Early TC:ssä on kutakuinkin sama pomminvarma enska. Olikohan 2006 kun pilasivat toimivan?Springer kirjoitti: 10:34 21.03.2024.EVO'ssahan on oikein hyvin toimiva kompensaattori se homma ryssittiin sitten TC-moottoreihin.
1994 softail uhka vai mahku?
Re: 1994 softail uhka vai mahku?
FL -53 Wishbone Panhead
ex. 2002 FLHR
ex. 2002 FLHR
Re: 1994 softail uhka vai mahku?
Eikös se kuusvaihteisten mukana tullut ole korjattu sittemmin ihan toimivaksi? Myydään korjaussarjana vanhempiin.
'91 883/1200/turbo 2001=>
'09 Street Bob 2009=>
'09 Street Bob 2009=>
Re: 1994 softail uhka vai mahku?
Minun 2008 Softailin enskalla on nyt ajettu 190.000 km, mitään muuta ei ole tehty kuin öljyjä ahkerasti vaihdettu. Alkuperäinen kompensaattori, ei ylimääräisiä ääniä. On se aika hyvä enska.
Re: 1994 softail uhka vai mahku?
Doc Harley kertoo kompensaattoreista:
https://www.youtube.com/watch?v=gkGQrTt_cRY
https://www.youtube.com/watch?v=gkGQrTt_cRY
FXSTS 1991
FLHCS 2022
FLHCS 2022
Re: 1994 softail uhka vai mahku?
2006 tuli ainakin joihinkin malleihin automaattikiristin, joka kiristää liikaa.
Kylmällä koneella voimakas moottorijarrutus tai vaihdemoka naksauttaa lukkiutuvaa kiristintä kireämmälle ja sitten koneen lämmitessä ketju suorastaan naukuu kireyttään. Ennen kuin kukaan ehtii protestoimaan lämpölaajenemisia, niin rullaketju kiristyy lämmetessään. 1,5 cm pitäisi suunnilleen olla kylmänä liikettä ylhäällä ketjussa, mutta automaattikiristyksen jälkeen ketju on kireällä kylmänäkin. Onneksi siihen vaivaan löytyy tarvikevalmistajilta lukittava kiristin, jossa on tosin sellainen miinuspuoli, että koko koppa pitää irroittaa säätöä varten. Tosi säätötarvetta ei aivan joka vuosi ole.
Kylmällä koneella voimakas moottorijarrutus tai vaihdemoka naksauttaa lukkiutuvaa kiristintä kireämmälle ja sitten koneen lämmitessä ketju suorastaan naukuu kireyttään. Ennen kuin kukaan ehtii protestoimaan lämpölaajenemisia, niin rullaketju kiristyy lämmetessään. 1,5 cm pitäisi suunnilleen olla kylmänä liikettä ylhäällä ketjussa, mutta automaattikiristyksen jälkeen ketju on kireällä kylmänäkin. Onneksi siihen vaivaan löytyy tarvikevalmistajilta lukittava kiristin, jossa on tosin sellainen miinuspuoli, että koko koppa pitää irroittaa säätöä varten. Tosi säätötarvetta ei aivan joka vuosi ole.
moderattori
Romu rauhoittaa!
Romu rauhoittaa!
Re: 1994 softail uhka vai mahku?
Mitenkäs tollaset vuosituhannen vaihteen road kingit? Oon ainaki kuullut että italian poikien ruiskuissa ollut jotain hässäkkää?
Re: 1994 softail uhka vai mahku?
Jos näitä härveleitä on jatkuvalla käytöllä 10-20-30-40-50 vuotta vanhoja vehkeitä, niin ei näissä mitään systemaattisen huonoa ole.
Ja vaikka koko motti leviäisi jossain vaiheessa niin suunnilleen jokaisen puslan, holkin ja pinnin saa hankittua joka vehkeeseen.
Eli ehdoton mahdollisuus pyörän hankinta,
Elämättä jättäminen menee sinne uhka puolelle
Ja vaikka koko motti leviäisi jossain vaiheessa niin suunnilleen jokaisen puslan, holkin ja pinnin saa hankittua joka vehkeeseen.
Eli ehdoton mahdollisuus pyörän hankinta,
Elämättä jättäminen menee sinne uhka puolelle
- it is I, LeClerc -
FLD Dyna Switchback -13
FLD Dyna Switchback -13
Re: 1994 softail uhka vai mahku?
Vanhuuttaan on joissakin ollut ongelmia ja sen jälkeen ongelmana on, ettei enää saa osia.Henredu kirjoitti: 19:45 26.03.2024. Mitenkäs tollaset vuosituhannen vaihteen road kingit? Oon ainaki kuullut että italian poikien ruiskuissa ollut jotain hässäkkää?
Siihen ruiskun tilalle löytyy tarvikkeina kaikki korvaavat osat kaasutinkonversioon.
moderattori
Romu rauhoittaa!
Romu rauhoittaa!
Re: 1994 softail uhka vai mahku?
Eipä siinä Magenti Marellin ruiskussa sellaisenaan liene ongelmia, ongelma on ettei sitä saa viritettyä kuin tän vuosituhannen puolella tulleet Delphit. Jos on tyytyväinen 88 cid tehoihin eikä nälkä kasva syödessä niin sit toi marelli tai kaasari. Hinta/laatusuhteella mitattuna ite kattelisin vähän 2009 tai sen jälkeisiä vehkeitä. Mut mä nyt tykkään nykyään melkeen enemmän roplata ku ajellaHenredu kirjoitti: 19:45 26.03.2024. Mitenkäs tollaset vuosituhannen vaihteen road kingit? Oon ainaki kuullut että italian poikien ruiskuissa ollut jotain hässäkkää?
2008 FLHRC Road King Classic [muokattu]
Re: 1994 softail uhka vai mahku?
Mikäs niistä Marellin ruiskuista hajoaa? Jos se on elektroniikka, niin voihan sen rakentaa jollakin muulla ohjaimella. Buellin X1 ruiskusta mulla on omassa Sportsterissa läppärunko ja imusarja. Muut olen soveltamut ties mistä ja Maxxecu ohjaa kaiken. Säätökin vissiin helpompaa kuin sen Marellin.Pertti kirjoitti: 07:58 27.03.2024.Vanhuuttaan on joissakin ollut ongelmia ja sen jälkeen ongelmana on, ettei enää saa osia.Henredu kirjoitti: 19:45 26.03.2024. Mitenkäs tollaset vuosituhannen vaihteen road kingit? Oon ainaki kuullut että italian poikien ruiskuissa ollut jotain hässäkkää?
Siihen ruiskun tilalle löytyy tarvikkeina kaikki korvaavat osat kaasutinkonversioon.
'91 883/1200/turbo 2001=>
'09 Street Bob 2009=>
'09 Street Bob 2009=>
- Veijo Esso
- Viestit: 1121
- Liittynyt: 12:09 07.09.2016.
- Paikkakunta: Rajamäki
- Viesti:
Re: 1994 softail uhka vai mahku?
Kaasuläpän asentoanturi ainakin oli yksi. Ensin se vaeltaa ja saa olla koko ajan opettamassa auki/kiinni-asentoja ja sitten porsii kokonaan.
XL 883C -07 | FLSTF -98
Re: 1994 softail uhka vai mahku?
Semmosena kuin se Bulun läppärungossa on ei ole ilmeisesti kauhea homma viilata siihen joku toisen vehkeen anturi tilalle. No mulla toimii vielä ja kellarissa on toinen läppärunko, josta on axeli poikki. Twinmotorcycles näyttää tarjoavan tuohon katkivaivaan teräksistä korviketta. Ens kerralla semmonen. Ja siellä näyttää olevan asentoanturiakin. Tiä sitten kuinka erilaisen ne on Softiin pistänyt.Veijo Esso kirjoitti: 22:58 27.03.2024.Kaasuläpän asentoanturi ainakin oli yksi. Ensin se vaeltaa ja saa olla koko ajan opettamassa auki/kiinni-asentoja ja sitten porsii kokonaan.
'91 883/1200/turbo 2001=>
'09 Street Bob 2009=>
'09 Street Bob 2009=>
Re: 1994 softail uhka vai mahku?
Marellin ruiskun huonoin ominaisuus on sen maine. Vähän sama homma kun että kaikki harrikat vuotaa öljyä ja hajoaa tielle.
Eli kuulopuheita ja osaamisen puutetta. Vakiona ei mitään ongelmaa, mutta vaatii toki omat konstinsa kun vuosien mittaan on tehty kaikkea pientä ja osat kuluu. Suurin ongelma oli kun kaasutinuskovaiset halusivat tyhjäkäyntiä alemmas, eikä se onnistu ihan vaan ruuvia kääntämällä niin tyhjäkäynti sitten vähän heittelee suuntaan ja toiseen ja välillä pyörä sammuu.
Eli kuulopuheita ja osaamisen puutetta. Vakiona ei mitään ongelmaa, mutta vaatii toki omat konstinsa kun vuosien mittaan on tehty kaikkea pientä ja osat kuluu. Suurin ongelma oli kun kaasutinuskovaiset halusivat tyhjäkäyntiä alemmas, eikä se onnistu ihan vaan ruuvia kääntämällä niin tyhjäkäynti sitten vähän heittelee suuntaan ja toiseen ja välillä pyörä sammuu.
Re: 1994 softail uhka vai mahku?
Sama homma oli evolaisen läppäkeihinissä. Pelasi aikansa vaan akselia ei saanu enää puslitettua/holkitettua että olisi ollut visu. Jätemetalliin meni. Sori siitä.
FXSTC 1988 Powered by S&S V80