Dynojet Power Vision
Dynojet Power Vision
Liekö tuli oikealle alueelle kysymys ?
Kertokaahan taas tyhmälle mikä /mitä tällä tehdään (tehoja ?)
Kertokaahan taas tyhmälle mikä /mitä tällä tehdään (tehoja ?)
Re: Dynojet Power Vision
Minä luulen ymmärtäväni laitteen näin, mutta varsinaisesti omakohtaista kokemusta ei ole. Joku virittäjä varmaan korjaa, jos menee aivan metsään.
Liitetään diagnostiikkaliittimeen, jonka kautta toimii tietokoneen tavoin ja sillä saa säädettyä pyörän omaa ohjainlaitetta. Saa tehtyä omia karttoja ja laitteessa itsessään on runsaasti valmiita sovelluksia, jotka tarvitsee vain ladata. Etu läppäriin verrattuna on, että tankoon kiinnitettynä tarpeelliset asiat näkyvät ajon aikana ja niitä pääsee muokkaamaan ilmeisesti jo ajon aikana.
Toimii siis vähä kuin muoviluotien mode-nappula, jolla voidaan valita ajotiloja....sport, road, rain...., mutta mahdollisuuksia vaan on huimasti enemmän.
Tuo on vähän sellainen korjaamotason ohjelmointilaite, joka on puristettu tupakkiaskin kokoon.
Itse vanhan liiton miehenä en tule koskaan tuollaista tarvitsemaan, koska minulle riittää pyörä, jolla pääsee rekasta ohi ja joka vie varmasti perille. Oikeasti en varmaan ikinä oppisi moista mokaletta edes käyttämään.
Liitetään diagnostiikkaliittimeen, jonka kautta toimii tietokoneen tavoin ja sillä saa säädettyä pyörän omaa ohjainlaitetta. Saa tehtyä omia karttoja ja laitteessa itsessään on runsaasti valmiita sovelluksia, jotka tarvitsee vain ladata. Etu läppäriin verrattuna on, että tankoon kiinnitettynä tarpeelliset asiat näkyvät ajon aikana ja niitä pääsee muokkaamaan ilmeisesti jo ajon aikana.
Toimii siis vähä kuin muoviluotien mode-nappula, jolla voidaan valita ajotiloja....sport, road, rain...., mutta mahdollisuuksia vaan on huimasti enemmän.
Tuo on vähän sellainen korjaamotason ohjelmointilaite, joka on puristettu tupakkiaskin kokoon.
Itse vanhan liiton miehenä en tule koskaan tuollaista tarvitsemaan, koska minulle riittää pyörä, jolla pääsee rekasta ohi ja joka vie varmasti perille. Oikeasti en varmaan ikinä oppisi moista mokaletta edes käyttämään.
moderattori
Romu rauhoittaa!
Romu rauhoittaa!
- -Harikka-
- Viestit: 4914
- Liittynyt: 09:50 15.11.2002.
- Paikkakunta: 'suur'-Salo:n saaristo merenranta kauppala
- Viesti:
Re: Dynojet Power Vision
Juuh, samanmoiset hajatukset.Pertti kirjoitti: 07:54 29.04.2024. ... Itse vanhan liiton miehenä en tule koskaan tuollaista tarvitsemaan, koska minulle riittää pyörä, jolla pääsee rekasta ohi ja joka vie varmasti perille. Oikeasti en varmaan ikinä oppisi moista mokaletta edes käyttämään.
1560cc, portatut kannet, sytkä, pakoputket, ilmanputsari ja 'mehumaijana' toimii kiillotettu Mikuni HSR 42:ne
290424 15:29 55
2001 95cid (small bore) 1557cc kaasari FXSTB.
Emilia ChromeTrain, 'kevyesti' muokattu & piristetty
Emilia ChromeTrain, 'kevyesti' muokattu & piristetty
Re: Dynojet Power Vision
Kiitoksia taas kovasti. Tämä porukka niitä harvoja jossa saa erittäin asiallisia vastauksia täällä netin syövereissä
Re: Dynojet Power Vision
Pertti jo tuossa vastasikin, tarkentelen hiukan.
Tän vuosituhannen harrikoissa polttoaine ruiskutetaan sylinteriin. Noita ruiskuja ohjaa pyörän ECU joka lukee erilaisista antureista kuten kaasun asennosta ja pyörän nopeudesta tietoa ja sen perusteella päättää paljonko bensaa ruiskutetaan. Näitä ohjaustietoja kutsutaan kartoiksi, mutta ne on yksinkertaistettuna taulukoita ”jos kaasu on näin ja nopeus noin niin ruiskuta tän verran”.
Nämä taulukot on tehtaalla tehty niin että hiilidioksidipäästöt on minimaaliset, mutta tällöin moottorista ei oteta kaikkea tehoa irti. Jos pyörän pakoputkia ja imusarjaa merkittävästi muutetaan niin silloin nuo taulukot ei enää ole oikein ja tavalla tai toisella asia pitää korjata.
Noita taulukoita voi muokata muutamalla ohjelmointilaitteella joista tuo power vision (PV) on se yleisimmin täällä käytetty.
Power Visionin erona esim Power Commanderiin on se että PVllä päivitetään tuota pyörän ohjainyksikköä kun PC tavallaan huijaa sitä ECUa, joten PCn toiminta on rajoitetumpaa.
Näitä käytetään tyypillisesti niin että dynossa pyörää ajaetaan kaikilla kartan alueilla (eli joka ruudun kohdalta) ja mitataan mitkä arvot karttaan pitää optimaalisesti laittaa ja sit käytetään PV:tä siihen laittamiseen.
PV:llä voi myös tehdä tuota mittausta kadulla/motarilla ja ite laitella arvoja.
Tän vuosituhannen harrikoissa polttoaine ruiskutetaan sylinteriin. Noita ruiskuja ohjaa pyörän ECU joka lukee erilaisista antureista kuten kaasun asennosta ja pyörän nopeudesta tietoa ja sen perusteella päättää paljonko bensaa ruiskutetaan. Näitä ohjaustietoja kutsutaan kartoiksi, mutta ne on yksinkertaistettuna taulukoita ”jos kaasu on näin ja nopeus noin niin ruiskuta tän verran”.
Nämä taulukot on tehtaalla tehty niin että hiilidioksidipäästöt on minimaaliset, mutta tällöin moottorista ei oteta kaikkea tehoa irti. Jos pyörän pakoputkia ja imusarjaa merkittävästi muutetaan niin silloin nuo taulukot ei enää ole oikein ja tavalla tai toisella asia pitää korjata.
Noita taulukoita voi muokata muutamalla ohjelmointilaitteella joista tuo power vision (PV) on se yleisimmin täällä käytetty.
Power Visionin erona esim Power Commanderiin on se että PVllä päivitetään tuota pyörän ohjainyksikköä kun PC tavallaan huijaa sitä ECUa, joten PCn toiminta on rajoitetumpaa.
Näitä käytetään tyypillisesti niin että dynossa pyörää ajaetaan kaikilla kartan alueilla (eli joka ruudun kohdalta) ja mitataan mitkä arvot karttaan pitää optimaalisesti laittaa ja sit käytetään PV:tä siihen laittamiseen.
PV:llä voi myös tehdä tuota mittausta kadulla/motarilla ja ite laitella arvoja.
2008 FLHRC Road King Classic [muokattu]
-
- Viestit: 2
- Liittynyt: 12:59 22.08.2024.
Re: Dynojet Power Vision
Hei, liitytään keskusteluun. Osaako joku kertoa kellä kokemusta näistä?
-Plussat/miinukset
-Vance&Hines FuelPak vs Dynojet PowerVision
(VHn FuelPak ilmeisesti voidaan ainoastaan kerran yhdistää yhteen pyörään, ja tämän jälkeen toimii muissa vain ainoastaan vikakoodien lukuun?) Tarkoituksena olisi ostaa ja tarvittaessa jos vaihtaa pyörää niin saa ajettua asetuksia myös seuraavassa pyörässä ilman, että pitää laittaa uudelleen muutama satanen uuteen laitteeseen.
-joillakin laitteilla irtikytkeminen nollaa asetukset, mutta varmaa löytyy joku laitteelta kyseinen toiminto, jos haluaa pyörän orggis kuntoon?
Jotain nyt varmaan jäi, mutta kiitän jo etukäteen jos saa apuja tähän
-Plussat/miinukset
-Vance&Hines FuelPak vs Dynojet PowerVision
(VHn FuelPak ilmeisesti voidaan ainoastaan kerran yhdistää yhteen pyörään, ja tämän jälkeen toimii muissa vain ainoastaan vikakoodien lukuun?) Tarkoituksena olisi ostaa ja tarvittaessa jos vaihtaa pyörää niin saa ajettua asetuksia myös seuraavassa pyörässä ilman, että pitää laittaa uudelleen muutama satanen uuteen laitteeseen.
-joillakin laitteilla irtikytkeminen nollaa asetukset, mutta varmaa löytyy joku laitteelta kyseinen toiminto, jos haluaa pyörän orggis kuntoon?
Jotain nyt varmaan jäi, mutta kiitän jo etukäteen jos saa apuja tähän
Sporster Custom Limited B 2015 (2020 -)
Re: Dynojet Power Vision
Ennen kuin joku jakaa nykytietoa niin tässä vanhaa:
Minulla oli Softailissa FuelPack n. 2010. Huvikseni dynotutin ennen PowerCommander 5 laittoa. Sen ajan FuelPack ei juurikaan parantanut suoritusarvoja orkkiksesta. Ehkä näitä on nykyään parempia?
Power Commader paransi paljon ja saatiin hyödynnettyä pyörään tehdyt muutokset. Power Commander kytketään orkkis-ECU:n ja pyörän väliin ja se sitä ECU:a huijailee dynossa ajetun taulukon eli kartan avulla. Kartta pysyy samana ellei sitä uudestaan muuteta, yleensä tietysti uuden dynotuksen yhteydessä. Jos Power Commanderin nyppäisee välistä pois, kone toimii orkkis-ECU:n ohjaamana, toki kuvitellen pyörän olevan orkkis kunnossa ja orkkisvarustuksessa. Jos pyörään on tehty isompia muutoksia niin toimii silloin vähän huonosti, kokeilin tätä Rukan rallista tullessa.
Power Commader 5 on jo vanhaa tekniikkaa, mutta minulle se riittää mainiosti, siellä on Aten ajamat hyvät taulukot ja kone käy ja vääntää hyvin, en ole katsonut aiheelliseksi päivittää.
Mutta nythän muokataan ECU:a noilla uusilla työkaluilla, mahdollisuuksia on enemmän, itseoppimista ym. eli tulos on varmaan PC5:sta parempi, ainakin vähän.
Minulla oli Softailissa FuelPack n. 2010. Huvikseni dynotutin ennen PowerCommander 5 laittoa. Sen ajan FuelPack ei juurikaan parantanut suoritusarvoja orkkiksesta. Ehkä näitä on nykyään parempia?
Power Commader paransi paljon ja saatiin hyödynnettyä pyörään tehdyt muutokset. Power Commander kytketään orkkis-ECU:n ja pyörän väliin ja se sitä ECU:a huijailee dynossa ajetun taulukon eli kartan avulla. Kartta pysyy samana ellei sitä uudestaan muuteta, yleensä tietysti uuden dynotuksen yhteydessä. Jos Power Commanderin nyppäisee välistä pois, kone toimii orkkis-ECU:n ohjaamana, toki kuvitellen pyörän olevan orkkis kunnossa ja orkkisvarustuksessa. Jos pyörään on tehty isompia muutoksia niin toimii silloin vähän huonosti, kokeilin tätä Rukan rallista tullessa.
Power Commader 5 on jo vanhaa tekniikkaa, mutta minulle se riittää mainiosti, siellä on Aten ajamat hyvät taulukot ja kone käy ja vääntää hyvin, en ole katsonut aiheelliseksi päivittää.
Mutta nythän muokataan ECU:a noilla uusilla työkaluilla, mahdollisuuksia on enemmän, itseoppimista ym. eli tulos on varmaan PC5:sta parempi, ainakin vähän.
- -Harikka-
- Viestit: 4914
- Liittynyt: 09:50 15.11.2002.
- Paikkakunta: 'suur'-Salo:n saaristo merenranta kauppala
- Viesti:
Re: Dynojet Power Vision
Sorry, ihan pakko...jty kirjoitti: 23:29 29.04.2024. ... Tän vuosituhannen harrikoissa polttoaine ruiskutetaan sylinteriin...
Miun tän vuosituhannen alkupuolen 2001:ssä, kiillotetulla Mikuni-kaasuttimella suihkutetaan polttoainetta
2001 95cid (small bore) 1557cc kaasari FXSTB.
Emilia ChromeTrain, 'kevyesti' muokattu & piristetty
Emilia ChromeTrain, 'kevyesti' muokattu & piristetty
Re: Dynojet Power Vision
Imuroidaan. Bensa nousee kaasuttimessa ylämäkeen, koska putken suulla on alempi paine kuin kohokammiossa. Ainoastaan kiihdytyspumppu toimii paineella. Ja se ruiskuttaa.
'91 883/1200/turbo 2001=>
'09 Street Bob 2009=>
'09 Street Bob 2009=>
Re: Dynojet Power Vision
Toi FuelPak on simppeli laite en tunne tarkemmin, power visionilla ohjelmoidaan ecu uudestaan. Ite ottasin ilman muuta power visionin koska sillä saa ns täydellistä jälkeä. Vaatii tyypillisesti dynotuksen tai ainakin se kannattaa tehdä. PV:ssä muistaakseni voi myös tehdä ns. Katuviritystä mutta käytännössä asiansa osaava dynottaja hoitaa homman kerralla kuntoon ja voi keskittyä ajoon. Sit kun lautta uutta osaa/viritystä ni PV:llä onnistuu aina vaikka laittais mitä.SportsterYoungster kirjoitti: 13:08 22.08.2024. Hei, liitytään keskusteluun. Osaako joku kertoa kellä kokemusta näistä?
-Plussat/miinukset
-Vance&Hines FuelPak vs Dynojet PowerVision
(VHn FuelPak ilmeisesti voidaan ainoastaan kerran yhdistää yhteen pyörään, ja tämän jälkeen toimii muissa vain ainoastaan vikakoodien lukuun?) Tarkoituksena olisi ostaa ja tarvittaessa jos vaihtaa pyörää niin saa ajettua asetuksia myös seuraavassa pyörässä ilman, että pitää laittaa uudelleen muutama satanen uuteen laitteeseen.
-joillakin laitteilla irtikytkeminen nollaa asetukset, mutta varmaa löytyy joku laitteelta kyseinen toiminto, jos haluaa pyörän orggis kuntoon?
Jotain nyt varmaan jäi, mutta kiitän jo etukäteen jos saa apuja tähän
Edit:
Tosta Fuelpakista taitaa olla nykyään parempi FP4 kun toi vanha FP3. Silti ottasin PV mutta kysy siltä joka sen pyörän dynottaa
2008 FLHRC Road King Classic [muokattu]
-
- Viestit: 2
- Liittynyt: 12:59 22.08.2024.
Re: Dynojet Power Vision
Olen kokoajan enemmän PVn suuntaan. Ilmeisesti PV sama juttu kuin FuelPakil eli yhdistyy yhteen pärrään ja se oli sitten siinä. Mutta PV voi ostaa lisälisenssejä, että saa myös toiseen pyörään. Pienellä hakemisella löytyi, niin uusi lisenssi 239$ dynojet nettisivuilla. PV sovelluksella pääsee ostamaan myös.jty kirjoitti: 18:31 23.08.2024.Toi FuelPak on simppeli laite en tunne tarkemmin, power visionilla ohjelmoidaan ecu uudestaan. Ite ottasin ilman muuta power visionin koska sillä saa ns täydellistä jälkeä. Vaatii tyypillisesti dynotuksen tai ainakin se kannattaa tehdä. PV:ssä muistaakseni voi myös tehdä ns. Katuviritystä mutta käytännössä asiansa osaava dynottaja hoitaa homman kerralla kuntoon ja voi keskittyä ajoon. Sit kun lautta uutta osaa/viritystä ni PV:llä onnistuu aina vaikka laittais mitä.SportsterYoungster kirjoitti: 13:08 22.08.2024. Hei, liitytään keskusteluun. Osaako joku kertoa kellä kokemusta näistä?
-Plussat/miinukset
-Vance&Hines FuelPak vs Dynojet PowerVision
(VHn FuelPak ilmeisesti voidaan ainoastaan kerran yhdistää yhteen pyörään, ja tämän jälkeen toimii muissa vain ainoastaan vikakoodien lukuun?) Tarkoituksena olisi ostaa ja tarvittaessa jos vaihtaa pyörää niin saa ajettua asetuksia myös seuraavassa pyörässä ilman, että pitää laittaa uudelleen muutama satanen uuteen laitteeseen.
-joillakin laitteilla irtikytkeminen nollaa asetukset, mutta varmaa löytyy joku laitteelta kyseinen toiminto, jos haluaa pyörän orggis kuntoon?
Jotain nyt varmaan jäi, mutta kiitän jo etukäteen jos saa apuja tähän
Edit:
Tosta Fuelpakista taitaa olla nykyään parempi FP4 kun toi vanha FP3. Silti ottasin PV mutta kysy siltä joka sen pyörän dynottaa
Nyt alla 2015 Sportster Custom Limited B, voi olla että vuoden parin sisään saatan vaihtaa toiseen. Toinen pyörä voi olla vaikka 2020-2022 luvun malli. 2020 mallit menisi vielä samalla PV, mutta 2021 ja uudemmat vaatisi jo toisen laitteen. Mutta kiitos vastauksista näillä pääsee alkuun ja jatketaan tutkimuksia
Sporster Custom Limited B 2015 (2020 -)
Re: Dynojet Power Vision
Fuelpak FP3 ja FP4 on molemmat uuden sukupolven fuelpakkeja ja kumpikin ohjelmoi ECU:un uuden ruiskukartan, ihan kuten PV:kin. Säätöjä löytyy pirun paljon ja kaikki viritys/säätö toimii kätevästi mobiilisovelluksella. Taidat sekoittaa nämä nyt vanhoihin fuelpakkeihin jotka oli aika yksinkertaisia ja huonoja purkkeja. Nehän vain huijasi moottorinohjausta antamaan lisää soppaa koneeseen.jty kirjoitti: 18:31 23.08.2024.Toi FuelPak on simppeli laite en tunne tarkemmin, power visionilla ohjelmoidaan ecu uudestaan. Ite ottasin ilman muuta power visionin koska sillä saa ns täydellistä jälkeä. Vaatii tyypillisesti dynotuksen tai ainakin se kannattaa tehdä. PV:ssä muistaakseni voi myös tehdä ns. Katuviritystä mutta käytännössä asiansa osaava dynottaja hoitaa homman kerralla kuntoon ja voi keskittyä ajoon. Sit kun lautta uutta osaa/viritystä ni PV:llä onnistuu aina vaikka laittais mitä.SportsterYoungster kirjoitti: 13:08 22.08.2024. Hei, liitytään keskusteluun. Osaako joku kertoa kellä kokemusta näistä?
-Plussat/miinukset
-Vance&Hines FuelPak vs Dynojet PowerVision
(VHn FuelPak ilmeisesti voidaan ainoastaan kerran yhdistää yhteen pyörään, ja tämän jälkeen toimii muissa vain ainoastaan vikakoodien lukuun?) Tarkoituksena olisi ostaa ja tarvittaessa jos vaihtaa pyörää niin saa ajettua asetuksia myös seuraavassa pyörässä ilman, että pitää laittaa uudelleen muutama satanen uuteen laitteeseen.
-joillakin laitteilla irtikytkeminen nollaa asetukset, mutta varmaa löytyy joku laitteelta kyseinen toiminto, jos haluaa pyörän orggis kuntoon?
Jotain nyt varmaan jäi, mutta kiitän jo etukäteen jos saa apuja tähän
Edit:
Tosta Fuelpakista taitaa olla nykyään parempi FP4 kun toi vanha FP3. Silti ottasin PV mutta kysy siltä joka sen pyörän dynottaa
Molemmilla FP3:lla ja FP4:llä voi lisäksi hienosäätää ruiskukarttaa ajamalla autotune moodissa. Purkin kun jättää kiinni pyörään niin sen avulla saa kaikkea mahdollista livedataa pyörästä näkyville ja mobiilisovelluksella voi lukea/kuitata vikakoodeja. Itsellä ollut nuo molemmat versiot fuelpakista ja ei mitään moitittavaa kummassakaan. Nyt pyörässä FP4 kiinni ja toimii oikein loistavasti.
Re: Dynojet Power Vision
Joo käsitys oli sit tosta vanhasta, seison korjattunaTompsoni kirjoitti: 02:43 31.08.2024.Fuelpak FP3 ja FP4 on molemmat uuden sukupolven fuelpakkeja ja kumpikin ohjelmoi ECU:un uuden ruiskukartan, ihan kuten PV:kin. Säätöjä löytyy pirun paljon ja kaikki viritys/säätö toimii kätevästi mobiilisovelluksella. Taidat sekoittaa nämä nyt vanhoihin fuelpakkeihin jotka oli aika yksinkertaisia ja huonoja purkkeja. Nehän vain huijasi moottorinohjausta antamaan lisää soppaa koneeseen.jty kirjoitti: 18:31 23.08.2024.Toi FuelPak on simppeli laite en tunne tarkemmin, power visionilla ohjelmoidaan ecu uudestaan. Ite ottasin ilman muuta power visionin koska sillä saa ns täydellistä jälkeä. Vaatii tyypillisesti dynotuksen tai ainakin se kannattaa tehdä. PV:ssä muistaakseni voi myös tehdä ns. Katuviritystä mutta käytännössä asiansa osaava dynottaja hoitaa homman kerralla kuntoon ja voi keskittyä ajoon. Sit kun lautta uutta osaa/viritystä ni PV:llä onnistuu aina vaikka laittais mitä.SportsterYoungster kirjoitti: 13:08 22.08.2024. Hei, liitytään keskusteluun. Osaako joku kertoa kellä kokemusta näistä?
-Plussat/miinukset
-Vance&Hines FuelPak vs Dynojet PowerVision
(VHn FuelPak ilmeisesti voidaan ainoastaan kerran yhdistää yhteen pyörään, ja tämän jälkeen toimii muissa vain ainoastaan vikakoodien lukuun?) Tarkoituksena olisi ostaa ja tarvittaessa jos vaihtaa pyörää niin saa ajettua asetuksia myös seuraavassa pyörässä ilman, että pitää laittaa uudelleen muutama satanen uuteen laitteeseen.
-joillakin laitteilla irtikytkeminen nollaa asetukset, mutta varmaa löytyy joku laitteelta kyseinen toiminto, jos haluaa pyörän orggis kuntoon?
Jotain nyt varmaan jäi, mutta kiitän jo etukäteen jos saa apuja tähän
Edit:
Tosta Fuelpakista taitaa olla nykyään parempi FP4 kun toi vanha FP3. Silti ottasin PV mutta kysy siltä joka sen pyörän dynottaa
Molemmilla FP3:lla ja FP4:llä voi lisäksi hienosäätää ruiskukarttaa ajamalla autotune moodissa. Purkin kun jättää kiinni pyörään niin sen avulla saa kaikkea mahdollista livedataa pyörästä näkyville ja mobiilisovelluksella voi lukea/kuitata vikakoodeja. Itsellä ollut nuo molemmat versiot fuelpakista ja ei mitään moitittavaa kummassakaan. Nyt pyörässä FP4 kiinni ja toimii oikein loistavasti.
2008 FLHRC Road King Classic [muokattu]
Re: Dynojet Power Vision
Minulla Dynassa -10 kiinni Power vision 3,
Muutokset orkkikseen sliparit ja hengittävämpi ilmanputsari.
Toistaiseksi säädetty vain PV:n autotunella ja eron huomaa selvästi, dynossa saisi sitten vielä viimeiset viilaukset.
Autotune vaatii vaan jonkin verran ajoa, että saa mahdollisimman laajasti kaikki alueet säädettyä.
Sportsterin 2008 kanssa ei toimi tuo autotune ollenkaan, vaikkakaan sitä ei mainita missään.
Muutokset orkkikseen sliparit ja hengittävämpi ilmanputsari.
Toistaiseksi säädetty vain PV:n autotunella ja eron huomaa selvästi, dynossa saisi sitten vielä viimeiset viilaukset.
Autotune vaatii vaan jonkin verran ajoa, että saa mahdollisimman laajasti kaikki alueet säädettyä.
Sportsterin 2008 kanssa ei toimi tuo autotune ollenkaan, vaikkakaan sitä ei mainita missään.