HD ostettu
HD ostettu
Sain vanhan -91 Evon myytyä ja nyt on tallissa 2007 FXSTC Custom johon on vaihdettu todennäköisesti 110ci pytyt ja männät. Alkuperäiset 96ci pytyt tuli mukana. Mitään varmuutta sylintereiden koosta ei ole, mutta päättelin että jos 107ci ei vaadi kuin porauksen ja uudet männät niin tässä on uusittu myös sylinterit. Myyjä ei osannut sanoa sen tarkempaa, kuin että ne oli jo edeltäjä vaihtanut. Pyörällä ajettu n. 80.000 km ja tein testiajon n. 380 km ja kaikki näytti toimivan hyvin. Mitä mieltä olette esim. laahaimista, koska kannattaisi vaihtaa ja mitä muuta on odotettavissa tuon ikäisellä ja 110ci stroukatulla pyörällä.
Re: HD ostettu
Laahaimet on suht helppo tarkistaa ja ne ei ole enää tuossa vuosimallissa niin suuressa osassa kuin alkupään tc-koneissa. Rakenne muuttui 2006 hydraulikiristimiin ja ketjukin toisen tyyppiseksi, jolloin käyttöikää tuli reilusti lisää.
moderattori
Romu rauhoittaa!
Romu rauhoittaa!
Re: HD ostettu
Kuten Pertti totesi, tuo uudempi ketju ei niin enää kuluta niitä muoviohjureita. Mutta jos niille ei ole vielä mitään tehty niin noilla kilometreillä ne kyllä kohta tarkistaisin. Tämä on kuitenkin niin pieni juttu että en antaisi tämän vaikuttaa pyörän hankintaan jos se muuten on mieleen.
Kun pyörä on alun perin ollut 96" niin sitä on esim. tehtaan sarjoilla voinut suurentaa 103" ja 110" kokoiseksi. Se 110" ei (onneksi?) ole ainakaan tehtaan sarjoilla stroukattu, vaan meni samalla kampiakselilla. Pytyt ja männät vaan suurennettiin, kytkinjousi vaihdettiin tiukempaan, samoin venttiilinjouset (joita en itse kyllä laitattanut, oli niin jäykät), uudet venttiilinnostajat ja usein nokka-akselikin.
Kun pyörä on alun perin ollut 96" niin sitä on esim. tehtaan sarjoilla voinut suurentaa 103" ja 110" kokoiseksi. Se 110" ei (onneksi?) ole ainakaan tehtaan sarjoilla stroukattu, vaan meni samalla kampiakselilla. Pytyt ja männät vaan suurennettiin, kytkinjousi vaihdettiin tiukempaan, samoin venttiilinjouset (joita en itse kyllä laitattanut, oli niin jäykät), uudet venttiilinnostajat ja usein nokka-akselikin.
Re: HD ostettu
Mulla on 2006 softail ja siinä vielä vanhat rojut,muutos tuli ainakin softailiin 2007 isolohkon myötä.Pertti kirjoitti: 06:37 13.05.2024. Laahaimet on suht helppo tarkistaa ja ne ei ole enää tuossa vuosimallissa niin suuressa osassa kuin alkupään tc-koneissa. Rakenne muuttui 2006 hydraulikiristimiin ja ketjukin toisen tyyppiseksi, jolloin käyttöikää tuli reilusti lisää.
FXSTI -06
Re: HD ostettu
Joo, 2006 alkaen Dynassa ja 2007 alkaen Softaileissa, matkamalleissa ym. TC-moottoreissa se uudempi ja parempi normaalilla rullaketjulla oleva jakopää. Molemmat vuosiluvut tässä yhteydessä hyviä...
Re: HD ostettu
Noin yleisesti on tullut suositeltua noin 60-70 tkm huoltoa twincamin jakopäälle, lähinnä siksi että tulee tarkistettua myös ne nokkien lohkon puoleiset laakerit. Ja tarkistuksella tarkoitan niiden vaihtamista, ei ole kivaa lähteä korjaamaan kiinnileikannutta neulalaakeria.
Re: HD ostettu
Vaihdatin 96 kokoiseen -09 vuotiseen laahaimet ja laakerit tasan sadan tonnin kohdalla. Toinen laahaimista oli kokolailla loppu ja sormin tunnustellen ”hydrauli” takkusi. Eli oli mennyt epäkuntoon.
Nokkalaakerit olivat vielä paikoillaan, mutta olivat jo alkaneet merkitä nokkien pintaan jälkiä.
Ehkä mielummin aiemmin tuonne kuin 100’000 km tolpalla. Nyt olen sen toisen sadan tonnin suorituksessa. Aika näyttää, kummalta loppuu ensiksi kilsat.
Nokkalaakerit olivat vielä paikoillaan, mutta olivat jo alkaneet merkitä nokkien pintaan jälkiä.
Ehkä mielummin aiemmin tuonne kuin 100’000 km tolpalla. Nyt olen sen toisen sadan tonnin suorituksessa. Aika näyttää, kummalta loppuu ensiksi kilsat.
'91 883/1200/turbo 2001=>
'09 Street Bob 2009=>
'09 Street Bob 2009=>
Re: HD ostettu
Minulla Softail 2008 96">103". Laahaimet vaihdettiin 88.000 km kohdalla. Eivät olleet kovin kuluneet mutta vaihdettiin kun oltiin äärellä. Nyt on ajettu vähän yli 180.000 km, laahaimet tarkistetaan taas seuraavassa huollossa.