentynyt => lisää teippiä.
Kutistesukka peittoaa teipailut
Mä laitoin vuonna -09 jotkut vastukset satulan alle kuorman tasaamiksi LEDvilkkujen takia siten, että kuorimapihdillä vähän raapaisin kuorta auki ja tinasin Y-haaran. Sit taas teippiä päälle. Mutta mulla onkin teippaamisen ammattitutkinto, kolmivuotinen opintolinja!
'91 883/1200/turbo 2001=>
'09 Street Bob 2009=>
'09 Street Bob 2009=>
- Veijo Esso
- Viestit: 1121
- Liittynyt: 12:09 07.09.2016.
- Paikkakunta: Rajamäki
- Viesti:
Re: Vilkkujen erikoinen toiminta ja ei starttaa
Mopoiässä opitut tavat pysyvät varttuneempana. Em. syystä olenkin vaatinut jälkikasvun mopoihin aina toimivat sähköt. Ei sitten vanhana ala pilaamaan mitään hyvää pyörää jonneasennuksilla.Joe Cool kirjoitti: 12:29 21.09.2023. Turhat sähköt heti ekana pois ja jos koko sähköä ei voi poistaa, niin suojauksen nyt ainakin
XL 883C -07 | FLSTF -98