2009 vm. Touring 1600cc

Keskustelualue H-D harrastajille

Valvojat: Pertti, pressa

Vastaa Viestiin
Kimmop1978
Viestit: 7
Liittynyt: 17:37 02.05.2024.

2009 vm. Touring 1600cc

Viesti Kirjoittaja Kimmop1978 »

Moron kaikki.
Tuli tuollainen esimmäinen h-d 2009 vm. 1600cc Touring electra glide ostettua niin kysymys olisi että onko jotain kohtia mihin kiinnittää huomiota tulevaisuuden huolloissa?
Avatar
Kiwi
Viestit: 2193
Liittynyt: 22:09 18.01.2010.
Paikkakunta: Nurmoo
Viesti:

Re: 2009 vm. Touring 1600cc

Viesti Kirjoittaja Kiwi »

Paljonko sillä on ajettu? Huollothan menee 8 tkm välein, joka toinen huolto on vähän isompi. Tuon ikäisissä pyörissä ei kovin ihmeellisiä hommia ole, jakopään tarkistus ja nokkalaakerien vaihto 60-70 tkm, vaihteiston öljyvuodot tulee kuriin laakerin vaihdolla ja ensiövedossa oleva kompensaattori korjautuu parhaiten vaihtamalla se uuden malliseen.
Avatar
Pekka L
Viestit: 438
Liittynyt: 13:35 23.01.2008.
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: 2009 vm. Touring 1600cc

Viesti Kirjoittaja Pekka L »

Lienee jo uusirunkoinen? Ajomäärästä ja käytöstä riippuu, miten hyvin takajouset vielä ilmansa pitävät. Oikea pumppu niitä varten on kuitenkin syytä hankkia.
Pekka äL
Satulapummi Wakka-Hämeestä
Electra Milwaukee-8 2017
Avatar
jty
Viestit: 508
Liittynyt: 21:43 07.03.2008.
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: 2009 vm. Touring 1600cc

Viesti Kirjoittaja jty »

Virittämisen kannalta ja muutenkin optimihankintavuosi. 2009 on eka uusirunkoinen eli esim pakoputket saa ihan millaset haluaa ja moottorinohjauskin uudempi map/rpm niin vähän helpompi viritettävä. Ite oon aina harmitellu kun säästin väärässä paikassa ja ostin aikanaan edellisen vuoden mallin.
Lisäisin edellisiin vielä että moottorin ja swingin kumipuslat kannattaa vaihtaa jo ton ikäseen, etenkin jos vauhdissa paljon täristää. Jos ajettu yli 50tkm niin vetohihnan väkäset syytä tutkia tarkasti onko murtunut alareunasta.
Vetohihnan vaihdon yhteydessä kannattaa laittaa takapään laakerit ja kytkimen painelaakeri.
Bensaletkun salpaventtiili kuluu myös niin että ei enää liemi kulje kunnolla, halpa vaihto mutta hiton ikävää kun kiihdyttäessä rekan ohituksessa kone sammuu.
2008 FLHRC Road King Classic [muokattu]
Avatar
Iku
Viestit: 39
Liittynyt: 21:41 06.09.2011.
Paikkakunta: Järvenpää

Re: 2009 vm. Touring 1600cc

Viesti Kirjoittaja Iku »

jty kirjoitti: 15:53 26.05.2024. Bensaletkun salpaventtiili kuluu myös niin että ei enää liemi kulje kunnolla, halpa vaihto mutta hiton ikävää kun kiihdyttäessä rekan ohituksessa kone sammuu.
Jaahas...eli onks tää sellanen et ku täyskaasu kiihdyttää niin yhtäkkiä tekee...bööööö..ja kiihdytys hyytyy. Oman 2009 RK:n kanssa ihmetelly tollasta....muuten toimii ok ja vetää omasta mielestä hyvin Oudosti hyytyy kun kääntää kahvasta enemmän.
Ja mikähän ton enkunn kielinen nimitys olis et osais varaosa selaimesta ettiä..vai onko tämä
Ref:10 61208-10 FUEL LINE

Ja jos toi niin kantssiko esim Drag Specialtiesin laittaa vai onko orggis parempi?
2009 FLHR Road King (2024-)
Parhaat exät
2007 FLSTN Softail Deluxe (2016-2018)
2003 FLHRCI Road King Classic (2010-2011)
1983 Honda VF750F (1988)
Avatar
jty
Viestit: 508
Liittynyt: 21:43 07.03.2008.
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: 2009 vm. Touring 1600cc

Viesti Kirjoittaja jty »

Iku kirjoitti: 10:14 27.05.2024.
Jaahas...eli onks tää sellanen et ku täyskaasu kiihdyttää niin yhtäkkiä tekee...bööööö..ja kiihdytys hyytyy. Oman 2009 RK:n kanssa ihmetelly tollasta....muuten toimii ok ja vetää omasta mielestä hyvin Oudosti hyytyy kun kääntää kahvasta enemmän.

Ja mikähän ton enkunn kielinen nimitys olis et osais varaosa selaimesta ettiä..vai onko tämä
Ref:10 61208-10 FUEL LINE

Ja jos toi niin kantssiko esim Drag Specialtiesin laittaa vai onko orggis parempi?
Juuripa tuo. Mulla myös ECU sammutti kokonaan niin että piti käyttää virta pois.

Siellä on muistaakseni kolme pientä kuulaa jotka syö koloset letkun pään venttiiliin. Tilapäisratkaisu on kääntää letku lähtemään vähän eri suuntaan ja kiinnittää löysästi nippusiteellä.
Mä vaihdoin myös sen tankin puolen kappaleen.

Varaosanumerosta en osaa sanoa
2008 FLHRC Road King Classic [muokattu]
Pertti
Viestit: 6037
Liittynyt: 21:11 28.09.2004.
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

Re: 2009 vm. Touring 1600cc

Viesti Kirjoittaja Pertti »

https://www.vtwincity.fi/verkkokauppa/f ... ibrand=HDM
Tuosta löytyy varaosanumerot muihinkin Harrikoihin
moderattori

Romu rauhoittaa!
Avatar
UrpoTJ
Viestit: 1660
Liittynyt: 20:14 14.11.2010.
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: 2009 vm. Touring 1600cc

Viesti Kirjoittaja UrpoTJ »

Vähän offtopiccina kysyn, että onko tämä bensatankin liittimen kuluminen Touringkien ongelma vai kumiripusteisten moottorien kun ei ainakaan omassa 2008 Softailissa ole vielä tämmöistä ollut? Liittyykö tärinään vai bensaletkun asentoon, vääntöön tms. Tuskin liittyy siihen onko tankkia irroiteltu enemmän tai vähemmän, omastani on kuitenkin matkan varrella useampi kerta ollut tankki pois paikoiltaan.
Avatar
jty
Viestit: 508
Liittynyt: 21:43 07.03.2008.
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: 2009 vm. Touring 1600cc

Viesti Kirjoittaja jty »

UrpoTJ kirjoitti: 09:32 28.05.2024. Vähän offtopiccina kysyn, että onko tämä bensatankin liittimen kuluminen Touringkien ongelma vai kumiripusteisten moottorien kun ei ainakaan omassa 2008 Softailissa ole vielä tämmöistä ollut? Liittyykö tärinään vai bensaletkun asentoon, vääntöön tms. Tuskin liittyy siihen onko tankkia irroiteltu enemmän tai vähemmän, omastani on kuitenkin matkan varrella useampi kerta ollut tankki pois paikoiltaan.
Sanoisin että tärinään. Tärinä syö pikkuhiljaa kuulalakereille kolot alumiiniseen venttilin letkun päähän. Ite kun kävi niin meni kauan ennenkuin löysin syyn. Sittemmin huomannu ameriikanfoorumeilla näitä kysymyksiä.
Kulahtanut moottorin ripustuskumi siellä edessä alhaalla varmasti edistää asiaa. Offtopicin offtopicina suosittelen lämpimästi Glide-Pro silikonisia. Offtopicin offtopicin offtopiccina kerron että sitä etummaista ei saa kiristää liian kireälle tai se ei toimi. Nimim. ”Kokenu kaikki tietää, vaivanen kaikki kokee”

Ps. Offtopicin offtopicin…. En muistanu enää minkä merkkiset noi mun kumit oli niin kysyin tekoälyltä:
jty kirjoitti: minulla on harley davidson road king vm 2008. teidän että siihen on saatavissa moottorin ripustuskumeja jotka ovat parempia kuin originaalit ja materiaalina ei ole kumi vaan silikoni. minkä merkkisiä nämä paremmat ovat
Joka vastas
copilot.microsoft.com kirjoitti: Harley Davidson Road King -moottoripyörääsi vuosimallia 2008 varten on saatavilla useita korvaavia moottorin ripustuskumeja, jotka voivat tarjota paremman kestävyyden ja värinähallinnan kuin alkuperäiset kumiosat. Yksi tunnettu valmistaja on Glide-Pro, joka tarjoaa stabilointijärjestelmiä ja moottorin kiinnikkeitä, jotka käyttävät premium-luokan uretaania kumimateriaalin sijaan1. Heidän patentoitu järjestelmänsä sisältää kaksikerroksiset takakiinnikkeet, joissa värinää vaimentava uretaani on sandwich-rakenteessa kovan uretaanin ulkorenkaan ja yhdestä kappaleesta CNC-koneistetun alumiinisen sisäholkin ja taustalevyn välissä2.
Nämä korvaavat osat on suunniteltu parantamaan ajokokemusta vähentämällä tärinää ja parantamalla ajovakautta. On suositeltavaa tarkistaa tuotteen yhteensopivuus ja asennusohjeet valmistajan tai jälleenmyyjän kautta varmistaaksesi, että saat oikean osan moottoripyörääsi.
8O
2008 FLHRC Road King Classic [muokattu]
Avatar
UrpoTJ
Viestit: 1660
Liittynyt: 20:14 14.11.2010.
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: 2009 vm. Touring 1600cc

Viesti Kirjoittaja UrpoTJ »

Uskottava selitys. Se voi sitten olla että ei ole niin iso murhe Softaileissa kun kone ei tärise kumien varassa.
Kimmop1978
Viestit: 7
Liittynyt: 17:37 02.05.2024.

Re: 2009 vm. Touring 1600cc

Viesti Kirjoittaja Kimmop1978 »

Kiwi kirjoitti: 10:07 26.05.2024. Paljonko sillä on ajettu? Huollothan menee 8 tkm välein, joka toinen huolto on vähän isompi. Tuon ikäisissä pyörissä ei kovin ihmeellisiä hommia ole, jakopään tarkistus ja nokkalaakerien vaihto 60-70 tkm, vaihteiston öljyvuodot tulee kuriin laakerin vaihdolla ja ensiövedossa oleva kompensaattori korjautuu parhaiten vaihtamalla se uuden malliseen.
79 tkm
Espoossa rm heinolla näkyi edellinen huollattaneen. Täytyy lapuista lueskella mitä kaikkea oli tehty
Kimmop1978
Viestit: 7
Liittynyt: 17:37 02.05.2024.

Re: 2009 vm. Touring 1600cc

Viesti Kirjoittaja Kimmop1978 »

Pekka L kirjoitti: 10:38 26.05.2024. Lienee jo uusirunkoinen? Ajomäärästä ja käytöstä riippuu, miten hyvin takajouset vielä ilmansa pitävät. Oikea pumppu niitä varten on kuitenkin syytä hankkia.
Kuinkahan paljon pitäisi painetta olla?
150 kg kuormaa
Avatar
Pekka L
Viestit: 438
Liittynyt: 13:35 23.01.2008.
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: 2009 vm. Touring 1600cc

Viesti Kirjoittaja Pekka L »

Tsekkaa paineet omistajan käsikirjasta. Tossa yks taulukko: https://serviceinfo.harley-davidson.com ... S?nid=5305
Ja sitä painetta ei tosiaan laiteta huoltsikan rengaspainemittarilla, vaan käsipumpulla! Iskarien tilavuus on niin pieni, että tiivisteet lentää...
Pekka äL
Satulapummi Wakka-Hämeestä
Electra Milwaukee-8 2017
Vastaa Viestiin