Kyykkyyn,sano polliisi..
-
- Viestit: 6
- Liittynyt: 21:34 07.06.2005.
Kyykkyyn,sano polliisi..
Tässäpä pikku tilanne viime viikonlopulta.Taivuttelen ratsuani marketin
kylkeen parkkiin kaikessa rauhassa kun kohille pysäyttää valtion sinival-
koinen virkakosla.Setä pomppaa melkein syliin ja tahtoo kortin sekä otteen nähtäväksi.No joo aattelin,mitäs ny ihmetellää..Aikansa pyörii
mopon ympärillä kunnes tokasee ettei rekkarikilven valo pelitä.Ai mitenkäs nii,eihän oo virratkaa päällä.LAITA VIRRAT PÄÄLLE! kuuluu
komento.Kappas vaan sehän toimii..
Homman idea siis alkaa hahmottumaan,jotain "vikaa" pitäis löytää...
Seuraavaksi kuuntelemme esitelmää kuinka rekkarikilven paikka
on muka laiton sivulla ja jostain takavalon sektoreista(?).Mutta
sitten:BINGO! Sullahan ei oo takana vilkkuja ollenkaa!Joo ei nii,
on tollaset stongapäävilkut mitkä valasee etee ja taakke nii että häikä-
see.Vaan eipä kelvannu tälle teiden ritarille jonka katse oli jo kiinnittyny
ennennäkemättömän leveään takanakkiin(peräti 180).Otteessa lukee
rengasleveys takana 160 joten olin lainvalvojan silmissä jo todella
vaarallisen kriminaalin oloinen.Kliimaksina seriffi alkoi luennoimaan
kilpitelineen kallistuskulman laittomuudesta.Ihan kiva,funtsailin itekseni
ja kysäisin etteikö se riitä että rekkari on selkeesti luettavissa.No eipä
tietenkään.Nämä olivat sedän "henkilökohtaisia mielipiteitä".Seuraava
kysymys olikin jotta irrotanko kilvet itte vai hän?
Suu toimii päätä nopeemmin ja ulos pääsee,mitä vittuu!?
No jotenkin sain pidettyä omat henkilökohtaiset mielipiteeni omana
tietonani,kahtelin epäuskoisena kun setä riuhto linkkarilla rekkaria irti!
Pollari,kilvet ja rekkariote mondeoon.Toivotteli ystävällisesti vielä
mukavat päivänjatkot.
Kaavailtu grillausilta jäi sitten siihen,kurvasin mopon himaan ilman
kilpiä(sain lohdutuspalkintona ajoaikaa muutaman tunnin) ja välitön
nestetankkaus sai alkaa...
Väsäilinpä rapuloissani tapauksesta palautteen kyttien sivuilta ja lähetin saman
nootin vielä sisäasiainministeriöön.
Vaan sanokaapas,arvon lajitoverit,oliskos aihetta jykevämpiinkin toimen
piteisiin ja onko samankaltaisia kilvenirrotustalkoita kenties osunu
muillekin?
PS:Nyt ootellaan tatti ottassa konttorille pääsyy,sielläki kesäaikataulut
nii ei katastuksee mennäkää millo ittee huvittaa
kylkeen parkkiin kaikessa rauhassa kun kohille pysäyttää valtion sinival-
koinen virkakosla.Setä pomppaa melkein syliin ja tahtoo kortin sekä otteen nähtäväksi.No joo aattelin,mitäs ny ihmetellää..Aikansa pyörii
mopon ympärillä kunnes tokasee ettei rekkarikilven valo pelitä.Ai mitenkäs nii,eihän oo virratkaa päällä.LAITA VIRRAT PÄÄLLE! kuuluu
komento.Kappas vaan sehän toimii..
Homman idea siis alkaa hahmottumaan,jotain "vikaa" pitäis löytää...
Seuraavaksi kuuntelemme esitelmää kuinka rekkarikilven paikka
on muka laiton sivulla ja jostain takavalon sektoreista(?).Mutta
sitten:BINGO! Sullahan ei oo takana vilkkuja ollenkaa!Joo ei nii,
on tollaset stongapäävilkut mitkä valasee etee ja taakke nii että häikä-
see.Vaan eipä kelvannu tälle teiden ritarille jonka katse oli jo kiinnittyny
ennennäkemättömän leveään takanakkiin(peräti 180).Otteessa lukee
rengasleveys takana 160 joten olin lainvalvojan silmissä jo todella
vaarallisen kriminaalin oloinen.Kliimaksina seriffi alkoi luennoimaan
kilpitelineen kallistuskulman laittomuudesta.Ihan kiva,funtsailin itekseni
ja kysäisin etteikö se riitä että rekkari on selkeesti luettavissa.No eipä
tietenkään.Nämä olivat sedän "henkilökohtaisia mielipiteitä".Seuraava
kysymys olikin jotta irrotanko kilvet itte vai hän?
Suu toimii päätä nopeemmin ja ulos pääsee,mitä vittuu!?
No jotenkin sain pidettyä omat henkilökohtaiset mielipiteeni omana
tietonani,kahtelin epäuskoisena kun setä riuhto linkkarilla rekkaria irti!
Pollari,kilvet ja rekkariote mondeoon.Toivotteli ystävällisesti vielä
mukavat päivänjatkot.
Kaavailtu grillausilta jäi sitten siihen,kurvasin mopon himaan ilman
kilpiä(sain lohdutuspalkintona ajoaikaa muutaman tunnin) ja välitön
nestetankkaus sai alkaa...
Väsäilinpä rapuloissani tapauksesta palautteen kyttien sivuilta ja lähetin saman
nootin vielä sisäasiainministeriöön.
Vaan sanokaapas,arvon lajitoverit,oliskos aihetta jykevämpiinkin toimen
piteisiin ja onko samankaltaisia kilvenirrotustalkoita kenties osunu
muillekin?
PS:Nyt ootellaan tatti ottassa konttorille pääsyy,sielläki kesäaikataulut
nii ei katastuksee mennäkää millo ittee huvittaa
jarza
Re: Kyykkyyn,sano polliisi..
Itsellä on tämä ura sen verran tuore ettei ole kohdalle sattunut (ja muutenkin niin harmittoman näköinen pyörä ja ukko ) mutta eiköhän tuota ole kuitenkin joilleen tapahtunuthartsajartsa kirjoitti:Vaan sanokaapas,arvon lajitoverit,oliskos aihetta jykevämpiinkin toimenpiteisiin ja onko samankaltaisia kilvenirrotustalkoita kenties osunu muillekin?
Laki kuitenkin (ymmärtääkseni) sanoo että kilpiä ei voi ottaa tien päällä pois muuten kuin liikenneturvallisuutta vaarantavasta puutteesta/viasta. Siitähän ei tainnut kuitenkaan olla kyse? Itse lähtisin vähän pönkimään tunkiota tuossa tapauksessa, etenkin jos/kun kuluja tuosta kuitenkin tulee.
Sitten voisi joku joka tietää kertoa miten homma on
Affe
Lakihan sanoo, että mikäli ajoneuvo aiheuttaa puutteellisen kuntonsa tai muun seikan takia välitöntä vaaraa tieliikenteelle tulee sen käyttö estää poistamalla siitä rekisterikilvet. Tarkkaa lakitekstiä en muista mutta noin se suurin piirtein menee.
Eli missään tapauksessa mitättömät poikkeamat otteeseen merkityistä tiedoista (väärä rengaskoko tms.) ei ole kilpien poistoon oikeuttava syy. Edes (korvakuulolta mitatut) liian kovat pakoäänet eivät ole lain mukaan kilpien repimisen väärti.
Missä päin Suomea tämä tapahtui?
Jokaisesta tällaisesta tapauksesta kannattaa tehdä kirjallinen kantelu asianomaisille tahoille - tässä tapauksessa lienee sisäasianministeriö ja oikeusasiamies ne korkeimmat viskaalit. Jos ei siitä mitään muuta seuraa niin ainakin pitäisi ko. komisarion joutua tekemään vittumaisia paperihommia jutun takia. Mitä todellisuudessa tapahtuu, en tiedä.
Eli siinä vaiheessa kun peli näyttää menetetyltä - ts. viranomainen ei osoita omaavansa pienintäkään terveen järjen hiventä - niin kynä ja paperia esiin ja tiedustelemaan ko. virkamiehen etu- ja sukunimeä. Ne heidän on velvollisuus ilmoittaa kysyttäessä. Näin kantelu kohdistuu sitten oikeaan henkilöön.
Eli missään tapauksessa mitättömät poikkeamat otteeseen merkityistä tiedoista (väärä rengaskoko tms.) ei ole kilpien poistoon oikeuttava syy. Edes (korvakuulolta mitatut) liian kovat pakoäänet eivät ole lain mukaan kilpien repimisen väärti.
Missä päin Suomea tämä tapahtui?
Jokaisesta tällaisesta tapauksesta kannattaa tehdä kirjallinen kantelu asianomaisille tahoille - tässä tapauksessa lienee sisäasianministeriö ja oikeusasiamies ne korkeimmat viskaalit. Jos ei siitä mitään muuta seuraa niin ainakin pitäisi ko. komisarion joutua tekemään vittumaisia paperihommia jutun takia. Mitä todellisuudessa tapahtuu, en tiedä.
Eli siinä vaiheessa kun peli näyttää menetetyltä - ts. viranomainen ei osoita omaavansa pienintäkään terveen järjen hiventä - niin kynä ja paperia esiin ja tiedustelemaan ko. virkamiehen etu- ja sukunimeä. Ne heidän on velvollisuus ilmoittaa kysyttäessä. Näin kantelu kohdistuu sitten oikeaan henkilöön.
-
- Viestit: 6
- Liittynyt: 21:34 07.06.2005.
Lain mukaan stonganpäävilkut ei kelpaa takavilkuiksi koska vilkuille on määrätty enimmäisetäisyys taka-akselista.
Rekisterikilpi saa olla sivulla mutta jos kyse on uudemmasta pyörästä pitää takavalon olla pyörän keskilinjalla ja kilvelle asentaa oma valaistus.
Renkaan leveys saa muuttua muistaakseni juuri tuon 20mm ilman että laitetta tarvitsee muutoskatsastaa.
Jos näissä on jotain asiavirheitä niin korjatkaa, ainakaan tuosta renkaan leveydestä en ole ihan satavarma oliko se 20 vai 30 milliä.
Rekisterikilpi saa olla sivulla mutta jos kyse on uudemmasta pyörästä pitää takavalon olla pyörän keskilinjalla ja kilvelle asentaa oma valaistus.
Renkaan leveys saa muuttua muistaakseni juuri tuon 20mm ilman että laitetta tarvitsee muutoskatsastaa.
Jos näissä on jotain asiavirheitä niin korjatkaa, ainakaan tuosta renkaan leveydestä en ole ihan satavarma oliko se 20 vai 30 milliä.
Poliisilta voi aina ensimmäiseksi pyytää nähtäväksi virkamerkkiä ja heillä on aina velvollisuus se näyttää. Varsinkin jos virkamies on liikkeelä siviileissä tai siviili-autolla. Virkapuku ja virka-auto eivät tee ihmisestä poliisia.
Jos virkamerkkiä ei löydy kannattaa soittaa paikalle poliisi... tapauksia löytyy että tämä "poliisi" häipyy, jopa suomesta.
Jos virkamerkkiä ei löydy kannattaa soittaa paikalle poliisi... tapauksia löytyy että tämä "poliisi" häipyy, jopa suomesta.
You live more in 5 minutes on a bike like this going flatout, than some people live in a lifetime.
-Burt Munro
-Burt Munro
- Choppers_forever
- Viestit: 1727
- Liittynyt: 10:28 05.05.2004.
- Paikkakunta: Helsinki
Terves,
Niinpä, Helsinki on Helsinki. Täällä koko ikäni asuneena ja vuodesta 1988 moottoripyörällä ajaneena voin sanoa homman olevan perseestä. Tänne tulevat maalaispoliisit pätevät niin helvetisti ( muita maaseudulta kotoisin olevia morkkaamatta ). Ja mitä enemmän yleisöä, sen enemmän pätevät.Se on ollut aina niin, mutta nykyään aina vain pahenemaan päin.
Kuten Hemuli tuossa sanoikin, pykälien varjossa pelkät tankovilkut sekä vinokilpi VOIVAT mahdollistaa kilven menetyksen. Toisaalta harvoin näin tapahtuu. Paitsi, jos poliisisetä / täti ei ole saanut pesää / parrua. Silloin todennäköisyys on 99%, että sakot / kilvenmenetys tulevat.
Vastaisuudessa jos arvon motoristiveljille/sisarille poliisit kilvenmenetyksellä vihjailevat, VAATIKAA suoraan katsastukseen pääsyä. Tämä tienpäältä-katsastus on ilmainen ja poliisi saattaa sinut sinne. Näin he eivät saa viedä kilpiä, vaikka kuinka haluaisivat. Ja jos ( kun ) tuo kilvenpoisto on ilmiselvää vittuilua, usein asia jää siihen. Korkeintaan tulee merkintä otteeseen ja uudenhan voi aina tilata. Se meinaan tuo se katsastus muutaman tunnin paperihelvetin poliisille. Mikähän sen katsastuksen oikea nimi oli? Poliisit harrastivat sitä pari vuotta sitten oikein urakalla, kun pykälä oli uusi.
Niin, ja nythän on se uusi sakotuspykälä ( kolme rikesakkoa = kortti pois ), jotta eiköhän poliisi ole kovin mukava ystävä. Voi v**tu!!
Liikennerikkomussakot nielen mukisematta, nehän tulevat 99% omista mokista. Mutta vittuilusakkoja en niele. Etenkin, jos matka pysähtyy noin niinkuin on tapahtunut. Otan osaa.
CF
Niinpä, Helsinki on Helsinki. Täällä koko ikäni asuneena ja vuodesta 1988 moottoripyörällä ajaneena voin sanoa homman olevan perseestä. Tänne tulevat maalaispoliisit pätevät niin helvetisti ( muita maaseudulta kotoisin olevia morkkaamatta ). Ja mitä enemmän yleisöä, sen enemmän pätevät.Se on ollut aina niin, mutta nykyään aina vain pahenemaan päin.
Kuten Hemuli tuossa sanoikin, pykälien varjossa pelkät tankovilkut sekä vinokilpi VOIVAT mahdollistaa kilven menetyksen. Toisaalta harvoin näin tapahtuu. Paitsi, jos poliisisetä / täti ei ole saanut pesää / parrua. Silloin todennäköisyys on 99%, että sakot / kilvenmenetys tulevat.
Vastaisuudessa jos arvon motoristiveljille/sisarille poliisit kilvenmenetyksellä vihjailevat, VAATIKAA suoraan katsastukseen pääsyä. Tämä tienpäältä-katsastus on ilmainen ja poliisi saattaa sinut sinne. Näin he eivät saa viedä kilpiä, vaikka kuinka haluaisivat. Ja jos ( kun ) tuo kilvenpoisto on ilmiselvää vittuilua, usein asia jää siihen. Korkeintaan tulee merkintä otteeseen ja uudenhan voi aina tilata. Se meinaan tuo se katsastus muutaman tunnin paperihelvetin poliisille. Mikähän sen katsastuksen oikea nimi oli? Poliisit harrastivat sitä pari vuotta sitten oikein urakalla, kun pykälä oli uusi.
Niin, ja nythän on se uusi sakotuspykälä ( kolme rikesakkoa = kortti pois ), jotta eiköhän poliisi ole kovin mukava ystävä. Voi v**tu!!
Liikennerikkomussakot nielen mukisematta, nehän tulevat 99% omista mokista. Mutta vittuilusakkoja en niele. Etenkin, jos matka pysähtyy noin niinkuin on tapahtunut. Otan osaa.
CF
Shovel Kopteri ja Buell S1
Renkaan leveys
AKEn sivuilla on tällainen teksti:
"Auto on muutoskatsastettava, jos:
vanteen nimellishalkaisija poikkeaa alkuperäisestä yli 26 mm
renkaan leveys poikkeaa alkuperäisestä yli 30 mm"
MP erikoissäännöistä ei löytynyt mainintaa.
"Auto on muutoskatsastettava, jos:
vanteen nimellishalkaisija poikkeaa alkuperäisestä yli 26 mm
renkaan leveys poikkeaa alkuperäisestä yli 30 mm"
MP erikoissäännöistä ei löytynyt mainintaa.
Käsitit väärin, tarkoitin nimenomaan ettei näistä saa millään tieliikennettä vaarantavia tekijöitä joka antaisi syyn kilpien poistoon. Itse itseäni lainaten:Choppers_forever kirjoitti:Kuten Hemuli tuossa sanoikin, pykälien varjossa pelkät tankovilkut sekä vinokilpi VOIVAT mahdollistaa kilven menetyksen.
"Eli missään tapauksessa mitättömät poikkeamat otteeseen merkityistä tiedoista (väärä rengaskoko tms.) ei ole kilpien poistoon oikeuttava syy. Edes (korvakuulolta mitatut) liian kovat pakoäänet eivät ole lain mukaan kilpien repimisen väärti."
Joopasta joo, asennetta tuntui poliiseilta löytyvän, mutta vääränlaista. Monestikkohan ko. poliisi on sakottanut tai edes huomauttanut, niistä tosi kätevistä, peräkoukkuakanpyöränkuljetustelinehässäköistä? Sen retelin takaa ei kilpeä tai vilkkuja erota ollenkaan. Sitähän vois kysästä vastaavassa tilanteessa, että onkos polliissiisetä koskaan nähnyt sellaista pyöränkuljetustelinettä käytössä. Ilmeisesti myöntää nähneensä. Sitten vois kysästä, että no sakotitkos? Otitkos kilvet? Kai nyt kuitenkin huomautit? Eli laki ei ole kaikille sama.
Ei muuta kuin kova meteli asiasta. Niin se homma etenee.Hartsajartasan jutusta en löytänyt kuin yhden positiivisen asian, sen nestetankkauksen.Mitä muuten tankkasit?Ilmottelehan miten episodi päättyy.
Ei muuta kuin kova meteli asiasta. Niin se homma etenee.Hartsajartasan jutusta en löytänyt kuin yhden positiivisen asian, sen nestetankkauksen.Mitä muuten tankkasit?Ilmottelehan miten episodi päättyy.
Jussi
- Choppers_forever
- Viestit: 1727
- Liittynyt: 10:28 05.05.2004.
- Paikkakunta: Helsinki
Jup, luinko liian nopeasti Ok, Viranomaisten mielestä ne VOIVAT olla syy...hemuli kirjoitti:Käsitit väärin, tarkoitin nimenomaan ettei näistä saa millään tieliikennettä vaarantavia tekijöitä joka antaisi syyn kilpien poistoon. Itse itseäni lainaten:Choppers_forever kirjoitti:Kuten Hemuli tuossa sanoikin, pykälien varjossa pelkät tankovilkut sekä vinokilpi VOIVAT mahdollistaa kilven menetyksen.
"Eli missään tapauksessa mitättömät poikkeamat otteeseen merkityistä tiedoista (väärä rengaskoko tms.) ei ole kilpien poistoon oikeuttava syy. Edes (korvakuulolta mitatut) liian kovat pakoäänet eivät ole lain mukaan kilpien repimisen väärti."
Shovel Kopteri ja Buell S1
Sikailu on tosiaankin taas alkanut, johan tuossa muutama vuosi olikin rauhallisempaa...
Ihan ensimmäiseksi Sinun hartsajartsa kannattaa kirjoittaa tapahtumien kulku muistiin mahdollisimman tarkasti. Sen jälkeen toivon, että lähetät juttusi MMAF:n hallitukselle, joka kerää vastaavista mielivaltaisuuksista tietokantaa. Juttuja on jo jonkin verran kasassa. Kun niitä alkaa olla tarpeeksi, niistä tehdään kooste ja pannaan vireille jonkin sortin virkatoimet poliisin mielivallan kitkemiseksi.
Hankalaa asiassa on se, että useimmiten tien päällä ratsatut vehkeet eivät ole lain mukaisessa kunnossa, jolloin poliisilla on oikeus esimerkiksi sakottaa. Kyse on tällöin lähinnä siitä, mikä toimenpide (huomautus, katsastukseen määrääminen, sakko, kilpien vienti vai takavarikko) on kohtuullinen virheen laatuun nähden. Tästä pitäisi olla olemassa oikeuskäytäntöä, Santtu voisi muistaa tarkemmin... Sitten on kyllä niitäkin tapauksia, joissa vehje on laillinen, mutta gyy on eri mieltä...
Rekisterikilven kulma saa olla 30 astetta, se lukee laissa. Se saa olla myös sivulla.
Rengaskoon leveyden muutoksista en pikahaulla löytänyt mitään säännöstä, omituista...
Stongan päässä olevat vilkut ovat lain nojalla epäselvä asia. Vilkkusäännökset perustuvat direktiiviin, joka on sama mm. Saksassa. Ja Saksan TÜV hyväksyy Kellermann-tyyppiset vilkut. Pitäisi selvittää, mitä se direktiivi oikein vaatii.
Takavalon pitäisi olla keskellä, tai sitten molemmilla puolilla sivuilla.
Ihan ensimmäiseksi Sinun hartsajartsa kannattaa kirjoittaa tapahtumien kulku muistiin mahdollisimman tarkasti. Sen jälkeen toivon, että lähetät juttusi MMAF:n hallitukselle, joka kerää vastaavista mielivaltaisuuksista tietokantaa. Juttuja on jo jonkin verran kasassa. Kun niitä alkaa olla tarpeeksi, niistä tehdään kooste ja pannaan vireille jonkin sortin virkatoimet poliisin mielivallan kitkemiseksi.
Hankalaa asiassa on se, että useimmiten tien päällä ratsatut vehkeet eivät ole lain mukaisessa kunnossa, jolloin poliisilla on oikeus esimerkiksi sakottaa. Kyse on tällöin lähinnä siitä, mikä toimenpide (huomautus, katsastukseen määrääminen, sakko, kilpien vienti vai takavarikko) on kohtuullinen virheen laatuun nähden. Tästä pitäisi olla olemassa oikeuskäytäntöä, Santtu voisi muistaa tarkemmin... Sitten on kyllä niitäkin tapauksia, joissa vehje on laillinen, mutta gyy on eri mieltä...
Rekisterikilven kulma saa olla 30 astetta, se lukee laissa. Se saa olla myös sivulla.
Rengaskoon leveyden muutoksista en pikahaulla löytänyt mitään säännöstä, omituista...
Stongan päässä olevat vilkut ovat lain nojalla epäselvä asia. Vilkkusäännökset perustuvat direktiiviin, joka on sama mm. Saksassa. Ja Saksan TÜV hyväksyy Kellermann-tyyppiset vilkut. Pitäisi selvittää, mitä se direktiivi oikein vaatii.
Takavalon pitäisi olla keskellä, tai sitten molemmilla puolilla sivuilla.
- Choppers_forever
- Viestit: 1727
- Liittynyt: 10:28 05.05.2004.
- Paikkakunta: Helsinki
mcmies ja muut gurut,
Mikähän olisi sellainen oikea nippu papereita, joka kannattaa olla mukana sivulaukussa? Lakipaketti, kopterilaki, pykälähelvetti??? Tällä saisi kypysytettyä poliisin kunnolla. Joskus tästä oli puhetta täällä foorumilla...?
Kun tämä Helsingissä ajelu menee oikeasti kokoajan vaikeammaksi, ainakin näin alkukesästä. Ei oikein huvita mutterillekaan mennä kahville, vaikka hirveesti himottais
CF
Mikähän olisi sellainen oikea nippu papereita, joka kannattaa olla mukana sivulaukussa? Lakipaketti, kopterilaki, pykälähelvetti??? Tällä saisi kypysytettyä poliisin kunnolla. Joskus tästä oli puhetta täällä foorumilla...?
Kun tämä Helsingissä ajelu menee oikeasti kokoajan vaikeammaksi, ainakin näin alkukesästä. Ei oikein huvita mutterillekaan mennä kahville, vaikka hirveesti himottais
CF
Shovel Kopteri ja Buell S1
Hommiin
Tapaus muistuttaa takavuosien kyykytysyrityksiä mitkä onneksi vähenivät tuntuvasti tarmokkaan kantelutoiminnan avulla. Kuten joku jo neuvoikin tapahtuman tarkka kuvaus paperille muistiin. (Kytän nimi? Auton numero?).
Kantelu mahdollisimman pian ao. poliisiyksikön päällikölle ja/tai sisäministerille. Jos siitä ei muuta seuraa niin ainakin kyseinen kyttä joutuu tekemään kirjallisen vastineen kanteluusi. Ja sekös ottaa päähän varsinkin jos sattuu olemaan se ei kirjoittava partion osapuoli.
Jos kantelun tekeminen tuntuu "hankalalta" ota yhteyttä vaikkapa klubin pressaan niin saat tarvittavaa apua.
Tollasta kyykytystä EI SAA NIELAISTA!!!!
Kantelu mahdollisimman pian ao. poliisiyksikön päällikölle ja/tai sisäministerille. Jos siitä ei muuta seuraa niin ainakin kyseinen kyttä joutuu tekemään kirjallisen vastineen kanteluusi. Ja sekös ottaa päähän varsinkin jos sattuu olemaan se ei kirjoittava partion osapuoli.
Jos kantelun tekeminen tuntuu "hankalalta" ota yhteyttä vaikkapa klubin pressaan niin saat tarvittavaa apua.
Tollasta kyykytystä EI SAA NIELAISTA!!!!
Kuvat materiaaliin mukaan
Ja mikäli sattuu olemaan digikamera povitaskussa tai kertakäyttökamera sivulaukussa (suosittelen!), niin kuvaa kaikki laitteen kohdat, joista sinua huomautetaan/sakotetaan ja ota lopuksi kuva myös kommentit/sakot esittäneestä virkamiehestä.
Kuvaaminen saattaa tietysti aiheuttaa närästystä, mutta eiköhän tuo liene jollain perusteella em. tilanteessa sallittua.
Kuvaaminen saattaa tietysti aiheuttaa närästystä, mutta eiköhän tuo liene jollain perusteella em. tilanteessa sallittua.