'88 FLSTC historiatietoja
'88 FLSTC historiatietoja
Moikka,
sattuuko olemaan tapauksesta (rek. 29 SEG) tietoja historiasta? Ollut pitkään samalla omistajalla Suomeen tuonnin jälkeen. Lähinnä jos olisi jotain tietoa mahdollisista korjauksista tai modauksista. Perustervehän tuo on sinällään, etenkin jo ikäänsä ajatellen.
Tsekkasin toki traficomilta historiatietoa mutta en ihan tainnut onnistua löytämään pitkäaikaisen omistajan yhteystietoja. Olikohan niin, että muuttanut peräti ulkomaille eikä ainakaan ensihakuina löytynyt juuri netistä paljoakaan.
Ohessa äimistelyt juuri saapuneesta lehdestä. Olihan mojova paketti!
Re: '88 FLSTC historiatietoja
Eipä taida olla tuon näköisessä kamppeessa paljoa muuta kuin ajamista, jos kerran kaikki pelaa edellisen jäljiltä.
Perusjutut....jarrupalat ja nesteet, renkaat, laakerit jne. näkyvät osat tarkastella ja öljyt vaihtaa, niin kesää vaan odottelemaan.
Yleensä ne pommit ovat niitä, joita on vähän jokapaikasta "paranneltu".
Orkkiskuntoisia, joita on pidetty arvokkaammin, tarvitsee harvemmin murehtia.
Perusjutut....jarrupalat ja nesteet, renkaat, laakerit jne. näkyvät osat tarkastella ja öljyt vaihtaa, niin kesää vaan odottelemaan.
Yleensä ne pommit ovat niitä, joita on vähän jokapaikasta "paranneltu".
Orkkiskuntoisia, joita on pidetty arvokkaammin, tarvitsee harvemmin murehtia.
moderattori
Romu rauhoittaa!
Romu rauhoittaa!
Re: '88 FLSTC historiatietoja
Hienon näköinen pyörä!
Tuontipyörä, tiedätkö mistä maasta? Eikös tätä ole ajettu parikymmentä vuotta ensin muualla kun nuo nuo numero ensin kilvet taisivat tulla 2008? Eli siitä historiasta on joka tapauksessa vaikeampi saada tietoja. Mutta jos pyörä käy hyvin niin eipä varmaan kannata murehtia. Eikä tuosta oikein purkamatta tiedä jos moottoriin olisikin jotain vaihdettu.
Tuontipyörä, tiedätkö mistä maasta? Eikös tätä ole ajettu parikymmentä vuotta ensin muualla kun nuo nuo numero ensin kilvet taisivat tulla 2008? Eli siitä historiasta on joka tapauksessa vaikeampi saada tietoja. Mutta jos pyörä käy hyvin niin eipä varmaan kannata murehtia. Eikä tuosta oikein purkamatta tiedä jos moottoriin olisikin jotain vaihdettu.
Re: '88 FLSTC historiatietoja
Jos oikein muistan niin 2013 tuotu Yhdysvalloista Suomeen. VIN-check paljasti, että rakennettu noin 50 km päässä sieltä missä aikanaan asuin (Yorkin tehdas Pennsylvaniassa). Ei merkintöjä kolareista tai tulvavahingoista. Tosiaankin taisi olla samalla omistajalla Suomeen tuonnin jälkeen hyvin pitkään.
Soiva peli sinällään, jotain pientä talven yli toki.
En ollut koskaan ajanut harrikalla. Itse asiassa koko ajeleminen alkoi 2023 keväällä, ensin Royal Enfield viissatanen ja sitten Kawasaki 450LTD. No nehän olivat koko ajan tiedossa että välivaiheen pyöriä. Viimein kun FLSTC saapui tontille, olikin varsin mukava heti havaita että no niin, tässä se nyt sitten on.
Suuntavakaus, vääntö, just mun kropalle sopiva ergonomia.
Soiva peli sinällään, jotain pientä talven yli toki.
En ollut koskaan ajanut harrikalla. Itse asiassa koko ajeleminen alkoi 2023 keväällä, ensin Royal Enfield viissatanen ja sitten Kawasaki 450LTD. No nehän olivat koko ajan tiedossa että välivaiheen pyöriä. Viimein kun FLSTC saapui tontille, olikin varsin mukava heti havaita että no niin, tässä se nyt sitten on.
Suuntavakaus, vääntö, just mun kropalle sopiva ergonomia.
Re: '88 FLSTC historiatietoja
Noihin Pertin luettelemiin lisäisin vielä (ainakin) etujarrun jarruletkun. Kuvassa näyttäisi kovin alkuperäiseltä kumiletkulta...
Pekka äL
Satulapummi Wakka-Hämeestä
Electra Milwaukee-8 2017
Satulapummi Wakka-Hämeestä
Electra Milwaukee-8 2017
Re: '88 FLSTC historiatietoja
Joo, tuo etujarruletku on hyvä pointti muistaa sekin.
Re: '88 FLSTC historiatietoja
Onpas nätti pyörä. Veikkaan että kun on päällepäin tuossa kunnossa, niin on muutenkin pidetty huolta, eikä suotta sorkittu. Tekniikkapuolen fiksaushan on loppujen lopuksi ”ei niin kamalan vaikeata tai kallista” suhteessa hyötyyn, verrattuna vaikka keskimääräisen takapihamekaanikon läpikotaisin ”parantelemaan” yksilöön.
XLS1000 Roadster 1983
”Put down the cheap-ass Chinese aftermarket accessories, step away from the motorcycle and nobody gets hurt!”
”Put down the cheap-ass Chinese aftermarket accessories, step away from the motorcycle and nobody gets hurt!”
Re: '88 FLSTC historiatietoja
Vuosi myöhemmin:
Työ- ja muista syistä johtuen oikeastaan vasta 2024 elokuussa pääsin tällä ajamaan. Silloin ostohetken yhteydessä lyhyellä koeajon kaltaisella ja suoraan talvisäilöön viennissä ei vielä ehtinyt oikein paljastua, että vaihteistossa oli hieman puuhattavaa ennen tosiasiallista käyttöönottoa.
Sikäli tuuria matkassa että muutaman sadan metrin päässä (ja talvisäilytystilan yhteydessä) pitkällä kokemuksella oleva kaveri, jonka punnerruksen tuloksena vaihteisto taas kondiksessa ja kilometrejäkin on nyt kertynyt.
Sieltä oli se ilmeisen tavanomainen (ajan oloon) käpälän paksumpi jousi poikki ja hahlokin oli jo aika kulunut; kun pyörää viimein nyt elokuussa otettiin käyttöön niin eipä juuri kolmosta suurempaa vaihdetta löytynyt, ja muutoinkin vaihteensiirto ennen remonttia muistutti lähinnä itärajan takaisia vempaimia.
Mutta joo, kuntoon tuli ja mitä tällä nyt olen ajanut niin sehän on osoittautunut varsin nohevaksi. Moottorin vääntö erityisesti tekee ajamisesta varsin huoletonta ja mutkapätkillä pyörän käytös on luonteva, levollinen ja ennakoitava. Maantiellä on myös verrattoman hauskaa mennä suuntavakauden ansiosta. On suoraan sanoen nyt aika vaikea keksiä mitä siihen toivoisin lisää, jotenkin on vaan just eikä melkein sopiva peli.
Työ- ja muista syistä johtuen oikeastaan vasta 2024 elokuussa pääsin tällä ajamaan. Silloin ostohetken yhteydessä lyhyellä koeajon kaltaisella ja suoraan talvisäilöön viennissä ei vielä ehtinyt oikein paljastua, että vaihteistossa oli hieman puuhattavaa ennen tosiasiallista käyttöönottoa.
Sikäli tuuria matkassa että muutaman sadan metrin päässä (ja talvisäilytystilan yhteydessä) pitkällä kokemuksella oleva kaveri, jonka punnerruksen tuloksena vaihteisto taas kondiksessa ja kilometrejäkin on nyt kertynyt.
Sieltä oli se ilmeisen tavanomainen (ajan oloon) käpälän paksumpi jousi poikki ja hahlokin oli jo aika kulunut; kun pyörää viimein nyt elokuussa otettiin käyttöön niin eipä juuri kolmosta suurempaa vaihdetta löytynyt, ja muutoinkin vaihteensiirto ennen remonttia muistutti lähinnä itärajan takaisia vempaimia.
Mutta joo, kuntoon tuli ja mitä tällä nyt olen ajanut niin sehän on osoittautunut varsin nohevaksi. Moottorin vääntö erityisesti tekee ajamisesta varsin huoletonta ja mutkapätkillä pyörän käytös on luonteva, levollinen ja ennakoitava. Maantiellä on myös verrattoman hauskaa mennä suuntavakauden ansiosta. On suoraan sanoen nyt aika vaikea keksiä mitä siihen toivoisin lisää, jotenkin on vaan just eikä melkein sopiva peli.