Nokkaketjusta ja rattaista jne jne...
Re: Nokkaketjusta ja rattaista jne jne...
Potilas on Hyvinkäällä. Tässä kun vuoden alusta jäin työttömäksi, niin ei ole latiakaan laittaa ammattilaisille, eikä toisaalta ole mitään, millä kuskata fillariakaan pajalle. Ajattelin, vaan että jos olis ollut helppo homma, niin olis edes muutaman metrin päässyt rytkyttämään tänä kesänä, mutta taitaa tosiaan olla parempi vaan antaa olla ja palata asiaan sitten kun on taas varoissaan.
Re: Nokkaketjusta ja rattaista jne jne...
Kannattaisko kumminkin kysäistä Tykkitornista Rajamäeltä, minkälaisen diilin tekisivät.
Olis lyhyt matka hakea ja minulla on ainakin sellainen käsitys, että hommat toimii.
Olis lyhyt matka hakea ja minulla on ainakin sellainen käsitys, että hommat toimii.
moderattori
Romu rauhoittaa!
Romu rauhoittaa!
Re: Nokkaketjusta ja rattaista jne jne...
No niin, asia on edennyt siinä määrin, että sain ketjut ja rattaan paikoilleen ja konekin kävi ihan niin kun pitääkin. Ainoa ongelma on nyt se, että ei meinaa millään saada paikoilleen sitä lukkoprikkaa, joka tulee siihen etupuolen tapin päähän. Pikkusen näyttäs, että se tappi on ihan hitusen vinossa, joten se lukkoprikalle tarkoitettu ura ei tule kokonaan esiin. Onko tämä näkyvä tappi kiinteä, vai saako pelkän tapin esim vaihdettua?
Re: Nokkaketjusta ja rattaista jne jne...
Varaosana ei ainakaan erikseen tappia saa.
Tuota ylempää takakiristimen tappia kun kuvasta katsoo, siinä näyttäis olevan kanta. Siis näyttäisi, että tappi on painettu paikalleen levyn läpi.
Jos tuo levy on irti, niin siitä näkee, jos toisella puolella on kannan alla rako. Lämmitystä ja naputusta, jos rakoa on.
Jos on oikein pienestä kiinni, voisin ehkä varovasti hioa kiristintä molemmilta puolilta, mutta vain hyvin vähän.
Yleensä alkuperäiset kiristimet on sopineet ilman kikkailuja. Tarvikeosia en ole koskaan tuohon melkoisen kriittiseen paikkaan laittanut.
Tuota ylempää takakiristimen tappia kun kuvasta katsoo, siinä näyttäis olevan kanta. Siis näyttäisi, että tappi on painettu paikalleen levyn läpi.
Jos tuo levy on irti, niin siitä näkee, jos toisella puolella on kannan alla rako. Lämmitystä ja naputusta, jos rakoa on.
Jos on oikein pienestä kiinni, voisin ehkä varovasti hioa kiristintä molemmilta puolilta, mutta vain hyvin vähän.
Yleensä alkuperäiset kiristimet on sopineet ilman kikkailuja. Tarvikeosia en ole koskaan tuohon melkoisen kriittiseen paikkaan laittanut.
moderattori
Romu rauhoittaa!
Romu rauhoittaa!
Re: Nokkaketjusta ja rattaista jne jne...
Ja kyllähän se tappi näemmä liikkuu. Oli painunut muutaman millin sisään. Sokka kiinni, koppa ja pakoputki paikoilleen ja baanalle. Pienen lenkin heitin ja toistaseksi kaikki toimi. Toistaiseksi...