Moro kaikki.
Alkoi tuo latausmittari näyttämään villejä lukuja niin akulta mittasin tyhjäkäynnillä 14.4v onkohan vielä norm. Rajoissa vai onko liikaa ?
Lataus 14.4 v vm. 2009 touring
Re: Lataus 14.4 v vm. 2009 touring
14,4 on normaali latausjännite 12 voltin systeemissä. Mitenkäs kierroksilla ja/tai kun on valoja päällä?
Jos sulla on auto saatavilla, niin voit verrokiksi mitata siitäkin käynninaikaisen jännitteen, näet onko yleismittarisi kunnossa
Muutenhan se vähän näyttää siltä että pyörän omassa mittarissa on jotain vikaa. Ilmeisesti ampeerimittari? Paljonko se näyttää?
Jos sulla on auto saatavilla, niin voit verrokiksi mitata siitäkin käynninaikaisen jännitteen, näet onko yleismittarisi kunnossa
Muutenhan se vähän näyttää siltä että pyörän omassa mittarissa on jotain vikaa. Ilmeisesti ampeerimittari? Paljonko se näyttää?
XLS1000 Roadster 1983
”Put down the cheap-ass Chinese aftermarket accessories, step away from the motorcycle and nobody gets hurt!”
”Put down the cheap-ass Chinese aftermarket accessories, step away from the motorcycle and nobody gets hurt!”
-
- Viestit: 7
- Liittynyt: 17:37 02.05.2024.
Re: Lataus 14.4 v vm. 2009 touring
Valot oli päällä. Kädet loppui kesken niin en saanut kierroksilla mitattua.
Mielestäni voltti mittari electraglidessa oikean puoleinen.
Kun sammutti niin laski 12v
Ajellessa 15.5v
Ja varatankin valo syttyi vaikka 1/2 tankkia jäljellä
Mielestäni voltti mittari electraglidessa oikean puoleinen.
Kun sammutti niin laski 12v
Ajellessa 15.5v
Ja varatankin valo syttyi vaikka 1/2 tankkia jäljellä
Re: Lataus 14.4 v vm. 2009 touring
Voipi olla jotain muuta hämärää sähköjärjestelmässä. Maadoitusvika tms. 15,5 on yläkanttiin, mutta voi tosiaan olla mittarissa virhettä, jos on muutakin häröä samaan aikaan.
Hauenleukapäät on aika kätevät yleismittarin johtoihin, loppuisi mullakin muuten kädet vielä pahemmin kesken Ja jos isompia sähköjä mittailee, on turvallisempaa muutenkin, jos on toinen käsi taskussa.
Yleismittarilla tosiaan kannattaa katsella näyttääkö akkujännite samaa kuin kojetaulun mittari. Ja jos on tullut jotain asennushommaa tehtyä viime aikoina lähellekään johtosarjoja, niin niitä kannattaa vähän katsella ja nykiä, ettei ole joutunut nippu pinteeseen.
Hauenleukapäät on aika kätevät yleismittarin johtoihin, loppuisi mullakin muuten kädet vielä pahemmin kesken Ja jos isompia sähköjä mittailee, on turvallisempaa muutenkin, jos on toinen käsi taskussa.
Yleismittarilla tosiaan kannattaa katsella näyttääkö akkujännite samaa kuin kojetaulun mittari. Ja jos on tullut jotain asennushommaa tehtyä viime aikoina lähellekään johtosarjoja, niin niitä kannattaa vähän katsella ja nykiä, ettei ole joutunut nippu pinteeseen.
XLS1000 Roadster 1983
”Put down the cheap-ass Chinese aftermarket accessories, step away from the motorcycle and nobody gets hurt!”
”Put down the cheap-ass Chinese aftermarket accessories, step away from the motorcycle and nobody gets hurt!”
Re: Lataus 14.4 v vm. 2009 touring
Ensimmäiseksi tarkistaisin lataussäätimen kiinnityksen ja maadoittumisen.
Toimii niin, että hukkaa runkonsa kautta ylimääräiset voltit runkoon.
Jos maadoitus on huono, jännite nousee.
Siis maali ja hapettuma pois säätimen korvakkeiden alta.
Toimii niin, että hukkaa runkonsa kautta ylimääräiset voltit runkoon.
Jos maadoitus on huono, jännite nousee.
Siis maali ja hapettuma pois säätimen korvakkeiden alta.
moderattori
Romu rauhoittaa!
Romu rauhoittaa!
Re: Lataus 14.4 v vm. 2009 touring
Just noin .Hiekkapaperilla hiottuna paljas metalli näkyville.
FXSTC 1988 Powered by S&S V80