1991 mallin Spåra alkoi vilkutella itsekseen
1991 mallin Spåra alkoi vilkutella itsekseen
Tänään oireillut. Välillä enemmän, välillä vähemmän. Sytyttää oikean, vasemman tai molemmat vilkut, vilkuttelee tai polttaa noita lamppuna (palaa jatkuvasti). Latausjännite 14 volttia, ei muita häröjä.
Tämä on ollut minulla vuodesta 2001, eikä ole saanut viime aikoina mitään muutoksia. Olisko vilkkumoduli kaput?
Tämä on ollut minulla vuodesta 2001, eikä ole saanut viime aikoina mitään muutoksia. Olisko vilkkumoduli kaput?
'91 883/1200/turbo 2001=>
'09 Street Bob 2009=>
'09 Street Bob 2009=>
-
- Viestit: 36
- Liittynyt: 11:40 14.09.2022.
Re: 1991 mallin Spåra alkoi vilkutella itsekseen
Moro
Sportster 86-03 service manual. Chapter 2, trouble shooting. Sivulta 100 alkaa turn signal module / performance test.
Monta sivua, tähän on vähän vaikea linkittää. Ilmoittele, niin voin lähettää YV.
VS
Sportster 86-03 service manual. Chapter 2, trouble shooting. Sivulta 100 alkaa turn signal module / performance test.
Monta sivua, tähän on vähän vaikea linkittää. Ilmoittele, niin voin lähettää YV.
VS
Re: 1991 mallin Spåra alkoi vilkutella itsekseen
Mulla on 1991-1992 kirja, muttei siinä ole noin mutkikasta vikaa kuvattu. Laite kuitenkin saa yhteyden lamppuihinsa, ne palavat siinä missä merkkivalotkin. Ja painikkeista saa vilkut päälle ja pois silloin kun laite on älyssään. Mulla on merkkilammpuina ledit (jotka ovat polttimoita nopeammat) ja näytti siltä, että merkkivalot lepattavat.
Sähkö lampuille tulee modulilta ilman releitä.
Pyörään rakennettu moottorinohjaus on täysin eristyksessä muusta pyörän elektroniikasta paitsi että ecu lukee nopeusmittarilta tulevaa nopeustietoa ja just se ominaisuus, mikä siitä on muodostettu tuntuu sekoilevan myös - ecu tulkitsee pyörän olevan koko ajan liikkeellä.
Sähkö lampuille tulee modulilta ilman releitä.
Pyörään rakennettu moottorinohjaus on täysin eristyksessä muusta pyörän elektroniikasta paitsi että ecu lukee nopeusmittarilta tulevaa nopeustietoa ja just se ominaisuus, mikä siitä on muodostettu tuntuu sekoilevan myös - ecu tulkitsee pyörän olevan koko ajan liikkeellä.
'91 883/1200/turbo 2001=>
'09 Street Bob 2009=>
'09 Street Bob 2009=>
Re: 1991 mallin Spåra alkoi vilkutella itsekseen
Oisko nopeusanturi sökö? Ei olis ensimmäinen Harrikka missä nopeusanturin viallinen toiminta sekoittaa muita toimilaitteita mutta toki yksi vanhimmista tapauksista mitä tiedän.
Re: 1991 mallin Spåra alkoi vilkutella itsekseen
Voi olla. Mä kytkin anturin piuhaan kuuntelulle Maxxecun i/o:n jo vuosia sitten, mutten ole käyttänyt signaalia aiemmin mihinkään. Tein siitä ihan äsken ehdon ”jos ajonopeus on >2km/h, estä tyhjäkäynnin säätö”.
Padasjoen ABC:ltä lähdettyäni huomasi vilkun olevan päällä oikealle, mihin en ollut sitä kytkenyt. Sammutin vilkun normaalisti. Hetken päästä oli toinen vilkku päällä ja pidemmälle ehdittyäni ”kaikki mahdolliset tilat” tuli nähtyä. Lahdesta ajoin moottoritielle ja siellä ajellessani nopeuksia 50-150 km/h vilkut pysyivät järjestyksessä ilman hulluja oireita. Keravan ramppiin tultuani tyhjäkäynti säätyi taas normaalisti. Samoin seuraavissa ja seuraavissa valoissa. Ja tallin pihassa meni taas isolle.
Ei ollut imuvuotoa. Ei lataushäikkää.
ECUn pinni on nopeusanturiln johdossa vain kuuntelulla, ei syötä sinne mitään.
Nopeusanturin kerrotaan olevan reedrele. Se kytkee kosketintaan, jota vilkkumoduli lukee. Vilkut menee sen ansiosta pois päältä, mut ei kai tuossa ole moodia, millä se itsestään kytkee vilkkuja päälle?
Jösses mitä vilkkumoduli maksaa! 570€!
Padasjoen ABC:ltä lähdettyäni huomasi vilkun olevan päällä oikealle, mihin en ollut sitä kytkenyt. Sammutin vilkun normaalisti. Hetken päästä oli toinen vilkku päällä ja pidemmälle ehdittyäni ”kaikki mahdolliset tilat” tuli nähtyä. Lahdesta ajoin moottoritielle ja siellä ajellessani nopeuksia 50-150 km/h vilkut pysyivät järjestyksessä ilman hulluja oireita. Keravan ramppiin tultuani tyhjäkäynti säätyi taas normaalisti. Samoin seuraavissa ja seuraavissa valoissa. Ja tallin pihassa meni taas isolle.
Ei ollut imuvuotoa. Ei lataushäikkää.
ECUn pinni on nopeusanturiln johdossa vain kuuntelulla, ei syötä sinne mitään.
Nopeusanturin kerrotaan olevan reedrele. Se kytkee kosketintaan, jota vilkkumoduli lukee. Vilkut menee sen ansiosta pois päältä, mut ei kai tuossa ole moodia, millä se itsestään kytkee vilkkuja päälle?
Jösses mitä vilkkumoduli maksaa! 570€!
'91 883/1200/turbo 2001=>
'09 Street Bob 2009=>
'09 Street Bob 2009=>
Re: 1991 mallin Spåra alkoi vilkutella itsekseen
Ite ehkä poistaisin tuon orkkis vilkkumodulin käytöstä ja laittaisin Storehousen luettelosta löytyvän tarvikemallin (viimeksi kun katoin oli alle satasen).
Re: 1991 mallin Spåra alkoi vilkutella itsekseen
Semmonen kuulostaa jo paremmalta. Kun tiedät, mikä on kyseessä, niin laittaisitko linkin?
'91 883/1200/turbo 2001=>
'09 Street Bob 2009=>
'09 Street Bob 2009=>
Re: 1991 mallin Spåra alkoi vilkutella itsekseen
https://motorcyclestorehouse.com/product/954139
https://motorcyclestorehouse.com/product/567430
Oli näköjään 2 vaihtoehtoa nykyään, ylempi + ohjatuilla napeilla. Noi on käytössä aika näppäriä, omasta mielestä tuon ikäiseen hyvä päivitys. Kaistanvaihdossa 90-lukuisissa joutuu aina painamaan nappia että vilkun saa pois, eihän se paljoa rasita eikä ole vika mutta kun on volkkarilla tottunut ajamaan...
https://motorcyclestorehouse.com/product/567430
Oli näköjään 2 vaihtoehtoa nykyään, ylempi + ohjatuilla napeilla. Noi on käytössä aika näppäriä, omasta mielestä tuon ikäiseen hyvä päivitys. Kaistanvaihdossa 90-lukuisissa joutuu aina painamaan nappia että vilkun saa pois, eihän se paljoa rasita eikä ole vika mutta kun on volkkarilla tottunut ajamaan...
Re: 1991 mallin Spåra alkoi vilkutella itsekseen
Plusojatut vaatii pikkuisen lisäkikkailua, kun miinus kiertää orkkiksissa napit.
Yleensä noissa on kyllä selkeät ohjeet, miten helpoimmin saa toimimaan.
Yleensä noissa on kyllä selkeät ohjeet, miten helpoimmin saa toimimaan.
moderattori
Romu rauhoittaa!
Romu rauhoittaa!
Re: 1991 mallin Spåra alkoi vilkutella itsekseen
Kaivoin modulin esille sen jälkeen kun olin mitannut mittarin takaa olevasta piuhasta 6,5 volttia. Piti olla akkujännitteen tietämillä. Pyörä vilkutteli vilkkujaan operaation aikana omatoimisesti.
Löysin tämmöisen modulin.
https://gmoto.fi/mukautettu-dynamics-in ... 40Ekj8Kdlp
On listattu yhteensopivaksi HD 68537-89C kanssa. Ja semmoisen modulin pyörästäni ulos kaivoin.
Onko kokemuksia? Tässä olisi tarjolla ns pieni voitto, koska on kytkimien polariteetit oikeinpäin ja niin edelleen.
Edit. Myyjä vastasi että on passeli tähän malliin:
Per my tech,
Yes that will work for his bike
Kassondra Sweeney | Customer Service | Dennis Kirk inc
Löysin tämmöisen modulin.
https://gmoto.fi/mukautettu-dynamics-in ... 40Ekj8Kdlp
On listattu yhteensopivaksi HD 68537-89C kanssa. Ja semmoisen modulin pyörästäni ulos kaivoin.
Onko kokemuksia? Tässä olisi tarjolla ns pieni voitto, koska on kytkimien polariteetit oikeinpäin ja niin edelleen.
Edit. Myyjä vastasi että on passeli tähän malliin:
Per my tech,
Yes that will work for his bike
Kassondra Sweeney | Customer Service | Dennis Kirk inc
'91 883/1200/turbo 2001=>
'09 Street Bob 2009=>
'09 Street Bob 2009=>
- Veijo Esso
- Viestit: 1121
- Liittynyt: 12:09 07.09.2016.
- Paikkakunta: Rajamäki
- Viesti:
Re: 1991 mallin Spåra alkoi vilkutella itsekseen
Motorcycle storehouselta (lue: Hotbikesta) saa Badlandsin korviketta. Mulla on noitten kuormantasaajat ledivilkkujen kanssa. Tökkeli kiinni ja menoksi
XL 883C -07 | FLSTF -98
- -Harikka-
- Viestit: 4914
- Liittynyt: 09:50 15.11.2002.
- Paikkakunta: 'suur'-Salo:n saaristo merenranta kauppala
- Viesti:
Re: 1991 mallin Spåra alkoi vilkutella itsekseen
Ihan semmone willi tuumailu, onha kaikki 'maat' puhtaita/kunnolla kiinni
Huono maa-kontakti aiheuttaa kans kummallisia toimintoja/oireita.
Huono maa-kontakti aiheuttaa kans kummallisia toimintoja/oireita.
2001 95cid (small bore) 1557cc kaasari FXSTB.
Emilia ChromeTrain, 'kevyesti' muokattu & piristetty
Emilia ChromeTrain, 'kevyesti' muokattu & piristetty
Re: 1991 mallin Spåra alkoi vilkutella itsekseen
Mä löysin AUTOFOORUMILTA käytetyn orkkismodulin. Nuo Badlanderit sun muut tekee vain ajastuksen, eivät sitä ”älykästä” palautusta riippuen siitä, miten ajaa.
Sehän toiminto on kuvattu keksinnön patentissa, joka puolestaan on rauennut 20 vuoden jälkeen, eli vuonna 2009. Orkkismodulin replikointi olisi sikäli vapaata riistaa, muttei niitä kukaan ole ottanut tekeäkseen.
Clymerin manuaalissa on tehdasmanuaalia parempi vianhakukaavio. Selvitin likipitäen yhdellä mittauksella se, että moduli on mennyt.
Autofoorumin aiheen aloitus oli uutisesta, jonka mukaan MoCo irtisanoutuu pride yms hommeleista. Menin kommentoimaan siihen, että onpa outoa, kun päämyyntiartikkeli on homosohvat. Siitä se sit niinku lähti. Kehuttiin omiamme ja ne joilla ei ole, moittivat. Vai olikohan se toisinpäin?
Sehän toiminto on kuvattu keksinnön patentissa, joka puolestaan on rauennut 20 vuoden jälkeen, eli vuonna 2009. Orkkismodulin replikointi olisi sikäli vapaata riistaa, muttei niitä kukaan ole ottanut tekeäkseen.
Clymerin manuaalissa on tehdasmanuaalia parempi vianhakukaavio. Selvitin likipitäen yhdellä mittauksella se, että moduli on mennyt.
Autofoorumin aiheen aloitus oli uutisesta, jonka mukaan MoCo irtisanoutuu pride yms hommeleista. Menin kommentoimaan siihen, että onpa outoa, kun päämyyntiartikkeli on homosohvat. Siitä se sit niinku lähti. Kehuttiin omiamme ja ne joilla ei ole, moittivat. Vai olikohan se toisinpäin?
'91 883/1200/turbo 2001=>
'09 Street Bob 2009=>
'09 Street Bob 2009=>