Olen uusintayrittämässä tehdä reissun Espanjan etelästä Suomeen. Tämän piti tapahtua vuorotteluvapaalla keväällä 2020, mutta sitten tuli kulkutauti, eikä reissusta tullut mitään. Pyöräni kävi siellä ja tuli rekalla kesämmällä takaisin. Kaksi rahtia toki meni maksuun.
Nyt on vielä enemmän aikaa, kun juuri valmistuin työelämästä. Syntyi aie lähettää pyörä taas sinne etelään ja ajoittaa paluuajo niin, että kevät ehtii edeltä ainakin Travemundeen, josta sitten laivalla yli. Menin kaveripiirissä kertomaan suunnitelmastani ja näillä näkymin mun ei tarvitse reissata yksin. Mukaan lähtee toinen eläkeläinen, jolla on viime vuonna ostetusta pyörästään ajokokemusta ehkä 20% siitä, mitä tuosta matkasta tulee. Mä aion sopeuttaa ajoni siihen, että hän jaksaa.
Kun ostin 883/1200/turbon aihion 2001 UK:sta, olin ajanut moottoripyörillä yhteensä ehkä 2000 km 25 vuoden aikana ja hyvin se kromitankkinen tuli Birminghamin tienoilta stadiin ajamalla. Sikäli kaverillani on ihan täydet onnistumisen mahdollisuudet. Toki kun ollaan keski-iältämme kuudenkympin ja kuoleman välimaastosta, voi tulla kaikenlaista. Muttei murehdita sitä nyt.
FOKUS? Olisko hyviä reitti-ideoita läntiseen reittiin?
En halua ajaa Saksan autobahneilla 1000 kilsaa nopeutta, joka vaan väsyttää tuulen hakatessa kypärään. En todellakaan halua ajaa halki euroopan päästäkseni Tallinnan lautalla 1/10 hinnalla vs Finnlines. Ruotsinkaan läpi ei tee mieli. Kävin syömässä hapansilakat viime kesänä.
Mut niinkuin kuinka Espanjan läpi, että olisi maisemallista? Käytäisiinkö Portugalin kautta? Entäs Ranska. Atlantin sivuako, vaiko keskeltä maata? Ranskassa olen ajellutkin jonkin verran ja siellä voisin maksaa jopa moottoritiemaksuja. Ne ajavat siivosti joten kaverillani on paremmat mahdollisuudet selvitä.
Hotelleissa ollaan ja varmaan myös mun halun takia airbnb:ssä. Teltat ei tuu mukaan.
Aurinkorannikolle ja takaisin
Aurinkorannikolle ja takaisin
'91 883/1200/turbo 2001=>
'09 Street Bob 2009=>
'09 Street Bob 2009=>
Re: Aurinkorannikolle ja takaisin
Moi,
Bestbikingroads.com on aika hyvä lähde jos asfaltilla päällystettyjä hakee.
Itse kiertäisin Madridin lännen kautta, Pyreneet pitkittäin ja Ranska keskeltä ylös. Vosges, Ardennit ja Harz eivät olisi huonoja valintoja. Hidastahan se olisi eteneminen mutta eläkeläisellähän on aikaa.
Bestbikingroads.com on aika hyvä lähde jos asfaltilla päällystettyjä hakee.
Itse kiertäisin Madridin lännen kautta, Pyreneet pitkittäin ja Ranska keskeltä ylös. Vosges, Ardennit ja Harz eivät olisi huonoja valintoja. Hidastahan se olisi eteneminen mutta eläkeläisellähän on aikaa.
FLHRCI Road King 2001 matkavehje