Millä liimaan laturin magneetit??
Millä liimaan laturin magneetit??
Tuttu aihe, mutta nopea vastaus riittää. Kolme vuotta sitten liimautin magneetit v-tvin cityssä (virhe?). Avasin paketin eilen ja kolme magneettia lähti irti painamalla. Siis millä liimaan ne takas? Epoksilla, sellasella super-epoksilla jota saa joka kaupasta. Araldiitilla, mistä sitä saa? Vai läimäisenkö sikafleksillä kiinni (ainut aine jonka tiedän joka pysyy joka helevetin paikassa kiinni, myös sellaisissa paikossa jossa ei välttämättä tartteis pysyä kiinni... Hartsiin niitä on kanssa valettu, mutta siihen en taida nyt ryhtyä, joten kertokaa mistä saan liimaa. Kyseessä on tietysti 4-vaihteinen sporty, tottakai...
No liimojahan saa tietysti esim työkaluliikkeistä.
Sinuna, hyvä Sportster-omistaja, soittaisin ensin paikalliseen autosähköliikkeeseen ja kysyisin heidän mielipidettään ongelmaasi.
Ei nämä HD:n romppeet niin paljoa eroa muista etteikö samat (yleis?)neuvot päde.
Mites olis kuumaliima?
Ostat pistoolin ja panoksia - ja eikun "ampumaan"...
Sinuna, hyvä Sportster-omistaja, soittaisin ensin paikalliseen autosähköliikkeeseen ja kysyisin heidän mielipidettään ongelmaasi.
Ei nämä HD:n romppeet niin paljoa eroa muista etteikö samat (yleis?)neuvot päde.
Mites olis kuumaliima?
Ostat pistoolin ja panoksia - ja eikun "ampumaan"...
Vitun mykiö aja vaan BT:lläs mutta elä tule tänne vittuilemaan asiallisiin kysymyksiin!!!!!!! Vitutti jo muutenkin todeta ne irronneet magneetit taas. Anteeks... muita paitsi tuonkaltaisilta mykiöiltä!Anonymous kirjoitti:Aasiliimalla aasin mopo, osta BT, saa jättää liimat kauppaan lasten haisteltaviks!!!!!!!!
Ne joka kaupasta löytyvät epoksiliimat kannattaa kiertää etempää kun eihän niillä edes kengän kantalappu pysy. Mites nämä kemialliset metallit (JB Weldit) sun muut? Niitä käytetään esmes imukanavien muotoilussa, joten lämpötilakestävyys pitäisi olla OK. Jos ne magneetit painamalla lähti niin on ollut hieman vääränlainen liima (ihan niinkuin tätä et tietäisi...). Semmoinen asia tuli mieleen, että liima kun liima, tartuntapintaa pitäisi olla kunnollinen eli tartuntapinnat kannattaisi vähintäänkin karhentaa. Mutta sitä ennen se kunnon liiman koostumus.
Tässä siis spekulaatiota, jonka pohjalta asiasta jotain tietävät voivat kommentoida enemmän.
Edit: tuo nimimerkin "toinen vieras" mainitsema kuumaliima on tarkoitettu vain palovammojen tekoon
Tässä siis spekulaatiota, jonka pohjalta asiasta jotain tietävät voivat kommentoida enemmän.
Edit: tuo nimimerkin "toinen vieras" mainitsema kuumaliima on tarkoitettu vain palovammojen tekoon
Tuli myös mieleen laittaa pyöreä panta pellistä magneettien päälle, ja vaikka töpätä hitsillä se kiinni. Tämä siis jos se metallipanta mahtuis olemaan siellä magneettien ja roottorin välissä, ja sit en tiedä häiritseekö se metallipanta magneettien toimintaa. Sit jos vielä valais hartsia sinne väliin niin luulis pysyvän. Luulen, että viimeks magneetteja liimatessa ei pohjia ole tehty kunnolla, rasva pitää ainakin poistaa kunnolla ja huolella ja karhentaminenkaan ei ole varmaan pahasta.
STOP Jos ferromagneettisesta aineesta (esim. rautapellistä) teet, magneettivuo oikosulkeutuu sen pannan kautta, ei lataa. Toisekseen, jos hitsillä rupeat räkimään vaikka alumiiniakin, jos ne magneetit lämpiää yli ns. Curie-lämpötilan (muutama sata astetta), niistä häviää magneettisuus.Tzei kirjoitti:Tuli myös mieleen laittaa pyöreä panta pellistä magneettien päälle, ja vaikka töpätä hitsillä se kiinni. Tämä siis jos se metallipanta mahtuis olemaan siellä magneettien ja roottorin välissä, ja sit en tiedä häiritseekö se metallipanta magneettien toimintaa. Sit jos vielä valais hartsia sinne väliin niin luulis pysyvän. Luulen, että viimeks magneetteja liimatessa ei pohjia ole tehty kunnolla, rasva pitää ainakin poistaa kunnolla ja huolella ja karhentaminenkaan ei ole varmaan pahasta.
En mä kyllä metallipantaa siihen laittais, sattaa lähteä latausominaisuus pois (ehti näköjään hlyytine asiaa jo kommentoimaan).
Sellainen jarrujen puhdistukseen tarkoitettu aine on aika tehokasta puhdistusainetta.
Mul on jokunen irtomagneetti tallessa jos on rikkinäisiä.
Sellainen jarrujen puhdistukseen tarkoitettu aine on aika tehokasta puhdistusainetta.
Mul on jokunen irtomagneetti tallessa jos on rikkinäisiä.
Mopopoika
_____________
Vain kuolleet kalat menevät virran mukana.
_____________
Vain kuolleet kalat menevät virran mukana.
Noin ajattelinkin, kiitos varmistuksesta. Monet tahot rummuttaa araldiitin puolesta, se on kai jotain liimaa... ja sit isot pojat puhuu kanssa jostakin aktivaattorista jota sen araldiitin kanssa kannattaa käyttää. Missä hommissa tuota myrkkyä käytetään, mistä sitä vois kysellä? Vai onko se kanssa perus ruokakauppahylly kamaa, johon ei kannata koskee?
Ota koko pakka irti ja tee sille valumuotti esimerkiksi muovista, paksu hiekkapuhalluksen suojauksessa käytettävä muoviteippi (nitto) on hyvää.
Päällystä muotti esim elmukelmulla ja valat sitten liuottimia kestävällä epoksiharsilla kasaan. Muista että "köntti" tarvii mahtua takaisin paikoilleen
Näin magneetit pysyy oikeissa paikoissa.
Päällystä muotti esim elmukelmulla ja valat sitten liuottimia kestävällä epoksiharsilla kasaan. Muista että "köntti" tarvii mahtua takaisin paikoilleen
Näin magneetit pysyy oikeissa paikoissa.
You live more in 5 minutes on a bike like this going flatout, than some people live in a lifetime.
-Burt Munro
-Burt Munro
Kun olet saanut liimattua niin Kokemuksen SYVÄLLÄ rinta äänellä voin sanoa... ÄLÄ KÄYTÄ MUUTA OLJYÄ ENSKA PUOLELLA KUIN HD-OMAA ÖLJYÄ!! itse tapellu tuon ongelman kans noin puolenkymmentä kertaa ja heti loppu kun kuuntelin vanhempia jermuja!!
Tiedän että tässä asiassa on montaa koulukuntaa mutta mulla tepsi ainakin!!
Tiedän että tässä asiassa on montaa koulukuntaa mutta mulla tepsi ainakin!!