EVO BT Nokka- akselit
-
- Viestit: 117
- Liittynyt: 22:27 01.06.2012.
Re: EVO BT Nokka- akselit
Joo. Itellä on nyt se EV27.. vähempi voima riittää. Ei tarvii tosiaan raketti olla ,jos pääasiassa ajaa rauhallista matka ajoa. Oon aina ihmetellyt miksi pitää näitä käydä virittelee. Onhan niitä muun merkkisiä kyykkypyöriä ihan vaan Easy Rider meininkillä on leppoisa ajella
choppers since 1988
-
- Viestit: 117
- Liittynyt: 22:27 01.06.2012.
Re: EVO BT Nokka- akselit
Andrewsin pdf-katalookista löytyy nokkien arvot.
https://www.andrewsproducts.com/sites/d ... 0PAGES.pdf
https://www.andrewsproducts.com/sites/d ... 0PAGES.pdf
FXSTC 1988 Powered by S&S V80
Re: EVO BT Nokka- akselit
EV23 vois olla sellainen alavääntöinen enemmän kuin EV3, joka muuten on jäänyt myynnistä pois.
Tuota EV27 tarjoavat touringiin, kun halutaan enemmä potkua.
Mulla oli juuri tuo N-nokka , joka on 92-jälkeen orkkis ja sillä ei kyllä menohalua ollut yhtään.
Tietusti voi olla oudoksestakin laiska 48-Indian Chiefin ja 69-XLCH:n jälkeen .
Oikeasti nopeisiin pyöriin minun ei ole koskaan tarvinnut amerikanvehkeitä verrata.
Tuota EV27 tarjoavat touringiin, kun halutaan enemmä potkua.
Mulla oli juuri tuo N-nokka , joka on 92-jälkeen orkkis ja sillä ei kyllä menohalua ollut yhtään.
Tietusti voi olla oudoksestakin laiska 48-Indian Chiefin ja 69-XLCH:n jälkeen .
Oikeasti nopeisiin pyöriin minun ei ole koskaan tarvinnut amerikanvehkeitä verrata.
moderattori
Romu rauhoittaa!
Romu rauhoittaa!
-
- Viestit: 117
- Liittynyt: 22:27 01.06.2012.
Re: EVO BT Nokka- akselit
Mites näitä arvoja tulkitaan . Esim.mikä vaikuttaa Puristuksiin, alavääntöön, kulutukseen,
choppers since 1988
-
- Viestit: 117
- Liittynyt: 22:27 01.06.2012.
Re: EVO BT Nokka- akselit
Tuosta Ev3 : sta on sanottu: parempi käynnistyvyys ja ei vaikutusta tyhjäkäyntiin. Eli täyttää just ne halutut kriteerit. Todella pienet on erot arvoissa EV3 / EV27.
Tuosta EV 23 sta ei löydy oikein muuta tietoa kuin tehtaan ilmoittamana. Erot on kuitenkin isommat. Mitenhän siinä nuo käynti ja kickstart ja EV 3 kokemuksia??
Tuosta EV 23 sta ei löydy oikein muuta tietoa kuin tehtaan ilmoittamana. Erot on kuitenkin isommat. Mitenhän siinä nuo käynti ja kickstart ja EV 3 kokemuksia??
choppers since 1988
-
- Viestit: 117
- Liittynyt: 22:27 01.06.2012.
-
- Viestit: 117
- Liittynyt: 22:27 01.06.2012.
Re: EVO BT Nokka- akselit
Nokka akselin vaihto vinkit ! Tässä on ne jäykät tönärit. Miten lähdetään purkamaan . Otetaanko keinuvivut irti venttiilien ollessa kiinni vai miten.,? Ajoitus merkit tietysti kohdistetaan. Mitä muuta huomioitavaa ois ?? Hydraulit ? Öljyyn vai .??
choppers since 1988
Re: EVO BT Nokka- akselit
Venttiilikopat auki ja keinuvipukoneisto irti. Kepit saa yläkautta pois.
Ovat erimittaisia, joten pidä huoli, että menevät asentaessa samoihin paikkoihin. Tangoissa on värit ja järjestys löytyy kyllä jostakin, jos värit vaan näkyy.vanhoissa tangoissa.
Kun tangot on pois, mittaa ennen kärsäkopan irroittamista vanhan nokka-akselin päittäisvälys. Saat sitten simmattua uuden, kun mittaat akselien pituuden, vanhan simmin ja mitatun välyksen. Välyksenä on hyvä 0.02mm....0.15 alle ei oikein saisi mennä.
Hydrauleihin ei tarvitse kajota, jos saat nostajat esim. magneeteilla pidettyä asennuksen ajan ylhäällä. Tietysti on hyvä koitella rullat, ettei ole yhtään välystä. Nostajapesän joutuu irroittamaan, jos haluaa nostajat käteen asti.
Kun asennat työntötangot ja keinukoneiston, anna vartin verran olla paikallaan, ennen kuin pyöräytät, niin ehtii nostajat painua oikeaan mittaan.
Youtubekorjaamoilla on hyvät ohjeet, jos vaan jaksaa höpöttelyt kuunnella.
Ovat erimittaisia, joten pidä huoli, että menevät asentaessa samoihin paikkoihin. Tangoissa on värit ja järjestys löytyy kyllä jostakin, jos värit vaan näkyy.vanhoissa tangoissa.
Kun tangot on pois, mittaa ennen kärsäkopan irroittamista vanhan nokka-akselin päittäisvälys. Saat sitten simmattua uuden, kun mittaat akselien pituuden, vanhan simmin ja mitatun välyksen. Välyksenä on hyvä 0.02mm....0.15 alle ei oikein saisi mennä.
Hydrauleihin ei tarvitse kajota, jos saat nostajat esim. magneeteilla pidettyä asennuksen ajan ylhäällä. Tietysti on hyvä koitella rullat, ettei ole yhtään välystä. Nostajapesän joutuu irroittamaan, jos haluaa nostajat käteen asti.
Kun asennat työntötangot ja keinukoneiston, anna vartin verran olla paikallaan, ennen kuin pyöräytät, niin ehtii nostajat painua oikeaan mittaan.
Youtubekorjaamoilla on hyvät ohjeet, jos vaan jaksaa höpöttelyt kuunnella.
moderattori
Romu rauhoittaa!
Romu rauhoittaa!
Re: EVO BT Nokka- akselit
Ja kannattaa vaihtaa nokka-akselin laakeri samalla kun siellä suunnalla on jo valmiiksi.
-
- Viestit: 117
- Liittynyt: 22:27 01.06.2012.
Re: EVO BT Nokka- akselit
Se pitää uusia.. purku on vielä kesken, mutta mihinkäs se viittaa,ku etummainen tönäri pyörii vain 1/4 kierroksen vapaasti. Onko vääntynyt vai rockerin kuppi tai tönärin pää ? Kestääkö nuo kannen kumitiivisteet uudelleen käytön. Yhtään ei oo tihkuneet öljyä.?
choppers since 1988
Re: EVO BT Nokka- akselit
Sitä nokkalaakeria ei sitten kannata millään vetovasaralla, tai muulla kepulikonstilla yrittää irti.
Kuori hajoaa ja neulat tippuu kampikammioon.
Kuori hajoaa ja neulat tippuu kampikammioon.
moderattori
Romu rauhoittaa!
Romu rauhoittaa!
-
- Viestit: 117
- Liittynyt: 22:27 01.06.2012.
Re: EVO BT Nokka- akselit
No sitten antaa olla jos hyvältä näyttää..RVS käsittely tehty., jos siitä ois apua ...
choppers since 1988
Re: EVO BT Nokka- akselit
Jos siellä jostakin syystä on sellainen harvarullainen laakeri, se kannattaa vaihtaa sellaiseen, jossa on koko kierros rullia täynnä. Olikohan torrington....on kyllä kestävä.
moderattori
Romu rauhoittaa!
Romu rauhoittaa!
-
- Viestit: 117
- Liittynyt: 22:27 01.06.2012.
Re: EVO BT Nokka- akselit
viittaako tuo numerot 95 vuosimalliin. Sitä kun ei ole tiedossa muuta kuin 95-99
choppers since 1988