Buellista
Buellista
Minkälaisia kokemuksia Buellin omistajilla on ko. pyörästä? Onko pyörä liian kiinanpyörämäinen vai löytyykö siitä "sitä oikeaa" tunnetta ja ääntä? Katselin noita 2003 malleja ja tuo lightning näytti aika messevältä peliltä ainakin kuvissa. Ja hinta on aikas kohtuullinen.
Jossain kopterissa oli muistaakseni juttua Buellin moottorista... Sattuuko kukaan muistamaan mikä numero oli kyseessä? Onko kone HD:n valmistama vai onko Buell vain lainannut tekniikan HD:lta?
Tämä on varmaan tullut aiemminkin ilmi, mutta kysyn uudestaan kun en löytänyt sivuilta vastausta... Hyväksytäänkö Buellin omistaja hdcf:n jäseneksi?
Jossain kopterissa oli muistaakseni juttua Buellin moottorista... Sattuuko kukaan muistamaan mikä numero oli kyseessä? Onko kone HD:n valmistama vai onko Buell vain lainannut tekniikan HD:lta?
Tämä on varmaan tullut aiemminkin ilmi, mutta kysyn uudestaan kun en löytänyt sivuilta vastausta... Hyväksytäänkö Buellin omistaja hdcf:n jäseneksi?
Tervetuloa porukkaan. Itse olen tuore Lightning X1 omistaja ja odotan innolla tulevaa kautta. Kokemuksia ei vielä ole, mutta odotukset ovat juuri sellaiset miltä pyörä näyttää: fighter-fiilistä kunnon jytinällä. Käy esim. tutustumassa asiaan vihkiytyneen kaverin sivuilla http://www.buelligans.com sieltä löydät moitteita ja kehuja sekä runsaasti vinkkejä ja linkkejä. Buellin kohdalla en puhuisi ´´kyykystä´´ siinä mielessä kun se yleisesti käsitetään (varsinkin Lightning ja Cyclone) Mielestäni kyseessä on ihan oman persoonan omaava pyörä, joka saattaa aiheuttaa ensikatsomalla ihailua tai ihmetystä. Kun seuraat jenkkien, brittien ja germaanien nettisivuja, huomaat kuinka suuren suosion se on saanut kyseisissä maissa. Buelleihin on saatavilla runsaasti customointiosia Saksasta. Tosin hinnat eivät ole edullisia, koska sarjat ovat pieniä ja suurin osa on tehty Euroopassa. Kun starttaat Buellin, niin tiedät, että kyseessä on ihan jotain muuta kuin ´´kyykky´´. 1200 tai 1000 kuutiota, sporsterista kehitetty Tunderstorm, 90-110 hp Kuka tykkää mistäkin. Kerron kesällä lisää. Please, kirjoittakaa nekin jotka ovat kokeneet enemmän kuin startin.
Hyvin menee
Viime kesänä 7000km -97 Cyclonella, hyvin pelittää. Tehty pakolliset: Ilmanputsari (K&N), pakoputkisto(V&H), Dyno jet hommat ja lisää herkkuja tulee kokoajan.
>Vanhat kuumenemis- ym. ongelmat on saatu järjestykseen.
Kerro Ilkimys näistä lisää, meinaan vaan että jos ei viime kesänä ollut lämpöongelmia niin koska sitten?
B.T.W. Lexa olet muuten neljäs Buellin omistaja HML:n seudulla.
>Vanhat kuumenemis- ym. ongelmat on saatu järjestykseen.
Kerro Ilkimys näistä lisää, meinaan vaan että jos ei viime kesänä ollut lämpöongelmia niin koska sitten?
B.T.W. Lexa olet muuten neljäs Buellin omistaja HML:n seudulla.
Re: Hyvin menee
Hyvä juttu. Siispä moikataan kun tavataan. Varmaankin kohdataan kokoontumisajoissa jossei sitten jo lähimaastoissa. Onko mitään vakiopaikkaa missä pörisette?Jartza kirjoitti:Viime kesänä 7000km -97 Cyclonella, hyvin pelittää. Tehty pakolliset: Ilmanputsari (K&N), pakoputkisto(V&H), Dyno jet hommat ja lisää herkkuja tulee kokoajan.
>Vanhat kuumenemis- ym. ongelmat on saatu järjestykseen.
Kerro Ilkimys näistä lisää, meinaan vaan että jos ei viime kesänä ollut lämpöongelmia niin koska sitten?
B.T.W. Lexa olet muuten neljäs Buellin omistaja HML:n seudulla.
Morjens! Ai hämeestä löytyy ainakin neljä Buellia? Ite hankin jenkeistä kolhitun X1:n viime keväänä ja taistelin papereitten kanssa koko kesän...
Syksyllä ehdin ajella n.1000km ennenkuin kylmä kangisti kuskin. Hauskaa touhua se silti oli.
Parit kuvat meikäläisen laitteesta löytyy täältä: http://koti.mbnet.fi/~jmoksa/liiteri/buell/
Syksyllä ehdin ajella n.1000km ennenkuin kylmä kangisti kuskin. Hauskaa touhua se silti oli.
Parit kuvat meikäläisen laitteesta löytyy täältä: http://koti.mbnet.fi/~jmoksa/liiteri/buell/
Meikäläiseltä löytyy lähes samanmoínen peli. On ajeltu jo pari viikkoa ja voi hitto et on kivaa. Ongelmaksi muodostuukin ajonopeus; kuinka hillitä menoa. Pakko revitellä vähän. Ehkä saundien aikansaaminen kuuluu vain alkuinnostukseen pitkästä aikaa (4 vuotta ilman pyörää). Mutta toden totta, mikä menopeli. Mulle povattiin jo kortin menoa ennen kesäkuuta. Siis täytyypi vanhan karvan rauhottua. Tapaamisiin ja tervetuloa joukkoon Jykke.Jykke kirjoitti:Morjens! Ai hämeestä löytyy ainakin neljä Buellia? Ite hankin jenkeistä kolhitun X1:n viime keväänä ja taistelin papereitten kanssa koko kesän...
Syksyllä ehdin ajella n.1000km ennenkuin kylmä kangisti kuskin. Hauskaa touhua se silti oli.
Parit kuvat meikäläisen laitteesta löytyy täältä: http://koti.mbnet.fi/~jmoksa/liiteri/buell/
Joo oikeen reising henkiset raidat...
Ei kyl konetta on tarkoitus tosta suht vakiosta kyllä piristää. Läppärunkoa, nokkaa, kannen porttausta ja vaikka mitä
mihin vaan lompakko joustaa.
Koneen ahtaminenkin on ollut mielessä, mutta nykyinen byrokratia ja direktiivit taitaa tehdä sen asentamisen mahdottomaksi...
Jos jollain on kokemuksia tai vinkkejä ko padan virittämisestä, niin pistäkää juttua vaikka tähän threadiin!
Ei kyl konetta on tarkoitus tosta suht vakiosta kyllä piristää. Läppärunkoa, nokkaa, kannen porttausta ja vaikka mitä
mihin vaan lompakko joustaa.
Koneen ahtaminenkin on ollut mielessä, mutta nykyinen byrokratia ja direktiivit taitaa tehdä sen asentamisen mahdottomaksi...
Jos jollain on kokemuksia tai vinkkejä ko padan virittämisestä, niin pistäkää juttua vaikka tähän threadiin!
www.koskenkorwamc.com
8 kipalesta...
8 kipalesta...
Entinen natitta-mies Bulusta
Moron for everybody.
Itse ostin Bulun (XB 12s) pari kuukautta sitten ja heti alkuun tehtiin vain putken vaihto =>Suunnitelmissa on ensi talvelle 3. tason kitin liimaus? Nyt on "maileja" takana 4700km; joista pari tuhatta saksan baanalla. YKSI suuri miinus mopossa on: Rajoitin on liian alhaalla ja paras veto katkee kesken laukan, menee helposti vitosella rajoittajaan eli 6600rpm silloin mittarissa n.215kmh. Huipuissa tuo ei niinkään haittaa, mutta kun kiihdyttää pienillä vaihteilla (1-2) tahtoo joka vedolla rätkyttää. Kyselin aiheesta jälleenmyyjältä (Kuopio) ja eihän ne mitään aiheesta ymmärtäneet.
Itse ostin Bulun (XB 12s) pari kuukautta sitten ja heti alkuun tehtiin vain putken vaihto =>Suunnitelmissa on ensi talvelle 3. tason kitin liimaus? Nyt on "maileja" takana 4700km; joista pari tuhatta saksan baanalla. YKSI suuri miinus mopossa on: Rajoitin on liian alhaalla ja paras veto katkee kesken laukan, menee helposti vitosella rajoittajaan eli 6600rpm silloin mittarissa n.215kmh. Huipuissa tuo ei niinkään haittaa, mutta kun kiihdyttää pienillä vaihteilla (1-2) tahtoo joka vedolla rätkyttää. Kyselin aiheesta jälleenmyyjältä (Kuopio) ja eihän ne mitään aiheesta ymmärtäneet.
Terve!
Piti lukee muutama kerta toi juttus, jotta ymmärsinkö oikein. Siis vedät joka vaihteella rajoittajaan asti jatkuvasti?????? .... Härre gyydeli!!!! Eikö se ole vielä hajonnut? Siis ajatko kisaa radalla vai...
Eihän rajoitin ole mitenkään liian alhaalla. Pyöräsi ei vaan ota enempää rundeja. Ei se ole mikään Habajusa
Normaaliajossa vaihda about 4000-5000 rpm alueella. Kiihdytystilanteessa voit nostaa rundit 6000-6600 rpm.
Pyörälläsi voi huoletta ajaa matkanopeutta 3000-4000 rpm. Pyöräsi on vääntävä. Ei todellakaan mikään "kierrospyörä".
Piti lukee muutama kerta toi juttus, jotta ymmärsinkö oikein. Siis vedät joka vaihteella rajoittajaan asti jatkuvasti?????? .... Härre gyydeli!!!! Eikö se ole vielä hajonnut? Siis ajatko kisaa radalla vai...
Eihän rajoitin ole mitenkään liian alhaalla. Pyöräsi ei vaan ota enempää rundeja. Ei se ole mikään Habajusa
Normaaliajossa vaihda about 4000-5000 rpm alueella. Kiihdytystilanteessa voit nostaa rundit 6000-6600 rpm.
Pyörälläsi voi huoletta ajaa matkanopeutta 3000-4000 rpm. Pyöräsi on vääntävä. Ei todellakaan mikään "kierrospyörä".