1994 softail uhka vai mahku?

Keskustelualue H-D harrastajille

Valvojat: Pertti, pressa

Avatar
ranze
Viestit: 881
Liittynyt: 20:35 12.09.2010.
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: 1994 softail uhka vai mahku?

Viesti Kirjoittaja ranze »

Springer kirjoitti: 10:34 21.03.2024.EVO'ssahan on oikein hyvin toimiva kompensaattori se homma ryssittiin sitten TC-moottoreihin.
Early TC:ssä on kutakuinkin sama pomminvarma enska. Olikohan 2006 kun pilasivat toimivan?
FL -53 Wishbone Panhead
ex. 2002 FLHR
Avatar
JKKo
Viestit: 1780
Liittynyt: 09:42 07.05.2002.
Paikkakunta: Helsinki

Re: 1994 softail uhka vai mahku?

Viesti Kirjoittaja JKKo »

Eikös se kuusvaihteisten mukana tullut ole korjattu sittemmin ihan toimivaksi? Myydään korjaussarjana vanhempiin.
'91 883/1200/turbo 2001=>
'09 Street Bob 2009=>
Avatar
UrpoTJ
Viestit: 1660
Liittynyt: 20:14 14.11.2010.
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: 1994 softail uhka vai mahku?

Viesti Kirjoittaja UrpoTJ »

Minun 2008 Softailin enskalla on nyt ajettu 190.000 km, mitään muuta ei ole tehty kuin öljyjä ahkerasti vaihdettu. Alkuperäinen kompensaattori, ei ylimääräisiä ääniä. On se aika hyvä enska.
Avatar
Springer
Viestit: 471
Liittynyt: 21:58 07.05.2003.
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: 1994 softail uhka vai mahku?

Viesti Kirjoittaja Springer »

Doc Harley kertoo kompensaattoreista:
https://www.youtube.com/watch?v=gkGQrTt_cRY
FXSTS 1991
FLHCS 2022
Pertti
Viestit: 6037
Liittynyt: 21:11 28.09.2004.
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

Re: 1994 softail uhka vai mahku?

Viesti Kirjoittaja Pertti »

2006 tuli ainakin joihinkin malleihin automaattikiristin, joka kiristää liikaa.
Kylmällä koneella voimakas moottorijarrutus tai vaihdemoka naksauttaa lukkiutuvaa kiristintä kireämmälle ja sitten koneen lämmitessä ketju suorastaan naukuu kireyttään. Ennen kuin kukaan ehtii protestoimaan lämpölaajenemisia, niin rullaketju kiristyy lämmetessään. 1,5 cm pitäisi suunnilleen olla kylmänä liikettä ylhäällä ketjussa, mutta automaattikiristyksen jälkeen ketju on kireällä kylmänäkin. Onneksi siihen vaivaan löytyy tarvikevalmistajilta lukittava kiristin, jossa on tosin sellainen miinuspuoli, että koko koppa pitää irroittaa säätöä varten. Tosi säätötarvetta ei aivan joka vuosi ole.
moderattori

Romu rauhoittaa!
Henredu
Viestit: 11
Liittynyt: 17:28 19.03.2024.

Re: 1994 softail uhka vai mahku?

Viesti Kirjoittaja Henredu »

Mitenkäs tollaset vuosituhannen vaihteen road kingit? Oon ainaki kuullut että italian poikien ruiskuissa ollut jotain hässäkkää?
Avatar
LeClerc
Viestit: 729
Liittynyt: 13:28 06.01.2010.
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Re: 1994 softail uhka vai mahku?

Viesti Kirjoittaja LeClerc »

Jos näitä härveleitä on jatkuvalla käytöllä 10-20-30-40-50 vuotta vanhoja vehkeitä, niin ei näissä mitään systemaattisen huonoa ole.

Ja vaikka koko motti leviäisi jossain vaiheessa niin suunnilleen jokaisen puslan, holkin ja pinnin saa hankittua joka vehkeeseen.

Eli ehdoton mahdollisuus pyörän hankinta,
Elämättä jättäminen menee sinne uhka puolelle
- it is I, LeClerc -
FLD Dyna Switchback -13
Pertti
Viestit: 6037
Liittynyt: 21:11 28.09.2004.
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

Re: 1994 softail uhka vai mahku?

Viesti Kirjoittaja Pertti »

Henredu kirjoitti: 19:45 26.03.2024. Mitenkäs tollaset vuosituhannen vaihteen road kingit? Oon ainaki kuullut että italian poikien ruiskuissa ollut jotain hässäkkää?
Vanhuuttaan on joissakin ollut ongelmia ja sen jälkeen ongelmana on, ettei enää saa osia.
Siihen ruiskun tilalle löytyy tarvikkeina kaikki korvaavat osat kaasutinkonversioon.
moderattori

Romu rauhoittaa!
Henredu
Viestit: 11
Liittynyt: 17:28 19.03.2024.

Re: 1994 softail uhka vai mahku?

Viesti Kirjoittaja Henredu »

https://www.nettimoto.com/harley-davids ... ng/3058716

Jepjepille on ilmaantunut näyttävä kingi.
Avatar
jty
Viestit: 508
Liittynyt: 21:43 07.03.2008.
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: 1994 softail uhka vai mahku?

Viesti Kirjoittaja jty »

Henredu kirjoitti: 19:45 26.03.2024. Mitenkäs tollaset vuosituhannen vaihteen road kingit? Oon ainaki kuullut että italian poikien ruiskuissa ollut jotain hässäkkää?
Eipä siinä Magenti Marellin ruiskussa sellaisenaan liene ongelmia, ongelma on ettei sitä saa viritettyä kuin tän vuosituhannen puolella tulleet Delphit. Jos on tyytyväinen 88 cid tehoihin eikä nälkä kasva syödessä niin sit toi marelli tai kaasari. Hinta/laatusuhteella mitattuna ite kattelisin vähän 2009 tai sen jälkeisiä vehkeitä. Mut mä nyt tykkään nykyään melkeen enemmän roplata ku ajella :oops:
2008 FLHRC Road King Classic [muokattu]
Avatar
JKKo
Viestit: 1780
Liittynyt: 09:42 07.05.2002.
Paikkakunta: Helsinki

Re: 1994 softail uhka vai mahku?

Viesti Kirjoittaja JKKo »

Pertti kirjoitti: 07:58 27.03.2024.
Henredu kirjoitti: 19:45 26.03.2024. Mitenkäs tollaset vuosituhannen vaihteen road kingit? Oon ainaki kuullut että italian poikien ruiskuissa ollut jotain hässäkkää?
Vanhuuttaan on joissakin ollut ongelmia ja sen jälkeen ongelmana on, ettei enää saa osia.
Siihen ruiskun tilalle löytyy tarvikkeina kaikki korvaavat osat kaasutinkonversioon.
Mikäs niistä Marellin ruiskuista hajoaa? Jos se on elektroniikka, niin voihan sen rakentaa jollakin muulla ohjaimella. Buellin X1 ruiskusta mulla on omassa Sportsterissa läppärunko ja imusarja. Muut olen soveltamut ties mistä ja Maxxecu ohjaa kaiken. Säätökin vissiin helpompaa kuin sen Marellin.
'91 883/1200/turbo 2001=>
'09 Street Bob 2009=>
Avatar
Veijo Esso
Viestit: 1121
Liittynyt: 12:09 07.09.2016.
Paikkakunta: Rajamäki
Viesti:

Re: 1994 softail uhka vai mahku?

Viesti Kirjoittaja Veijo Esso »

JKKo kirjoitti: 22:44 27.03.2024. Mikäs niistä Marellin ruiskuista hajoaa?
Kaasuläpän asentoanturi ainakin oli yksi. Ensin se vaeltaa ja saa olla koko ajan opettamassa auki/kiinni-asentoja ja sitten porsii kokonaan.
XL 883C -07 | FLSTF -98
Avatar
JKKo
Viestit: 1780
Liittynyt: 09:42 07.05.2002.
Paikkakunta: Helsinki

Re: 1994 softail uhka vai mahku?

Viesti Kirjoittaja JKKo »

Veijo Esso kirjoitti: 22:58 27.03.2024.
JKKo kirjoitti: 22:44 27.03.2024. Mikäs niistä Marellin ruiskuista hajoaa?
Kaasuläpän asentoanturi ainakin oli yksi. Ensin se vaeltaa ja saa olla koko ajan opettamassa auki/kiinni-asentoja ja sitten porsii kokonaan.
Semmosena kuin se Bulun läppärungossa on ei ole ilmeisesti kauhea homma viilata siihen joku toisen vehkeen anturi tilalle. No mulla toimii vielä ja kellarissa on toinen läppärunko, josta on axeli poikki. Twinmotorcycles näyttää tarjoavan tuohon katkivaivaan teräksistä korviketta. Ens kerralla semmonen. Ja siellä näyttää olevan asentoanturiakin. Tiä sitten kuinka erilaisen ne on Softiin pistänyt.
'91 883/1200/turbo 2001=>
'09 Street Bob 2009=>
Avatar
Kiwi
Viestit: 2193
Liittynyt: 22:09 18.01.2010.
Paikkakunta: Nurmoo
Viesti:

Re: 1994 softail uhka vai mahku?

Viesti Kirjoittaja Kiwi »

Marellin ruiskun huonoin ominaisuus on sen maine. Vähän sama homma kun että kaikki harrikat vuotaa öljyä ja hajoaa tielle.

Eli kuulopuheita ja osaamisen puutetta. Vakiona ei mitään ongelmaa, mutta vaatii toki omat konstinsa kun vuosien mittaan on tehty kaikkea pientä ja osat kuluu. Suurin ongelma oli kun kaasutinuskovaiset halusivat tyhjäkäyntiä alemmas, eikä se onnistu ihan vaan ruuvia kääntämällä niin tyhjäkäynti sitten vähän heittelee suuntaan ja toiseen ja välillä pyörä sammuu.
Avatar
hiekkanen
Viestit: 434
Liittynyt: 22:45 12.09.2008.
Paikkakunta: Mierontie takametsästä itäänpäin

Re: 1994 softail uhka vai mahku?

Viesti Kirjoittaja hiekkanen »

Sama homma oli evolaisen läppäkeihinissä. Pelasi aikansa vaan akselia ei saanu enää puslitettua/holkitettua että olisi ollut visu. Jätemetalliin meni. Sori siitä. 8)
FXSTC 1988 Powered by S&S V80
Vastaa Viestiin