Huurun kertyminen lasin sisäpuolelle

Sähköt, elektroniikka, valot, vilkut, hälytin, mittarit (myös mekaaniset)

Valvojat: Pertti, pressa

roa

Huurun kertyminen lasin sisäpuolelle

Viesti Kirjoittaja roa »

Ongelmana on huurun kertyminen nopeusmittarin lasin sisäpuolelle. Onko tämä HD:n ominaisuus vai vika?

Olen vaihtanut pyörään led-valon valorinkulalla ja lasin sisälle kertyy sateiden jälkeen huurua. Kun valot on päällä, niin huuru jää vain kaukovalon kohdalle. Kaukovalo ei ole päällä. Ostin toisen led-valon ja siinä on pian asennuksen jälkeen huurua lasin sisäpuolella. Onko tämä normaalia? Pitäisikö jättää huomiotta, kun valot kerran toimivat?
Sportster 48 -20
JKKo

Re: Huurun kertyminen lasin sisäpuolelle

Viesti Kirjoittaja JKKo »

roa kirjoitti: 13:00 20.09.2024. Ongelmana on huurun kertyminen nopeusmittarin lasin sisäpuolelle. Onko tämä HD:n ominaisuus vai vika?

Olen vaihtanut pyörään led-valon valorinkulalla ja lasin sisälle kertyy sateiden jälkeen huurua. Kun valot on päällä, niin huuru jää vain kaukovalon kohdalle. Kaukovalo ei ole päällä. Ostin toisen led-valon ja siinä on pian asennuksen jälkeen huurua lasin sisäpuolella. Onko tämä normaalia? Pitäisikö jättää huomiotta, kun valot kerran toimivat?
On ominaisuus. Mun -09 Dynassa on kosteus vakiovieraana nopeusmittarissa. Välillä sitä on niin paljon, ettei matkamittarin numeroita näe. Ja sitten tuo vanhempi -91 ei näytä kärsivän samasta vaivasta lainkaan. Tosin jälkimmäisessä on menossa jo 4:s mittari kun -09 on alkuperäisellään.

Oon huomannut huurua myös Dynan ledajovalossa.
'91 883/1200/turbo 2001=>
'09 Street Bob 2009=>
Pekka L

Viesti Kirjoittaja Pekka L »

Siis oot vaihtanut valoumpion? Onko umpiot HooDeen omia varaosia, vai jotain tarvikkeita? Jos HD-alkuperäisosia, niin kyllä minä niistä reklamoisin myyjälle...
Muussa tapauksesa vois kannattaa yrittää tiivistämistä vaikka silikonilla.
Pekka äL
Satulapummi Wakka-Hämeestä
Electra Milwaukee-8 2017
roa

Viesti Kirjoittaja roa »

Ei ole HD:n omia varaosia nuo lamput. Mittari on HD:n alkuperäinen.
Viimeksi muokannut roa, 21:02 20.09.2024.. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Sportster 48 -20
Pekka L

Viesti Kirjoittaja Pekka L »

No eipä sitten voi olla Harrikan ominaisuuskaan! :mrgreen:
Pekka äL
Satulapummi Wakka-Hämeestä
Electra Milwaukee-8 2017
sunkku

Viesti Kirjoittaja sunkku »

Moi!

06-mallin Night trainissa mittari huurussa aina pesun ja sateen jäljiltä. Taitaa olla ominaisuus.

Sunkku
JKKo

Viesti Kirjoittaja JKKo »

Semmosessa komponentissa kuin valoumpio tapahtuu lämpötilan muutosten vuoksi painevaihteluita. Siksi ne harvoin ovat ”umpioita”. Niissä on tuuletusaukko ja ledillisissä paremmissa sen tuuletusaukon peittää goretex kalvoinen tarra. Ilma vaihtuu, mutta vesi ei pääse sisään. Nopeusmittareita lienee vähemmän täysumpioina.

Sateen aikana ulkoilun jälkeen sitä mittarisumua on eniten ja lämpöisessä tallissa talven jälkeen laitumille lähteissä vähemmän.
'91 883/1200/turbo 2001=>
'09 Street Bob 2009=>
roa

Viesti Kirjoittaja roa »

Ei muuta kuin ajoa sitten vain
Sportster 48 -20
Vastaa Viestiin