2009 vm. Touring 1600cc
-
- Viestit: 7
- Liittynyt: 17:37 02.05.2024.
2009 vm. Touring 1600cc
Moron kaikki.
Tuli tuollainen esimmäinen h-d 2009 vm. 1600cc Touring electra glide ostettua niin kysymys olisi että onko jotain kohtia mihin kiinnittää huomiota tulevaisuuden huolloissa?
Tuli tuollainen esimmäinen h-d 2009 vm. 1600cc Touring electra glide ostettua niin kysymys olisi että onko jotain kohtia mihin kiinnittää huomiota tulevaisuuden huolloissa?
Re: 2009 vm. Touring 1600cc
Paljonko sillä on ajettu? Huollothan menee 8 tkm välein, joka toinen huolto on vähän isompi. Tuon ikäisissä pyörissä ei kovin ihmeellisiä hommia ole, jakopään tarkistus ja nokkalaakerien vaihto 60-70 tkm, vaihteiston öljyvuodot tulee kuriin laakerin vaihdolla ja ensiövedossa oleva kompensaattori korjautuu parhaiten vaihtamalla se uuden malliseen.
Re: 2009 vm. Touring 1600cc
Lienee jo uusirunkoinen? Ajomäärästä ja käytöstä riippuu, miten hyvin takajouset vielä ilmansa pitävät. Oikea pumppu niitä varten on kuitenkin syytä hankkia.
Pekka äL
Satulapummi Wakka-Hämeestä
Electra Milwaukee-8 2017
Satulapummi Wakka-Hämeestä
Electra Milwaukee-8 2017
Re: 2009 vm. Touring 1600cc
Virittämisen kannalta ja muutenkin optimihankintavuosi. 2009 on eka uusirunkoinen eli esim pakoputket saa ihan millaset haluaa ja moottorinohjauskin uudempi map/rpm niin vähän helpompi viritettävä. Ite oon aina harmitellu kun säästin väärässä paikassa ja ostin aikanaan edellisen vuoden mallin.
Lisäisin edellisiin vielä että moottorin ja swingin kumipuslat kannattaa vaihtaa jo ton ikäseen, etenkin jos vauhdissa paljon täristää. Jos ajettu yli 50tkm niin vetohihnan väkäset syytä tutkia tarkasti onko murtunut alareunasta.
Vetohihnan vaihdon yhteydessä kannattaa laittaa takapään laakerit ja kytkimen painelaakeri.
Bensaletkun salpaventtiili kuluu myös niin että ei enää liemi kulje kunnolla, halpa vaihto mutta hiton ikävää kun kiihdyttäessä rekan ohituksessa kone sammuu.
Lisäisin edellisiin vielä että moottorin ja swingin kumipuslat kannattaa vaihtaa jo ton ikäseen, etenkin jos vauhdissa paljon täristää. Jos ajettu yli 50tkm niin vetohihnan väkäset syytä tutkia tarkasti onko murtunut alareunasta.
Vetohihnan vaihdon yhteydessä kannattaa laittaa takapään laakerit ja kytkimen painelaakeri.
Bensaletkun salpaventtiili kuluu myös niin että ei enää liemi kulje kunnolla, halpa vaihto mutta hiton ikävää kun kiihdyttäessä rekan ohituksessa kone sammuu.
2008 FLHRC Road King Classic [muokattu]
Re: 2009 vm. Touring 1600cc
Jaahas...eli onks tää sellanen et ku täyskaasu kiihdyttää niin yhtäkkiä tekee...bööööö..ja kiihdytys hyytyy. Oman 2009 RK:n kanssa ihmetelly tollasta....muuten toimii ok ja vetää omasta mielestä hyvin Oudosti hyytyy kun kääntää kahvasta enemmän.jty kirjoitti: 15:53 26.05.2024. Bensaletkun salpaventtiili kuluu myös niin että ei enää liemi kulje kunnolla, halpa vaihto mutta hiton ikävää kun kiihdyttäessä rekan ohituksessa kone sammuu.
Ja mikähän ton enkunn kielinen nimitys olis et osais varaosa selaimesta ettiä..vai onko tämä
Ref:10 61208-10 FUEL LINE
Ja jos toi niin kantssiko esim Drag Specialtiesin laittaa vai onko orggis parempi?
2009 FLHR Road King (2024-)
Parhaat exät
2007 FLSTN Softail Deluxe (2016-2018)
2003 FLHRCI Road King Classic (2010-2011)
1983 Honda VF750F (1988)
Parhaat exät
2007 FLSTN Softail Deluxe (2016-2018)
2003 FLHRCI Road King Classic (2010-2011)
1983 Honda VF750F (1988)
Re: 2009 vm. Touring 1600cc
Juuripa tuo. Mulla myös ECU sammutti kokonaan niin että piti käyttää virta pois.Iku kirjoitti: 10:14 27.05.2024.
Jaahas...eli onks tää sellanen et ku täyskaasu kiihdyttää niin yhtäkkiä tekee...bööööö..ja kiihdytys hyytyy. Oman 2009 RK:n kanssa ihmetelly tollasta....muuten toimii ok ja vetää omasta mielestä hyvin Oudosti hyytyy kun kääntää kahvasta enemmän.
Ja mikähän ton enkunn kielinen nimitys olis et osais varaosa selaimesta ettiä..vai onko tämä
Ref:10 61208-10 FUEL LINE
Ja jos toi niin kantssiko esim Drag Specialtiesin laittaa vai onko orggis parempi?
Siellä on muistaakseni kolme pientä kuulaa jotka syö koloset letkun pään venttiiliin. Tilapäisratkaisu on kääntää letku lähtemään vähän eri suuntaan ja kiinnittää löysästi nippusiteellä.
Mä vaihdoin myös sen tankin puolen kappaleen.
Varaosanumerosta en osaa sanoa
2008 FLHRC Road King Classic [muokattu]
Re: 2009 vm. Touring 1600cc
https://www.vtwincity.fi/verkkokauppa/f ... ibrand=HDM
Tuosta löytyy varaosanumerot muihinkin Harrikoihin
Tuosta löytyy varaosanumerot muihinkin Harrikoihin
moderattori
Romu rauhoittaa!
Romu rauhoittaa!
Re: 2009 vm. Touring 1600cc
Vähän offtopiccina kysyn, että onko tämä bensatankin liittimen kuluminen Touringkien ongelma vai kumiripusteisten moottorien kun ei ainakaan omassa 2008 Softailissa ole vielä tämmöistä ollut? Liittyykö tärinään vai bensaletkun asentoon, vääntöön tms. Tuskin liittyy siihen onko tankkia irroiteltu enemmän tai vähemmän, omastani on kuitenkin matkan varrella useampi kerta ollut tankki pois paikoiltaan.
Re: 2009 vm. Touring 1600cc
Sanoisin että tärinään. Tärinä syö pikkuhiljaa kuulalakereille kolot alumiiniseen venttilin letkun päähän. Ite kun kävi niin meni kauan ennenkuin löysin syyn. Sittemmin huomannu ameriikanfoorumeilla näitä kysymyksiä.UrpoTJ kirjoitti: 09:32 28.05.2024. Vähän offtopiccina kysyn, että onko tämä bensatankin liittimen kuluminen Touringkien ongelma vai kumiripusteisten moottorien kun ei ainakaan omassa 2008 Softailissa ole vielä tämmöistä ollut? Liittyykö tärinään vai bensaletkun asentoon, vääntöön tms. Tuskin liittyy siihen onko tankkia irroiteltu enemmän tai vähemmän, omastani on kuitenkin matkan varrella useampi kerta ollut tankki pois paikoiltaan.
Kulahtanut moottorin ripustuskumi siellä edessä alhaalla varmasti edistää asiaa. Offtopicin offtopicina suosittelen lämpimästi Glide-Pro silikonisia. Offtopicin offtopicin offtopiccina kerron että sitä etummaista ei saa kiristää liian kireälle tai se ei toimi. Nimim. ”Kokenu kaikki tietää, vaivanen kaikki kokee”
Ps. Offtopicin offtopicin…. En muistanu enää minkä merkkiset noi mun kumit oli niin kysyin tekoälyltä:
Joka vastasjty kirjoitti: minulla on harley davidson road king vm 2008. teidän että siihen on saatavissa moottorin ripustuskumeja jotka ovat parempia kuin originaalit ja materiaalina ei ole kumi vaan silikoni. minkä merkkisiä nämä paremmat ovat
copilot.microsoft.com kirjoitti: Harley Davidson Road King -moottoripyörääsi vuosimallia 2008 varten on saatavilla useita korvaavia moottorin ripustuskumeja, jotka voivat tarjota paremman kestävyyden ja värinähallinnan kuin alkuperäiset kumiosat. Yksi tunnettu valmistaja on Glide-Pro, joka tarjoaa stabilointijärjestelmiä ja moottorin kiinnikkeitä, jotka käyttävät premium-luokan uretaania kumimateriaalin sijaan1. Heidän patentoitu järjestelmänsä sisältää kaksikerroksiset takakiinnikkeet, joissa värinää vaimentava uretaani on sandwich-rakenteessa kovan uretaanin ulkorenkaan ja yhdestä kappaleesta CNC-koneistetun alumiinisen sisäholkin ja taustalevyn välissä2.
Nämä korvaavat osat on suunniteltu parantamaan ajokokemusta vähentämällä tärinää ja parantamalla ajovakautta. On suositeltavaa tarkistaa tuotteen yhteensopivuus ja asennusohjeet valmistajan tai jälleenmyyjän kautta varmistaaksesi, että saat oikean osan moottoripyörääsi.
2008 FLHRC Road King Classic [muokattu]
Re: 2009 vm. Touring 1600cc
Uskottava selitys. Se voi sitten olla että ei ole niin iso murhe Softaileissa kun kone ei tärise kumien varassa.
-
- Viestit: 7
- Liittynyt: 17:37 02.05.2024.
Re: 2009 vm. Touring 1600cc
79 tkmKiwi kirjoitti: 10:07 26.05.2024. Paljonko sillä on ajettu? Huollothan menee 8 tkm välein, joka toinen huolto on vähän isompi. Tuon ikäisissä pyörissä ei kovin ihmeellisiä hommia ole, jakopään tarkistus ja nokkalaakerien vaihto 60-70 tkm, vaihteiston öljyvuodot tulee kuriin laakerin vaihdolla ja ensiövedossa oleva kompensaattori korjautuu parhaiten vaihtamalla se uuden malliseen.
Espoossa rm heinolla näkyi edellinen huollattaneen. Täytyy lapuista lueskella mitä kaikkea oli tehty
-
- Viestit: 7
- Liittynyt: 17:37 02.05.2024.
Re: 2009 vm. Touring 1600cc
Kuinkahan paljon pitäisi painetta olla?Pekka L kirjoitti: 10:38 26.05.2024. Lienee jo uusirunkoinen? Ajomäärästä ja käytöstä riippuu, miten hyvin takajouset vielä ilmansa pitävät. Oikea pumppu niitä varten on kuitenkin syytä hankkia.
150 kg kuormaa
Re: 2009 vm. Touring 1600cc
Tsekkaa paineet omistajan käsikirjasta. Tossa yks taulukko: https://serviceinfo.harley-davidson.com ... S?nid=5305
Ja sitä painetta ei tosiaan laiteta huoltsikan rengaspainemittarilla, vaan käsipumpulla! Iskarien tilavuus on niin pieni, että tiivisteet lentää...
Ja sitä painetta ei tosiaan laiteta huoltsikan rengaspainemittarilla, vaan käsipumpulla! Iskarien tilavuus on niin pieni, että tiivisteet lentää...
Pekka äL
Satulapummi Wakka-Hämeestä
Electra Milwaukee-8 2017
Satulapummi Wakka-Hämeestä
Electra Milwaukee-8 2017