Moikka,
Otsiko mukainen pyörä polttaa vilkku- ja turvamoduulin sulaketta. Sulake voi olla palamatta, jos pyörä ei ole käynnissä tai penkkiin ei tule painetta. Laite toimii moitteetta jos takavaloille ja vilkuille olevan liittimen (kuvassa) irroittaa. Ekaksi ongelmaksi veikkasin jälkiasennettuja led-vilkkuja joissa oli vielä vastus rinnalla. Vaihdoin nuo led-vilkut uusiin ja samalla siistin johdotusta. Vika ilmenee vielä. Viimeisin veikkaus olisi itse liitin josta lähtee sähköt taakse, koska kun sitä painaa niin räpsähtää.
Kysymys kuuluukin, mistä saisin taiottua kuvan mukaisen liittimen, jossa olisi vielä johtoa, että saisin sen kytkettyä?
Kuva liittimestä löytyy linkin takaa google photosta: https://photos.app.goo.gl/F7TPss4aK7ocfPHA9
2001 Night Train polttaa vilkku- ja turvamoduulin sulaketta
Re: 2001 Night Train polttaa vilkku- ja turvamoduulin sulaketta
Kaikkia liittimiä löytyy diilereiltä. Samoin pinnejä niihin. Valmiiksi johdotettuja tuskin.
Joe Cool Has Left The Building - Joella on vasemmanpuoleinen rakennus
- -Harikka-
- Viestit: 4914
- Liittynyt: 09:50 15.11.2002.
- Paikkakunta: 'suur'-Salo:n saaristo merenranta kauppala
- Viesti:
Re: 2001 Night Train polttaa vilkku- ja turvamoduulin sulaketta
Kuten Joe vastas, stealer:ilta tai intervepista osanummeron mukkaa
2001 95cid (small bore) 1557cc kaasari FXSTB.
Emilia ChromeTrain, 'kevyesti' muokattu & piristetty
Emilia ChromeTrain, 'kevyesti' muokattu & piristetty
Re: 2001 Night Train polttaa vilkku- ja turvamoduulin sulaketta
Minä kyllä veikkaisin jotakin muuta kuin pelkkää liitintä.
Jos sulake palaa liitintä painamalla, on jossakin johdotuksessa oikosulku.
Jos lähdetään etsimään liittimen jälkeen olevista asioista, pitää löytää laite, joka toimii aina....takavalo varmasti ja luultavasti jarruvalokin on aina jännitteinen ja toimii kytkimien kautta maadoittaen.
Voisiko jommankumman johto olla hankautunut puhki ja ottaa runkoon, kun johtosarjaa liikuttaa?
Sitä takapään johtonippua alkaisin tutkia ensiksi...varsinkin, jos sähköjä on "yksinkertaistettu".
Jos sulake palaa liitintä painamalla, on jossakin johdotuksessa oikosulku.
Jos lähdetään etsimään liittimen jälkeen olevista asioista, pitää löytää laite, joka toimii aina....takavalo varmasti ja luultavasti jarruvalokin on aina jännitteinen ja toimii kytkimien kautta maadoittaen.
Voisiko jommankumman johto olla hankautunut puhki ja ottaa runkoon, kun johtosarjaa liikuttaa?
Sitä takapään johtonippua alkaisin tutkia ensiksi...varsinkin, jos sähköjä on "yksinkertaistettu".
moderattori
Romu rauhoittaa!
Romu rauhoittaa!
Re: 2001 Night Train polttaa vilkku- ja turvamoduulin sulaketta
Jos on niin että "kun liittimestä painaa niin silloin räpsähtää" niin ollaan varmaan aika lähellä vikakohtaa. Jotenkin tuntuu, että nuo HD:ssä käytetyt erilaiset liittimet ovat olleet aika hyviä eikä oikosulku yleensä niistä aiheudu jos liitin ei ole silmin nähden tärveltynyt. Toisinpäin kyllä voi käydä, kontakti häviää eikä sähkö kulje, pinnit voivat hapettua tms. Tätä voi ratkoa ihan roplaamalla ja kontaktispreillä ym. Minä käytän sitä tehtaankin käyttämää väritöntä "vaseliinia" (dilectric grease, tuning grease) estämään vettä ja hapettumia.
Epäilisin kanssa plussajohdon vuotamista maihin, se ainakin voi sulaketta polttaa.
Minulla oli pari kesää sitten sellainen vaiva ettei moottori silloin tällöin käynnistynyt. Erinäisten vaiheiden jälkeen hoksasin, että penkille täydellä painolla istuminen aiheutti vian. Reissunpäällä järjestelin penkinalusen johtoja ja vaiva häipyi. Ei ole palannut, ainakaan vielä. Hyvä että tokeni, mutta jäi harmittamaan kun en tiedä missä vika oli.
Epäilisin kanssa plussajohdon vuotamista maihin, se ainakin voi sulaketta polttaa.
Minulla oli pari kesää sitten sellainen vaiva ettei moottori silloin tällöin käynnistynyt. Erinäisten vaiheiden jälkeen hoksasin, että penkille täydellä painolla istuminen aiheutti vian. Reissunpäällä järjestelin penkinalusen johtoja ja vaiva häipyi. Ei ole palannut, ainakaan vielä. Hyvä että tokeni, mutta jäi harmittamaan kun en tiedä missä vika oli.
Re: 2001 Night Train polttaa vilkku- ja turvamoduulin sulaketta
Kiitoksia paljon vastauksista. Tosiaan tuo, että plussa siellä jossain vuotaa maihin on varmasti se onglema. Liitin olisi itselläkin epäilyslistan viimeisinä, mutta se alkaa olemaan ainut mitä ei ole peräpään vilkulle menevistä johdoista ja liitoksista vaihdettu. Jarru- ja takavalo jää palamaan sulakkeen palamisen jälkeen ja senkin liitoksen olen uusinut penkin alta.
Jatkan tutkimista ja kerron mikä osoittautui ongelmaksi.
Jatkan tutkimista ja kerron mikä osoittautui ongelmaksi.
- Veijo Esso
- Viestit: 1121
- Liittynyt: 12:09 07.09.2016.
- Paikkakunta: Rajamäki
- Viesti:
Re: 2001 Night Train polttaa vilkku- ja turvamoduulin sulaketta
Liittimiä saa myös tarvikeosina, koska ovat pääosin yleisesti myynnissä olevia ja muussakin käytössä. Pinnit ovat yllättävän kalliita verrattuna muovikuoriin.Joe Cool kirjoitti: 12:18 07.09.2023. Kaikkia liittimiä löytyy diilereiltä. Samoin pinnejä niihin. Valmiiksi johdotettuja tuskin.
XL 883C -07 | FLSTF -98
Re: 2001 Night Train polttaa vilkku- ja turvamoduulin sulaketta
Jep, esim. Finjector on hyvä paikka. Mutta kaikkia kokoja ei löydy heiltäkään. Jotain villku-/parkkiliitintä hain ja oikeaa kokoa ei edes heiltä löytynyt. Vain diileriltä. Eivätkä ne halpoja ole. Tosin eivät nämä hajoakaan, kuten Pertti jo mainitsi. Silloin vain niitä olen tarvinnut, kun olen lisäjuttuja asennellut tai kolarivehkeisiin entisöinyt ojan pohjalle jääneitä osia.Veijo Esso kirjoitti: 15:15 08.09.2023.Liittimiä saa myös tarvikeosina, koska ovat pääosin yleisesti myynnissä olevia ja muussakin käytössä. Pinnit ovat yllättävän kalliita verrattuna muovikuoriin.Joe Cool kirjoitti: 12:18 07.09.2023. Kaikkia liittimiä löytyy diilereiltä. Samoin pinnejä niihin. Valmiiksi johdotettuja tuskin.
Joe Cool Has Left The Building - Joella on vasemmanpuoleinen rakennus
Re: 2001 Night Train polttaa vilkku- ja turvamoduulin sulaketta
Kiitoksia vastauksista. Itseassiassa se sulake mikä paloi oli sytytyksen sulake. Sain ton loppujen lopuksi rajattua tappokytkimen ja järjestelmäreleelle / ECU:lle menevään johtoon. Availin johtoja niin pitkälle kun sain ennen kuin meni runkoon. Otin kahvan auki ja irroitin sulaketaulun. Vaihdoin vilkut ja parantelin liitoksia. Nostin kanssa ECU:a ylemmäksi lokarissa, koska liitin oli aika pinteessä. Sulakkeen palaminen loppui, mutta sitä vuotokohtaa en löytänyt. Todella mystinen juttu. Toivottavasti ei ala uudestaan kiukuttelee.