Hälytin ei mene päälle

Sähköt, elektroniikka, valot, vilkut, hälytin, mittarit (myös mekaaniset)

Valvojat: Pertti, pressa

SmallBlock
Viestit: 49
Liittynyt: 18:44 08.04.2020.
Paikkakunta: Hellsinki

Re: Hälytin ei mene päälle

Viesti Kirjoittaja SmallBlock »

En ole pitänyt omia Harrikoitani sekarotuisina :evil:
Kolme niistä on tehty Ameriikassa. Yksi on tehty Thaimaassa.
Kahdessa on valmistenumero 1HD1...(vm. 1982 ja 2000) ja kahdessa 5HD1...(vm. 2005 ja 2022).
Kaikki ovat virallisia Euroversioita ja virallisten Eurooppaan tuojien maahantuomia.
Harley-Davidson gmbh ja H-D Europe/Sumeko.
Ennen vanhaan USA ja Euroversion erotti parhaiten äänenvaimentimen I = international leimastaja, sekä vilkuista ja valoista.
Tuo valmistenumero tuskin vaikuttaa mitenkään hälyttimen toimintaan mutta jos haukkuu kaverin pyörää sekasikiöksi, niin kannattaa olla tarkkana mitä selittää varmana tietona :idea:
Avatar
jty
Viestit: 508
Liittynyt: 21:43 07.03.2008.
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Hälytin ei mene päälle

Viesti Kirjoittaja jty »

jty kirjoitti: 12:22 03.10.2023. No kuvittelisin että antennissa on integroituna jokin vahvistinpiiri kun tuo fobin signaali on niin heikko ja sieltä sit vian seurauksena tulee jatkuvaa ”fob läsnä” signaalia. Tai sitten tuo etuvahvistin on TSSMssä ja siellä samanlailla rikki. ECU ei avaudu ellei TSSM aktiivisesti sitä avaa.
Tajusin että jos uusi avain koodattu TSSMlle niin siinä yhteydessähän on saattanut mennä myös joku koodaus sekaisin että avainta ei tarvi. Voipi olla pelkkä softahommakin
2008 FLHRC Road King Classic [muokattu]
Avatar
-Harikka-
Viestit: 4914
Liittynyt: 09:50 15.11.2002.
Paikkakunta: 'suur'-Salo:n saaristo merenranta kauppala
Viesti:

Re: Hälytin ei mene päälle

Viesti Kirjoittaja -Harikka- »

SmallBlock kirjoitti: 12:37 03.10.2023. En ole pitänyt omia Harrikoitani sekarotuisina :evil:
SmallBlock kirjoitti: 12:37 03.10.2023. Tuo valmistenumero tuskin vaikuttaa mitenkään hälyttimen toimintaan mutta jos haukkuu kaverin pyörää sekasikiöksi, niin kannattaa olla tarkkana mitä selittää varmana tietona :idea:
Tuota, kertosikko lissää, mie en ymmärrä noita nimittely kohtia :?: :roll:

Ja kyllä, tavallaa valmistenumero vaikuttaa hälyttimen toimintaa :!:

Esim. 2001:see käypäsiä hälyttimiä oli saatavilla kaks (2), niitten erona oli/on toiminta.
Valmistajan tarjoamat hälyttimet vaihteli maanosan mukkaa, yleisluontosesti Amerikan mantereelle myytyihi laitettii Amerikan-versio hälystä ja vastaavasti Eurooppaa myytyihi asennettii Euro-versio.

Euro-versiossa hälytin aktivoituu 30 sekuntia virtojen katkasun jälkeen, automatique :!: :wink:

USofA-versiossa hälytin aktivoituu vasta, ratsastajan painaessa fob:in/kaukosäätimen namikkaa sormillaa.
Jenkeille ei käyny semmone toiminta, jotta tankkauksen yhteyessä häly aktivoituu, harvat tankkaa alle 30 sekunnissa, ja ratsastajan hypätessä rätkän päälle tankkauksen jälkee, häly alkaa huutaa :!: :wink:
2001 95cid (small bore) 1557cc kaasari FXSTB.
Emilia ChromeTrain
, 'kevyesti' muokattu & piristetty :wink: 8)
Avatar
Kiwi
Viestit: 2193
Liittynyt: 22:09 18.01.2010.
Paikkakunta: Nurmoo
Viesti:

Re: Hälytin ei mene päälle

Viesti Kirjoittaja Kiwi »

Tässä yksi päivä kun vaihdoin vioittuneen TSSM:n tuollaiseen viisivaihteiseen tuli kaiveltua testerilaatikkoa oikein urakalla ja löysin ”Y-kaapelin”, jolla saa muutettua tuota hälyjen/ajoneston luonnetta, eli herkkyyttä, kytkeytymisaikaa sekä tuon automaatinkin saa jenkkipyöriin ja europyöriin taas manuaalin. Joskus tuota tuskailin kun ilman tuota välijohtoa H-D digiteknikko ei anna muuttaa noita asetuksia. Ihan kaikkeen ei silläkään pysty, lisänappien ohjelmoimiseksi taidetaan tarvita kanalaaseria (Skanalyzer)
Avatar
Joe Cool
Viestit: 5900
Liittynyt: 01:26 14.08.2006.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Hälytin ei mene päälle

Viesti Kirjoittaja Joe Cool »

SmallBlock kirjoitti: 12:37 03.10.2023. En ole pitänyt omia Harrikoitani sekarotuisina :evil:
Kahdessa on valmistenumero 1HD1...(vm. 1982 ja 2000) ja kahdessa 5HD1...(vm. 2005 ja 2022).
Kaikki ovat virallisia Euroversioita

Tuo valmistenumero tuskin vaikuttaa mitenkään hälyttimen toimintaan

jos haukkuu kaverin pyörää sekasikiöksi, niin kannattaa olla tarkkana mitä selittää varmana tietona :idea:
Niin, ei nyt ihan hirveästä haukkumisesta ole kyse, kun oli ihan lainausmerkeissä tuo maininta. "sekarotuinen"

Todellakin olen antanut kertoa itselleni, että noita tuli aikoinaan enemmänkin tuolla 1HD1... numerolla euroversioina, mutta sittemmin tässä on otettu tarkempi linja ja US-mallit ovat noita 1HD1... ja International-mallit 5HD1... Olleet kai jo sen 20 vuotta, tieto ei ole varma.

Tästä on muutamankin kerran Harikan kanssa sanailtu jopa huumorin pilke silmässä :lol: Ilmeisesti et ole osunut noita veistelyjä huomaamaan.

Ja oikeasti nykyisin tuolla numerosarjalla alkaa olla jo merkitystä. Jos se on käytetty jenkkituonti, se on 96,2% varmuudella myös jonkinlainen vahinkopyörä. Vahingon/lunastuksen luonteen ja ajankohdan USA:ssa voi kukin tarkistaa 1HD1... pyörästään nicb.org -sivulta. Siksi tuota numeroa usein korostan. Aikoihin sieltä ei ole kannattanut myyntiin tuoda muita kun näitä vahinkopyöriä. Itse en ole sieltä myyntiin tuonut mitään yli 10 vuoteen.

Hälyn toimintaan sillä myös voi olla merkitystä, koska sireeni on ymmärtääkseni ollut näissä US-malleissa lisävaruste ja vakiona Euromalleissa. Ei varma tieto. Ja tehtaan sivulla sireeniä on mainostettu hyödyllisenä lisäturvaa tuovana Pug'n'play-varusteena, jos pyörässä on Security System olemassa.

Minulla on 2010 FLHTK ilman sireeninä, mutta ajonestolla. Siksi tuota halusin varmistaa, että aktivoituuko ajonesto, kun aloittaja puhui hälyn aktivoitumattomuudesta. Ne eivät ole yksi ja sama asia. Olen ajanut pitkät reissut myös 2011 ja 2009 US-mallin Ultralla, joissa kummassakin ovat ollet sekä sireeni että ajonesto.
Joe Cool Has Left The Building 8) - Joella on vasemmanpuoleinen rakennus :mrgreen:
Avatar
Joe Cool
Viestit: 5900
Liittynyt: 01:26 14.08.2006.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Hälytin ei mene päälle

Viesti Kirjoittaja Joe Cool »

jty kirjoitti: 13:39 03.10.2023.
jty kirjoitti: 12:22 03.10.2023. No kuvittelisin että antennissa on integroituna jokin vahvistinpiiri kun tuo fobin signaali on niin heikko ja sieltä sit vian seurauksena tulee jatkuvaa ”fob läsnä” signaalia. Tai sitten tuo etuvahvistin on TSSMssä ja siellä samanlailla rikki. ECU ei avaudu ellei TSSM aktiivisesti sitä avaa.
Tajusin että jos uusi avain koodattu TSSMlle niin siinä yhteydessähän on saattanut mennä myös joku koodaus sekaisin että avainta ei tarvi. Voipi olla pelkkä softahommakin
Jep ja jos virallista diileriä vierastaa, niin Tampereella on vaihtoehtona myös tunnetun osaajan Haapakosken oma firma, https://motorcykel.fi/
Joe Cool Has Left The Building 8) - Joella on vasemmanpuoleinen rakennus :mrgreen:
Avatar
jty
Viestit: 508
Liittynyt: 21:43 07.03.2008.
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Hälytin ei mene päälle

Viesti Kirjoittaja jty »

Joe Cool kirjoitti: 23:23 05.10.2023. Hälyn toimintaan sillä myös voi olla merkitystä, koska sireeni on ymmärtääkseni ollut näissä US-malleissa lisävaruste ja vakiona Euromalleissa. Ei varma tieto. Ja tehtaan sivulla sireeniä on mainostettu hyödyllisenä lisäturvaa tuovana Pug'n'play-varusteena, jos pyörässä on Security System olemassa.
Ainakin 2008 tai uudemmissa ECUssa/TSSM:ssä ei sinänsä ole eroja mutta USA-malleissa ei (välttämättä) ole sitä patterivarmistettua sireeniä vasemman posken alla mutta heiluteltaessa vilkutttelee minuutin kuten sireenillisetkin.
Vasemman posken alta löytyy kyllä liitin sille sireenille ja sen voi ostaa muutamalla satasella genuine tarvikkeena.
Tai sit voi ostaa kympin piezosireenin ja sopivn liittimen.
2008 FLHRC Road King Classic [muokattu]
Vastaa Viestiin