1994 softail uhka vai mahku?

Keskustelualue H-D harrastajille

Valvojat: Pertti, pressa

Avatar
hiekkanen
Viestit: 434
Liittynyt: 22:45 12.09.2008.
Paikkakunta: Mierontie takametsästä itäänpäin

Re: 1994 softail uhka vai mahku?

Viesti Kirjoittaja hiekkanen »

Kiwi kirjoitti: 13:03 29.03.2024. Marellin ruiskun huonoin ominaisuus on sen maine. Vähän sama homma kun että kaikki harrikat vuotaa öljyä ja hajoaa tielle.

Eli kuulopuheita ja osaamisen puutetta. Vakiona ei mitään ongelmaa, mutta vaatii toki omat konstinsa kun vuosien mittaan on tehty kaikkea pientä ja osat kuluu. Suurin ongelma oli kun kaasutinuskovaiset halusivat tyhjäkäyntiä alemmas, eikä se onnistu ihan vaan ruuvia kääntämällä niin tyhjäkäynti sitten vähän heittelee suuntaan ja toiseen ja välillä pyörä sammuu.
Jos on paskaksi kulunu ruisku tai ikivanha kaasari niin ei se uskovaisuus sen kummemmaksi muutu siitä. Nuo voi korvata nykytekniikan sallimin keinoin. Ei tyhjäkäynti sammu kun sääteleepi seoksen kohilleen. :twisted:
FXSTC 1988 Powered by S&S V80
Avatar
JKKo
Viestit: 1780
Liittynyt: 09:42 07.05.2002.
Paikkakunta: Helsinki

Re: 1994 softail uhka vai mahku?

Viesti Kirjoittaja JKKo »

Kiwi kirjoitti: 13:03 29.03.2024. Marellin ruiskun huonoin ominaisuus on sen maine. Vähän sama homma kun että kaikki harrikat vuotaa öljyä ja hajoaa tielle.

Eli kuulopuheita ja osaamisen puutetta. Vakiona ei mitään ongelmaa, mutta vaatii toki omat konstinsa kun vuosien mittaan on tehty kaikkea pientä ja osat kuluu. Suurin ongelma oli kun kaasutinuskovaiset halusivat tyhjäkäyntiä alemmas, eikä se onnistu ihan vaan ruuvia kääntämällä niin tyhjäkäynti sitten vähän heittelee suuntaan ja toiseen ja välillä pyörä sammuu.
Buellin versiossa ei ollut edes tyhjäkäyntimoottoria/-venttiili
, vaan vaijerilla jatkettu mekaanisen rajoittimen ruuvi. Oon tehnyt semmosen 1050-1100 Maxxeculla sytytyksellä pelaamalla, elikkä huutaisi puoltatoistatonnia, jossen näin. Tuloksena hyvin merkittävästi suurentunut taajamakulutus, koska aineet menee sillä säädöllä ”läpi”. Ens kerralla tehdessä täytyy leipoa sekaan joku motorisoitu ratkaisu.
'91 883/1200/turbo 2001=>
'09 Street Bob 2009=>
Avatar
Kiwi
Viestit: 2193
Liittynyt: 22:09 18.01.2010.
Paikkakunta: Nurmoo
Viesti:

Re: 1994 softail uhka vai mahku?

Viesti Kirjoittaja Kiwi »

hiekkanen kirjoitti: 18:07 29.03.2024.
Kiwi kirjoitti: 13:03 29.03.2024. Marellin ruiskun huonoin ominaisuus on sen maine. Vähän sama homma kun että kaikki harrikat vuotaa öljyä ja hajoaa tielle.

Eli kuulopuheita ja osaamisen puutetta. Vakiona ei mitään ongelmaa, mutta vaatii toki omat konstinsa kun vuosien mittaan on tehty kaikkea pientä ja osat kuluu. Suurin ongelma oli kun kaasutinuskovaiset halusivat tyhjäkäyntiä alemmas, eikä se onnistu ihan vaan ruuvia kääntämällä niin tyhjäkäynti sitten vähän heittelee suuntaan ja toiseen ja välillä pyörä sammuu.
Jos on paskaksi kulunu ruisku tai ikivanha kaasari niin ei se uskovaisuus sen kummemmaksi muutu siitä. Nuo voi korvata nykytekniikan sallimin keinoin. Ei tyhjäkäynti sammu kun sääteleepi seoksen kohilleen. :twisted:
Ei ne kaasuttimetkaan toimi jos ei säätäjä tiedä mitä tekee, samaan tapaan tietämättömyys tuossa kostautuu.
Henredu
Viestit: 11
Liittynyt: 17:28 19.03.2024.

Re: 1994 softail uhka vai mahku?

Viesti Kirjoittaja Henredu »

Nonni nyt olis pärrä hankittu. Monenmoisten mutkien jälkeen kohteeksi valikoitui 2008 softail deluxe. Nyt vähän huoltoa + pieniä muokkauksia niin kohta pääsee tien päälle.
Pertti
Viestit: 6037
Liittynyt: 21:11 28.09.2004.
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

Re: 1994 softail uhka vai mahku?

Viesti Kirjoittaja Pertti »

Hieno homma!
"Tuostahan saa tekemällä toimivan"....kannattaa päästää toisesta korvasta ulos. Tehdas on aina osannut valmistaa toimivia laitteita. Talvella sitten havaitut asiat kuntoon
Nyt vaan ajelemaan, kun kesäkin meinaa alkaa ja Turvallista Matkaa.
moderattori

Romu rauhoittaa!
Vastaa Viestiin