Uusin koonnos siis sisältää Braking jarrulevyn. Se oli yllättävän suora. Aemmissa on ollut muutaman satkun heittoja joka nypyttää inhottavasti kevyessä jarrutuksessa. Mutta se jarruvoima on SBS:n valmistamien sintteripalojen ansiota.
Mä en yleisesti ole ollut kovin tyytyväinen EBC laatuun. Niiden palat (tähän vehkeeseen, eteen) olivat jossakin vaiheessa sen metallisen taustalevyn osalta lyöty huonolla stanssilla ja ne suorastaan jumittuivat satulaan. Varmasti vaikutti siihenkin, miten jarru palautuu. Mutta toinen noissa EBC:n paloissa on se, että ne yhdessä kovan rosterilevyn kanssa tekevät peilikiiltävää pintaa, jossa ei sitten kitka ole parhain.
Sintteripalojen huono puoli on se, että ne kuluttavat levyä ihan omanlaisellaan vauhdilla. 2500km Norjan reissu, jossa muutama sata kilsaa vuoristotietä on riittänyt tekemään levyyn tuntuvan pykälän ja onhan se levy käytetyn näköinen.
Jarruvoima on ainakin 2x EBC paloihin nähden ja se on ihan siedettävä nyt. Jossei mulla olisi tuplajarrukeulainen Sportsteri verrokkina, voisin erehtyä pitämään jarruja hyvinä. (Siinä on tuplalevyissä SBS:n palat, sillä saa 150-0 yhdellä sormella kahvan tyvestä "vaivatta").
Kunnei mua kauheasti himota laittaa 15-16 kautta ajettuun (142tkm) Dynaan tonneilla uusia osia, niin toistaiseksi menen näillä.*) Jos saan jostakin jonkun paremman satulan, joka on tarkoitettu muuhunkin kuin showkäyttöön saatan kokeilla seuraavien huoltojen yhteydessä semmoista (huolto = levy, palat ja ehkä satula).
Kerrotun mukaan satula vaihtui vuodelle 2008. Mitä lie ollut mielessä kun tekee toimivasta paskan kerralla. Ei vissiin ollut ymmärrystä eikä oikein kiinnostustakaan. Näissä uudemmissa on muutenkin noita lyhytikäisiä osia (kuten Dynan takahaarukan helat, 40tkm per setti) aika paljon. Epäilen osaamattomuutta syyksi.
Hyvä loppukevennys. Sintterijarrupalat alkavat toimia paremmin kun ne saa lämmitetyiksi. Miten ne saa tommosella vehkeellä niin? Kun ajaa serpentiinitietä alamäkeen vaikka 2 vaihteella ja joka mutkan jälkeen avaa kaasun 2-3 sekuntia ja sitten vetää jarrukahvalla vauhdin pois, heittää 180 käännöksen ja toistaa tätä niin kauan kuin tietä riittää, niin jo on jarru lämmitetty.
Rouva sanoi myöhemmin "Oli se kyllä vähän pelottavaa".
*) Jos tämmösellä paskajarruisella joku ajaa kolarin niin että OTK keksii juurisyyn, niin vuosikatsastuspakko on oven takana.
PS. Mä oon vasta 64 vuotias. Mä en ole vielä valmis semmosiin katettuihin laukkupyöriin. Ne kuuluvat kypsemmille tapauksille (mun mielestäni).
Parhaat jarrut Dynaan - ei tuplia kuitenkaan
Re: Parhaat jarrut Dynaan - ei tuplia kuitenkaan
'91 883/1200/turbo 2001=>
'09 Street Bob 2009=>
'09 Street Bob 2009=>
- -Harikka-
- Viestit: 4914
- Liittynyt: 09:50 15.11.2002.
- Paikkakunta: 'suur'-Salo:n saaristo merenranta kauppala
- Viesti:
Re: Parhaat jarrut Dynaan - ei tuplia kuitenkaan
Siks mie en ommaani moisia laitaJKKo kirjoitti: 11:39 11.08.2024. ...Sintterijarrupalat alkavat toimia paremmin kun ne saa lämmitetyiksi...
Normaalissa ennakoivassa maantie ajelussa, eivät kerkee lämmetä kunnollisee toiminta lämpöönsä/tilaansa
Kohta 58v, sammaa mieltäJKKo kirjoitti: 11:39 11.08.2024. PS. Mä oon vasta 64 vuotias. Mä en ole vielä valmis semmosiin katettuihin laukkupyöriin. Ne kuuluvat kypsemmille tapauksille (mun mielestäni).
Miun ChromeTrain:ista saa muokattua ihan hyvän laukkupyörän, jolla pystyy tekemää 'lähimatkailua', kuten ratsastamaa Reikkaa -10 ja Epsanjaa -16 vuosina
120824 08:20 2208
2001 95cid (small bore) 1557cc kaasari FXSTB.
Emilia ChromeTrain, 'kevyesti' muokattu & piristetty
Emilia ChromeTrain, 'kevyesti' muokattu & piristetty
Re: Parhaat jarrut Dynaan - ei tuplia kuitenkaan
Sintterit rouhii levyä kylmänäkin orgaanisia paloja paremmin. Epäilen sitä 4 mäntäistä satulaa, että se alkaa "haukottelemaan" jarruvoimien alla, elikkä puoliskot leviävät jolloin jarrupalojen paine ei jakaudu tasaisesti. Poisotettu levy oli kulunut varsin epätasaisesti.-Harikka- kirjoitti: 08:16 12.08.2024.Siks mie en ommaani moisia laitaJKKo kirjoitti: 11:39 11.08.2024. ...Sintterijarrupalat alkavat toimia paremmin kun ne saa lämmitetyiksi...
Normaalissa ennakoivassa maantie ajelussa, eivät kerkee lämmetä kunnollisee toiminta lämpöönsä/tilaansaKohta 58v, sammaa mieltäJKKo kirjoitti: 11:39 11.08.2024. PS. Mä oon vasta 64 vuotias. Mä en ole vielä valmis semmosiin katettuihin laukkupyöriin. Ne kuuluvat kypsemmille tapauksille (mun mielestäni).
Miun ChromeTrain:ista saa muokattua ihan hyvän laukkupyörän, jolla pystyy tekemää 'lähimatkailua', kuten ratsastamaa Reikkaa -10 ja Epsanjaa -16 vuosina
120824 08:20 2208
'91 883/1200/turbo 2001=>
'09 Street Bob 2009=>
'09 Street Bob 2009=>
Re: Parhaat jarrut Dynaan - ei tuplia kuitenkaan
Mun St Bobissa on 2 kovaa "nahka"laukkua. Rouva saa molemmat. Sissyyn ripustan kuormaliinoilla tosi-ison kanoottisäkin ja se on mun pakkaustila. Noilla on pystytty olemaan kuukausi reissussa - tai siis oltaisiin voitu olla vaikka kaksi, koska siellä oli ihan kaikki, mitä tarvitsi olla. Ainahan pitää olla muutamat kengät ja pari kokonaista asua ja viikon puhtaat pikkuvaatteet ja kymmenkunta paperista kirjaa plus koko IT-arsenaali plus kameroita plus...-Harikka- kirjoitti: 08:16 12.08.2024.
Miun ChromeTrain:ista saa muokattua ihan hyvän laukkupyörän, jolla pystyy tekemää 'lähimatkailua', kuten ratsastamaa Reikkaa -10 ja Epsanjaa -16 vuosina
'91 883/1200/turbo 2001=>
'09 Street Bob 2009=>
'09 Street Bob 2009=>