En oo hitsaaja, mutta sellainen ”sandwich-rakenne” pitäisi saada hitsatuksi muualtakin kuin reunoilta jotta se kestäisi. Siis pultinreikien sisäpuolet, ja isompien pintojen kohdilta ehkä tulppahitsi. Tokihan pitää ne reijissä olevat pultit paketin nipussa mutta mutta… Aika monimutkainen rakenne ja toteutus joka tapauksessa. Voisi olla ehkä jopa parempi jos ei hitsaisi, puristaisi vain nipun yhteen pulteilla
Kestävyydessä siis se epäilys, että reunoihin hitsattu sauma alkaisi halkeilla. Kyllähän se pleksi siinä pysyy, mutta säröt eivät ole kivan näköisiä.
Helpoin tapa saada puolet kevyempi rakenne on käyttää ”vain” varttituuman peltiä puolen tuuman sijaan. Taikka alumiinia, jolla myös varmaan joku 6mm olisi riittävä paksuus, jos ei ihan purkkaa ole materiaali. Alumiinejakin kun on erilaisia. Jos katselee Harleyn ihan kantavia runkorakenteita tai kannakkeita, niin eihän niissäkään mitään valtavia paksuuksia käytetä. Jos vaikka pakoputken, öljysäiliön, akun, moottorin ym osasten kannakkeita katselee. Silmämuna-arviolla alkaa nuo klampit, joilla systeemi on putkissa kiinni, käymään heiveröisiksi.
Melko näyttävät saisi puolen tuuman rosterista tai alumiinista, jos kaivaisi ceeänceellä reikien ja reunojen väliin semmoiset ”poterot”. Yleensä ehdottaisin kevennysreikiä (pyöreitä, tai muun muotoisia läpi asti), mutta ne taitaa olla vähän turhankin race-henkisiä tähän tapaukseen. Kuppilakilpurit erikseen
Noillehan saa painon kyllä laskettua, jos arvioi pinta-alan perusteella tilavuuden. Normaali teräs painaa sen 7800 kiloa per kuutio, alumiini 2700. No, eikös se toisaalta niin mene, että kaikki alle viiden kilon kappaleet on kevytmetallia