Onko tuon imusarjan kiristämiseen jotain hyvää kikkakakkosta. Katselin ettei sinne kyllä momenttiavainta taida mahtua tarjoamaan.jty kirjoitti: 15:51 01.07.2021. Edit: service manual kyllä sanoo että ensin irroita imukaula joka on ikävähkö homma ainaki tc:ssä, pultit ikävässä paikassa kiristää monenttiin ja tarvii tiivisteet vaihtaa, mutta mä kyl eka koittaisin vaan napata tankin irti ja vaihtaa siinä päällä
M8 suutinmurheet
Re: M8 suutinmurheet
Sportster XLH '92
Street Glide FLHX 2009
Street Glide FLHX 2009
Re: M8 suutinmurheet
No niin, nyt on uudet (Feulingin) suuttimet ja M8 senkun rokkaa taas!
Yritän vielä saada ne vanhat suuttimet testipenkkiin...
Tai, eipä taidakaan olla tarpeen testauttaa suuttimia, vai mitä sanovat asiantuntijat?
Kun yleismittari ei löydä viallisen suuttimen napojen väliltä lainkaan yhteyttä ja ehjän mittaustulos 2K asteikolla 0,012? Näin maallikon silmin siis "riittävä" ero!
Yritän vielä saada ne vanhat suuttimet testipenkkiin...
Tai, eipä taidakaan olla tarpeen testauttaa suuttimia, vai mitä sanovat asiantuntijat?
Kun yleismittari ei löydä viallisen suuttimen napojen väliltä lainkaan yhteyttä ja ehjän mittaustulos 2K asteikolla 0,012? Näin maallikon silmin siis "riittävä" ero!
Pekka äL
Satulapummi Wakka-Hämeestä
Electra Milwaukee-8 2017
Satulapummi Wakka-Hämeestä
Electra Milwaukee-8 2017
Re: M8 suutinmurheet
Vanhaa juttua, mutta liittyy oleellisesti...
Suuttimien vaihdon jälkeen käytin penkitettävänä, koska suuttimet on alkuperäisiä isommat. Nyt papereita selatessa tuli tuo penkityslappu vastaan. 80 heppaa ja 144 vääntöä, nopeus 164 kmph. Mutta: nelosvaihteella!
Mikä juttu toi nelosella mittaaminen on, normaaliako?
Suuttimien vaihdon jälkeen käytin penkitettävänä, koska suuttimet on alkuperäisiä isommat. Nyt papereita selatessa tuli tuo penkityslappu vastaan. 80 heppaa ja 144 vääntöä, nopeus 164 kmph. Mutta: nelosvaihteella!
Mikä juttu toi nelosella mittaaminen on, normaaliako?
Pekka äL
Satulapummi Wakka-Hämeestä
Electra Milwaukee-8 2017
Satulapummi Wakka-Hämeestä
Electra Milwaukee-8 2017
Re: M8 suutinmurheet
Katselin omia dynoajoja Buellista, Sportsterista ja Dynasta. Ne oli kaikki vedetty nelos vaihteella. Joten kai sitä voisi sanoa että normaalia . Mutta syytä tähän en tiedä.
Sportster XLH '92
Street Glide FLHX 2009
Street Glide FLHX 2009
Re: M8 suutinmurheet
Okei! Kiitos tiedosta, ei sitten tarvii enää ihmetellä...
Pekka äL
Satulapummi Wakka-Hämeestä
Electra Milwaukee-8 2017
Satulapummi Wakka-Hämeestä
Electra Milwaukee-8 2017
Re: M8 suutinmurheet
En teidän lootista tiedä, mutta mulla on nelosvaihde paitsi isoin, myös suora. Mitenkäs miestenpyörissä, onko nelonen suora ja isommat ylivaihteita? Yhtään tiedä onko merkitystä (pienin tehohäviö lienee suoralla), mutta tuli vaan mieleen.
Voi tietty olla että dynossakin on rullille joku maksiminopeus.
Voi tietty olla että dynossakin on rullille joku maksiminopeus.
XLS1000 Roadster 1983
”Put down the cheap-ass Chinese aftermarket accessories, step away from the motorcycle and nobody gets hurt!”
”Put down the cheap-ass Chinese aftermarket accessories, step away from the motorcycle and nobody gets hurt!”
Re: M8 suutinmurheet
Tämä tuli mieleen aikaisemmin kanssa. Mutta mitä tuossa nopeasti googlailin niin Sporterissa olisi 5 vaihde suora ja Dynassa 6 vaihde. Joten sikäli teoria ei osuisi kohdalleen. Joku nelosvaihteen taika siinä on
Sportster XLH '92
Street Glide FLHX 2009
Street Glide FLHX 2009
Re: M8 suutinmurheet
Olisiko nelosella mittaaminen siksi, ettei pyörintänopeus nousisi liian suureksi.
Jos suurimmalla mitataan, nousee maksimikierrosten nopeus reilusti yli 200km/h ja takapyörän alla himmelit pyörii tosi lujaa.
Toinen teoria on nopeuden rajoitin, joka M8:ssa katkakaisee kipinän 180km/h, jolloin koko kierrosaluetta ei saada mitattua.
Tietokone osaa laskea oikein, kun sille annetaan kokonaisvälitys.
Nämä teoriat on vedetty omasta hatusta, joten vastuu oikeellisuudesta siirtyy lukijalle.
Jos suurimmalla mitataan, nousee maksimikierrosten nopeus reilusti yli 200km/h ja takapyörän alla himmelit pyörii tosi lujaa.
Toinen teoria on nopeuden rajoitin, joka M8:ssa katkakaisee kipinän 180km/h, jolloin koko kierrosaluetta ei saada mitattua.
Tietokone osaa laskea oikein, kun sille annetaan kokonaisvälitys.
Nämä teoriat on vedetty omasta hatusta, joten vastuu oikeellisuudesta siirtyy lukijalle.
moderattori
Romu rauhoittaa!
Romu rauhoittaa!
Re: M8 suutinmurheet
Joo, tuon pyörimisnopeuden kasvamisen kannalle minäkin olen päätynyt. On siinä takarengaskin kovilla 200 vauhdissa. Sen rajoittimen poisto on vain yksi klikkaus, kun ollaan pyörän aivoihin kytkeytyneinä.
Pekka äL
Satulapummi Wakka-Hämeestä
Electra Milwaukee-8 2017
Satulapummi Wakka-Hämeestä
Electra Milwaukee-8 2017
Re: M8 suutinmurheet
Kyllähän se kehitys kehittyy....
Silloin kun tuo Pekan pyörä oli uusi, sanottiin ettei rajoitinta saa pois valmistajan vehkeillä.
Selvää tietysti oli se, että jollakin piraatilla saa ainakin muutaman vuoden päästä.
Olihan se mahtavaa päästää CVO Ultralla täysiä, kun tuntui, että varmaan kohta mennään yli 250.
Voimaa oli kuin pienessä kylässä....täysi veto päällä ja tasan 180km/h sammui siitä pienestä kylästä kokonaan valot. Sitten vasta muistin, että joo.....
Piti saada kone kunnolla kuumaksi, kun oli sellaista mallia, että keitti öljyn.
Suljetulla alueella tietenkin....olin kytkenyt aivot suljetulle alueelle
Silloin kun tuo Pekan pyörä oli uusi, sanottiin ettei rajoitinta saa pois valmistajan vehkeillä.
Selvää tietysti oli se, että jollakin piraatilla saa ainakin muutaman vuoden päästä.
Olihan se mahtavaa päästää CVO Ultralla täysiä, kun tuntui, että varmaan kohta mennään yli 250.
Voimaa oli kuin pienessä kylässä....täysi veto päällä ja tasan 180km/h sammui siitä pienestä kylästä kokonaan valot. Sitten vasta muistin, että joo.....
Piti saada kone kunnolla kuumaksi, kun oli sellaista mallia, että keitti öljyn.
Suljetulla alueella tietenkin....olin kytkenyt aivot suljetulle alueelle
moderattori
Romu rauhoittaa!
Romu rauhoittaa!