HD Electra Glide Classic 1990 käyttöönotto 10V tauon jälkeen… Ongelmia luvassa!
Re: HD Electra Glide Classic 1990 käyttöönotto 10V tauon jälkeen… Ongelmia luvassa!
https://www.moto-seinajoki.fi/varaosat/ ... 9a864014/y
Tulipa pitkä linkki mutta siinä olis varaosakuva. Jos tuon verran saisi omaa työpaikkaa mainostaa
Samasta osoitteesta mistä tuon linkin osat saa haettua löytynee Motorcycle Storehouse tuotteita, sieltä tuotenumero 960562 on hyväksi havaittu korjaussarja jossa on kaikki imusarjankin tiivisteet ja hintaa alle kolmekymppiä.
Tulipa pitkä linkki mutta siinä olis varaosakuva. Jos tuon verran saisi omaa työpaikkaa mainostaa
Samasta osoitteesta mistä tuon linkin osat saa haettua löytynee Motorcycle Storehouse tuotteita, sieltä tuotenumero 960562 on hyväksi havaittu korjaussarja jossa on kaikki imusarjankin tiivisteet ja hintaa alle kolmekymppiä.
Re: HD Electra Glide Classic 1990 käyttöönotto 10V tauon jälkeen… Ongelmia luvassa!
Keihin CV on kaasarin tyyppi.
Tuossa omassa Motopediassamme ohjeita
http://www.harrika.fi/wiki/index.php?title=Kaasutin
Ryyppy lähtee siitä muovimutterista avaamalla
Tuossa omassa Motopediassamme ohjeita
http://www.harrika.fi/wiki/index.php?title=Kaasutin
Ryyppy lähtee siitä muovimutterista avaamalla
moderattori
Romu rauhoittaa!
Romu rauhoittaa!
Re: HD Electra Glide Classic 1990 käyttöönotto 10V tauon jälkeen… Ongelmia luvassa!
Kaasari olisi ultrattu ja pesty kaasarinpesuaineella. Tässä vaiheessa en vaihtanut vielä tiivisteitä tai muutamaan, koska kaikki näytti niin siistiltä. Mutta aika paljon oli moskaa sisällä.
Kiihdytyspumppua(kalvoa) käyttää sellainen tanko, jonka juuressa musta haitarimallin kumitiiviste tms. Saako sen tiivisteen juuresta tulla yhtään bensaa? Ja onko se haitarikumi varsinainen tiiviste vai joku sisempänä?
Kiihdytyspumppua(kalvoa) käyttää sellainen tanko, jonka juuressa musta haitarimallin kumitiiviste tms. Saako sen tiivisteen juuresta tulla yhtään bensaa? Ja onko se haitarikumi varsinainen tiiviste vai joku sisempänä?
Re: HD Electra Glide Classic 1990 käyttöönotto 10V tauon jälkeen… Ongelmia luvassa!
Pyörä olis noilta osin nipussa. Käykö se asiantuntijoiden mielestä normaalisti? Yhtään öljyä ei tiputa, eikä huohottimesta nouse enää öljyä.
Oliko tuossa jossain moottoriöljyn pohjaproppu? Jos vaihtelis öljyt joka paikkaan.
https://youtu.be/zWT22_vxedw?feature=shared
Oliko tuossa jossain moottoriöljyn pohjaproppu? Jos vaihtelis öljyt joka paikkaan.
https://youtu.be/zWT22_vxedw?feature=shared
Re: HD Electra Glide Classic 1990 käyttöönotto 10V tauon jälkeen… Ongelmia luvassa!
Eikös evossa ole öljytankilla letku joka on tulpattu ja siitä moottori öljyt pois. Hieno pyörä.
Tri Glide 114 vm 2019
Re: HD Electra Glide Classic 1990 käyttöönotto 10V tauon jälkeen… Ongelmia luvassa!
Jos tulee kiihdytyspumpun tapin juuresta pensaa, kalvo on rikki.
Pensa ei normaalisti pääse käyttötapin puolelle kalvoa.
Moottoriöljylle ei ole proppua lohkossa, vaan öljy vaihdetaan pelkästään säiliöön.
Jotkut irrottavat letkuja ja juoksuttavat läpi, mutta valmistajan ohjeessa ei kikkailuja ole.
Kahvikupillinen jää likaista öljyä lohkoon, mutta se ei kunnolla edes värjää uutta öljyä.
Öljysäiliössä on alimmassa kohdassa tyhjennysproppu. Siitä tyhjennetään lämmin öljy.
Itse käytän konetta, kunnes öljyvalo syttyy....sillä saa pikkuisen lisää lohkosta pois.
Käy juuri niin kuin kuuluukin.
Vaihdelaatikon pieni tyhjennysproppu on oikealla kylkikopan alapuolella kuusiokolo tai torx.
Enskakopan pohjassa kytkimen kohdalla on samanlainen pikkuproppu.
Molemmat ovat kartioita, joten maltilla kiristys.
Tuossa määriä Motopediasta http://www.harrika.fi/wiki/index.php?ti ... A4r%C3%A4t
Muutakin asiatietoa löytyy varsinkin noihin viimevuosituhannen laitteisiin.
Edit. ...Öljyproppu säiliössä, kuten Kiwi seuraavassa muistelee
Pensa ei normaalisti pääse käyttötapin puolelle kalvoa.
Moottoriöljylle ei ole proppua lohkossa, vaan öljy vaihdetaan pelkästään säiliöön.
Jotkut irrottavat letkuja ja juoksuttavat läpi, mutta valmistajan ohjeessa ei kikkailuja ole.
Kahvikupillinen jää likaista öljyä lohkoon, mutta se ei kunnolla edes värjää uutta öljyä.
Öljysäiliössä on alimmassa kohdassa tyhjennysproppu. Siitä tyhjennetään lämmin öljy.
Itse käytän konetta, kunnes öljyvalo syttyy....sillä saa pikkuisen lisää lohkosta pois.
Käy juuri niin kuin kuuluukin.
Vaihdelaatikon pieni tyhjennysproppu on oikealla kylkikopan alapuolella kuusiokolo tai torx.
Enskakopan pohjassa kytkimen kohdalla on samanlainen pikkuproppu.
Molemmat ovat kartioita, joten maltilla kiristys.
Tuossa määriä Motopediasta http://www.harrika.fi/wiki/index.php?ti ... A4r%C3%A4t
Muutakin asiatietoa löytyy varsinkin noihin viimevuosituhannen laitteisiin.
Edit. ...Öljyproppu säiliössä, kuten Kiwi seuraavassa muistelee
moderattori
Romu rauhoittaa!
Romu rauhoittaa!
Re: HD Electra Glide Classic 1990 käyttöönotto 10V tauon jälkeen… Ongelmia luvassa!
Muistaakseni tuon ikäisessä on öljysäiliön pohjassa proppu eikä letkua, alunperin muovisella prikalla?
Re: HD Electra Glide Classic 1990 käyttöönotto 10V tauon jälkeen… Ongelmia luvassa!
Osaako näistä kuvista sanoa, onko hihnasta huolta tässä vaiheessa? Jos olisi siis kauttaaltaan tuossa kunnossa.
- -Harikka-
- Viestit: 4914
- Liittynyt: 09:50 15.11.2002.
- Paikkakunta: 'suur'-Salo:n saaristo merenranta kauppala
- Viesti:
Re: HD Electra Glide Classic 1990 käyttöönotto 10V tauon jälkeen… Ongelmia luvassa!
-01 TC:ssä tullee 'juoksuttamalla' 7-8dl likasta öljyy, enne ku muuttuu kirkkaaks.Pertti kirjoitti: 19:04 03.07.2024. ... Jotkut irrottavat letkuja ja luoksuttavat läpi, mutta valmistajan ohjeessa ei kikkailuja ole.
Kahvikupillinen jää likaista öljyä lohkoon, mutta se ei kunnolla edes värjää uutta öljyä...
Kikkailua tai ei, mie vaihtelen moottoriöljyt 'juoksuttamalla'
Delboy's Garage, Harley Softail Service #5, 'Full Purge' Oil Change. 24:31
2001 95cid (small bore) 1557cc kaasari FXSTB.
Emilia ChromeTrain, 'kevyesti' muokattu & piristetty
Emilia ChromeTrain, 'kevyesti' muokattu & piristetty
Re: HD Electra Glide Classic 1990 käyttöönotto 10V tauon jälkeen… Ongelmia luvassa!
Hihnapyörä on kokolailla normaalisti kulunut. Pinta lähtee, mutta hammastus näyttäisi olevan vielä hyvin muodossaan.
Hihna myös näyttää hyvältä. Sitten kun hampaita alkaa juuresta murtua, alkaa loppu olla lähellä.
Kallis setti uusia kaikki....vanhaan remmiin en uusia pyöriä laittaisi. V-TC:n nettikaupassa n.1600e, mutta tiskiltä ostettuna yleensä kaikista saa pois.
Halpoja ja hyviä hihnapyöriä ei ole, halvat ovat yleensä sellaista show-laatua. Jos omaan pitäisi uusia, laittaisin alkuperäiset.
Remmin vaihto on työläs, kun pitää ensiökotelo sisältöineen purkaa edestä ja haarukka ainakin osaksi irroittaa, että saa remmin ujutettua rungon välistä.
Vaikka pyörä on ollut kauan ajamatta, antaisin mennä noilla niin kauan kuin remmi kestää. Sellainen kasko, jossa on hinausturva, tai Autoliiton Plus, niin hakevat taipaleelta ihmisten ilmoille.
Saattaa kilsoja olla vielä huomattavasti jäljellä noilla vetovehkeillä.
Hihna myös näyttää hyvältä. Sitten kun hampaita alkaa juuresta murtua, alkaa loppu olla lähellä.
Kallis setti uusia kaikki....vanhaan remmiin en uusia pyöriä laittaisi. V-TC:n nettikaupassa n.1600e, mutta tiskiltä ostettuna yleensä kaikista saa pois.
Halpoja ja hyviä hihnapyöriä ei ole, halvat ovat yleensä sellaista show-laatua. Jos omaan pitäisi uusia, laittaisin alkuperäiset.
Remmin vaihto on työläs, kun pitää ensiökotelo sisältöineen purkaa edestä ja haarukka ainakin osaksi irroittaa, että saa remmin ujutettua rungon välistä.
Vaikka pyörä on ollut kauan ajamatta, antaisin mennä noilla niin kauan kuin remmi kestää. Sellainen kasko, jossa on hinausturva, tai Autoliiton Plus, niin hakevat taipaleelta ihmisten ilmoille.
Saattaa kilsoja olla vielä huomattavasti jäljellä noilla vetovehkeillä.
moderattori
Romu rauhoittaa!
Romu rauhoittaa!
Re: HD Electra Glide Classic 1990 käyttöönotto 10V tauon jälkeen… Ongelmia luvassa!
Juuri kävin ajamassa reilun parinsadan kilsan lenkin. Kaikki toimii hyvin. Öljynpaineet pysyy noin 18psi:ssä. Lieneekö normaali.
-
- Viestit: 8
- Liittynyt: 18:05 06.10.2020.
- Viesti:
Re: HD Electra Glide Classic 1990 käyttöönotto 10V tauon jälkeen… Ongelmia luvassa!
Tämän mielestä on tärkeämpi varmistaa öljyn kierto, että sitä palaa öljytankkiin kuin öljynpaineet. Koneessa kun ei hirveästi ole painetta aiheuttavia vastuksia. Joku muu voi olla toista mieltä