On se ihmeellistä....

Keskustelualue H-D harrastajille

Valvojat: Pertti, pressa

Vastaa Viestiin
Choppers_forever

On se ihmeellistä....

Viesti Kirjoittaja Choppers_forever »

Kun moto toimii moitteetta. Ei vuoda öljyä, ei pauku, ei pätki. Höh hämärää, ensimmäinen pyörä jonka oon itse tehnyt ( ammattilaisten sekä foorumin porukan kanssa ) joka jopa toimii. Olenkohan oppinut jotain, vai onko evo vaan niin ylivoimainen :D ?

T: Onnellinen

Ja kiitos kaikille jotka auttoivat pitkin talvea.
Shovel Kopteri ja Buell S1
hemuli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hemuli »

Palataan viimeistään juhannukseen mennessä asiaan... :twisted: :twisted: :twisted:
Karppa

Re: On se ihmeellistä....

Viesti Kirjoittaja Karppa »

Choppers_forever kirjoitti:Kun moto toimii moitteetta. Ei vuoda öljyä, ei pauku, ei pätki. Höh hämärää, ensimmäinen pyörä jonka oon itse tehnyt ( ammattilaisten sekä foorumin porukan kanssa ) joka jopa toimii. Olenkohan oppinut jotain, vai onko evo vaan niin ylivoimainen :D ?

T: Onnellinen

Ja kiitos kaikille jotka auttoivat pitkin talvea.
Varmaan evon ylivoimaa... :) Mitähän koetkaan, jos joskus tulevaisuudessa TC:tä kokeilet... :)
hlyytine
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hlyytine »

Voisinpa sanoa niin kuin usein tapanani on sanoa, eli kehumalla pilaantuu :twisted:. Minä muistaakseni jo aiemmin sanoin CF sinulle, että nöyryyttä peliin :twisted: Mutta positiivistahan se loppujen lopuksi on jos rännäli toimii :wink:

Itteäni jurppii tällä hetkellä jarrut. Vielä on Kallavedessä paljon vettä virrannut ja rakkuloilla päänahka ennenkuin niistä tulee viimeisen päälle. Toinen mikä jurppii on se kun se perhanan vinkuminen kuuluu vieläkin. Mutta luovuttaa ei pidä ongelman edessä :!:

Tähän sopinee myös tuoda esille sellainen asia, että monesti minua on huvittanut nämä rautapääsakin (ketään nimeämättä :mrgreen:) kommellukset. Joka toinen päivä kun foorumia rupeaa lukemaan niin on sitten taas hajonnut se ja se, mutta periksi ei anneta. Aina ei tiedä itkeäkö vaiko nauraa. Naurun puolelle kampeaa jo vahingonilosta (no ei oikeasti :oops:), mutta itkun puolelle se kun ite olen samassa kusessa uudemmalla teknologialla.
DOOMBOY

Rautapää...

Viesti Kirjoittaja DOOMBOY »

Juuri mielessäni kirosin elämäni suurinta virhettä ja satuin samalla selaamaan foorumia. Itse menin syyllistymään sellaiseen typeryyteen, että vaihdoin uskollisen rautapääni uudempaa tekniikkaa edustavaan laitteeseen. kaikki ne vuodet ,jotka vietin rautiaisen kanssa tulvahtivat mieleeni ja PERKELE! Se oli ehdottomasti paras moottoripyörä joka minulla on ollut ikinä. Timon jälkeen useita evoja ja yksi kpl buelleita.
Suuri menetys joka raastaa sieluani kai lopun elämää. Ja kaikista pahinta on se, etten saa pyörän nykyiseen omistajaan minkään näköistä yhteyttä, jotta edes vielä kerran näkisin ja kuulisin sen. Kiertoteitä, kaverin tutun dealerin veljen kalju vaimo, sain kuulla että nykyinen omistaja ajellut pari kesää reiluja kilometrejä ja ilman ongelmia.
Pointti on se, ettei kannata luopua hyvästä laitteesta vain sen takia että, saa uudemman, muka kauniimman, toimivamman, varmemman tai what evör. Kun kerran teet sen pyörän kunnolla ja pidät sielun mukana, niin kyllä se vanhempikin rauta toimii.
Em. yksilö oli ensimmäinen Sportsterini ja Ilman koeajoa(Talvi, vitusti pakkasta ja laturi jo korvakuulolta paskana, sen tosin kokeilin että kaikki vaihteet menivät sisään) purin sen kylmiltään moottoria myöden ja laitoin kaikki huomaamani epäkohdat uusiksi. Minulla ei ikinä ollut ongelmia laitteen moottorin toiminnan kanssa ja voin kertoa että ajotyylini kyllä riivaisi itse beelsebubin pois pesästään. Niin, sen Saatanan joka makaa helvetin syvimmässä loukossa ja jonka vasempaan kulmahampaaseen on lävistetty Juudas Iskariot. Tietenkin normi mutterien löystymistä oli havaittavissa ja kaikkea mitä sitä mitä kaikkien H-D merkkisten moottoripyörien omistajat joutuvat kohtaamaan. Ei koske TWINCAM 88B, Eikä Buell sekä sportster kuskeja joilla 2003 tahi uudempi laite, teidän viat on huomattavasti hienostuneempia ja niihin ei tällä koulutus pohjalla juuri puututa., muttei ikinä mitään, no ok, venttiileitä joutu välillä säätämään, muttei juurikaan muuta.
Rautapäät on turhaan aliarvostettuja laitteita ja vaativat ehkä hieman paneutumista, mutta hyvin duunattuina toimivat siinä missä uudemmatkin. :? :? 8) Ei sillä että uudemmat laitteet olisivat mielestäni huonompia tai kaipaisin ropattavakseni ns." vanhoja paskoja", mutta ei ne sen kummempia ole kuin nykyiset. helpompia ja yksinkertaisempia vain. Sen verran pitää kuitenkin löylyttää, että aito xlch- 900 on tykki ja tonniseksi vaihtumisen jälkeen ne meni jotenkin piloille :wink: .
No, nyt kun vuodatetaan niin ylipäätään Sportsteri pyöränä, olkoon rautis tai evo, I don´t give a fuck, koska mun vanhaa rautiaista en kuitenkaan tule koskaan kai saamaan takaisin,niin silti se on klassinen amerikkalainen urheilupyöra, se on yksi asia joka tuntuu aina välillä unohtuneen ja niitä pitää nau-uttaa paljon. Sillä se oljykin kiertää. Miettikää vanhaa 60-70 luvun mustangia, vanha ja ei millään lailla nykyaikainen, mutta silti klassinen urheiluauto. Kukaan ei sano että mitäs vittua, jätkä ajelee tyttöjen autolla. Se on mulle aivan sama( nyt lähtee täysin kädestä ja ei tod. liity alkuperäiseen kirjoitukseen millään lailla) Spotster on paras H-D mitä on ikinä valmistettu. Ei pidä käsittää etten pidä esim. sportster choppereista, väärin, hienoimpia pyöriä, ne on perkele ja jotka vielä niillä ajaa asiaan kuuluvalla tyylillä->RESPECT! Bobberin siitä saa helpommin ja vähemmälä vaivalla ja jos historiaan luodaan katsaus niin bobattuna Sportster on Bop ja jää enemmän aikaa ja rahaa riivata sitä mottia. Ja itseasiassa sportsteria ei edes tarvia rakentaa. Se on sellasenaankin aivan vitun hyvä mootoripyörä, mutta tietenkin omistaja haluaa jalostaa suojattinsa omaa makuaan miellyttäväksi. No, kerhon sivuilla kun ollaan, niin ei oikein viitsisi alkaa mehustelemaan muilla merkeillä, mutta S&S 100" sportster mylly on joku päivä mulla rungossa kiinni ja Suomeen rekisteröitynä. Siinä tehdas teki ainoan virheen? Jaa missä? Siinä ettei viitsinyt tehdä hyvästä moottorista hieman tehokkaampaa, vaikka potentiaalia on, eli edellytyksiin nähden se meni huonosti. Jep, onneksi joku muu tajusi sen ja teki. Voi R1 kuski hieman ihmetellä stripillä. vieressä vakion näköinen 883 xlh ja morjens... S&S, motti heittämällä kiinni ja ulkoisesti ns. maallikon silmään aika vakion näköinen, Työstön jälki hieman eri kuin originaali, kulmikkaampaa ja sileämpää. Steriilimmän oloinen ulkoiseti kuin H-D, ja pytyt pullollaan kun meidän naapurin akan pakarat. Siinä vaiheessa kun kahvaa käännetään niin ero tulee selkeästi esille perus tonnikakssatkuun verrattuna, tai oikeastaan ihan mihin vaan. Lähtee. Sen verran voisin vielä hehkuttaa kyseistä moottoria että työn jälki, materiaalin laatu ja sovitus, on niin korkea luokkaista, että aikuinen nuori mies purskahtaa itkuun käsitellessään tätä saatanallista metallin kappaletta, joten rohkenisin väittää että oikealla ajolla, sopivilla ja oikeilla huolloilla tämän moottorin toimivan yhden ukon käytössä koko eliniän ja perikunta vielä ajelee toiset mokoman. Arvioisin tulleineen 7000?http://www.sscycle.com/catalog16/pg/Spo ... _Buell.htm ilman apulaitteita, mutta olisko kimppa tilauksen paikka? HAlukkaat ilmottautukaa. Sillä välin mie ootan perintöä ja nyplään evoloita sekä imppaan häkää sekä ehkä myös asennan jotain pienempää S&S sälää. Kaiken kaikkiaan erittäin mahtavaa meininkiä nyt. Joo ja CF:lle ainakin kirjoitusten perusteella voisin sanoa avara katseinen nuori mies ja mitä vittua, jos vehkeet pelaa, niin sitä pitää hehkuttaa justiinsa niin kauan kun ne ei enää pelaa ja sitten manataan ne alimpaan helvettiin, kunnes ne taas pelaa jne. hlyytine voi nöyristellä ihan niin paljon kun katsoo hyväksi, muttei nää kuitenkaan mitään rautajumalia ole. Ihmiset ne on tehny ja kyllä ihminen ne saa rikkikin. Se on vähän sama asia kuin ne jotka sanoo, että se ja toi ja se on vaarallista, niin ne ei ite vaan uskalla ja sitte kielletään koko orkesterilta ko. tapa toimia. Mie, vaikken mikään uskovaine olekkaan, kristillisessä mielessä, niin paljon kun näitä malmijunia rakastankin, en niiden edessä vielä nöyrtynyt. Kehumalla omia,
sillä hetkellä hyvin toimivia laitteita, muita vituttaa vaan enemmän, kun ei omat laitteet pysy läjässä ja se on mun mielestä vaan oikein, saahan siitä nauttia ja ottaa kaiken ilon irti niin kauan kuin sitä kestää.. Kyllä mua ainakin vituttaisi :P . Mutta kuitenkin sunkin message oli selvä, samoja laitteita, vuodesta riippumatta.
Ai niin, Nyt kun noita laitteita on ollut ikäkaarti laidasta laitaan, niin jonkinlaisella kokemuksella voisin sanoa tai ennustaa, että Evosporttien kanssa tuskailevia ihmisiä löytyy vielä senkin jälken, kun me nykyiset kuskit kasvamme horsmaa. Aina nää samat asiat tulee eteen vaikka tekniikka kehittyy? V-roditkin on joskus museopyöriä. Ja mä olen silloin noin 50, mikä tuntuu tällä hetkellä aivan saatanan kaukaiselta ajalta, ehkä maapalloa ei enää ole, ainakaan siinä muodossa jossa sen nyt tunnemme. mutta tiedän että jos eloni päivät riittää sinne asti, niin tämän hetken ja sen välinen aika tuntuu menneen hyvinkin nopeasti, eli kuten vanha sananlasku sanoo, odottavan aika on pitkä. Hyvin pitkä. Mun ongelma on se, ettei se aika tahdo riittää. Kun on Perhettä, työtä, harrastuksia, harrastuksi ja harrastuksia, niin jostai pitää jossain vaiheessa tinkiä, mutta mistä, kun kaikki on olevinaa niin saatanan tärkeitä. Varmaan. Ainoastaan mun omassa mielessa. Perheestä ei ikinä eikä koirista, eikä perkele pyöristä, niin sitten nipistetään duunista. Prioriteetit... Frendien? kanssa hengailu voi jäädä vähemmälle ja siihen kiinteästi liittyvä päihteiden käyttö. Joo Bissee vaan.. Ja välistä vaan ihan skidisti viskiä. No, hetken jo mietin palaavani alkuperäiseen aiheeseen, mutta en tod. muistanut mistä aloin kirjoittamaan, mutta se suotaneen minulle anteeksi koska viestieni kokonaismäärä selittänee jotain kokemattomuudestani kirjoittaa kyseiselle foorumille liittyen näinkin intiimeihin ja henkilökohtaisiin asioihin. Koska vielä tunnen sekä koen olevani nuorempi kuin average nyky-H-D harrastaja, sekä hieman vanhempi kuin ns. nuorimmat meistä, niin tunnen slkeästi olevani väliinputoaja H-DCF clubin jäsenkartalla. Clubi sinänsä on loistava ja koostuu hienoista ihmistä, tai sanoisinko monista erilaisista persoonista, mutta aivan viime aikoina olen ruvennut huomaamaan hienoista degeneroitumista kerhomme piirissä. Mikä Mättää? Varsinkin kun mikään ei oikeasti mätä! Hirveätä vinkumista valmiiksi hoidetuista asioista ja vääränvärisistä vuolukivitakoista ralleissa esim. Lapsena edellä mainitut asiat olivat minulle luksusta ja en todellakaan osaa kuvitella etta mökeistä pitää itkeä tai yleensä mistään. Ilmaiseksi työtä tekeviä ihmisiä vapaaehtoisesti uhraavat vapaa-aikaansa meidän iloksi ja valittajat sen kun itkevät täysiä toisten, yksinkertaisesti ymmärtäessä kaikkien palveluiden parantuneen huomattavasti vuosien ja jäsenmäärän lisääntyessä. Menkää vittu jonnekin HOG:in kelohonkavitunisovuolukivitakka huvilajuhliin ja juokaa itsenne jyllenburgimaiseenpikkusievään konjakkihiprakkaan ja uinahtakaasenperäänhöyhensaartenkatveeseenvittu. Ai, anteeksi nyt rupean itse jo syyllistymään tähän karjalaistyyppiseen itkemiseen mutta se suotanee minulle anteeksi, johtuen viipurilaisista sukujuuristani. Rupeaisikohan nyt riittämään. Joo, ei mulla nyt enää hirveesti muuta. Paitsi että Big Twin:it suunniteltiin alun perin kaikille läskeille amerikkalaisille rillipäille, päivittäisajoneuvoksi vähän niinkuin SAAB ruotsalaisille ja Lada ryssille. Sitte muun maalaiset vaan rupes harrastaan niitä. Aika vitun sairasta.
Niin, sitten ihan ilmoitus luonteinen asia, jota myöskin haluaisin tiedustella on se että mihinköhän kaikki oikeasti vanhojen romujen harrastajat ovat kadonneet tältä saitilta vai ovatko ikinä täällä pyörineetkään?. UL KNUCKLE ja PANNU-Ukotkin ovat katoavaa luonnonvaraa täällä foorumissa, niiden juttuja olisi mukava lueskella, siinä on varmaan vaan sellanen homma että niiden vehkeet toimii ja niillä ajetaan, eikä itketä kun kellermannista on polttimo palanut tai öljynvaihtoon täytyy osallistua puoli H-dcf:ää että se tulee kunnolla tehtyä ja sittenkin spekuloidaan kuukausi, että miten ilmakupla taas poistettiin. Vai leipooko se paska nyt kiinni seuraavan kerran kun ajelen keuruulle mökille vai eikö se hajoa.
NYT LOPETAN TÄLTÄ ERÄÄ TÄHÄN. :mrgreen:
hemuli
Viesti:

Re: Rautapää...

Viesti Kirjoittaja hemuli »

DOOMBOY kirjoitti:...mihinköhän kaikki oikeasti vanhojen romujen harrastajat ovat kadonneet tältä saitilta vai ovatko ikinä täällä pyörineetkään...
Eihän me olla mihinkään kadottu, taitaa suurin osa meistä vaan olla nautiskelemassa vanhan raudan tarjoamasta euforiasta. Käyttääpä eräskin täällä kirjoittava henkilö 20-luvun urheilupyöräänsä työmatka-ajoneuvonaan. Sipaisit muuten aika arkaa aihetta noilla vuolukivipaikkeri jutuillasi... saas nähdä jaksaako kukaan niistä lukea tuotostasi loppuun asti...
jack

Viesti Kirjoittaja jack »

Amen Brother, Amen 8)

Jack
- mä mitään harrikoista ymmärrä,mutta minähän ajankin Moottoripyörällä -
"All motors are bombs; Some just have shorter fuses than others."
-Riddnick Wysdom
rahi

Viesti Kirjoittaja rahi »

"my eyes!" kovaa tekstiä, sen enempää kantaa ottamatta se "vuolokivitakka" juttu aiheutti totaali repeämisen. :P
affe
Viesti:

Viesti Kirjoittaja affe »

Pitää varmaan lukaista vielä pariin kertaa tuo että saa kaiken irti :)
Varsin viihdyttävää aamulukemista. Kiitos ;)

Affe
DOOMBOY

Oi aikoja, oi tapoja...tai jotain

Viesti Kirjoittaja DOOMBOY »

Aamen vaan kaikille. Joo, pientä avautumista maanantai aamuna ennen töihin lähtöä. Pyydän nöyrimmästi jo etukäteen anteeksi kaikilta homosohvakuskeilta 8O ja muilta iloisilta ihmisiltä jotka ovat juuri saapuneet töihinsä hymyilevän motoristin keväthuumasta. Ja jos astuin väärille varpaille kirjoituksineni, niin so. Luulisi nyt ihmisten ymmärtävän rivien välistä tai sitten suoraan riveiltä, ettei kirjoittaja itsekään ole aivan täysipäinen :wink: . Hemuli varmaan ymmärsi. Ja joskus kun ahistaa, niin sitten ahistaa. Ja on vain oman mitättömän minän tapa puolustautua pahaa maailmaa vastaan hyökkäämällä jonkun viattoman ja sivullisen hymyilevän motoristin elämäntyyliä ja asenteita vastaan. Olen varmasti vain kateellinen panettelija.öö. Ja ymmärrän tekoni karmeuden ja sen että kaikilla on oikeus tuntea olonsa turvalliseksi ja mukavaksi internetissä.
Kirjoitukseni sisälsi karmean piiloviestin, jolla hyökättiin raukkamaisesti tietyn ihmisryhmän jäseniä vastaan vailla mitään todellisuuspohjaa sekä syytä. Minäkin olen vain ihminen ja teen virheitä, mutta yritän ottaa niistä opiksi ja olla toistamatta niitä.
Ja kiitos vaan itsellenne siitä, ettei kaikkea aina tarvi lukea päänahka rypyillä ja kokea tulleensa henkilökohtaisesti loukatuksi. Kyllä viihteellinen lukeminen vrt. Sven hassel, aina raskaan kotimaisen kaunokirjallisuuden pieksee. Ja kerran Affen tässä elämässä(oikeassa)tavattuani, voin vain todeta olevan mies paikallaan. Voin toki olla väärässäkin, mutta tällainen ensivaikutelma. Ehkäpä meillä rautapäärämehomoilla on vain lopulta toisemme. Peace ! :lol:
Control is nothing without speed
JiiVee
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JiiVee »

Doomboy ja muut joilla on sana hallussa, lisää tällaista autenttista avautumista ! :wink:

terv: "läski rillipää"
http://www.mctoiseen.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
opa

Viesti Kirjoittaja opa »

Kiitokset varsin osuvasta ja pirun piristävästä jutusta :twisted: ! Kyllä meitä pannu-ukkoja täällä lymyilee...
-Think outside the box!-
hlyytine
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hlyytine »

Vielä siitä nöyristelystä... minähän en nöyristele kun jos yhdelle kumartaa niin toiselle pyllistää ja tiijjä häntä vaikka joku tökkeis tulpan persiiseen vaikka ei ois mittään kysynytkään. Sen sijaan silloin kun meikällä vehkeet pelaa niin en tuo sitä julki niin mulle ei voi vittuilla sitten kun ei pelaa. Kato nyt mitenkä käy jos rupeaa kehuskelemaan... kaikenmaailman kusipäät heti aukomassa päätään :mrgreen:

Toden totta, oli sen verran piristävä juttu, että meinasin ruveta nukkumaan, mutta luin tuon niin pitääpä tästä lähteä pienelle iltalenkille. Vaikka ei vehkeet pelaisikaan, eikä vehkeellä tässä nyt pidä ymmärtämän sitä mitä kotikutoisessa vineton tapaisessa arvostelusanat "voimakas vehkeen maku" :twisted:
wellu

Viesti Kirjoittaja wellu »

Joo hyvää tekstiä ja paljon :lol: Tollasen vuolukivihirviön ku joskus näkis, ni saisspa tovin ihmetellä sitäkin

wellu
Umpikiero Savolaes immeine!
Joka nykyvää vaekuttaapi Piäkaapunti seuvulla!!

it's hard to be a Rocker and Biker and Father

Suattaaha se olla tahi olla olematikin, otappa siitä sitt selekoo ;=)
HD-LADY

Viesti Kirjoittaja HD-LADY »

TOIVOTTAVASTI KERHOLEHDEN TOIMITUSKIN ON SAANUT OSANSA.
Sinnehän niitä juttuja kaivataan :P :P :P
"Ja enkä minä hurjan luontoni tähre
päätäni alaha paina.
Iloonen ja irti maasta
meinaan olla aina."
Vastaa Viestiin