FXDCI putkien vaihto
-
Vieras
FXDCI putkien vaihto
No niin sitten 6 vuotta palvellut sportti vaihtui uuteen vm.2005 FXDCi:hin.
Jalostaminen on jo vähitellen alkanut ja sisäänajon jälkeen olisi tarkoitus vaihtaa putket hieman räyhäkkäämpiin. Tämä uusin hankinta tosin nielaisi rahavarannot lähelle nollaa, joten tarkoituksena olisi yrittää hankkia vähän käytetyt sopuhintaan. Nyt tarvittaisiin kuitenkin tietoa/kokemusta eri vaihtoehtojen ominaisuuksista, ettei tule ostettua ihan mitä sattuu...
Onko minkälaisia kokemuksia, että kannattaako vaihtaa vain esim.SE:n vaimentimet vai suosiolla koko putkisto. Mites V&H tai Supertrapp?
Kun putket vaihtaa niin mitä muuta siihen kannattaa/täytyy samalla tehdä?
Päätarkoituksena on saada enemmän HD tyyppistä ääntä ulos, ei se että laite kulkee 300 km/h. Tosin jos tehoa ja vääntöä saa samalla (tai pienellä investoinnilla) lisää niin ei sekään haittaa!
Kertokaahan käyttökokemuksia!
-Janne-
Jalostaminen on jo vähitellen alkanut ja sisäänajon jälkeen olisi tarkoitus vaihtaa putket hieman räyhäkkäämpiin. Tämä uusin hankinta tosin nielaisi rahavarannot lähelle nollaa, joten tarkoituksena olisi yrittää hankkia vähän käytetyt sopuhintaan. Nyt tarvittaisiin kuitenkin tietoa/kokemusta eri vaihtoehtojen ominaisuuksista, ettei tule ostettua ihan mitä sattuu...
Onko minkälaisia kokemuksia, että kannattaako vaihtaa vain esim.SE:n vaimentimet vai suosiolla koko putkisto. Mites V&H tai Supertrapp?
Kun putket vaihtaa niin mitä muuta siihen kannattaa/täytyy samalla tehdä?
Päätarkoituksena on saada enemmän HD tyyppistä ääntä ulos, ei se että laite kulkee 300 km/h. Tosin jos tehoa ja vääntöä saa samalla (tai pienellä investoinnilla) lisää niin ei sekään haittaa!
Kertokaahan käyttökokemuksia!
-Janne-
Kun vaihdat ilmanputsarin avarampaan, niin sitten ruisku tarvinnee säätää uudestaan. Onko sulla Samu laitettu pyörääsi esim. Power Commander näiden Lonshotsien kanssa?Samu kirjoitti:Itselläni -05 Fxsti jossa V&H Longshotsit ja ruisku säädetty, äänet on maukkaat. Tarkoituksena vaihtaa tuo ilmanputsari hengittävämpään...
Jannelle aiheesta löytyy keskustelua tästä linkistä:
http://www.hdcf.fi/phpBB2/viewtopic.php ... &highlight
Hakusanalla "Kalibrointi" löytyy edelleen lisää...
Jokke
Anna hyvän kiertää
Vain hieman "paranneltu" 2001 FXSTI
Anna hyvän kiertää
Vain hieman "paranneltu" 2001 FXSTI
-
Vieras 1
Mä en tiedä minkä verran asiakkailla on tietoa noista tehtaan kalibroinneista ja niiden lopputuloksista. Itellä on kokemusta omien 2002 EFI Deucen ja 2004 RKC:n kalibroinnista tehtaan ohjelmalla. Deucessa SE putsari ja SE II slip-onit ja Kingissä SE putsari ja 2-2 True Duals putket. Mappaamisen jälkeenkin molempien AFR oli n. 15 ts. s-tanan laihalla.Ei, softaa sinne pumpattiin...
Itse olen sitä mieltä että tehtaan kalibrointiin käytettävä raha kannattaisi säästää ja käyttää mieluummin DFO:hon, Race Tuneriin tai Power Commanderiin. Itse hommasin RT:n ja jo saatiin seokset kohdalleen. Nyt King on tosin varustettu kaasarilla joten no more EFI blues.
-
Vieras 1
Viritysaste, sytkä, ulkolämpötila ym. on kaikki muuttujia jotka vaikuttaa asiaan. Nyrkkisääntönä jenkit pitää TC:ssä:
13,0...13,5:1 alakierrokset ja suurimman tehon ja väännön kierrokset
13,5...14,0:1 cruising alue
Joku käyttää jopa 12,8...13:1 mut se alkaa olla jo kohtalaisen rikkaalla. Mut säädöt, millä dynossa saadaan ne viimeiset pari heppaa lisää, ei välttämättä ole parhaat kadulla/tiellä.
Mulla on 124:ssa SE 51 CV kaasari ja 230 pääsuutin. "Esidynossa" säädettiin 1000...4000 rpm alue 13,5:1 kieppeille. Ei nyi, ei nikottele, ei kuumene, lähtee ku telkkä pöntöstä ja kuluttaa 6,5 l sadalla. Ei huono.
13,0...13,5:1 alakierrokset ja suurimman tehon ja väännön kierrokset
13,5...14,0:1 cruising alue
Joku käyttää jopa 12,8...13:1 mut se alkaa olla jo kohtalaisen rikkaalla. Mut säädöt, millä dynossa saadaan ne viimeiset pari heppaa lisää, ei välttämättä ole parhaat kadulla/tiellä.
Mulla on 124:ssa SE 51 CV kaasari ja 230 pääsuutin. "Esidynossa" säädettiin 1000...4000 rpm alue 13,5:1 kieppeille. Ei nyi, ei nikottele, ei kuumene, lähtee ku telkkä pöntöstä ja kuluttaa 6,5 l sadalla. Ei huono.