Electran kolina etupäässä

Runko, jousitus, keula, renkaat, vanteet, jarrut, peltiosat, satulat

Valvojat: Pertti, pressa

Pertti
Viesti:

Re: Electran kolina etupäässä

Viesti Kirjoittaja Pertti »

Hotbike olis varmaan hyvä osoite käydä kolinaa näyttämässä.
Mulla ainakin sellainen käsitys, että siellä on osaamista ja asiallinen suhtautuminen asiakkaaseen .
moderattori

Romu rauhoittaa!
Käkö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Käkö »

Onx muuten kellään tietoo minkä värinen toi mittaripaneli pitäis olla?
Edellinen omistaja on nypänny jonkun tarrahässäkän tost irti…
Tai jos jollain on 99 brosyyri mist näkis sen ni voisin sellasen ostaa…
Liitteet
IMG_8941.jpeg
MoParpervo electra glidellä.
JKKo

Viesti Kirjoittaja JKKo »

Ainakin noi pienemmät (Sportster, Dyna) on nostettavissa yksi pää kerrallaan ilmaan auton tunkilla siten, että kokonaisuus on silloin yhden renkaan, sivutuen ja pyörän alta tunkin varassa. Jos pistää sen pyörän vielä lähelle seinää vasemmalta puoleltaan, niin ei se pääse kaatumaan vaikka vähän huojuisikin.

Sitten kun on etunen ilmassa, voi tunnustella etupyörän sivuilta alaputkista, onko laakeri löysällä. Mututuntumalla sanoisin, että mulla oli Dynassa aika uutena semmonen keulan kolina. Se kiristeltiin huollossa pois ja ei kun kovaa ajoa. Sadan tonnin kohdalla vaihdatin mainitut laakerit uuteen. Ei ne mun mielestä olleet huonot silloinkaan, mutta liikkeessä sanoivat, että ne on kuluneet koloille *) ja ohjaus kevenee, kun laakerit vaihdetaan. En huomannut eroa. Uudet laakerit eivät tarvinneet mitään uusintakiristyksiä. Ehkä pyörälle oli jäänyt tekemättä luovutushuolto. En tiedä, kun ostin sen käytettynä 185 km ajettuna ja 2 viikkoa vanhana ensimmäiseltä omistajaltaan.

*) Kuluvat koloille koska laakeri ei tee sitä, mitä sen pitäisi, eli pyöriä. Ohjauslaakeri veivaa eessuntaas pientä pätkää.
'91 883/1200/turbo 2001=>
'09 Street Bob 2009=>
Käkö
Viesti:

Eipä tunnu kolisevan kun sain etupään ilmaan, ohjaus palauttaa komeesti äärilaidasta.
Pyöritin eturengasta ja painoin etujarrua, johan kolahti, molemmat jarrusylinterit on tiukalla.
Pysähtyy hyvin ja rullaa hyvin…
Mitähän seuraavaksi tutkis?
Jatkan siis ajamista ja käyn parilla korjaamolla näyttämässä mutt vinkkejä otetaan vastaan!
Pertti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pertti »

Ajamalla ne pyörän tavat ja ominaisuudet tulee esiin.
Jos oot ehjän pyörän ostanu, niin kilsoja vaan.
moderattori

Romu rauhoittaa!
JKKo

Hmmm. Jahtasinhan mä yhtä kolinaa aika pitkään. Oli semmonen paremman luokan italialaisvalmisteinen kelluva jarrulevy. Se kolisi tyhjäkäynnilläkin ja kolahteli jarrutuksissa. Sen niittaukset olivat vähän löystyneet. Ne sai tiukattua M8 kovalla senkkikantaisella pultilla ja vastamutterilla. Se ruuvin senkkikanta levitti levyn niitin ja kolina poistui

Että se kolina voi olla ihan vaan jotakin irtonaista tavaraa. Bensatankin korkitkin osaa pitää ärsyttävää sirinää ajossa.
'09 Street Bob 2009=>
Pekka L

Viesti Kirjoittaja Pekka L »

Käkö kirjoitti: 17:14 30.06.2024. Eipä tunnu kolisevan kun sain etupään ilmaan, ohjaus palauttaa komeesti äärilaidasta.
Pyöritin eturengasta ja painoin etujarrua, johan kolahti, molemmat jarrusylinterit on tiukalla.
Pysähtyy hyvin ja rullaa hyvin…
Mitähän seuraavaksi tutkis?
Jatkan siis ajamista ja käyn parilla korjaamolla näyttämässä mutt vinkkejä otetaan vastaan!
Miten sitten jarrupalat? Onko niiden kiinnitys niin väljä, että kolisevat siellä satulan sisällä?
Pekka äL
Satulapummi Wakka-Hämeestä
Electra Milwaukee-8 2017
Käkö
Viesti:

Tuntuu ne palatkin olevan paikoillaan.
Just rasvasin etupään ja kohta meen koittaa vaikuttaako mihinkään....
Pistän sen myyntiinkin, tuli kaikenmoista skeidaa taas maksettavaksi eikä oo oikein muutakaan myytävää ni laitan sen tuonne myyntipalstalle ja tsättimotoon...
Pekka L

Viesti Kirjoittaja Pekka L »

Kun se keula ilmassa jarruttaessa päästää äänen, niin ei kai se oikein mistään muualta voi kolahtaa, kuin jarrusta? Ota jarrusatula kerrallaan irti ja kokeile sitten, vieläkö kolahtaa. Irrallaan olevan palojen väliin sitten jotain, ettei männät tuu ulos...
Pekka äL
Satulapummi Wakka-Hämeestä
Electra Milwaukee-8 2017
Käkö
Viesti:

Jos ehtis ens viikol perehtyy etujarruihin, ny ne alko vielä vinkuu ni juu, katotaan mitä joutuu uusii…
Käkö
Viesti:

DingelDangel lähti uudelle omistajalle ja kyl ne oli ne etujarrut ku kolahti.
JKKo

No se ei pitkään sulla kolissut. Mä en raaski luopua oikein mistään. Rasittavia laitteita, mutku niillä ja mulla on päällekkäinen historia. Sentään laho F-150 teki lähtemisen osalta poikkeuksen vielä ollessaan yhtenä palana. Ja oli Fordin osalta siitä erikoinen autokauppa, että lähti kalliimmalla kuin tuli. Itse asiassa kun mulla on ollut toinenkin Ford, niin siitä sain Stenan palautuspisteeltä saman, mitä olin maksanut 2 vuotta aiemmin just katsastettuna.

Autot menee tollai endpointtiin. HD menee joko kokonaisena tai lihalaatikoissa, josta sen taas joku hyväksi kokoaa.
'09 Street Bob 2009=>
Vastaa Viestiin