startin sisuksen vaihto japsiauton kamoihin?
startin sisuksen vaihto japsiauton kamoihin?
K E S Ä ja +8 asteen aamulämpötila!
Sama ongelma jatkuu, ei jaksanut käynnistyä.
Aika tehdä asialle jotain!
Kysymys:
Miten ne startin sisälmykset japanilaisiin vastaaviin, tehokkaampiin, vaihdetaan?
Eihän enskakoppaa tarvi avata?
Startti avataan oikealta sivultako vaan..?
Sama ongelma jatkuu, ei jaksanut käynnistyä.
Aika tehdä asialle jotain!
Kysymys:
Miten ne startin sisälmykset japanilaisiin vastaaviin, tehokkaampiin, vaihdetaan?
Eihän enskakoppaa tarvi avata?
Startti avataan oikealta sivultako vaan..?
Akku erittäin hyvässä kunnossa (mutta ei hyytelöakku).
Konversion jälkeen vaan ei enää riitä tarpeeksi poweria pakkasella käynnistämiseen...
Näistä vastaavista tapauksistahan on foorumin sivuilta paljon kirjoituksia.
En vaan ole saanut selkeää kuvaa siitä, miten vaihto tehdään käytännössä.
Eli irroitetaan siis se KOKO STARTTI ja marssitaan autosähkökauppaan, kai ............
Sportster 87 (883 ennen, nyt 1200)
Konversion jälkeen vaan ei enää riitä tarpeeksi poweria pakkasella käynnistämiseen...
Näistä vastaavista tapauksistahan on foorumin sivuilta paljon kirjoituksia.
En vaan ole saanut selkeää kuvaa siitä, miten vaihto tehdään käytännössä.
Eli irroitetaan siis se KOKO STARTTI ja marssitaan autosähkökauppaan, kai ............
Sportster 87 (883 ennen, nyt 1200)
Ei välttämättä tarvitse irroittaa koko pakettia. Starttimoottorin saa kyllä vaihdettua niin, että avaa ne kaksi pulttia startin perästä ja vetää sisuskalut ulos. Itse kyllä vaihdoin kaikki kun koko pakka oli irti, mutta kyllä sen startin saa purettua sieltä perästä.
Eikä tarvitse marssia ostamaan uutta starttia, vaan mene hakemaan se jostain romikselta. Haulla löydät sopivat automallit ja vuosiluvut tältä palstalta. Saattoi ittellä olla -87 Civicin startti ja kyseessä Sportster.
Eikä tarvitse marssia ostamaan uutta starttia, vaan mene hakemaan se jostain romikselta. Haulla löydät sopivat automallit ja vuosiluvut tältä palstalta. Saattoi ittellä olla -87 Civicin startti ja kyseessä Sportster.
startti
Laita nyt ensin kokeeksi tehoakku. Ei ole mikään hyytelöakku, vaan väkevämmillä hapoilla varustettu suljettu. Veikkaan että lähtee kuin palmun alta. Hinta satkun luokkaa ja alkupotku kolmasosan kovempi kuin tavallisella akulla. Kaikkiin starttipyöriin pitäisi laittaa moinen patteri, säästyisi startti ja hermot.
Rautis on lähtenyt "kuin palmun alta" ihan tavallisella akulla jopa -4ºC pakkasella 20W-50 öljyillä... kun kaikki on kohdallaan. Starttina alkuperäinen 30 vuotta käytössä ollut hitachi
Evoon sopii ilmeisesti Nippondenso 128000-028 1.0kW
Evoon sopii ilmeisesti Nippondenso 128000-028 1.0kW
You live more in 5 minutes on a bike like this going flatout, than some people live in a lifetime.
-Burt Munro
-Burt Munro
Itellä myös -87 konversio yli 10puristuksilla ja ollut samaa ongelmaa.
helpotti hieman kun muutaman sataa kilsaa ajoa oli takana niin palikat haki itseään "kohdille".
Joo akku kannattaa tarkistuttaa alan liikkeessä,"tehoakkuihin,hyytelöakkuihin,etc" en kommentoi muutoin kuin että kyllä ne siellä liikkeessä tietää ja varmasti opastaa.
Ensimmäiseksi akun piuhat irti!
Takimmainen pakari irti ja sitten se eturattaan "poski" niin on jo tilaa tarpeeksi. Sitten välipiuha irti ja pitkät pultit jotka pitää sähkömoottori osaa kasassa.
Itsellä etuveto corollan startin sähkömoottoriosa,oliko se nyt virallisesti ankkuri?
Hiilet hyvä tarkastaa samalla.
Sitten ottaa Alkuperäisestä ankkurista peräosan mihin tulee hiilet kiinni niin ajaa pultit ja välipiuhan oikeelle kohdalle ja eikun kasailemaan päinvastaisessa järjestyksessä,muistaen välillä nauttia harrastamisesta ja asennus oluesta!
Voihan sitä tietysti ostaa ihan oikean tehostartin(300-400e?) niin ei joudu räpläämään moisen operaation kanssa,jokainen tekee tavallaan.
T:Kaitsu
helpotti hieman kun muutaman sataa kilsaa ajoa oli takana niin palikat haki itseään "kohdille".
Joo akku kannattaa tarkistuttaa alan liikkeessä,"tehoakkuihin,hyytelöakkuihin,etc" en kommentoi muutoin kuin että kyllä ne siellä liikkeessä tietää ja varmasti opastaa.
Ensimmäiseksi akun piuhat irti!
Takimmainen pakari irti ja sitten se eturattaan "poski" niin on jo tilaa tarpeeksi. Sitten välipiuha irti ja pitkät pultit jotka pitää sähkömoottori osaa kasassa.
Itsellä etuveto corollan startin sähkömoottoriosa,oliko se nyt virallisesti ankkuri?
Hiilet hyvä tarkastaa samalla.
Sitten ottaa Alkuperäisestä ankkurista peräosan mihin tulee hiilet kiinni niin ajaa pultit ja välipiuhan oikeelle kohdalle ja eikun kasailemaan päinvastaisessa järjestyksessä,muistaen välillä nauttia harrastamisesta ja asennus oluesta!
Voihan sitä tietysti ostaa ihan oikean tehostartin(300-400e?) niin ei joudu räpläämään moisen operaation kanssa,jokainen tekee tavallaan.
T:Kaitsu
Tein muutama vuosi sitten Evo sporttiin 883/1200 konversion ja puristukset oli kympin luokkaa . Vaihdettiin paksummat akkukaapelit , ja 18A huoltovapaa akku ( YXT 20 jotain ) . Ei mitään starttiongelmia . Eli vaihda ekaks kaapelit ja jos se ei auta tarpeeks , niin sitten vielä huoltovapaa akku .
t. P
t. P
Kävi kiinnostamaan tuo juttu etuveto Corollan startista, tuossa pihalla on yks varaosa-auto, muistin et siinä on melkein uus startti kun siitä joskus jotain purkasin. Kävin sen irrottaas ja vertailin. Auto 85 - 87 Corolla.
On kyllä todella paljon samanlainen kuin HD:ssa. Siitä kyllä vois saada vaihdettua solenoidin ja moottorin kun vaihtaa sen päädyn HD:n startista millä se tulee koneeseen kiinne.
Siinä on kyllä vähän eri paikoissa johtojen lähdöt, muuten näytäs samoilta starttien osat. Ei kyllä viiti käydä kokeilemaan kun ei ole vikaa. Laitetaan hyllyyn varttumaan.
On kyllä todella paljon samanlainen kuin HD:ssa. Siitä kyllä vois saada vaihdettua solenoidin ja moottorin kun vaihtaa sen päädyn HD:n startista millä se tulee koneeseen kiinne.
Siinä on kyllä vähän eri paikoissa johtojen lähdöt, muuten näytäs samoilta starttien osat. Ei kyllä viiti käydä kokeilemaan kun ei ole vikaa. Laitetaan hyllyyn varttumaan.