CV ongelma. Moottori tukehtuu tyhjäkäynnillä

Kaasutin, ruisku- ja ohjaus, sytytys, ilmanpuhdistin, pakoputkisto

Valvojat: Pertti, pressa

6PPC
Viestit: 105
Liittynyt: 16:29 15.08.2002.
Viesti:

Re: CV ongelma. Moottori tukehtuu tyhjäkäynnillä

Viesti Kirjoittaja 6PPC »

Ongelmat jatkuu.... Kaasuttimeen on vaihdettu uusi koho ja puhdistettu. Käyntiinlähtö on edelleen heikkoa ja tulittaa kaasarissa. No rupesin purkamaan konetta ja eilen sain etupytyn kannen irti ja siellä oli imuventtiilin toinen kiila haljennut ja kääntynyt pystyyn ja venttiilikin palanut. Takakansi ei mahdu irtoamaan jäykässä rungossa kun on rivoitetut tarvike venakopat. Pitää käyttää konetta senverran irti että saa takakannenkin irti. Porautan pytytkin samantien. Männiksi olen suunnitellut KB:n 9.5 purkan takomäntiä. On vähän lussu kone EV27 nokalla ja vakiopuristuksilla. Onhan tuolla koneella jo 40v ajettu ja kilometreissäkin varmaan kuuhun saakka.
Avatar
JKKo
Viestit: 1788
Liittynyt: 09:42 07.05.2002.
Paikkakunta: Helsinki

Re: CV ongelma. Moottori tukehtuu tyhjäkäynnillä

Viesti Kirjoittaja JKKo »

No siinä on ollut vähän onneakin onnettomuudessa. Olisi se venttiili voinut olla huonommassakin paikassa. Mulla oli joskus takapytyn venttiilin seeti tipahtanut ja mennyt takaisin paikoilleen. Ja teki sen monesti. Olin viimeisenä reissussa Saksa-Suomi Ruotsin kautta ja Ystadissa ei millään käyntiin ja kamala kolina - joka sitten taas rauhoittui ja kesti koko loppumatkan hiljaisena. Seetirenkaasta näki, että se on käynyt irti, koska porttausjäljet eivät olleet linjassa kanavan jälkien kanssa.

Konversiomännätkö? Niitä on vissiin erilaisia, koska mulla on ollut sekä tasalakiset, joissa mäntä jää huolella alle kansitason, että semmoset, joissa reunat tulee dekkiin, mutta keskellä on kuoppa. Jälkimmäisiä veikkaan etevämmiksi, koska niillä syntyy 883 kannen kanssa "quench" elikkä paljealue reunoille.
'91 883/1200/turbo 2001=>
'09 Street Bob 2009=>
Pertti
Viestit: 6052
Liittynyt: 21:11 28.09.2004.
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

Re: CV ongelma. Moottori tukehtuu tyhjäkäynnillä

Viesti Kirjoittaja Pertti »

Hyvä, että löytyi selkeä vika ja onnea oli kyllä, ettei venttiili pudonnut pyttyyn.
Olis siinä tullut työmaata vähän enemmän.
Edellisessä kirjoituksessa mainittiin konversiomännät ja 883, mutta eikös tämä kumminkin ole BT...
moderattori

Romu rauhoittaa!
Avatar
-Harikka-
Viestit: 4937
Liittynyt: 09:50 15.11.2002.
Paikkakunta: 'suur'-Salo:n saaristo merenranta kauppala
Viesti:

Re: CV ongelma. Moottori tukehtuu tyhjäkäynnillä

Viesti Kirjoittaja -Harikka- »

Pertti kirjoitti: 11:18 01.01.2025. ... mutta eikös tämä kumminkin ole BT...
Nii, ja allekirjotuksee ei kannatta mittää rätkänmallia/vuosikertaa laitella, etes selvyyen vuoks :roll: :idea:
2001 95cid (small bore) 1557cc kaasari FXSTB.
Emilia ChromeTrain
, 'kevyesti' muokattu & piristetty :wink: 8)
6PPC
Viestit: 105
Liittynyt: 16:29 15.08.2002.
Viesti:

Re: CV ongelma. Moottori tukehtuu tyhjäkäynnillä

Viesti Kirjoittaja 6PPC »

Joo, BT on, evon kone alkupään vuosimalleja. mm rautaiset nostajanpesät ja huohotus ei mene vielä kansiin. En viitsi pyörän tietoja sen enempää avata "Kun täällä saattaa olla niitä jebareida", kuten mustalainen kahdeksassa surmanluodissa totesi. Todettakoon kuten professori Kari Suomalainen Aspenistaan "Yhtä vähän alkuperäistä kuin Michael Jacksonissa"
Pertti
Viestit: 6052
Liittynyt: 21:11 28.09.2004.
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

Re: CV ongelma. Moottori tukehtuu tyhjäkäynnillä

Viesti Kirjoittaja Pertti »

Eipä nuo taida enää ketään kiinnostaa niin paljon, että alkaisivat foorumeita seulomaan. Tienpäällä kyllä saattaa sattua ja tapahtua vieläkin.
Nuo perusasiat kumminkin olis hyvä kysymykseen liittää, kun Harrikoita kumminkin on useampaa runko- ja moottorimallia jo kerinny pitkän matkan aikana valmistumaan.
Ei mitään identiteettitietoja tarvita, mutta sen verran vinkkiä, että vastaus osuu edes jotenkin kyseiseen malliin.
moderattori

Romu rauhoittaa!
Avatar
-Harikka-
Viestit: 4937
Liittynyt: 09:50 15.11.2002.
Paikkakunta: 'suur'-Salo:n saaristo merenranta kauppala
Viesti:

Re: CV ongelma. Moottori tukehtuu tyhjäkäynnillä

Viesti Kirjoittaja -Harikka- »

Pertti kirjoitti: 11:28 02.01.2025. ... Ei mitään identiteettitietoja tarvita, mutta sen verran vinkkiä, että vastaus osuu edes jotenkin kyseiseen malliin.
:idea: :wink:
2001 95cid (small bore) 1557cc kaasari FXSTB.
Emilia ChromeTrain
, 'kevyesti' muokattu & piristetty :wink: 8)
6PPC
Viestit: 105
Liittynyt: 16:29 15.08.2002.
Viesti:

Re: CV ongelma. Moottori tukehtuu tyhjäkäynnillä

Viesti Kirjoittaja 6PPC »

Kansia purkaessa tein huomion että kolmessa venttiilijousipaketissa ulko- ja sisäjousi oli nalkissa toisissaan ja vain yhdessä ne lähti erilleen. Eihän niiden sillein kuuluisi olla?. Vaikuttaneeko sitten mihinkään?
Vastaa Viestiin