1995 XLH: Helppo ajaa, varsinaiset tyyppiviat vähissä. Remmiveto on tosiaan erittäin jees koska on lähes huoltovapaa.jsa kirjoitti:kiitos vastauksesta
viellä kaipaisin tietoa nimenomaan tosta 92-96 mallista (hihnaveto?)
<klips>
Mulla kävi tosi huono flaksi ja ilmeisesti kärvähtäneen virrantasaajan ansiosta poksui viime kesänä liki kaikki sähkölaitteet yksi kerrallaan eli sen toiminnasta kannattaa varmistua. Kaasutin on erikoisesti kiinni, se tökätään vain imusarjan kumitiivisteeseen ja ilmanputsarin kansi pitää sitä paikallaan. Mulla oli vaan putsarin kiinnityksistä yksi irronnut paikaltaan ja kaasari tipahti kesken ajon Onneksi oli työkalurullassa tarvittavat kalut niin pääsin kotia saakka ja liimasin putsarikotelon kiinnitysholkin uudestaan paikalleen. Saattoi olla että joku on aiemmassa elämässä kiinnittänyt kaasarin "väksisin" imusarjan ollessa väärässä asennossa tai jotakin... Ai niin imusarjan tiivisteet ovat monasti finaalissa tällä iällä. Ei maksa paljon mitään mutta on aika hankala vaihtaa, pitää olla pyöristettypäinen tuumainen kuusiokolosarja...
Tosiaan -91 meni alakerta uusiksi ja laturi ja startti eivät ole enää samaa hässäkkää. Auttaa hiukan luotettavuutta ja kyllähän se viides vaihdekin kiva on. Sähkömittari olisi pop jollei olisi myös mennyt paskaksi ja se kuulemma on tämän ikäisissä tyyppivika Loimaan sällien mukaan.
Tietysti kaikissa sporteissa täytyy muistaa kiristää kaikki näkyvät pultit aina silloin tällöin koska muuten alkaa osia putoilemaan, ilman kumityynyjä suoraan runkoon pultattu kone ku ntärisee kuitenkin sen verran.
Kyllä tommosella ajelee ja nykyään ne on Suomessakin varsin edullisia.
Jos hakisin sulle vaikka ton:
Saksanrauta isommalla tankilla ja joillain herkuilla niin se on kuitenkin äkkiä yli 6000, jopa 6300 huonolla tuurilla, ennen kuin se on edes suomessa ja siihen 160 euroa rekisteröinti ja 2000 veroa niin kannattiko? Ei välttämäti. Kahdeksaan tonniin saa jo jos jonkinmoista suomisporaa.
Mutta tolla nyt ei taas ollut tyyppivikojen kanssa mitään tekemistä.
Henkka