Hydraulikytkimen asennus (ei onnistu)

Moottori, vaihteisto, ensiöveto, toisioveto, startti

Valvojat: Pertti, pressa

Shalafi
Viestit: 8
Liittynyt: 17:36 15.01.2020.

Hydraulikytkimen asennus (ei onnistu)

Viesti Kirjoittaja Shalafi »

Ongelma on työsylinteri. Laatikon pääty näyttää tältä:
https://drive.google.com/open?id=1IBtPO ... kP_Vrb5hZ7
Aivan oikein, se ei ole OEM aski, vaan Riveran 6-lovinen. Kytkimen työsylinteri näyttää tältä:
https://drive.google.com/open?id=1IL3ap ... t8efe0qSpj
Saman valmistajan tekosia, mutta kun se ei vaan sovi ja syykin lienee aika ilmeinen. Laakerien pitimet on tiellä. Ja vaikka ne ei olis, niin nuo ohjaintapit on.

Onko tuo laakerointi normaali 6-vaihteisille? Mitä eroja ylipäätään on 5- ja 6-vaihteisten OEM askien laakeroinneissa ja kytkimen irrotusmekanismissa? Tai pulttijaossa?

Mun epäilys on, että tuo työsylinteri on tarkotettu vaan 5-vaihteisille, mutta joku varmistus tarttis tähän asiaan saada.

edit; näkyyköhän noi kuvat edes? Kokeilen url tageja..
Micke
Viestit: 312
Liittynyt: 10:30 15.10.2005.
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Hydraulikytkimen asennus (ei onnistu)

Viesti Kirjoittaja Micke »

Rock rock.
Tuttu ongelma, "tappelin" saman ongelman kans kunnes rupesin tosissani tutkii mitä siihen hydrauli kytkimen muutokseen tarvitaan. Itellä 5- lovinen loota ja uskon et samat osat tarvitaan ? Tällä sarjalla sain ainaki omaan mopoon kytkimen ,toki asennettu tänä "talvena" eikä koeaika suoritettu . Tää sarja korvaa kaikki vanhat osat, painelaakeri,slingerin(sateenvarjo jossa painelaakeri on kiinni) tangon ja kytkimen päässä oleva säätösysteemi.
Harley Pushrod and release plate with bearing for hydraulic clutch | eBay

T. Ruma 8)
FLHT -96. 85hp/120Nm
Pertti
Viestit: 6037
Liittynyt: 21:11 28.09.2004.
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

Re: Hydraulikytkimen asennus (ei onnistu)

Viesti Kirjoittaja Pertti »

Näyttäis siltä, ettei noita osia saa ilman jyrsinkonetta toisiinsa millään. Tuossa laatikonpuolessa tosiaan nuo laakereita pitävät pellit on kiinnitetty niin, että vaatisivat sopiakseen muutakin kuin senkatut pultit.
Ultimassa on pidikejuttu pinnassa, mutta keskeltä päin. Orkkiksessa on seegerirenkailla lukitut laakerit, joten tiivistepinnan yli ei nouse mitään ylimääräistä. Sellaisiin tuo luultavasti kävisi kohdistusreikien poraamisella sen edellä olevan tankosetin kanssa.

Tuossa orkkis
Kuva
Ultima
Kuva
moderattori

Romu rauhoittaa!
Shalafi
Viestit: 8
Liittynyt: 17:36 15.01.2020.

Re: Hydraulikytkimen asennus (ei onnistu)

Viesti Kirjoittaja Shalafi »

Kiitoksia. Tankosetistä opin, että noissa kytkinposkissa on eroja. Mutta se ei nyt pelasta tätä tilannetta :/

Toimivin ratkasu lienis joku tämmönen setti. Nyt jos joku ostais multa tuon työsylinterin pois, niin saattaisin raaskia :)
Avatar
ranze
Viestit: 881
Liittynyt: 20:35 12.09.2010.
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Hydraulikytkimen asennus (ei onnistu)

Viesti Kirjoittaja ranze »

Shalafi kirjoitti: 18:01 15.01.2020.Mitä eroja ylipäätään on 5- ja 6-vaihteisten OEM askien laakeroinneissa ja kytkimen irrotusmekanismissa? Tai pulttijaossa?

Mun epäilys on, että tuo työsylinteri on tarkotettu vaan 5-vaihteisille, mutta joku varmistus tarttis tähän asiaan saada.
Kuva

Kuuslovisen koppa ei käy viisloviseen eikä päinvastoin. Just tehtiin viisloviseen sohvaan Arlen Ness 10 gauge tyylinen kotelo, kun Arska ite ei tee kuin kuusloviseen.

Noissa itämaan tarvikeaskeissa nähtävästi mennään yli siitä missä aita on matalin. Toisin kuin Bakerissa tai sitä valmistavassa Jimsissä, joka on parannus orkkiksesta.

Itellä on laatikon pohjalla vinkuintian rockercoverit ylimääräisenä. On oikein peilikuvaksi koneistettu, voi olla ettei ihan hetkeen tärppää niihin sopivaa myllyä. "Sain halvalla". :lol: Ovenkahvaksi oikein kivat.
FL -53 Wishbone Panhead
ex. 2002 FLHR
Avatar
mikjus
Viestit: 86
Liittynyt: 19:59 10.09.2010.
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Re: Hydraulikytkimen asennus (ei onnistu)

Viesti Kirjoittaja mikjus »

Palataanpa asiaa kun mietteissä omaan pyörään hydraulinen kytkin. Ongelmana on Jimsin 6-speed loota evolaisessa. Näyttää hyvin samalta kuin ultiman malli eli laakerien päädyssä on tuo lukituslevy. Omaan on vielä sovitettu isommat laakerit joita käytetään uudemmissa 6-lovisissa lootissa.

Tämä malliko ei siis käy? En löydä sisäkuvaa. Mietin myös että jos koppa jotenkin erilainen niin voisiko laakereiden lukituslevyn poistaa jos itse uusi hydrauli koppa painasi laakereita ja korvaisi näin lukituslevyn mutta onko näin?
https://www.kahlekuningas.net/Kiksikopp ... 91-05-DYNA

Toinen vaihtoehto olisi tämä sylinteri https://www.motorcyclestorehouse.com/product/905509. Kiteissä näyttäisi oleva jotain käikäleitä päätykopan läpivientiin. Onko kukaan työstänyt niitä itse tai tietääkö miten se kannattaisi toteuttaa jos ostaa vain tuon sylkän? Custom chromella kyllä näytti olevan kitti jossa sylkkä ja letku.

Kahvaksi tulisi kustom techin evolution 14mm pääsylinterillä, onko se kooltaan tuohon sopiva?
Liitteet
jimsin paaty.jpg
2024-06-19_13h29_28.jpg
905509k.jpg
* 1998 Softail Night Train *
Vastaa Viestiin